128. leht 666-st

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 11:42
Postitas andrusjo
Loed ja vastad valikuliselt....asi algas ju sinu postitusest kus sinu tehaseseades masinal on all pea 2cm kõrguse erinevusega rattad :D
Selle asemel,et öelda...sry poisid tegin näpuga ja ees on 224/45 on kõik teised lollid ja mida kõike veel.....nõrk esitlus.

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 11:46
Postitas Kapten Trumm
Loed ja vastad valikuliselt....asi algas ju sinu postitusest kus sinu tehaseseades masinal on all pea 2cm kõrguse erinevusega rattad :D


Sa õpid ehk algatuseks arvutama, mis kuradi 2 cm erineva kõrgusega rattad? Ja siis mölised edasi? Või ära võta rohkem peale.

225 45% kõrgust teeb profiili kõrguseks 101 mm
245 40% kõrgust teeb profiili kõrguseks 98 mm
Kõrguse vahe on napp 3 mm ja läbimõõdu vahe 6 mm

Ära joobes rohkem teemat solgi.

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 11:53
Postitas nimetu
Sinu esimene postitus ütles hoopis midagi muud:
Tulin praegu just Pärnust Tallinna poole, rehvid ees 225/40R17 ja taga 245/40R17.


EDIT:
Muuseas Bentley Continental GT kasutab vaatamata nelikveolisusele erinevaid rehve esi- ja tagasillal

Kust sa seda võtad?
Selle saidi järgi on ees ja taga samad:
https://www.wheel-size.com/size/bentley ... l-gt/2003/

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 11:53
Postitas AMvA
andrusjo kirjutas:73a bmw-l ei teegi midagi...tänapäeva masinatel juhtub see,et igatsugu abs-id,veojõukontrollid ja on nähtud ka paari bmw kasti mis hakkavad lihtsalt segast panema.
4veolisel masinal on lausa soovitus kasutada sama kulumisastmega rehve!!

me rääkisime autodest üldse, mitte mingitest konkreetse lisavidinatega uuema aja autodest

Muuseas Bentley Continental GT kasutab vaatamata nelikveolisusele erinevaid rehve esi- ja tagasillal

PS. ABS on rehvide erinevuse suhtes immuunne, kuna mõõdab iga ratta pöörlemiskiirust eraldi.

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 12:00
Postitas andrusjo
"
Screenshot_20210927-125111_Samsung Internet.jpg

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 12:02
Postitas AMvA
No tegi näpuka, mis siis?

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 12:05
Postitas andrusjo
Kõik eksivad....aga selle pärast ei pea stardis hakkama teisi lollideks ja milleks kõigeks veel tembeldama.
Pole vaja peeglit kiruda kui omal lõust viltu on!

Vabandust jah ka minu valeväite eest...ei ole 2cm kõrguse erinevus vaid läbimõõdu.1cm on kõrguse erinevus mis on juba piisav vigade väljendumiseks masinal ja nelikveolisel kahjude tekkimiseks.

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 13:11
Postitas vanahalb
Ma vaatasin ka et üks räägib aiast ja teine aiaaugust :) Laius ja kõrgus on ikka erinevad asjad ja erineva laiusega rehvid eri sildadel ei tohiks midagi teha.
Akf andrusjo mainitud porno ehk erinevad kõrgused eri sildade tunduvad olema ühel mu tuttava Corvettel. Ees tehaseseades 215/70 R15 ja taga 255/60 R15. Kontrollisin spetsiaalselt reg numbri järgi taustakontrollist ning minuarust on neil kõrguse vahe lausa 3 cm.

See Corvette on muidugi juba vanem kui leib, ABS - e , veojõukontrolle jms vidinaid pole kunagi olnudki et need olevat nõrkadele.

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 13:17
Postitas andrusjo
Ei ole 3cm kõrguse vahe.....vaid ~ 3mm on läbimõõdu vahe.
~1.5mm on kõrguste vahe.

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 14:59
Postitas Walter2
Siin tundub et osa foorumlasi ei tea mida tähendab rehvi profiili kõrgusindeks. :)
https://rehvipood.eu/blogi/rehvi-moodud/

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 16:34
Postitas vanahalb
Walter2 kirjutas:Siin tundub et osa foorumlasi ei tea mida tähendab rehvi profiili kõrgusindeks. :)
https://rehvipood.eu/blogi/rehvi-moodud/


Ma arvutasin seda sellesama valemi järgi küll aga millegipärast lugesin 255 laiuseks sentimeetrites ja ratta siis kolm cm kõrgemaks.
Ei ikka jah, millimeetrites on kõik need numbrid :D

Re: Autoteema

Postitatud: 27 Sept, 2021 21:27
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas:Loen seda universaalrehvide õigustust üsna imestunult, kas mehed seda ei karda, kui mõnikord pidurdusmaast see 2 meetrit puudu jääb ja järgnev avarii nullib kohe päris mitme jooksu "universaalrehvide" säästu :dont_know:

Kaasliiklejatest oluliselt parema pidurdusvõime ja kiirenduse demonstreerimine libedal teel suurendab tihedas liikluses tagant otsasõidu ohtu, sest tagumistel tekkib ebareaalne pettekujutelm teeolukorrast, eessõitjat jälgides.
Tähtsam on , et rehv varem sujuvalt hoiataks: "Ära kihuta kaitseinglist ette".

Kui rääkida meetritest ja nende tähtsusest, siis tuginedes füüsikale ja matemaatikale saab teada, et LED stopptuli süttib maanteekiirusel ca 10 meetrit varem kui hõõgpirniga (mis süttib teatava viivitusega) stopptuli ja linnakiirusel vastavalt ca 5m varem, pinge peale lülitamise hetkest arvestades.

(Ma muidugi ei propageeri teeliikluseks sobimatute detailide kasutamist ja see on lihtsalt infoks.)

Re: Autoteema

Postitatud: 28 Sept, 2021 1:36
Postitas 2korda2
Rehvimöllu vahele pisike video Merci e-Actros näidisest.
4 akupakki kokku 420kWh - näidiku järgi võimaldab sõita ~400km. Laeb 200kW-ga aga regen ("pidurdamine") on kuni 400kW! Laadimine vaid ühe pistikuga - tõenäoliselt on võimalik tellida ka kahe pistikuga (ja seega 2 korda kiirema laadimisega). Valitsuse poolt e-veokile lubatud täiendava täismassi tõttu kandevõime pmst ei kannatagi.
Tõsi - tegemist on ikka veel puhtalt ICE versiooni teisendusega, mitte spetsiaalselt e-veokiks ehitatuga.
Selliseid masinaid saab kasutada näiteks logistikakeskusest laialiveoks. Kuivõrd kauba laadimisele kulub sellistel märkimisväärne osa tööajast, siis 400km sõiduulatus on tõenäoliselt täiesti piisav terve tööpäeva tarvis.

Re: Autoteema

Postitatud: 28 Sept, 2021 2:00
Postitas 2korda2
OLAVI kirjutas:Kui rääkida meetritest ja nende tähtsusest, siis tuginedes füüsikale ja matemaatikale saab teada, et LED stopptuli süttib maanteekiirusel ca 10 meetrit varem kui hõõgpirniga (mis süttib teatava viivitusega) stopptuli ja linnakiirusel vastavalt ca 5m varem, pinge peale lülitamise hetkest arvestades.

Kui "maanteekiirusel" on 90km/h, siis teeb see 25m/s. Et "ca 10 meetrit varem" väide kehtiks (ja lugedes LED tule viivituse 0ks) peaks hõõgpirni süttimine aega võtma 0,4s. Kas oleks võimalik saada viide autoriteetsest allikast, mille järgi autotööstuses kasutatavate hõõgpirnide süttimine võtab aega tervelt 0,4 sekundit?!
Mul on pakkuda selline allikas, kus on muuhulgas kirjas:
Two UMTRI studies conclude that LED signals provide a braking response time advantage between 170 and 200 ms under favorable lighting conditions and up to 300 ms under adverse lighting conditions (e.g., viewing at a distance with high-intensity illumination on the lamp surface).

Re: Autoteema

Postitatud: 28 Sept, 2021 8:16
Postitas Walter2
Kui rääkida meetritest ja nende tähtsusest, siis tuginedes füüsikale ja matemaatikale saab teada, et LED stopptuli süttib maanteekiirusel ca 10 meetrit varem kui hõõgpirniga (mis süttib teatava viivitusega) stopptuli ..

Jahh.. :wall: Tegelikult süttib 8,12 m varem aga no las ta olla... Siin kiiremad poisid kontrollivad piduritulede korrasolekut ka niimoodi, et vajutavad pedaali ja jooksevad auto taha vaatama kuidas on. :mrgreen: