129. leht 251-st
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 21 Mär, 2024 9:56
Postitas Kapten Trumm
2korda2 kirjutas: ↑21 Mär, 2024 9:51
Kapten Trumm kirjutas: ↑20 Mär, 2024 10:55 Linnas võib pikivahe vabalt 5 m olla, läheb suuremaks, trügib keegi vahele.
Konteksti jaoks: kiirusel 50km/h läbib auto selle vahemaa ~0,35 sekundiga. Sprinteri legaalseks reaktsiooniajaks (esimesed lihased reageerivad) loetakse >0,1sekundit. Võimalus, et juht suudab 0,35sekundiga jala piduripedaalile asetada on pigem teoreetiline. Sealt edasi on aga veel vaja pedaalile vajutada, süsteem peab reageerima jne. Egas asjata loeta liikluses reaktsiooniajaks 1 sekund - selle ajaga suudab keskmine tähelepanelik juht hakata auto trajektoori/kiirust muutma. 5m pikivahe pidajal on lammari number ilmselt kiirvalimise all.
Mulle jääb tunne, et sa pole tihedas liikluses eriti sõitnud. Tallinna põhiteedel on autopikkused pikivahed kiirustel 40+ täiesti tavalised ja kui sa üritad meeleheitlikult venitada selle pikemaks, tuleb keegi sinna vahele.
Jah, ma tean suurepäraselt neid sekundeid. Ma pidin autokoolis terve stenditäie liiklusega seotud arve pähe õppima. Aga mis valikud on? Sõita öösi? Minul oli viimane tagant sissesõitmine (tegelt eessõitja stange kraapimine) umbes aastal 2004 või nii. Sõidan Tallinnas igapäevaselt.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 21 Mär, 2024 10:00
Postitas parkija
Keeran pöördeid peale : Aga mina sõitsin Järvevana teel 185km/h , oleks kiiremini sõitnud kuid see punane automaatkastga Volvo ei läinud kiiremini , küll ma ikka olin tegija ja kõva sõidumees .
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 21 Mär, 2024 10:05
Postitas Kapten Trumm
Üks asi on reaalliiklus, teine 185 kmh kõvatamine. Hetkel käib jutt esimesest. Kui närv ei pea vastu, siis tuleks perearstilt mingid tabletid küsida või muid teemasid lugeda.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 21 Mär, 2024 10:29
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas: ↑21 Mär, 2024 9:56
Mulle jääb tunne, et sa pole tihedas liikluses eriti sõitnud. Tallinna põhiteedel on autopikkused pikivahed kiirustel 40+ täiesti tavalised ja kui sa üritad meeleheitlikult venitada selle pikemaks, tuleb keegi sinna vahele.
Viimastest postidest kumab läbi et see oleks nii jube probleem kui keegi reastub su ette? Kui lähebki pikivahe siis nö. ohtlikuks saab alati tekitada uue ohutu pikivahe. Usu mind - ajaliselt ei kaota sellega midagi (järgmine foor nullib kõik su pingutused), küll oled andnud panuse liikluse rahulikumaks muutmiseks ja kindlasti ka kindlustusmaksete allpool hoidmiseks.
Saab ka sõita linnakiirusel väljahõigatud 5-meetrise pikivahega ainult siis pead jälgima ka mis teevad 2...3 autot sinust eespool. Samas - milleks?
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 21 Mär, 2024 10:38
Postitas tuli
Bumper to bumper eeliseks vaid see, et kui pauk tuleb kasvõi 100 km/h, eesmine või kolonni keskmine auto võtab "suurema koorma" . Mina olen rahulik, lasen "ahistajal" mööda minna, võtan teepervele. Aga sellega kaotab tagumine kolonn kiiruses. Ja umbes, et 5m ja 40 km/h on võimalik mõlkimist ära hoida. Jah, vaid teatud juhtudel. Naljakas on vaadata vahel inimesi, kes klotse raiskavad eespool intensiivselt kohe
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 21 Mär, 2024 11:21
Postitas AndresTy
Kapten Trumm kirjutas: ↑20 Mär, 2024 12:37
Mul on koolitus sinust palju parem....
Kas tol ajal - kui autokoolis käisid - ka liiklusraevust ja oma suure ego liiklusesse mahutamisest räägiti?

Re: Nutt ja hala
Postitatud: 21 Mär, 2024 11:24
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: ↑21 Mär, 2024 10:29
Kapten Trumm kirjutas: ↑21 Mär, 2024 9:56
Mulle jääb tunne, et sa pole tihedas liikluses eriti sõitnud. Tallinna põhiteedel on autopikkused pikivahed kiirustel 40+ täiesti tavalised ja kui sa üritad meeleheitlikult venitada selle pikemaks, tuleb keegi sinna vahele.
Viimastest postidest kumab läbi et see oleks nii jube probleem kui keegi reastub su ette? Kui lähebki pikivahe siis nö. ohtlikuks saab alati tekitada uue ohutu pikivahe. Usu mind - ajaliselt ei kaota sellega midagi (järgmine foor nullib kõik su pingutused), küll oled andnud panuse liikluse rahulikumaks muutmiseks ja kindlasti ka kindlustusmaksete allpool hoidmiseks.
Saab ka sõita linnakiirusel väljahõigatud 5-meetrise pikivahega ainult siis pead jälgima ka mis teevad 2...3 autot sinust eespool. Samas - milleks?
Ohutu pikivahe on kiirusega võrdne arv meetreid, linnas poole vähem. Ehk siis maanteel 70-100 m (eeldusel, et normaalkiirusel sõidad), linnas 25 m.
25 m on viis sõiduautopikkust. Tallinna liikluses kohtab harva.
Minu jaoks ei ole probleem see, et keegi pääseb ette, vaid sellise trügimisega kaasnevad lisariskid (auto liigub korraga 2-s tasapinnas) ja see ei pruugi olla väiksem kui väikese pikivahe risk. Seepärast on mõttekas sõita ülejäänud massiga kaasa (kes sõidavad üks autopikkus vahet) kui hakata endale ohutut pikivahet tekitama (mis püsib paar sekundit). Kogu motiiv. Sõidutaktika aga tuleb valida riskide minimeerimise põhimõttel.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 21 Mär, 2024 11:25
Postitas Kapten Trumm
AndresTy kirjutas: ↑21 Mär, 2024 11:21
Kapten Trumm kirjutas: ↑20 Mär, 2024 12:37
Mul on koolitus sinust palju parem....
Kas tol ajal - kui autokoolis käisid - ka liiklusraevust ja oma suure ego liiklusesse mahutamisest räägiti?
Mul ei ole taolisi probleeme - kes mind tunnevad, ilmselt teavad, et ma jään väga rahulikuks ka keerulises olukorras. Politseiga kohtun harva ja avariide statistika on ka hõredavõitu. Aga liikus-emmile ma võin samamoodi vastata küll. Sõltub hetke tujust. Mitte et kiirustaks vaheletrügija ette ise vahele trügima, aga sigadus võib signaalitörtsu küll pälvida.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 21 Mär, 2024 11:45
Postitas AndresTy
Kapten Trumm kirjutas: ↑21 Mär, 2024 11:25
AndresTy kirjutas: ↑21 Mär, 2024 11:21
Kapten Trumm kirjutas: ↑20 Mär, 2024 12:37
Mul on koolitus sinust palju parem....
Kas tol ajal - kui autokoolis käisid - ka liiklusraevust ja oma suure ego liiklusesse mahutamisest räägiti?
Mul ei ole taolisi probleeme - kes mind tunnevad, ilmselt teavad, et ma jään väga rahulikuks ka keerulises olukorras. Politseiga kohtun harva ja avariide statistika on ka hõredavõitu. Aga liikus-emmile ma võin samamoodi vastata küll. Sõltub hetke tujust. Mitte et kiirustaks vaheletrügija ette ise vahele trügima, aga sigadus võib signaalitörtsu küll pälvida.
Nagu vastusest näha, siis ikka sellest vist ei räägitud...

Re: Nutt ja hala
Postitatud: 21 Mär, 2024 12:02
Postitas tuli
Keeruline olukord on järelikult ka kellegi vahele trügimine. Imelik, rahulikus liikluses minu mõistes siis midagi muud
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 21 Mär, 2024 12:58
Postitas Kapten Trumm
Utreerin veitsa - et "ümberreastuja" on näiteks varastes 20ndates tütarlaps oma sponsori ML mersuga (kus auto ületab ilmselgelt juhi võimeid seda kontrollida), tõenäoliselt selline juht ei suuda tajuda auto gabariite ja võib sinu ette jõudes (ümberreastumist lõpetades) "tänada" sind ootamatu piduri lajatamisega-oih, kiirus oligi suurevõitu (mersul on mingi spets võimendi, mis teatud pidurdustugevusega pidurdab täie jõuga), mis lõpeb sellega, et sõidad talle tagant sisse.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 21 Mär, 2024 13:45
Postitas 2korda2
Kapten Trumm kirjutas: ↑21 Mär, 2024 11:24
Ohutu pikivahe on kiirusega võrdne arv meetreid, linnas poole vähem. Ehk siis maanteel 70-100 m (eeldusel, et normaalkiirusel sõidad), linnas 25 m.
Nii enesekindlalt liiklusteemadel sõna võttev (ja väidetavalt mahukalt koolitatud) juht võiks LS-i sätteid tunda ja nende järgi käituda. §46 on seal juba üle tosina aasta muutumatul kujul sees ja defineerib üpris konkreetselt pikivahe normid. Head avastamisrõõmu!
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 21 Mär, 2024 13:52
Postitas Kapten Trumm
Milleks koman**** oli vajalik, enesetunne paranes? Minu antud pikivahed on mulle õpetatud selgeks autokoolis ja igati ohutud.
Mida LS täna "defineerib", mind väga ei huvita, sest LS ei ehita teid juurde ega võta autosid vähemaks.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 21 Mär, 2024 14:26
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑21 Mär, 2024 13:52
Milleks koman**** oli vajalik, enesetunne paranes? Minu antud pikivahed on mulle õpetatud selgeks autokoolis ja igati ohutud.
Mida LS täna "defineerib", mind väga ei huvita, sest LS ei ehita teid juurde ega võta autosid vähemaks.

Re: Nutt ja hala
Postitatud: 21 Mär, 2024 15:08
Postitas vanahalb
Kapten Trumm kirjutas: ↑21 Mär, 2024 12:58
...võib sinu ette jõudes (ümberreastumist lõpetades) "tänada" sind ootamatu piduri lajatamisega-oih, kiirus oligi suurevõitu (mersul on mingi spets võimendi, mis teatud pidurdustugevusega pidurdab täie jõuga), mis lõpeb sellega, et sõidad talle tagant sisse.
No aga eks siis saa ju kindlustusrahadest uue ja parema auto.
Videoregistraatorisse tasub investeerida kui kellelgi veel pole.
Selline situatsioon on rohkem omane vandistanile kus tagant otsasõitjalt niimoodi kas raha pommitakse või proovitakse omaalgatuslikult liiklust korraldada. Tallinnas on seda ka proovitud ja muteada on politsei situatsiooni alati lahendanud tagant otsasõitja kasuks. Ühel suvel oli suurem meediakära kui mingi adidress liinibussi ees piduritega taidles.