Venemaa lennukikandja-võimekus

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5594
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitus Postitas Gideonic »

Avatar kirjutas:Tea, kas jänkidel on see maandumine ka mitme trossiga?
Jah, jänkide lennukikandjatel on samuti 4 trossi. Mingil põhjusel (pole süübinud miks) loetakse õigeks aga just 3. tabamist (jutt eespool). Siit videost on kõik 4 üsna hästi näha:
https://youtu.be/CBsgIBO5ry0?t=18
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44039
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No päid ja muid kehaosi lendab nüüd korralikult, sest suht kena esitlus kuivamaalendurite poolt sai elegantselt alla lastud kahe pauguga Kuzjal, vastast nägemata. :D
Seal peab keegi isiklikult süüdi olema, vene riigis muudmoodi ei saa ("dolzen bõt otvetsvennõi").
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Avatar
Liige
Postitusi: 2286
Liitunud: 17 Veebr, 2009 21:30

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitus Postitas Avatar »

Kusja promo videos tabasid 36 -da minuti kandis kord nagu neljandat ja kord teist (oleks peaaegu ka esimese võtnud) Huvitav, kui haarata esimene tross, siis kas rattad neljandasse ei või takerduda. Eks muidugi sõltub langemisnurgast. Võib-olla ongi madal maandumistäpsus nende vesimaandumiste põhjus.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44039
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Seda värki on lihtsalt vaja reaalsel mere kõvasti harjutada, on lihtne kokkuvõte. Kuna kasutatav lahendus on väga sõltuv lenduri meisterlikkusest.
Taoliste maandumissüsteemidega on ameeriklased küllalt maandunud ju. Reaktiivlennukite ja lennukikandjate ajalugu algas 1950ndatel.

Muidugi Kuzja on antud suurusega lennukite jaoks tiba väike - vähimgi eksimus tähendab seal merre sõitmist, sest vigadeparanduse ruumi pole.
Antud suurusega laevale sobinuks Jak-141 tüüpi VSTOL masinad hulga paremini, seal on maandumiskiirused ja stardikiirused väiksemad (kuna mootor toodab veojõudu ka tõste suunas).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5710
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitus Postitas toomas tyrk »

Avatar kirjutas:Kusja promo videos tabasid 36 -da minuti kandis kord nagu neljandat ja kord teist (oleks peaaegu ka esimese võtnud) Huvitav, kui haarata esimene tross, siis kas rattad neljandasse ei või takerduda. Eks muidugi sõltub langemisnurgast. Võib-olla ongi madal maandumistäpsus nende vesimaandumiste põhjus.
Trosside ja konksu kõrgused peaksid olema sellised, et rattad suruvad trossi vastu dekki, aga konks juba haarab. Seega liiga vara maandumine ei tohiks mingit probleemi tekitada.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5594
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitus Postitas Gideonic »

Avatar kirjutas:Kusja promo videos tabasid 36 -da minuti kandis kord nagu neljandat ja kord teist (oleks peaaegu ka esimese võtnud) Huvitav, kui haarata esimene tross, siis kas rattad neljandasse ei või takerduda. Eks muidugi sõltub langemisnurgast. Võib-olla ongi madal maandumistäpsus nende vesimaandumiste põhjus.
Mainisin antud teema eelmisel lehel, et see tõepoolest on väga raske asi mida teha. Seda Nimitz lennukikandja ja F/A-18 näitel, koos piltidega.

Selleks et tabada kolmandat trossi, peab sabakonksu ots läbima umbes 90x90cm suurust mõttelist kasti, olles circa 4m kõrgusel laevatekist selle alguses. Kui teki kohale jõudes on lennuk hoopis 5,2m kõrgusel, ei tabata enam ei kolmandat ega ka neljandat trossi. Seda siis liikudes 240km/h (Su-33 lähenemiskiirus peaks olema tiba suurem) ning 8° kohtumisnurgaga (ehk lennuki nina on kergelt püsti, tähendab alla näeb halvemini). Arvestada tuleb ka et laevatekk ei ole statsionaarne vaid kõigub, seega on ka see 4m suhteline kõrgus, mis muutub, erinevalt maapinnast (eriti halvemate ilmastikuoludega) ...

Paras sentimeetrite mäng.
Viimati muutis Gideonic, 08 Dets, 2016 17:36, muudetud 1 kord kokku.
Avatar
Liige
Postitusi: 2286
Liitunud: 17 Veebr, 2009 21:30

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitus Postitas Avatar »

https://www.youtube.com/watch?v=_3b-XR1V6f0
Siin 36:09 lohiseb see konks päris pikalt. Põrkab esimesest üle ja põhimõtteliselt libiseb enamuse maast kuni teiseni. Jah, ma mõistan küll, et see langemisnurga suhtes risti aken on suht väike, kui ühte trossi vaja tabada.
36:00 Näib, et see tross on justkui kaldus ka. Üks ots on mingi varre otsas ja edasi läheb allapoole ning üle plokkide teki alla amortisaatorile.
Lemet
Liige
Postitusi: 20817
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitus Postitas Lemet »

8° kohtumisnurgaga (ehk lennuki nina on kergelt püsti, tähendab alla näeb halvemin
Tegelikult on see nurk tükkis suurem...nagu ka glissaadinurk, mis peaks ulatuma kuskil 30 kraadini.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23410
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitus Postitas ruger »

Pilt
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44039
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Gideonic kirjutas: Selleks et tabada kolmandat trossi, peab sabakonksu ots läbima umbes 90x90cm suurust mõttelist kasti, olles circa 4m kõrgusel laevatekist selle alguses. Kui teki kohale jõudes on lennuk hoopis 5,2m kõrgusel, ei tabata enam ei kolmandat ega ka neljandat trossi. Seda siis liikudes 240km/h (Su-33 lähenemiskiirus peaks olema tiba suurem) ning 8° kohtumisnurgaga (ehk lennuki nina on kergelt püsti, tähendab alla näeb halvemini). Arvestada tuleb ka et laevatekk ei ole statsionaarne vaid kõigub, seega on ka see 4m suhteline kõrgus, mis muutub, erinevalt maapinnast (eriti halvemate ilmastikuoludega) ...
Paras sentimeetrite mäng.
Ärge ometi arvake, et see Kuzja peale maandumine käib nii, et piloot vaatab läbi kabiiniklaasi ja "rihib maandumist". Ja sillalt antakse punaste lipukestega märku.
Selle täpsuse tagamiseks on ikka instrumentmaandumise süsteemid ka venelastel olemas, lihtsalt erinevade lääne automaatsüsteemide asemel, mis ei nõua piloodilt mingeid erilisi oskusi on seal kasutusel poolautomaatsed, kus piloot peab juhise abil HUD-i peal nähtava sümboolika õiges kohas hoidma.

Aga traditsiooniliselt, nagu ka maismaalennukite puhul (rohked paugud lennundusnäitustel), on osutunud katapultiste K-36 üheks hästi toimivaks vidinaks. Eelmise põlvkonna istmetega oli venelastel palju pahandusi, nt MiG-23 piloodid eelistasid tihti hädamaandumist katapulteerumisele, sest viimane tõi suure tõenäosusega kaasa selgroovigastuse.
Viimati muutis Kapten Trumm, 09 Dets, 2016 8:57, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44039
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

toomas tyrk kirjutas:
Avatar kirjutas:Kusja promo videos tabasid 36 -da minuti kandis kord nagu neljandat ja kord teist (oleks peaaegu ka esimese võtnud) Huvitav, kui haarata esimene tross, siis kas rattad neljandasse ei või takerduda. Eks muidugi sõltub langemisnurgast. Võib-olla ongi madal maandumistäpsus nende vesimaandumiste põhjus.
Trosside ja konksu kõrgused peaksid olema sellised, et rattad suruvad trossi vastu dekki, aga konks juba haarab. Seega liiga vara maandumine ei tohiks mingit probleemi tekitada.
Täpsemalt öeldes trossi kõrgus peab olema vähem kui pool peateliku rataste läbimõõdust.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Frost
Liige
Postitusi: 47
Liitunud: 09 Mär, 2008 14:59
Kontakt:

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitus Postitas Frost »

Lemet kirjutas:
Tegelikult on see nurk tükkis suurem...nagu ka glissaadinurk, mis peaks ulatuma kuskil 30 kraadini.
Glissaadinurk 30 kraadi? On teil ikka naljad.
slider
Liige
Postitusi: 646
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitus Postitas slider »

"..aga mis siis kui...?" jäi kripeldama. 140 sõlme lähenemiskiirust 30 kraadise glissaadi puhul peaks vertikaalkiiruseks tegema tummised ca 40m/s.
Lemet
Liige
Postitusi: 20817
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitus Postitas Lemet »

Eks ma ilmselt jama ajasin jah..vähe äkiline sai see nummõr :oops:

Vähe vaatamist sest trossilõhkumisest...
https://youtu.be/pv1KQphlIxA

...ja treeningkompleksist NITKA.

https://youtu.be/geou0Vy0944
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44039
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No Gripeni kohta öeldi mulle, et üle 12 kraadi ei maksa raja ligidal juhist rebida, kuna on kohtumisnurga iseenesliku kasvamise oht ning esimesena katsub mootoridüüs rajabetooni :) Tõepoolest, sellest hoiatusest kinni pidades jäi mul simulaatoril rada ka kraapimata.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist