14. leht 50-st
Re: VF toimetab? Infokillud ja uudised, mis mujale ei sobi.
Postitatud: 26 Dets, 2024 13:51
Postitas Saunaline
See Läänemeres toimuv kaablilõhkumine vääriks juba eraldi teemat... näikse teisest selline rutiinne tegevus kujunenud. Sarkasmiga öeldes - sellise tempoga tea kas peab internetiühenduse tarvis preventatiivselt StarLinki terminali muretsema, sest pole kindel kas suveks mõni riigist väljaminev netikaabel üldse töös ongi. Elektrihinnale paneb igasugune kaabliremont igaljuhul tuntava litaka (EstLink2 650MW)... aga veel diiselgeneraatorit ostma ei jookse.
Re: VF toimetab? Infokillud ja uudised, mis mujale ei sobi.
Postitatud: 26 Dets, 2024 14:14
Postitas OLAVI
Suure tõenäosusega, kui intsident oli
ettenägelike inimeste poolt plaanutud, siis vahelevõetud laev pidi ausalt transpondriga asuma
õigel ajahetkel õiges ruumipunktis tähelepanu hajutamiseks ja väljalülitatud transpondriga teised laevad said rahulikult ankrut lohistada ning vaikselt pildilt kaduda.
Soomlastel uurib politsei aga meie riigivõim peab vist pühasid ja ootavad meediauudiseid, nagu meie riik ei olekski kannataja?
Re: VF toimetab? Infokillud ja uudised, mis mujale ei sobi.
Postitatud: 26 Dets, 2024 14:24
Postitas ekacariya
Soome laht ei ole nii suur ja lai et mõni kaubalaev või tanker saaks vaikselt pildilt kaduda...väike laev ei saaks vist jälle sellise lõhkuva ülesandega efekiivselt hakkama.
Re: VF toimetab? Infokillud ja uudised, mis mujale ei sobi.
Postitatud: 26 Dets, 2024 14:58
Postitas OLAVI
ekacariya kirjutas: ↑26 Dets, 2024 14:24
Soome laht ei ole nii suur ja lai et mõni kaubalaev või tanker saaks vaikselt pildilt kaduda...väike laev ei saaks vist jälle sellise lõhkuva ülesandega efekiivselt hakkama.
Kui varem paigaldada "isolatsiooni vigastav seade", siis käsu saab õigel hetkel anda kasvõi paadi pealt ja suurt laeva ei olegi kaabli lõhkumiseks vaja.
(Kaablite remondil kasutatakse vägagi erinevaid kaablite "läbitorkajaid".)
Suure laeva korduvat avaliku ankru lohistamist saab võtta kui "teadet" oma üleoleku näitamiseks, mitte juhusena.
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 26 Dets, 2024 15:41
Postitas affa
Esimene üksus
laskus tankerile natuke peale südaööd, laeva kaptenisild võeti kontrolli alla, laeval on praegu kiirreageerimisüksus tagamas uurimise turvalisust.
Samuti on aluse ümber kolmekilomeetrine lennukeelu tsoon.
Helsingin poliisipäällikkö Jari Liukku kertoo, että ensimmäinen ryhmä laskeutui alukselle 00.28.
- Aluksen komentosilta otettiin viranomaisten haltuun.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010926787.html
Sobiks vist ka Soome kaitsevõime teemasse.
Re: VF toimetab? Infokillud ja uudised, mis mujale ei sobi.
Postitatud: 26 Dets, 2024 16:05
Postitas nukkel
Meie valitsus vist ei teagi et kaabel.
Re: VF toimetab? Infokillud ja uudised, mis mujale ei sobi.
Postitatud: 26 Dets, 2024 16:25
Postitas Some
https://www.delfi.ee/artikkel/120346016 ... -istungile
Nelja Soome ja Eesti vahelise merekaabli kõrval tabas rike ka viiendat, Soome ja Saksamaa vahelist sidekaablit, mis asub osaliselt Läänemeres. On veel teadmata, kas ka see häire on kuidagi seotud Soome ja Eesti vaheliste merekaablite kahjustumisega.
https://www.delfi.ee/artikkel/120345994 ... atakse-ule
Esialgse arusaama kohaselt põhjustas kaablite kahjustuse naftatankeri Eagle S kadunud ankur. Esmasel uurimisel ei leidnud Soome politsei kinnipeetud laeva ankruid. Ilmneb, et ankrude ülestõstmisel tõusid üles vaid ankruketid.
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 26 Dets, 2024 16:41
Postitas URR
kollanePuu kirjutas: ↑25 Dets, 2024 20:38Merevägi peaks tegelikult midagi tegema hakkama tööna. ... Miks pole see Hiina vms. parsa FSB meeskonnaga Eesti laeva kahurite sihtmärgis?
Merevägi, nagu iga teinegi Kaitseväe üksus või jõuametkond, teeb seda, mida eeskirjad-seadused ette näevad või poliitiline juhtkond käsib. Seadused- eeskirjad on hetkel pehmelt öeldes ebaselged. Käsu kohta ei tea, aga tundub kahtlane.
Probleemi teine külg on, millega seda kõike teha. Mereväel on kolm miinijahtijat, üks miiniveeskaja ja neli patrulllaeva. Miinijahtijate maksimaalne kiirus on 11 sõlme. Sellega ei jõua tankerile järele. PPAlt saadud patrulllaevad on relvastamata, nendega ei saa midagi sihikule võtta, ja üht neist peab aeg-ajalt pukseerima, kui keset merd seisma jääb.
Miks nii? Mõne vastuse leiab siit:
https://www.postimees.ee/8035056/radari ... pekohtasid. Mereväelasi häirib muuhulgas see, et PPA laevad tulid üle koos teatud summaga, mida pidi kasutatama uue laeva hankimiseks. Samasse potti pidi minema ka see raha, mille taanlased maksid Ukrainasse saadetud väekaitsekaatrite eest. Läks aga nii, et pole ei kaatreid ega uut laeva. Ja siis tuleb Oidsalu jutuga kõige passiivsemast väeliigist:
https://www.postimees.ee/video/7735175/ ... id-vaeliik.
Esimese probleemipoolega seostub üks veel tõsisem aspekt. Meil on nüüd miinid ja laevavastased raketid. Miinid tuleks veesata enne sõja algust, sest pärast võibolla enam ei jõua. Raketilask võib olla selle sõja esimene pauk koos kõigi tagajärgedega. Kes teab peaministrit, kellel jätkuks julgus anda käsklus "Veesata!" või "Tuld!" või kes julgeks selle õiguse mõnele vormikandjale delegeerida, soovitavalt koos juhisega "Kui tingimused 1, 2 ja 3 on täidetud, siis...".
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 26 Dets, 2024 19:06
Postitas andrus
Valitsuse pressikonverents:
Michal: merevägi asub kriitilist taristut aktiivsemalt valvama ja seirama
https://www.err.ee/1609560757/michal-me ... ja-seirama
https://www.youtube.com/watch?v=OjgECTZaCMw
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 26 Dets, 2024 19:15
Postitas maksipoiss
Veel aktiivsemalt kui peale eelmist lõhkumist? Pmst sama mula nagu eelmisel korral.
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 26 Dets, 2024 19:51
Postitas zephys
Ei tea küll millega - kolme ja poole laevaga, kust maat binokliga supostaati peilib?
Aga poliitiik on reageerinud, see on tähtsaim antud olukorras, kui see, et teeks päriselt ka midagi ära - no võtaks kasvõi juriidilises pooles selgust lööktööna, aga jah, "me oleme sõjas" vs "riigiaparaat on jõulupuhkusel".
Ma lihtsa inimesena sooviks kellegi karistamist pahatahtlikku tegutsematuse või tegutsemise eest ning mitte kuldse käepigistusega.
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 26 Dets, 2024 19:52
Postitas ruger
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 26 Dets, 2024 20:13
Postitas Jaanus2
Ma küll meresõidust palju ei taipa, aga mu arust pole neid torusid-kaableid võimalik füüsiliselt valvata (laevad ankurdavad end nägemisulatuses piki kaablit?). Ainus mis aitaks, oleks vältimatu karistus süüdlasele, mis muudaks sellise süüdimatu ankrulohistamise rahaliselt kahjulikuks tegevuseks. Kas antud juhul selle laeva müümisest koos lastiga piisaks või peaks ka kapteni varuosadeks müüma?
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 26 Dets, 2024 20:42
Postitas kollanePuu
URR kirjutas: ↑26 Dets, 2024 16:41
kollanePuu kirjutas: ↑25 Dets, 2024 20:38Merevägi peaks tegelikult midagi tegema hakkama tööna. ... Miks pole see Hiina vms. parsa FSB meeskonnaga Eesti laeva kahurite sihtmärgis?
Merevägi, nagu iga teinegi Kaitseväe üksus või jõuametkond, teeb seda, mida eeskirjad-seadused ette näevad või poliitiline juhtkond käsib. Seadused- eeskirjad on hetkel pehmelt öeldes ebaselged. Käsu kohta ei tea, aga tundub kahtlane.
Probleemi teine külg on, millega seda kõike teha. Mereväel on kolm miinijahtijat, üks miiniveeskaja ja neli patrulllaeva. Miinijahtijate maksimaalne kiirus on 11 sõlme. Sellega ei jõua tankerile järele. PPAlt saadud patrulllaevad on relvastamata, nendega ei saa midagi sihikule võtta, ja üht neist peab aeg-ajalt pukseerima, kui keset merd seisma jääb.
Miks nii? Mõne vastuse leiab siit:
https://www.postimees.ee/8035056/radari ... pekohtasid. Mereväelasi häirib muuhulgas see, et PPA laevad tulid üle koos teatud summaga, mida pidi kasutatama uue laeva hankimiseks. Samasse potti pidi minema ka see raha, mille taanlased maksid Ukrainasse saadetud väekaitsekaatrite eest. Läks aga nii, et pole ei kaatreid ega uut laeva. Ja siis tuleb Oidsalu jutuga kõige passiivsemast väeliigist:
https://www.postimees.ee/video/7735175/ ... id-vaeliik.
Esimese probleemipoolega seostub üks veel tõsisem aspekt. Meil on nüüd miinid ja laevavastased raketid. Miinid tuleks veesata enne sõja algust, sest pärast võibolla enam ei jõua. Raketilask võib olla selle sõja esimene pauk koos kõigi tagajärgedega. Kes teab peaministrit, kellel jätkuks julgus anda käsklus "Veesata!" või "Tuld!" või kes julgeks selle õiguse mõnele vormikandjale delegeerida, soovitavalt koos juhisega "Kui tingimused 1, 2 ja 3 on täidetud, siis...".
Eks seekord läks õnneks ja Soome tegeleb. Samas aga see ei saa ei tohi mingi vastus olla. Mingi saamatus on justkui normiks võetud. Kui on piisavalt kiire laev siis bron ja kusti peale nagu Usa Vietnami patrull kaater ning juba on veidi ähvardust. Aeglasem laev peab lihtsalt vastu purjetama. Kui pole siis kiiremas korras tsiviilist muretseda. Kui nii ei saa siis droonid. Need iga kahtlase laeva peal istumas nii kaugele kui saab ja vajadusel tõsisema laevaga vastu. Loovust ja tegevust on vaja, mitte kiunumist, miks ei saa. Rusikas ähvardusena on Blue Speari põhjal nagunii olemas seega on vaja vaatlust peamiselt.
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 26 Dets, 2024 20:44
Postitas Smith
See kuidas sommid ikkagi seekord reageerisid,
väärib lugupidamist. Pevkur muudkui räägib kuidas ei saa midagi teha sellal, kui Alexander Lott ütleb, et saab ikka küll. Nüüd soomlased tõestasid seda ka tegudega. Pevkurit ilmselget täna pressikonverentsil seetõttu ka polnud. Ei tasu ikka jama suust ajada, ise kaitseminister. Õigem oleks olnud öelda, et tahaks küll teha, aga pole vahendeid - andke raha kaminale.