Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Sündmused, mis saavad ajalooks alles homme.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Lemet »

ja turbopropellermootorid (mitte gaasiturbiinmootorid).
Lause, mis tuleks asjatundlikuse musternäidisena kuskile suurelt jäädvustada.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kulibin »

Bensujaam, mis mängib riiki, ei suuda oma kotkaid kvaliteetse petrooliga varustada. :lol:
http://tass.ru/proisshestviya/2122021
Viimati muutis Kulibin, 15 Juul, 2015 16:56, muudetud 2 korda kokku.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
andrus
Liige
Postitusi: 4765
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas andrus »

Lemet kirjutas:
ja turbopropellermootorid (mitte gaasiturbiinmootorid).
Lause, mis tuleks asjatundlikuse musternäidisena kuskile suurelt jäädvustada.
Kasutasin eestikeelse terminoloogia jaoks sellist õppematerjali: http://www.eava.ee/opiobjektid/mkl/teoo ... d_gtm.html aastast 2008.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44186
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Alla kukkumisega seoses ei räägi me tiibrakettidest, vaid alla kukkus ikkagi plaaner, avioonika ja turbopropellermootorid (mitte gaasiturbiinmootorid).
Seletame siis eriti kõva peaga tegelastele uuesti ja rahulikult, võib-olla taipavad.
Tu-95 allakukkumisjuhtumid ei tulene sellest, et lennuki "raudosa" kasutab 50ndate lahendusi. Vanakooli tehnika on lolli käes isegi kindlam.
Enamik taolisi lennukeid, ka ameeriklaste B-52 kasutab analoogse perioodi tehnikat, lihtsalt vahepeal on seda järgi aidatud.
Allakukkumise juhtumid tulenevad tehnilistest riketest ja inimeste vigadest, seejuures inimestest rohkemgi.
Lennuki tüüp Tu-95 loomise ajajärguga pole sellel avariistatistikal erilist seost.
Näiteks oma aja kohta revolutsiooniline Tu-22K avariistatistika ületas mäekõrguselt 50ndatel loodud Tu-16.
Arvan, et piloteerimise lihtsuselt on antud klassis märksa ohtlikumaid lennukeid, ise nähtu põhjal pakun, et B-52 maandamine tugeva tuulega on märksa suurem väljakutse kui Tu-95 maandamine samasugustes oludes.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Lemet »

Kusjuures kolme või isegi nelja mootori üheaegses seiskumises on puuduliku tehnohoolduse süüdistamine küllaltki küsitava väärtusega tegevus, pigem taandub asi siiski kütusele ja selle kvaliteedile. Mootorid on suht autonoomsed asjad ja nende üheaegne ülesütlemine mingil muul põhjusel... :dont_know: . Muidugi, kui kellelgi meeldib süüdlaseks mõelda "mingid suva tüübid kuvalda ja joptvajumati abil", siis on see ju küll kena eneserahuldamise viis, aga vaevalt sellel tõe ning tõsiseltvõetavusega eriti midagi pistmist on.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44186
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Üldiselt on mootoriehituses selline reegel, et kui kütus on solk, kasuta ikka vanakooli mootoreid, mis on vähem kapriissemad kui andureid, elektroonikat ja õrnu tükke täis topitud moodsad. Ime, kuidas see asi üldse lendu tõusis, võib-olla mingil moekal kõrgtehnoloogilisel turbipropil oleks ilmkärakas juba startides ära käinud.
Antud masin aga 1 mootoriga enam ei lenda ja kui all on mingi taigamaastik, siis jääb vaid oodata, millal lennuki trajektoor maaga lõikub.
Seejuures, hulka moekam masin, näiteks B-58 Hustler, sajab mootorite seiskudes alla märksa kiiremini kui suurema tiivaga ja parema aerodünaamilise väärtusega aeglaselt lendavad vanakooli masinad (nt B-52, Tu-95) ja viimaseid on väiksema maandumiskiiruse tõttu lihtsam hädamaandada.

Vene lennuväeosas remondivad lennukeid üldiselt üsna haritud inimesed ja seal töötamiseks tuleb läbiva vastavad õppeasutused, humanitaarbaka kraadiga sinna ei pääsegi.
Kui keegi ütleb, et lennukeid remondivad seal kuvaldaga joptvõimatt tegelased, siis see ütleja pole ise vist üheski remondiangaaris käinud. Tõsi, hästirahastatud NATO riikide lennuväele võib vastav tegevus küll tublisti alla jääda (nii raha kui rahvuskultuuri probleemide pärast) ja eks see peegeldub ka avariide hulgas. Loomulikult määrab ka hoolduse/remondi lõpptulemuse ära ka tarnitavate varuosade kvaliteet, mis üldiselt võrreldes ajaga, mil tööline kartis eriosakonda ja tsooni saatmist, vist kõigil aladel kõvasti alla käinud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5717
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas toomas tyrk »

Kapten Trumm kirjutas:Üldiselt on mootoriehituses selline reegel, et kui kütus on solk, kasuta ikka vanakooli mootoreid, mis on vähem kapriissemad kui andureid, elektroonikat ja õrnu tükke täis topitud moodsad. Ime, kuidas see asi üldse lendu tõusis, võib-olla mingil moekal kõrgtehnoloogilisel turbipropil oleks ilmkärakas juba startides ära käinud.
Hm, esiteks peaks mainima, et teema läheb käest ära. Turboproppidest ja muust selliesest arutlemiseks tasuks teha uus teema kusagile tehnika alla.

Teiseks - ei ole sellist reeglit, et kui kütus on solk, siis kasuta vana kooli mootoreid. Hoopis teised asjaolud määravad selle ära, mis peab olema kütuse kvaliteet. Neist esimene on just mootori tüüp. Näiteks diisel vs ottomootor, turboprop vs gaasiturbiin. Muu tuleb juba pärast.

Võrdle näiteks, mitu protsenti mootori veojõust on turbopropi puhul loodud reaktiivjõuga ning mitu protsenti gaasiturbiinil? Kui kütus veel põleb, aga mitte nominaalse energiaväljastusega, siis kumb enne alt veab?

Aga nagu juba öeldud - soovitaks uut teemat ning siinkohal võiks jätkata Venemaa sõjaväe võimekuse ning reformidega...
andrus
Liige
Postitusi: 4765
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas andrus »

Rogozin on muidugi tore "ekspert" küll: http://izvestia.ru/news/588851

Aga ometigi oli tal ka asjalikke mõtteid:
Вместе с тем вице-премьер предложил дождаться итогов расследования крушения.
Ja millegipärast ka selline:
Он также отметил, что в последнее время авиакатастрофы происходят слишком часто и необходимо усилить инженерную составляющую ВВС.
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Lemet »

Sedapuhku kõlksuvad Rogozini kütuseteemalised arvamused paljude eks ja tegevlendurite arvamustega vene lennundusfoorumitelt kokku. Aga eks näis, mida kõrged komisjonid paista lasevad. Kui lasevad.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44186
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Он также отметил, что в последнее время авиакатастрофы происходят слишком часто и необходимо усилить инженерную составляющую ВВС.
Aamen selle peale.
Muidugi, kui selle "insenerkomponendi" hulka käivad ka nt tehnikud, kelle töö kvaliteet on vähemalt samatähtis.
Kui võtta ladudest hulk NSVL aegset tehnikat (mida vahepeal hoiti tont teab kuidas) ja anda sellele intensiivselt vungi ilma sama intentsiivse remondi/hoolduseta, siis ongi õnnetused vältimatud. Taolisi pauke juhtub ka teistes väeliikides, seal pole lihtsalt õnnetuse skaala taoline ning enamik neist ei jõuagi meediasse.
Praegu tundub, et Putini globaalambitsioonide ajel on venelaste relvajõudude arengut üle forsseeritud (kvaliteet ei tule piisavalt kiirelt kvantiteedile järgi) ja see seletab ka taolised ridamisi toimuvad lennuõnnetused+meile teadmata jäävad väiksemad paugud (mida nii lihtsalt kalevi alla panna ei anna).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
andrus
Liige
Postitusi: 4765
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas andrus »

Ebakvaliteetse kütuse koha pealt - õhus olevat olnud ka teine lennuk: http://lifenews.ru/news/157417
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Lemet »

Ja siis?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
metroo
Liige
Postitusi: 437
Liitunud: 30 Aug, 2014 6:01
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas metroo »

Kaitseminister Šoigu vabandas Omski kasarmuvaringus hukkunute sugulaste ees. Huvitav on märkida, et kuus hiljuti alla kukkunud sõjalennukit sellist tähelepanu ei väärinud.

http://www.gazeta.ru/social/news/2015/0 ... 5481.shtml
Kurjam
Liige
Postitusi: 1565
Liitunud: 10 Dets, 2007 22:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kurjam »

No ei püsi nad enam õhus http://glavnoe.ua/news/n234537
Seekord vedas, tegi hädamaandumise.
andrus
Liige
Postitusi: 4765
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas andrus »

andrus kirjutas:Ebakvaliteetse kütuse koha pealt - õhus olevat olnud ka teine lennuk: http://lifenews.ru/news/157417
Seletame siis lahti - see tähendab, et on nullist suurem tõenäosus, et teise lennuki paakidesse sattus sama kütus.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist