Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Postitatud: 07 Nov, 2012 11:50
Uku kohta oli Venemaa mereajaloo tsushima.ru foorumil juba augusti lõpus väike järelehüüe. Avaldati sügavat kahetsust, et ainuke Peipsi kandi ajalooline laev läks vanarauaks. Alljärgneval viitel teine postitus
http://tsushima.su/forums/viewtopic.php?id=4214&p=7
Vanemuise sõidukorda sättimine on muidugi püha üritus, aga... pärast II maailmasõda kirjutati tollastes Tartu lehtedes mitme aasta jooksul, et eelmine Vanemuine, mille kere olla aastaid vedelenud praeguse Turu silla kohal Annelinna poolsel kaldal, tehakse korda ja sellest saab 300 kohaline reisilaev. Teema kadus alles siis, kui sai teatavaks, et Saksamaal kas 1953 või 54 valminud Lermontov kavatsetakse millalgi Peipsile tuua.
Kardan, et praegune Vanemuine ei kvalifitseeru kuidagi ajalooliseks laevaks- liiga poisike veel! Tema sõsarlaevu on Venemaal ja Ukrainas rivis hulgim. Isegi Ukust vanemaid laevukesi kulgeb Euroopa sisevetel ja rannikumeres veel kümneid, terve trobikond isegi Soomes-Rootsis, vanim neist 1870. a. ehitatud. Paneb mööda Göta kanalit mitmepäevaseid kruiise.
Tartu sadam käis millalgi Postimehe kaudu välja Vanemuise taastamise hinna- 1.milj euri. Mis selle kalkulatsiooni aluseks oli- karta, et suur osa sellest on puhas õhk. Kammisin pisut Venemaa laevamüügi kuulutusi. Kõige kallim MO tüüpi vanemuise täielikult ülesvuntsitud sõsar müüakse seal 500 000 euri eest ja see on erandlik hind. Tavaliste täiesti sõidukorras laevade (osa neist ümber ehitatud) hind jääb vahemikku 150-300 000 euri. Pihkvas on müügis Aleksandr Nevski ja seda 1500 000 rubla elik u 37500 euri eest. Põhimõtteliselt sõidukorras, aga Venemaa kehtestas pärast mullust Volga jõel toimunud katastroofi sellised ulmelised turva jm nõuded, mida Nevski puhul polnud majanduslikult otstarbekas täita.
Veel Pihkva laevadest. Polarise sõsar Polesje 36 müüdi Jakuutiasse ja kimab Lena jõel ringi. Zarjast lahti ei saadud ja pidi vanarauaks minema. Korralike kiirlaevade ajastu Peipsil on selleks korraks siis läbi.
Kammisin millalgi Rahvusarhiivi fotode andmebaasis ringi ja avastasin teatava üllatusega, et Peipsi vesikonna laevadest jm. on seal pilte päris palju. Eks ma millalgi kui aega saan, panen mõned huvitavamad foorumis üles. Aga niipalju lisan, et paar mõni lehekülg tagasi olnud küsimust said vastuse. Esimene Tartu Raketa tuli Venemaalt Narvani omal jõul ja pandi seal treilerile. Ja Lermontovi pilt oli tõesti 1958 Narvast. Lermontovi karjäärist leidsin veel sellise pildi- 1954 reisijatega Naissaarele!
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=95878
http://tsushima.su/forums/viewtopic.php?id=4214&p=7
Vanemuise sõidukorda sättimine on muidugi püha üritus, aga... pärast II maailmasõda kirjutati tollastes Tartu lehtedes mitme aasta jooksul, et eelmine Vanemuine, mille kere olla aastaid vedelenud praeguse Turu silla kohal Annelinna poolsel kaldal, tehakse korda ja sellest saab 300 kohaline reisilaev. Teema kadus alles siis, kui sai teatavaks, et Saksamaal kas 1953 või 54 valminud Lermontov kavatsetakse millalgi Peipsile tuua.
Kardan, et praegune Vanemuine ei kvalifitseeru kuidagi ajalooliseks laevaks- liiga poisike veel! Tema sõsarlaevu on Venemaal ja Ukrainas rivis hulgim. Isegi Ukust vanemaid laevukesi kulgeb Euroopa sisevetel ja rannikumeres veel kümneid, terve trobikond isegi Soomes-Rootsis, vanim neist 1870. a. ehitatud. Paneb mööda Göta kanalit mitmepäevaseid kruiise.
Tartu sadam käis millalgi Postimehe kaudu välja Vanemuise taastamise hinna- 1.milj euri. Mis selle kalkulatsiooni aluseks oli- karta, et suur osa sellest on puhas õhk. Kammisin pisut Venemaa laevamüügi kuulutusi. Kõige kallim MO tüüpi vanemuise täielikult ülesvuntsitud sõsar müüakse seal 500 000 euri eest ja see on erandlik hind. Tavaliste täiesti sõidukorras laevade (osa neist ümber ehitatud) hind jääb vahemikku 150-300 000 euri. Pihkvas on müügis Aleksandr Nevski ja seda 1500 000 rubla elik u 37500 euri eest. Põhimõtteliselt sõidukorras, aga Venemaa kehtestas pärast mullust Volga jõel toimunud katastroofi sellised ulmelised turva jm nõuded, mida Nevski puhul polnud majanduslikult otstarbekas täita.
Veel Pihkva laevadest. Polarise sõsar Polesje 36 müüdi Jakuutiasse ja kimab Lena jõel ringi. Zarjast lahti ei saadud ja pidi vanarauaks minema. Korralike kiirlaevade ajastu Peipsil on selleks korraks siis läbi.
Kammisin millalgi Rahvusarhiivi fotode andmebaasis ringi ja avastasin teatava üllatusega, et Peipsi vesikonna laevadest jm. on seal pilte päris palju. Eks ma millalgi kui aega saan, panen mõned huvitavamad foorumis üles. Aga niipalju lisan, et paar mõni lehekülg tagasi olnud küsimust said vastuse. Esimene Tartu Raketa tuli Venemaalt Narvani omal jõul ja pandi seal treilerile. Ja Lermontovi pilt oli tõesti 1958 Narvast. Lermontovi karjäärist leidsin veel sellise pildi- 1954 reisijatega Naissaarele!
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=95878