Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44186
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
Kas keegi võtab vaevaks lugeda need puruks sõidetud MiG-29'd kokku. Selle asemel, et käsi kokku lüüa "jälle näe kukkus".
Mina F-16 paugud lugesin:
2008 - 14 tükki
2009 - 15 tükki
2010 - 11 tükki
2011 - 15 tükki
2012 - 7 tükki
2013 - 12 tükki
2014 - 11 tükki
2015 7 kuuga - 9 tükki
Nendest jämedalt pooled on taastamistvälistavalt sodiks sõidetud või alla kukkunud ja teine pool vajab eri ulatusega remonti.
Esmase otsinguga sain ma 10 aastaga MiG-29 pauke kümmenkond.
Vat kui taolised arvud on koos, siis võib midagi järeldama hakata lennukite korrasolekust ja kõigest muust.
Analoogseid "fleet grounded" asju on ka USA-s toimunud (F-15ga päris kindlasti).
Mina F-16 paugud lugesin:
2008 - 14 tükki
2009 - 15 tükki
2010 - 11 tükki
2011 - 15 tükki
2012 - 7 tükki
2013 - 12 tükki
2014 - 11 tükki
2015 7 kuuga - 9 tükki
Nendest jämedalt pooled on taastamistvälistavalt sodiks sõidetud või alla kukkunud ja teine pool vajab eri ulatusega remonti.
Esmase otsinguga sain ma 10 aastaga MiG-29 pauke kümmenkond.
Vat kui taolised arvud on koos, siis võib midagi järeldama hakata lennukite korrasolekust ja kõigest muust.
Analoogseid "fleet grounded" asju on ka USA-s toimunud (F-15ga päris kindlasti).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10290
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
Tegelikult ei ütle need absoluutnumbrid mitte midagi. Tuleb rehkendada protsent kogu fleet-i summaarsetest lennutundidest - alles siis saab järeldusi tegema hakata. Lisaks tuleks veel vaadata harjutuste intensiivsust aga see läheb väga teaduseks kätte ära. Praegu on USA-s teenistuses 913 F-16, Venemaal ~230–291 MiG-29-t. Kusjuures ameeriklaste keskmine lennutundide arv oli vähemalt vanasti ca. 2x suurem kui venelastel. Kuidas praegu on, ei tea. Samas mingi aeg tagasi võeti suur osa MiG-29-st rivist maha saba probleemide tõttu. Kas nad nüüd jälle lendavad - ei tea.Kapten Trumm kirjutas:Kas keegi võtab vaevaks lugeda need puruks sõidetud MiG-29'd kokku. Selle asemel, et käsi kokku lüüa "jälle näe kukkus".
Mina F-16 paugud lugesin:
2008 - 14 tükki
2009 - 15 tükki
2010 - 11 tükki
2011 - 15 tükki
2012 - 7 tükki
2013 - 12 tükki
2014 - 11 tükki
2015 7 kuuga - 9 tükki
Nendest jämedalt pooled on taastamistvälistavalt sodiks sõidetud või alla kukkunud ja teine pool vajab eri ulatusega remonti.
Esmase otsinguga sain ma 10 aastaga MiG-29 pauke kümmenkond.
Vat kui taolised arvud on koos, siis võib midagi järeldama hakata lennukite korrasolekust ja kõigest muust.
Analoogseid "fleet grounded" asju on ka USA-s toimunud (F-15ga päris kindlasti).
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44186
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
Jah, need näitajad saab mingi täpsusega ju öelda. Lõpuks on sealt tuletatav avariilisuse määr nt 100 000 lennutunni kohta.
Üks militaarne analüüs taoliste asjadega tegelebki, mitte ei tule hüüatus "ah, näe jälle kukkus alla" ja sellele järgnev PSYOPS, et venelaste lennuvägi on lennuvõimetu.
Mina tegin otsa lahti, tehtagu teiselt poolt samapalju ja saab hakata tuletama mingeid reaalseid arve.
Üks militaarne analüüs taoliste asjadega tegelebki, mitte ei tule hüüatus "ah, näe jälle kukkus alla" ja sellele järgnev PSYOPS, et venelaste lennuvägi on lennuvõimetu.
Mina tegin otsa lahti, tehtagu teiselt poolt samapalju ja saab hakata tuletama mingeid reaalseid arve.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
Vikipeedia andmetel on F-16 toodetud 4540 tükki, MIG-29 seevastu 1600+ tükki.
Aviation-safety.net andmetel on F-16 kohta raporteeritud alates 01.01.2010 kuni tänaseni 58 juhtumit. MIG-29 kohta samal perioodil 25 juhtumit. Juhtumi alla lähevad siis masina hävimised ja ka näiteks ruleerimisrajalt välja sõitmised kui masin viga sai.
Seega võiks ühest küljest väita, et jagades viimase 5,5 aasta juhtumid toodetud masina kohta, siis on nad enamvähem võrdsed, F-16 0,012 juhtumit per toodetud masin ja MIG 0,015 juhtumit per masin. Samas tuleb arvesse võtta nii nagu eespool öeldud reaalselt kasutuses olevate masinate arvu ning reaalsed lennutunnid. Neid numbreid me kusagilt ei saa. Samuti on teada, et F-16 masinaid lendab arvuliselt ja ilmselt ka lennutundide kokkuvõttes reaalselt rohkem kui MIG-i. Ma julgeks väita, et F-16 on töökindlam. Aga lõplikku tõde me (täna) teada ei saa, sest arvutuse tegemiseks pole meil usaldusväärseid algandmeid kusagilt võtta.
Aviation-safety.net andmetel on F-16 kohta raporteeritud alates 01.01.2010 kuni tänaseni 58 juhtumit. MIG-29 kohta samal perioodil 25 juhtumit. Juhtumi alla lähevad siis masina hävimised ja ka näiteks ruleerimisrajalt välja sõitmised kui masin viga sai.
Seega võiks ühest küljest väita, et jagades viimase 5,5 aasta juhtumid toodetud masina kohta, siis on nad enamvähem võrdsed, F-16 0,012 juhtumit per toodetud masin ja MIG 0,015 juhtumit per masin. Samas tuleb arvesse võtta nii nagu eespool öeldud reaalselt kasutuses olevate masinate arvu ning reaalsed lennutunnid. Neid numbreid me kusagilt ei saa. Samuti on teada, et F-16 masinaid lendab arvuliselt ja ilmselt ka lennutundide kokkuvõttes reaalselt rohkem kui MIG-i. Ma julgeks väita, et F-16 on töökindlam. Aga lõplikku tõde me (täna) teada ei saa, sest arvutuse tegemiseks pole meil usaldusväärseid algandmeid kusagilt võtta.
Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
Kuskilt jäi kõrva taha, et sel aastal üritatakse VVSi pilootide lennutundide keskmine ajada 120 tunnini. Saja tunni piir ületati vist üle-eelmisel aastal. MiG-29 kanti peale korrosiooniprobleemide avastamist maha tiba vähem kui pooled- leiti, et taastamine koos moderniseerimisega lähevad kallimaks kui endale võidakse lubada. Samas olid toona toorainehinnad märksa kõrgemad praegustest.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44186
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
3-4 korda kõrgem avariilisus lääne omadest oli venelastel juba NSVL ajal (kui rahapuudust polnud ja kord oli enamvähem majas nii lennukite tootmises kui ekspluatatsioonis. Ehk ma tahan välja jõuda sinnani, et need suure kisa ja käraga siin tervitatud allakukkumise juhtumid on vene lennuväes "business as usual" ning ning mingeid järelmeid lennuvõimetust vene lennuväest teha ei saa.
F-16 avariid (mida on avalikult teatatud) on kättesaadavad läbi kogu lennuki ekspluatatsiooniperioodi siit:
http://www.f-16.net/aircraft-database/F ... accidents/
Näiteks 1991 (Lahesõja aasta) kaotati 45 lennukit ja 1992 (sügav rahuaeg juba) 36 lennukit aastas.
Ehk siis võttes mingi analoogia - kui korralikult lennati ja lennukeid palju oli, olid õnnetused ka selle, suhteliselt kvaliteetseks peetava masinaga vaat et iganädalane teema.
Et asi põnevam oleks, siis väike konkreetsem näide - Iisrael. Iisrael on eri aegadel USA-st saanud kokku 362 F-16 eri mudelit, millest on tänase seisuga avariid olnud (remondist hävimiseni) 39 masinaga ehk iga üheksanda lennukiga.
Aga mul on heameel tõdeda, et me jõudsime välja mingi analüüsi moodi asjani ning vaid analüüsist selgub teema pealkirigi, Venemaa sõjaline võimekus.
F-16 avariid (mida on avalikult teatatud) on kättesaadavad läbi kogu lennuki ekspluatatsiooniperioodi siit:
http://www.f-16.net/aircraft-database/F ... accidents/
Näiteks 1991 (Lahesõja aasta) kaotati 45 lennukit ja 1992 (sügav rahuaeg juba) 36 lennukit aastas.
Ehk siis võttes mingi analoogia - kui korralikult lennati ja lennukeid palju oli, olid õnnetused ka selle, suhteliselt kvaliteetseks peetava masinaga vaat et iganädalane teema.
Et asi põnevam oleks, siis väike konkreetsem näide - Iisrael. Iisrael on eri aegadel USA-st saanud kokku 362 F-16 eri mudelit, millest on tänase seisuga avariid olnud (remondist hävimiseni) 39 masinaga ehk iga üheksanda lennukiga.
Aga mul on heameel tõdeda, et me jõudsime välja mingi analüüsi moodi asjani ning vaid analüüsist selgub teema pealkirigi, Venemaa sõjaline võimekus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10290
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
Njah - lahingulennuk on lahingulennuk. Ikka juhtub. Lisaks ei maksa ka seda USA tehnikat üle müstifitseerida. Suudetakse teha korralikke asju aga on ka suures koguses saasta. Näiteks USA autotööstus pole vist viimase paarikümne aasta jooksul töökindlat autot teha suutnudki. Väidetavalt olla pärast Chrysleri üle võtmist FIAT-i poolt Chrysleri töökindlusnäitajad paranenud. Sic!
Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
Paistab, et see Ukraina meediakanal on siin tootnud desinformatsiooni...Ei teagi enam, kas uskuda või mitte...??
Taas Mig-29 alla tulnud...
http://mediafox.com.ua/news/495619?_utl_t=gp
Venelaste suvise seeria kinnitatud juhtumid peaksid siis olema...kopterid ja transakate "rasked maandumised" arvesse võtmata...
4.06-Su-34
4.06-Mig-29
8.06-Tu-95
3.07-Mig-29
6.07-Su-24
14.07-Tu-95
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44186
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
Mina nt arvan, et paugud vene lennukitega alles hakkavad tulema, kui nad suurendavad lennukoormust ja panevad rohkem lennukeid käiku. Meie jaoks oleks märksa toredam, kui seal paukusid ei käi - st nad ei lenda. See avariide rida on tegelikult muret tekitav, nad on tõsisemalt lendama hakanud. Selle F-16 näite põhjal on see ka ilusti näha, et võrreldes ajaga, mil neid lennukeid märksa rohkem käigus oli ning rohkem lennati (90ndate keskel), oli avalikuks tulnud õnnetusi aastas 30-40 tänase 10-15 asemel.
USA sõjaväelennukite õnnetusjuhtumite arv 100 tuhande lennutunni kohta oli peale külma sõda 2,0 kandis ja on praegu 1,2 kandis. See on siis kõikide "military" lennukite peale kokku ja keskmiselt.
On käepärast nõuka aegsed andmed Tu-16 ja Tu-22 (vanem) kohta perioodil 1960-1989
Tu-16 2,0 avariid 100 000 tunni kohta
Tu-22 8,59 avariid 100 000 tunni kohta
Järeldused võib igaüks ise teha, kaugpommitaja on üldiselt suhteliselt "avariivaba" masin, kuna sellega ei trikitata ning sellel tuleb iga ohtliku manöövri (nt maandumine) kohta palju-palju rohkem lennutunde kui hävitajal (analoogselt on ka transalennukitega). F-16 vastav näitaja on ca 3 ringis.
USA sõjaväelennukite õnnetusjuhtumite arv 100 tuhande lennutunni kohta oli peale külma sõda 2,0 kandis ja on praegu 1,2 kandis. See on siis kõikide "military" lennukite peale kokku ja keskmiselt.
On käepärast nõuka aegsed andmed Tu-16 ja Tu-22 (vanem) kohta perioodil 1960-1989
Tu-16 2,0 avariid 100 000 tunni kohta
Tu-22 8,59 avariid 100 000 tunni kohta
Järeldused võib igaüks ise teha, kaugpommitaja on üldiselt suhteliselt "avariivaba" masin, kuna sellega ei trikitata ning sellel tuleb iga ohtliku manöövri (nt maandumine) kohta palju-palju rohkem lennutunde kui hävitajal (analoogselt on ka transalennukitega). F-16 vastav näitaja on ca 3 ringis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
Tu-22 (ja Su-24) peaksid tegelikult konkurentsitult õhujõudude avariiliseimad masinad olema
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
Ka venemaa mereväes ei lähe asjad plaanitult ...
Saan aru selliselt, et lubatud 69 alust ei suudeta tagada. Aga Vova Suur ise lubas rahvale ...
http://pronedra.ru/weapon/2015/08/03/sr ... ostroenii/
Шойгу заявил об угрозе срыва сроков постройки военных кораблей
Saan aru selliselt, et lubatud 69 alust ei suudeta tagada. Aga Vova Suur ise lubas rahvale ...
http://pronedra.ru/weapon/2015/08/03/sr ... ostroenii/
Шойгу заявил об угрозе срыва сроков постройки военных кораблей
Глава Минобороны РФ Сергей Шойгу опасается, что строительство и ремонт военных кораблей силами Объединённой судостроительной корпорации будут производиться с нарушением установленных сроков...
...До конца 2015 года российский военный флот должен получить 69 кораблей и судов, напомнил в ходе селекторного совещания руководитель военного ведомства. Он уточнил, что к работе остальных компаний, занятых в выполнении оборонного заказа, вопросов нет...
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44186
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
69 sõjalaeva nii lühikese ajaga olnuks vist ülejõukäiv isegi NSVL ajal.
Mis see Putin küll mõtles või kes seda tarka nõu sai anda - lapski saab aru, et neid laevu ei tule.
9 või 19 ehk tuleks.
Mis see Putin küll mõtles või kes seda tarka nõu sai anda - lapski saab aru, et neid laevu ei tule.
9 või 19 ehk tuleks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- PaganHorde
- Liige
- Postitusi: 4524
- Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
- Asukoht: https://1920.in/
- Kontakt:
Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
Eks presidendid ajavadki vahest lolli juttu, nii meie kui vattide omad.
Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
Kapten Trumm kirjutas:69 sõjalaeva nii lühikese ajaga olnuks vist ülejõukäiv isegi NSVL ajal.
Mis see Putin küll mõtles või kes seda tarka nõu sai anda - lapski saab aru, et neid laevu ei tule.
9 või 19 ehk tuleks.
Tegin täpsustuse - 69 on ehitus ja remont kokku.mart2 kirjutas:... http://pronedra.ru/weapon/2015/08/03/sr ... ostroenii/
Шойгу заявил об угрозе срыва сроков постройки военных кораблейГлава Минобороны РФ Сергей Шойгу опасается, что строительство и ремонт военных кораблей силами Объединённой судостроительной корпорации будут производиться с нарушением установленных сроков...
Oleks olnud ilmselt võimalik veel 3-4 aastat tagasi, sest suurem osa on just remont ja üldiselt väiksemad alused, mitte uute ja suurte ehitamine. Praegu on ettevõtted üksteisele nii palju võlgu, et ilma ettemakseta ei anta materjale ning ära on kadunud ka Ukraina tarned ja lepingulised remontijad ...
IMHO
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
-
kaugeltuuriv
- Liige
- Postitusi: 7895
- Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
- Kontakt:
Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)
Nende Mistralite ettemaksu olla prantslased tagasi maksnud ja vist lood nii,et Venemaa loobus nendest.
Prantslastel kaks riiki nendele kosjas käinud ja läbirääkimised käivad vist,tulistan puusalt aga pakun Hiinat ja Indiat.
Tundub,et Venemaa panustab rohkem omatoodangule.
Prantslastel kaks riiki nendele kosjas käinud ja läbirääkimised käivad vist,tulistan puusalt aga pakun Hiinat ja Indiat.
Tundub,et Venemaa panustab rohkem omatoodangule.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist