16. leht 96-st

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 24 Nov, 2014 18:48
Postitas Lemet
Isand Jaagupuuk, Pobi ja 24 vahel olid ikka taksodeks 21 ka.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 24 Nov, 2014 19:12
Postitas Manurhin
jackpuuk kirjutas: Tahate veel mälestusi, näiteks ühe Pobi takso kohta?
Sa veel küsid? Lao aga lagedale!

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 24 Nov, 2014 19:27
Postitas jackpuuk
No Lemet sul kah olgu ja seesamune ..... kasvagu :lol:. Senini oled ju (kuidas siin öeldigi) funktsionaalse lugemisega hakkama saanud, siin teemas kribajatele pole vist vaja selgitada, et vahepeal 21 kah oli. Periood oli jah, kus viimased Pobid maha kanti ja esimesed 24-d 21-de asemele tulid.
Aga nimetet Pobist, paps rääkis, et väga korralik auto oli muidu olnud, aga jäänud aia äärde vedelema. Põhjuseks 2 või 3 sellel sõitnud ära tapetud taksojuhti (tõesti ei mäleta enam täpselt, aga neid pidi ikka olema, kui ülejäänud keeldusid sellega sõitmast), kõik olevat aetud metsavendade kaela, mis muidugi on ajastut arvestades ebatõenäoline. Aga niimoodi olevat need jutud käinud. Esimese tapetud juhi kohta võib see jutt küll pädeda (paps rääkis sellest, aga täpsemalt tõesti enam ei mäleta :oops:). Juhiuks olevat küll kuuliauke täis olnud.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 24 Nov, 2014 20:54
Postitas Tegelane5
jackpuuk kirjutas:Nojahh, aga see ei selgita nii erineva kvaliteediga juppe nende mootorite küljes (kes on isiklikult kokku puutunud, need teavad).
Sinna see sinise esmaspäeva koer ma arvan maetud ongi- see et liinil ei viitsi esmaspäeval sepad hoolega momentvõtmeid välgutada on BS. Mass tootmise puhul ei teinud nii isegi mitte Moskvich-selleks olid neil kindlalt vastavad pingid mis pingutasid kõik raamsaale või ploki kaane poldid/mutrid korraga. Pigem nö esmaspäeval tehtud detailide korral ei viitsitud automaatpinkidel terasid õigeaegselt vahetada vmt. Kui mingi vale tuluke tööle hakkas siis sai andurit natuke sudida ja asjad laabusid.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Nov, 2014 2:20
Postitas vanahalb
Venelaste GOST-i töötlemistäpsus oli nii nagu oli ja täiesti lubatud tolerantsid olid ikka jube suured. Et hea mootor kokku saada, oleks tulnud detaile sobitada, aga kes seda masstootmises jõudis või viitsis. Ma vaatasin miskist "Automehhaaniku käsiraamatust" , et M-408 surveaste on 8,5-10 :scratch:

Meil oli keskkoolis niimoodi, et autojuhilubade saamiseks tuli kolm aastat materiaalosa õppida ning praktikal käisime kohalikus EPT remonditehases GAZ-51 mootoreid kokku panemas.(just-just, tänapäeval lahendatakse 20 tundi liiklusteste ning autojuht valmis :) ) Kolbe oli juba originaalis minumeelest läbimõõdu järgi neljas mõõdus, iga variant eri värviga tähistatud. Remontmõõdud olid veel eraldi. Silindrihülsi läbimõõdu tolerants oli ka ikka mehine. Teoorias tuli igat kolbi proovida, ta pidi hülsist vaikse sahinaga läbi vajuma. Kui kolksti põhja kukkus, pidi võtma jämedama kolvi ja kui puuhaamriga sisse läks, siis peenema.
Minumeelest neid seal küll keegi ei sobitanud, polnudki alati kogu menüüd olemas. Mis riiulis oli, see sisse pandi ja tempo oli taga. Mõni mootor ei tahtnud õieti ringigi käia, mõnel olid kolvid nii suure lõtkuga, et vares lendas vahelt läbi, ei tõmmanud tiibugi kokku. Mõni mootor sai juhtumisi päris hea.
Ärge siis pikka viha pidage, kes nende 51-ga toimetasid, me vähemalt üritasime parimat ja täitsa kainelt.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Nov, 2014 8:52
Postitas mx77
vanahalb kirjutas:Venelaste GOST-i töötlemistäpsus oli nii nagu oli ja täiesti lubatud tolerantsid olid ikka jube suured. Et hea mootor kokku saada, oleks tulnud detaile sobitada, aga kes seda masstootmises jõudis või viitsis. Ma vaatasin miskist "Automehhaaniku käsiraamatust" , et M-408 surveaste on 8,5-10 :scratch:
Vana, polnud nendel GOST-i poolt lubatud tolerantsidel mitte midagi viga ja tolerantsid olid täiesti OK, oleks vaid neid keegi jälginud.
Surveastemega paned sa küll vist puusse. Surveaste oli 408 50 hj mootoril 7, 8.5-10 oli silindrite kompressioon või silindri rõhk kg/cm2

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Nov, 2014 9:00
Postitas häh
No jah, aga see ei seleta neid 160nega lendavaid 412'eid. :D

Ma ei julge ülearu vaielda, ise neid mootoreid muukinud ei ole ja sõitnud ka väga vähe. Aga no selle vähese kogemuse ja muu vene kola pinnalt väidaks siiski, et-

55 kW pidi olema mõõdetud korralikult koostatud mootoriga, päris elus oli suure tõenäosusega lood kehvemad. (tänapäevaste käimaritega võrreldes, muidu tekkib natuke liiga palju küsimusi rohu rohelisuse suhtes)
412/2140 kere ei võimalda teoorias stock mootoriga nii suurt kiirust. Peaks olema vähemalt +10kW või oluliselt vähendatud õhutakistus. Küll saab sellega hakkama 2141 (isegi kui mitte uskuda tehase väidet c=0.32)
Julged mehed pidid olema. Minu arust on mosse juba 120 km/h tunnis kulgemisel üsna kole. No tegelikult on juba "päris" maanteekiirus, ehk siis see 93...94 km/h (spido järgi 100) piiri peal selle masina jaoks. Mossesid veel liigub, ei püsi ükski enam stabiilselt tavaliikluse voos (loomulikult, mootorid kohvid, enamus juhte vanainimesed, aga siiski).

Trummil oli muuseas õigus- 140 on täiskoormaga, passis on nii kirjas. Pakuks kiriku keset küla, hea jooksuga mootor, vaid (segane) juht autos, korralik veermik (laagrid ilusti vabalt jooksvad, normaalsed õlid igal pool), ülerõhus kummid, allamäge ja taganttuulega võib 150 välja joosta. Sinna panna spidomeetri valetamine +15 otsa ja ongi nool skaalalt väljas. :D

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Nov, 2014 9:47
Postitas Kapten Trumm
Venelaste GOST-i töötlemistäpsus oli nii nagu oli ja täiesti lubatud tolerantsid olid ikka jube suured. Et hea mootor kokku saada, oleks tulnud detaile sobitada, aga kes seda masstootmises jõudis või viitsis. Ma vaatasin miskist "Automehhaaniku käsiraamatust" , et M-408 surveaste on 8,5-10
Ei olnud seal asi gostis, vaid "mittekonditsioonilistes varuosades" (mis peale tootmisliinil kõrvale praakimist läksid varuosade süsteemi).
Surveaste on ikka arvuline ja kindel suurus, ilmselt räägid sa kompressioonist. Kompressioon +/- 1 bar on muide lubatud ka lääne autodel (selle ületamisel peaks hakkama asjaga tegelema).

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Nov, 2014 10:43
Postitas Lemet
Huvitav, et siiani pole siin veel käima tõmmatud linnalegendi, mille põhjal 412 mootor olla 150% BMW maha viksitud... :lol:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Nov, 2014 10:57
Postitas Walter2
Lemet kirjutas:Huvitav, et siiani pole siin veel käima tõmmatud linnalegendi, mille põhjal 412 mootor olla 150% BMW maha viksitud... :lol:
pigem on see lugu ikka nii et kõik saksa tehnikasaavutused olenemata ajastust on venelaste pealt kopeeritud... Nagu Marconi olevat raadiost kuulnud et Popov leiutas raadio.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Nov, 2014 11:01
Postitas mx77
Lemet kirjutas:Huvitav, et siiani pole siin veel käima tõmmatud linnalegendi, mille põhjal 412 mootor olla 150% BMW maha viksitud... :lol:
No sa võid ju proovida :lol:

Kuigi teatav sarnasus on olemas.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Nov, 2014 11:03
Postitas Kapten Trumm
Pagan, mul töökojas just kõrvuti laua peal, BMW 1,8 ja 2141 Uzam-331 mootor :D

Tegelikult on vene inseneriasjanduse läbiv joon maailmas tol hetkel moodsateks peetavate lahenduste kasutamine ilma otsese kopeerimiseta. Võeti üks joon ühest, teine teisest kohast ja tehti valmis midagi kolmandat. Taolise sissepandavate hülssidega mootori kontseptsioon pärineb ilmselt Gaz-21 mootori loojate joonestuslaualt ja Moskvits lihtsalt kombineeris seda väikeautole sobivama kiirepöördelise mootori juppidega ja USA-s NASCARI sarjas parasjagu laineid löönud poolsfääriliste (hemi) põlemiskambritega.

Muidu taoline mootori konstruktsioon, kui on tagatud vastavad mootorite remondikomplektid, on oma lihtsuses lausa geniaalne.
Puudub vajadus igasugu tööpingipargi järele, õhtul ajasid auto töökotta ja hommikul sõitsid töökojast välja, sul oli vaja 1)oskused ja käsitööriistad 2)üks suur käiaketas 3)mootori remondikomplekt.
Sedasi sai loetud tundide jooksul koostada täiesti töötava mootori ilma spetsiaalsete tööpinkideta ning plokikaane tasapinnalihv (eeldusel, et polnud kõver) oli tehtav käsitsi suure käiaketta peal - mootoriplokki ja kaane pehmus kompenseeris väiksed vead.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Nov, 2014 11:12
Postitas Lemet
Kuigi teatav sarnasus on olemas.
Loomulikult on...silindrite arv näiteks... tööpõhimõte...aga sellega vist sarnasused ka piirduvad. Ei, tegelikult ka nurga all asetsev blokk ja poldikeere..

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Nov, 2014 11:40
Postitas mx77
Lemet kirjutas:
Kuigi teatav sarnasus on olemas.
Loomulikult on...silindrite arv näiteks... tööpõhimõte...aga sellega vist sarnasused ka piirduvad. Ei, tegelikult ka nurga all asetsev blokk ja poldikeere..
Oh sind, rekkameest küll :D

Põhiline sarnasus, mis minu teada seda legendi toidab on sarnane gaasijaotusmehhanism koos poolsfääriliste põlemiskambritega ja sarnane nurga all olev plokk.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Nov, 2014 11:47
Postitas Kapten Trumm
Ainus tõsiseltvõetav sarnasus on 20 kraadi paremale kallutatud plokk.
Ülejäänu kuulub suure tõenäosusega interneti fanboy'de väljamõeldiste hulka.
Märksa selgem jäljerida viib NASCAR-i suunas.