Re: Riigipiiri häda ja valu
Postitatud: 30 Mai, 2019 8:48
Huvitav, palju maksaks piirivööndi mineerimine?
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://militaar.net/phpBB2/
Miiniväli ilma julgestuseta pole just palju väärt - asjasthuvitatutel on selle eemaldamine vaikselt küllalt lihtne.Lemet kirjutas:Huvitav, palju maksaks piirivööndi mineerimine?
See tunduks mõistlik kasvõi seepärast, et ehitades suurepäraseid teid piirini, tagame ühtlasi ka sellel, et vaenlane tuleb sealt soost kiiremini läbi ning saab kasutada ka näiteks rohkem ratassoomukeid. Võiks sinna aia ette siis vähemasti paiguti tankidevastsaseid betoontõkkeid teha.Kriku kirjutas:Ma räägin sellest, et me võiks neid vabalt tõkestada ka meile mugavamas kohas kui keset sood. Selle viimase kilomeetri või paari peale, mis väga sohu jääb, ei ole IMHO vaja miljoneid raisata. Ma ei tahtnud öelda, et jätame sood katteta, vaid et kulgeme mööda soode meiepoolset serva.
Pealegi vajab see pidevat uuendamist pasteediks lastud sigade ja põtrade tõttu!Kapten Trumm kirjutas:Miiniväli ilma julgestuseta pole just palju väärt - asjasthuvitatutel on selle eemaldamine vaikselt küllalt lihtne.Lemet kirjutas:Huvitav, palju maksaks piirivööndi mineerimine?
Samas tuleks ka suur kokkuhoid, kuna miini otsa astunud piiririkkuja enam kinnipidamist ei vaja.Andrus1973 kirjutas:Pealegi vajab see pidevat uuendamist pasteediks lastud sigade ja põtrade tõttu!Kapten Trumm kirjutas:Miiniväli ilma julgestuseta pole just palju väärt - asjasthuvitatutel on selle eemaldamine vaikselt küllalt lihtne.Lemet kirjutas:Huvitav, palju maksaks piirivööndi mineerimine?
Ma pole väga maaplaanidega kursis, aga see eeldaks ilmselt riigi poolt uute kruntide äraostmist? Praeguste plaanide järgi pandi omajagu raha maatükkide ära ostmisele piiritsoonis ja osad sundvõõrandamise juhtumid on vist siiani pooleli.Kriku kirjutas:Ma räägin sellest, et me võiks neid vabalt tõkestada ka meile mugavamas kohas kui keset sood. Selle viimase kilomeetri või paari peale, mis väga sohu jääb, ei ole IMHO vaja miljoneid raisata. Ma ei tahtnud öelda, et jätame sood katteta, vaid et kulgeme mööda soode meiepoolset serva.
Kapten Trumm kirjutas: Majanduses on rusikareegel, et üks keskmine töökoht maksab aastas 50 tuhat eurot.
500 täiendavat piirivalvurit tänases süsteemiks tähendaks 25 miljonit eurot lisa iga aasta.
NovatLeo Kunnas kirjutas:Nagu ka eile riigikontrolli raportist võisime lugeda, on selle hinnanguline maksumus järjest suurenenud – 2015. aasta umbes 80 miljonilt eurolt 320 miljonini.
Just täpselt. ma olen seda kogu aeg mõelnud, et mis valu neil on oma transpordiga sõita otse piirijooneni, või vahetult selle kõrvale. Samuti ei saa ma aru, miks ei võiks olla teatud laadi tõkked ja seiresüsteemid piirist eemal seal, kuhu neid on võimalik ehitada/paigaldada lihtsamini ja odavamalt.Kriku kirjutas:IMHO pole mingit mõtet keset sohu teid rajada. Tee peaks kulgema läbitaval maastikul võimalikult lähedal piirile....
...Ma räägin sellest, et me võiks neid vabalt tõkestada ka meile mugavamas kohas kui keset sood. Selle viimase kilomeetri või paari peale, mis väga sohu jääb, ei ole IMHO vaja miljoneid raisata. Ma ei tahtnud öelda, et jätame sood katteta, vaid et kulgeme mööda soode meiepoolset serva.
IMHO saaks seda tahtmise korral lahendada ka VÕS § 158 järgi talumiskohustusega (sama moodi nagu on maaomanikel elektriliinide, trasside jms talumiskohustus)dm7 kirjutas:Ma pole väga maaplaanidega kursis, aga see eeldaks ilmselt riigi poolt uute kruntide äraostmist?
Meie kliimas on need sood päris pika perioodi aastas väga mugavalt läbitavad.Kriku kirjutas:IMHO pole mingit mõtet keset sohu teid rajada. Tee peaks kulgema läbitaval maastikul võimalikult lähedal piirile. Kui piiririkkuja soos piiri ületab ja sinna istuma jääb - mis vahet seal on?
...ja kuna pärast "mugavalt läbitud" sood "mugavused" lõppevad, siis tuleb ulatada abistav sõbrakäsi ja tulla omalt poolt teega vastu...?AMvA kirjutas: Meie kliimas on need sood päris pika perioodi aastas väga mugavalt läbitavad.
Näitab kui vähe teemat valdad. Vietnamlased on kõike muud kui "mugavuspagulased". Nad tulevad Euroopasse justnimelt tööle. Needsamad sigaretivedajad on jälle pahatihti FSB informaatorid, mis Sa arvad, kust allikatest need "Vintorez'i"-mehed suure osa endale vajalikku taustinfo saaksid? Suitsusmugeldajad püütakse sealpool piiri kinni, lüüakse näpud sahtli vahele ja antakse valida kinnimineku ja FSB kaastööliseks saamise vahel.Kapten Trumm kirjutas:Mind ausalt öelda salasigaretivedajad või Vietnami mugavuspagulased niiväga ei morjendagi - ikka natuke kurjemad elukad, Vintorez kaelas, keda fekaali venti lendamisel hakkab üle meie piiri kõvasti tulema.
Lihtsalt tara kuskil metsas või soos on mõttetu. Sama hästi võiks see piir siis samasugune olla (olematu) nagu praegugi.Svejk kirjutas:...ja kuna pärast "mugavalt läbitud" sood "mugavused" lõppevad, siis tuleb ulatada abistav sõbrakäsi ja tulla omalt poolt teega vastu...?AMvA kirjutas: Meie kliimas on need sood päris pika perioodi aastas väga mugavalt läbitavad.
Ja soojal ajal paneme lihtsalt liiklemist keelava märgi?![]()
Ei näe argumenti.
See on küll demagoogia. Et ühest küljest juba teed tulevad lähedale, samas reageermiseks on teid hirmsasti juurde vaja. Kumb siis on? Jutt ei ole ju sellest et mõni tee tuleb piiri lähedale, vaid see et need tulevad igale poole süstemaatiliselt. Võiks ju ometi olla arusaadav, et kui piirile on kerge jõuda igaltpool igast asendist, siis on ka ründaval vaenalsel märgatavalt lihtsam valida rünnakukoridori kust kasvõi ratassoomukitega läbi kimada.AMvA kirjutas:Lihtsalt tara kuskil metsas või soos on mõttetu. Sama hästi võiks see piir siis samasugune olla (olematu) nagu praegugi.
Arvuta veidi, kui tihe peaks piiri mehitatus olema, et tagada ilma elektroonilise valveta piiri korralik valvamine. Ja elektroonilisel valvamisel pole mõtet, kui ei ole võimalik opratiivselt reageerida ja selleks on ka teid vaja.
Või, et ei näe argumenti. Need olemasolevad teed tulevad ka praegu piirile küllaltki lähedale, kaevame üles?
https://www.politsei.ee/et/juhend/piiriehitus/331. jaanuaril 2019 kuulutas PPA välja kagupiiri esimese etapi ehitustööde hanke.
.../...
Kui hange kulgeb edukalt, selgitab komisjon eeldatavasti 2019 märtsiks pakkujad, kes läbisid kvalifitseerimisvooru. Nõuetele vastavad pakkujad saavad seejärel pakkumise lõplikuks vormistamiseks ligipääsu kagupiiri taristu ehitamise põhiprojektile.
https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?ur ... XT:ET:HTMLII osa: Hankelepingu objekt
II.1)Kirjeldus
II.1.1)Hankija poolt hankelepingule antud nimetus:
Eesti Vabariigi kagupiiri maismaaosa taristu projekteerimine ja ehitustööde tellimine
II.1.2)Hankelepingu liik ja ehitustööde teostamise, asjade tarnimise või teenuste osutamise koht
Ehitustööd
Projekteerimine ja ehitustööde teostamine
Eesti Vabariigi idapiiri väljaehitamise projekti juhtimise tulemuslikkusSiseministeeriumi valitsemisalasAudit 2/2018Auditi lõpparuanne04.10.2015
PPA sõlmib Nordecon AS-iga maismaapiiri valve-ja seiresüsteemide ning seotud taristu Projekteerimise lepingu summas 1 162 210 eurot (millele lisandub käibemaks), tööde tähtajaga 20.12.2016 (eelprojekt 05.06.2016)