16. leht 52-st

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 30 Mai, 2019 8:48
Postitas Lemet
Huvitav, palju maksaks piirivööndi mineerimine?

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 30 Mai, 2019 9:04
Postitas Kapten Trumm
Sa Kriku lihtsustad asju liigselt.
Need rikkujad, kes ohtlikud on, ei jää sohu istuma ja soo pole neile ka eriline takistus - nad teevad igapäevaselt trenni ja on paremas vormis kui meie piirivalvurid. Mind ausalt öelda salasigaretivedajad või Vietnami mugavuspagulased niiväga ei morjendagi - ikka natuke kurjemad elukad, Vintorez kaelas, keda fekaali venti lendamisel hakkab üle meie piiri kõvasti tulema.

Olen mõned aastad oma elust sellise probleemiga tegelenud (kuidas midagi valvata ja püüda ebasoovitavaid isikuid) ja vastava koolitusdiplomi omanik - sellegi vähese põhja ütlen, et ligipääs ja reaktsioonikiirus taoliste olukordade lahendamisel on tohutu väärtus ja kui seda pole, on sinu valvepostidel vaid psühholoogiline roll. Olen pidanud nt võitlusgruppi metsast otsima - no kui sul puudub elementaarne olukorrateadlikkus, võid neid padrikuid kammima jäädagi - varjujal on siin alati eelis.

Seega mulle on PV tegevusmotiiv perfektselt arusaadav, sh ka sama teede ehitamine.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 30 Mai, 2019 9:07
Postitas Kriku
Ma räägin sellest, et me võiks neid vabalt tõkestada ka meile mugavamas kohas kui keset sood. Selle viimase kilomeetri või paari peale, mis väga sohu jääb, ei ole IMHO vaja miljoneid raisata. Ma ei tahtnud öelda, et jätame sood katteta, vaid et kulgeme mööda soode meiepoolset serva.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 30 Mai, 2019 9:10
Postitas Kapten Trumm
Lemet kirjutas:Huvitav, palju maksaks piirivööndi mineerimine?
Miiniväli ilma julgestuseta pole just palju väärt - asjasthuvitatutel on selle eemaldamine vaikselt küllalt lihtne.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 30 Mai, 2019 9:23
Postitas Gideonic
Kriku kirjutas:Ma räägin sellest, et me võiks neid vabalt tõkestada ka meile mugavamas kohas kui keset sood. Selle viimase kilomeetri või paari peale, mis väga sohu jääb, ei ole IMHO vaja miljoneid raisata. Ma ei tahtnud öelda, et jätame sood katteta, vaid et kulgeme mööda soode meiepoolset serva.
See tunduks mõistlik kasvõi seepärast, et ehitades suurepäraseid teid piirini, tagame ühtlasi ka sellel, et vaenlane tuleb sealt soost kiiremini läbi ning saab kasutada ka näiteks rohkem ratassoomukeid. Võiks sinna aia ette siis vähemasti paiguti tankidevastsaseid betoontõkkeid teha.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 30 Mai, 2019 9:25
Postitas Andrus1973
Kapten Trumm kirjutas:
Lemet kirjutas:Huvitav, palju maksaks piirivööndi mineerimine?
Miiniväli ilma julgestuseta pole just palju väärt - asjasthuvitatutel on selle eemaldamine vaikselt küllalt lihtne.
Pealegi vajab see pidevat uuendamist pasteediks lastud sigade ja põtrade tõttu!

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 30 Mai, 2019 9:52
Postitas davidsoniharald
Andrus1973 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
Lemet kirjutas:Huvitav, palju maksaks piirivööndi mineerimine?
Miiniväli ilma julgestuseta pole just palju väärt - asjasthuvitatutel on selle eemaldamine vaikselt küllalt lihtne.
Pealegi vajab see pidevat uuendamist pasteediks lastud sigade ja põtrade tõttu!
Samas tuleks ka suur kokkuhoid, kuna miini otsa astunud piiririkkuja enam kinnipidamist ei vaja. :lol: Loodus koristaks jäägid suht kiirelt ise ja piisaks vaid uue miini paigaldamisest.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 30 Mai, 2019 10:20
Postitas dm7
Kriku kirjutas:Ma räägin sellest, et me võiks neid vabalt tõkestada ka meile mugavamas kohas kui keset sood. Selle viimase kilomeetri või paari peale, mis väga sohu jääb, ei ole IMHO vaja miljoneid raisata. Ma ei tahtnud öelda, et jätame sood katteta, vaid et kulgeme mööda soode meiepoolset serva.
Ma pole väga maaplaanidega kursis, aga see eeldaks ilmselt riigi poolt uute kruntide äraostmist? Praeguste plaanide järgi pandi omajagu raha maatükkide ära ostmisele piiritsoonis ja osad sundvõõrandamise juhtumid on vist siiani pooleli.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 30 Mai, 2019 15:14
Postitas Fucs
Kapten Trumm kirjutas: Majanduses on rusikareegel, et üks keskmine töökoht maksab aastas 50 tuhat eurot.
500 täiendavat piirivalvurit tänases süsteemiks tähendaks 25 miljonit eurot lisa iga aasta.
Leo Kunnas kirjutas:Nagu ka eile riigikontrolli raportist võisime lugeda, on selle hinnanguline maksumus järjest suurenenud – 2015. aasta umbes 80 miljonilt eurolt 320 miljonini.
Novat :lol:
Kui maksta 25 miljonit aastas piirivalvurite töötasudeks, siis saaks 320 miljoni eest seda teha 12 aastat ja 10 kuud, kusjuures maksud töötasudelt laekuks riigile... 8)
Kriku kirjutas:IMHO pole mingit mõtet keset sohu teid rajada. Tee peaks kulgema läbitaval maastikul võimalikult lähedal piirile....

...Ma räägin sellest, et me võiks neid vabalt tõkestada ka meile mugavamas kohas kui keset sood. Selle viimase kilomeetri või paari peale, mis väga sohu jääb, ei ole IMHO vaja miljoneid raisata. Ma ei tahtnud öelda, et jätame sood katteta, vaid et kulgeme mööda soode meiepoolset serva.
Just täpselt. ma olen seda kogu aeg mõelnud, et mis valu neil on oma transpordiga sõita otse piirijooneni, või vahetult selle kõrvale. Samuti ei saa ma aru, miks ei võiks olla teatud laadi tõkked ja seiresüsteemid piirist eemal seal, kuhu neid on võimalik ehitada/paigaldada lihtsamini ja odavamalt.
dm7 kirjutas:Ma pole väga maaplaanidega kursis, aga see eeldaks ilmselt riigi poolt uute kruntide äraostmist?
IMHO saaks seda tahtmise korral lahendada ka VÕS § 158 järgi talumiskohustusega (sama moodi nagu on maaomanikel elektriliinide, trasside jms talumiskohustus)

+ alles eelmise aasta suvel (peamiselt tänu Rail Balticale) nägi ilmavalgust terve rida uusi seadusemuudatusi, mis teeb nüüd teatud juhtudel asja vähe lihtsamaks kui enne...
Kinnisasja avalikes huvides omandamise seadus, s.h. Sundvalduse seadmine

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 31 Mai, 2019 9:01
Postitas AMvA
Kriku kirjutas:IMHO pole mingit mõtet keset sohu teid rajada. Tee peaks kulgema läbitaval maastikul võimalikult lähedal piirile. Kui piiririkkuja soos piiri ületab ja sinna istuma jääb - mis vahet seal on?
Meie kliimas on need sood päris pika perioodi aastas väga mugavalt läbitavad.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 31 Mai, 2019 9:06
Postitas Svejk
AMvA kirjutas: Meie kliimas on need sood päris pika perioodi aastas väga mugavalt läbitavad.
...ja kuna pärast "mugavalt läbitud" sood "mugavused" lõppevad, siis tuleb ulatada abistav sõbrakäsi ja tulla omalt poolt teega vastu...?
Ja soojal ajal paneme lihtsalt liiklemist keelava märgi? :)
Ei näe argumenti.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 31 Mai, 2019 9:30
Postitas aht0
Kapten Trumm kirjutas:Mind ausalt öelda salasigaretivedajad või Vietnami mugavuspagulased niiväga ei morjendagi - ikka natuke kurjemad elukad, Vintorez kaelas, keda fekaali venti lendamisel hakkab üle meie piiri kõvasti tulema.
Näitab kui vähe teemat valdad. Vietnamlased on kõike muud kui "mugavuspagulased". Nad tulevad Euroopasse justnimelt tööle. Needsamad sigaretivedajad on jälle pahatihti FSB informaatorid, mis Sa arvad, kust allikatest need "Vintorez'i"-mehed suure osa endale vajalikku taustinfo saaksid? Suitsusmugeldajad püütakse sealpool piiri kinni, lüüakse näpud sahtli vahele ja antakse valida kinnimineku ja FSB kaastööliseks saamise vahel.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 31 Mai, 2019 10:29
Postitas AMvA
Svejk kirjutas:
AMvA kirjutas: Meie kliimas on need sood päris pika perioodi aastas väga mugavalt läbitavad.
...ja kuna pärast "mugavalt läbitud" sood "mugavused" lõppevad, siis tuleb ulatada abistav sõbrakäsi ja tulla omalt poolt teega vastu...?
Ja soojal ajal paneme lihtsalt liiklemist keelava märgi? :)
Ei näe argumenti.
Lihtsalt tara kuskil metsas või soos on mõttetu. Sama hästi võiks see piir siis samasugune olla (olematu) nagu praegugi.
Arvuta veidi, kui tihe peaks piiri mehitatus olema, et tagada ilma elektroonilise valveta piiri korralik valvamine. Ja elektroonilisel valvamisel pole mõtet, kui ei ole võimalik opratiivselt reageerida ja selleks on ka teid vaja.
Või, et ei näe argumenti. Need olemasolevad teed tulevad ka praegu piirile küllaltki lähedale, kaevame üles?

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 31 Mai, 2019 11:28
Postitas Gideonic
AMvA kirjutas:Lihtsalt tara kuskil metsas või soos on mõttetu. Sama hästi võiks see piir siis samasugune olla (olematu) nagu praegugi.
Arvuta veidi, kui tihe peaks piiri mehitatus olema, et tagada ilma elektroonilise valveta piiri korralik valvamine. Ja elektroonilisel valvamisel pole mõtet, kui ei ole võimalik opratiivselt reageerida ja selleks on ka teid vaja.
Või, et ei näe argumenti. Need olemasolevad teed tulevad ka praegu piirile küllaltki lähedale, kaevame üles?
See on küll demagoogia. Et ühest küljest juba teed tulevad lähedale, samas reageermiseks on teid hirmsasti juurde vaja. Kumb siis on? Jutt ei ole ju sellest et mõni tee tuleb piiri lähedale, vaid see et need tulevad igale poole süstemaatiliselt. Võiks ju ometi olla arusaadav, et kui piirile on kerge jõuda igaltpool igast asendist, siis on ka ründaval vaenalsel märgatavalt lihtsam valida rünnakukoridori kust kasvõi ratassoomukitega läbi kimada.

Re: Riigipiiri häda ja valu

Postitatud: 31 Mai, 2019 12:02
Postitas Fucs
Tahaks näha seda projektdokumentatsiooni, et mis kus ja kuhu...
Hakkasin otsima ja koperdasin vahepeal PPA videote otsa..

Tänane patrullrada Eesti välispiiril
https://www.youtube.com/watch?v=dAAMEZCVCfA
Patrullrada Eesti välispiiril piiriehituse järel (alates 0:50 läheb huvitavaks)
https://www.youtube.com/watch?v=kOIiby0BOYg

Joonis 1: kagupiiri ehitustööde esimene etapp hõlmab piirilõiku kolmikpunktist Luhamaa piiripunktini
PPA piiri asukoht-2.jpg
https://www.politsei.ee/et/juhend/piiriehitus/3

Idapiiri arendustööd
https://www.politsei.ee/et/juhend/piiriehitus/2
https://www.politsei.ee/et/juhend/piiriehitus/0

*

Edit:
31. jaanuaril 2019 kuulutas PPA välja kagupiiri esimese etapi ehitustööde hanke.
.../...
Kui hange kulgeb edukalt, selgitab komisjon eeldatavasti 2019 märtsiks pakkujad, kes läbisid kvalifitseerimisvooru. Nõuetele vastavad pakkujad saavad seejärel pakkumise lõplikuks vormistamiseks ligipääsu kagupiiri taristu ehitamise põhiprojektile.
https://www.politsei.ee/et/juhend/piiriehitus/3

Hange on mitte piiritaristu ehitamise hange, vaid taristu projekteerimise ja ehitustööde hange :?:
II osa: Hankelepingu objekt
II.1)Kirjeldus
II.1.1)Hankija poolt hankelepingule antud nimetus:
Eesti Vabariigi kagupiiri maismaaosa taristu projekteerimine ja ehitustööde tellimine
II.1.2)Hankelepingu liik ja ehitustööde teostamise, asjade tarnimise või teenuste osutamise koht
Ehitustööd
Projekteerimine ja ehitustööde teostamine
https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?ur ... XT:ET:HTML

Ma sain siiani aru, et projekteerimine on tehtud ja projektid valmis.... aga valmis tunduvad olema mingid nn "põhiprojektid" millede alusel siis (?) hakatakse midagi seal veel edasi projekteerima ? Natuke segane minu jaoks, et miks siis põhiprojekteerija (Nordecon AS) edasi ei projekteeri/projekte ei paranda-muuda-täienda... või mida seal üldse on vaja edasi projekteerida, kui põhiprojektid (mitte eelprojektid!) on valmis jne... :roll:
04.10.2015
PPA sõlmib Nordecon AS-iga maismaapiiri valve-ja seiresüsteemide ning seotud taristu Projekteerimise lepingu summas 1 162 210 eurot (millele lisandub käibemaks), tööde tähtajaga 20.12.2016 (eelprojekt 05.06.2016)
Eesti Vabariigi idapiiri väljaehitamise projekti juhtimise tulemuslikkusSiseministeeriumi valitsemisalasAudit 2/2018Auditi lõpparuanne
https://www.siseministeerium.ee/sites/d ... 771%2C0%5D