Madli Vitismann kirjutas:Lepingus on ka kirjas, et laevaehitus peab toimuma klassifikatsiooniühingu Bureau Veritas järelevalve all, laev peab vastama mereohutuse konventsioonile SOLAS 74
Estonia huku uurimise ühendkomisjoni lõpparuanne, (Väljavõtted)
20. peatükk
UURIMISTULEMUSED
Tehnilised küsimused
* ESTONIA ehitamise ajal ei olnud Bureau Veritase, s.o vastava klassifikatsiooniühingu poolt kehtestatud mingeid üksikasjalikke konstruktsiooninõudeid vöörivisiiride kohta.
* Soome Mereadministratsioon oli vastavalt riiklikule määrusele vabastatud kohustusest teostada laevakere ülevaatust laevadel, millel on olemas volitatud klassifikatsiooniühingu poolt väljastatud kehtiv klassitunnistus.
* Visiiri kinnitusseadmeid ei olnud heaks kiitnud Soome Mereadministratsioon ega ka mitte Bureau Veritas.
* Vöörirambi asukoht ei vastanud SOLASe nõuetega ette nähtud põrkevaheseina pikenduse asukohale.
https://www.postimees.ee/2528663/estoni ... aljavotted
Enno Tammeri raamatus "Uppumatu Estonia" on seal kusagil lõpupoole "erinevate spetsialistide erinevad monoloogid".
Seal vihjatakse laevaehitusinsenerist tehnikakandidaat Heino Levald`i (oli ka laevahuku uurimise ühendkomisjoni liige) mingile kirjutisele pealkirjaga "Paberitega põhja aetud laev", mida netist ei leia.
Enno Tammer rezümeerib seal oma raamatus neid mõtteid, mida härra Levald on esitanud.
Peamiselt siis arvab härra, et väljastatud paberid ei vastanud teatud nõuetele.... ja samas veelkord:
Prantsusmaa Nanterre'i esimese astme kohus tegi reedel otsuse, millega jättis parvlaeval Estonia hukkunud inimeste lähedaste kaebuse rahuldamata.
Estonia katastroofi ametlik uurimine tõi välja, et selle põhjuseks olid laeva konstruktsioonivead. Nii andsid rohkem kui tuhat lähedase kaotanud inimest ja kannatanut sisse kaebuse laeva klassifitseerija ja ehitaja vastu, nõudes hüvitiseks üle 40 miljoni euro, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Kohtuotsuses märgitakse, et nii Prantsusmaa kui ka Rootsi seadustest lähtudes ei ole kaebajad esitanud piisavalt tõendid tõestamaks, et ettevõte Bureau Veritas või kompanii Jos L. Meyer-Werft Gmbh & Co oleksid teinud suure või tahtliku vea.
Seega, kui ametliku lõppraporti väide, et
ESTONIA ehitamise ajal ei olnud Bureau Veritase, s.o vastava klassifikatsiooniühingu poolt kehtestatud mingeid üksikasjalikke konstruktsiooninõudeid vöörivisiiride kohta.
vastab tõele, siis Bureau Veritase välja antud "deep sea ferry, Finnish ice class 1" ei saa ju tagada, et sellise konstruktsiooniga laev on ka tegelikult avamerekõlbulik ?
Ehk, et paberid võisid olla, aga kas need ka midagi tagasid ?
.... ja kui ametliku lõppraporti väide, et
Vöörirambi asukoht ei vastanud SOLASe nõuetega ette nähtud põrkevaheseina pikenduse asukohale.
vastab tõele, siis Madli Vitismann`i jutt sellest, et "Lepingus on ka kirjas, et laevaehitus peab toimuma klassifikatsiooniühingu Bureau Veritas järelevalve all, laev peab vastama mereohutuse konventsioonile SOLAS 74" tähendab IMHO ju seda, et Bureau Veritas järelvalve all ei ehitatud SOLAS 74 nõuetele vastavat laeva.
Ma saan aru nii, et Jos L. Meyer-Werft Gmbh & Co jutus: "oleks tulnud paigaldada vöörirambi taha veel täiendav veekindel uks. Laeva algses projektis oli see uks ka olemas, kuid eemaldati tellija soovil" mainitud lisauks oleks taganud selle SOLAS nõuetele vastavuse ?
Ehk, et endiselt minu jaoks segane lugu.
Vbl ma olen liiga loll ja ei saa asjadest pädevalt aru, seega andestust jauramise pärast.