kaupo51 kirjutas: ↑25 Mär, 2023 22:19
Räägite siin tankimootori väntvõllist, aga mina arvan, et venelased ei ole siiani õppinud kõrgsurvepumpa ja pihustiotsi tegema. Common Railist ehk ühisanumpritsest rääkimata. Kui sa ei oska tänapäeva diiselmootorile valmistada tänapäevast toitesüsteemi, siis sa ei oska valmistada ka tänapäevast diiselmootorit.
Kuidagi ei tahaks uskuda, et tankimootorile keegi commonraili, muutuva geomeetriaga turbot ja muud moodsat kunagi teeb.
See peab olema töökindel ja veelkord töökindel, et kui midagi läbi lastakse ja mõni juhtmekimp ette jääb siis jääb mootor käima.
Mehaaniline pump, kus on gaasihoob ja kui see viga saab jääb mootor kasvõi tühikäigul käima ja teisest trossist jäetakse seisma ning kui mootorist just auku läbi ei lasta see töötab.
Väntvõll aga on päris jupp inseneritööd kui mootor on suurusjärk 30 liitrit.
1500 hj jaoks ta sinnakanti tüürib sest töö ja lollikindla diisli võimsus liitrile ei saa üle 50 hj olla.
Kõrgsurvepumpa venelased õppisid tegema aga see oli aastal 1940 ja peale seda pole praktiliselt juurde õpitud. Kõik käib neil sinise suitsuga sest peenemaid pihustiavasid kui 0,3mm ei osata puurida.
Saab ka nii aga see esitab mootorile lisatugevuse nõudeid kui kütus "visatakse" silindrisse siis ta süttib viivitusega ja põleb järsult.
Muu maailm on läinud väiksematele avadele ja pikemale pritsele mis on mootorile märksa sõbralikum.
Konfiguratsioonist niipalju, et ega seal variante väga polegi 12 silindri ja 30 liitrise mahuga.
2,5 liitrit silinder on päris suur ja ridamootor oleks tankiga pea samakõrge ja ebareaalselt pikk.
V oleks parem, kuid 60 kraadise nurgaga pea sama kõrge kui ridamootor ning võit oleks vaid pikkuselt.
Bokser oleks juba parem sest kuigi mootor on lai on ta ka madal, mis väimaldab näiteks radikad ja turbo tema kohale panna ja ma täiesti saan aru mõttest teha ta X kujuline.
Ülelaadimine tsentrifugaalkompressoriga tankimootoril on ka aktsepteeritav, kuna 30 liitrine mootor ei saa teha palju üle 2000 pöördeid ja alla 1500 pöörde ta nagunii tanki ei liiguta.
500 pööret aga on piisavalt väike vahemik, et seal tunneb mehaaniline ülelaadimine ka end hästi ja suure eelisena puudub tal turboviivitus mis võiks halvasti lõppeda kui vaja põgeneda aga jõudu pole.
See praegune V2 edasiarendus suudab kindlasti teha selle 1500 hj aga mitte pikalt ja pealegi on tegu uskumatult keeruka mootoriga mis loodi täiesti teistel alustel.
Teadsite näiteks, et tal pole kepsu alumisel peal polte vaid tiftid hoiavad kepsukaant küljes?
Tiftide valikuks on spetsrakis, kust kukub alla raskus ja mõõdetakse kuipalju tift edasi liikus.
Väntvõlli õlikorgid soveldatakse sisse ja neid hoiavad koos poldid mille tihendamiseks on...siidniit mis keritakse ettenähtud arv keerde ümber poldi.
Ühesõnaga selle mootori tootmine on väga töömahukas ja nõuab oskustöölisi koostama sest teda ei saa niisama kokku lahmida.
Samas võib see ka teisiti olla ja alati võib vastu vaielda.