Balti liin

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Balti liin

Postitus Postitas mart2 »

K512 kirjutas: 19 Aug, 2025 17:30 ... Kas raidtõkete kasutamine eeldab tee ääres metsa? Eeldab. Kuidas seda nad plaanivad? Piirangud raiele? Vb polegi oluline? Pioneeritegevus on mulle arusaadav ja tundub, et meil on see natuke vaeslapse rollis.
Raidtõkete rajamine teedele on mõtekas neis kohtades, kus ei ole võimalik lihtsalt mööda sõita.
Selleks, et raidtõket teha, ei pea olema mets otse tee ääres, piisab ka "natuke" kaugemast. Kui puu on langetatud, siis iga liikuriga saab seda teele vedada, kuigi võtab rohkem aega. Kui juba sõda algab, siis saavad (kokkulepitult :idea: ) talumehed ka puid eelnevalt planeeritud kohtadesse tuua.
Eksprompt tõketesse väga ei usu, sest pole aega tugevdada miinidega ning tagada korraliku tulekattega - TT, kaudtuli jne.

Puht isiklik arvamus.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Balti liin

Postitus Postitas Kriku »

Leedu liinist: https://www.delfi.ee/artikkel/120398235 ... astu-panna .

Tasuline, kopeerima ei hakka.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Balti liin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mart2 kirjutas: 20 Aug, 2025 11:47
K512 kirjutas: 19 Aug, 2025 17:30 ... Kas raidtõkete kasutamine eeldab tee ääres metsa? Eeldab. Kuidas seda nad plaanivad? Piirangud raiele? Vb polegi oluline? Pioneeritegevus on mulle arusaadav ja tundub, et meil on see natuke vaeslapse rollis.
Raidtõkete rajamine teedele on mõtekas neis kohtades, kus ei ole võimalik lihtsalt mööda sõita.
Selleks, et raidtõket teha, ei pea olema mets otse tee ääres, piisab ka "natuke" kaugemast. Kui puu on langetatud, siis iga liikuriga saab seda teele vedada, kuigi võtab rohkem aega. Kui juba sõda algab, siis saavad (kokkulepitult :idea: ) talumehed ka puid eelnevalt planeeritud kohtadesse tuua.
Eksprompt tõketesse väga ei usu, sest pole aega tugevdada miinidega ning tagada korraliku tulekattega - TT, kaudtuli jne.

Puht isiklik arvamus.
Raidtõkke rajamine seal, kus puud on otse tee ääres, on ka selle pärast lihtsam, et pikali lastud puude kändusid on võimaik kasutada tõkke fikseerimiseks, et seda pole pioneeritankiga niisama lihtne eest lükata (eriti kui miine pole). Sellisel juhul jäetakse sellised "siberi kännud", mis võivad olla inimese kõrgused. Kui tõke pole korralikud kinnitatud, siis ühel hetkel lükatakse see eest lihtsalt ära.

Keegi eespool kirjutas, et raidtõke eeldab tee ääres metsa, täitsa õige jutt ju. Saab ka ilma, aga teeäärne mets kahel pool teed annab palju parema tulemuse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Balti liin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

K512 kirjutas: 19 Aug, 2025 17:21 Viadukt asendati kuna oli ammu amortiseerunud ja oli aeg uus ehitada. Rahastus tuli Euroopa Liidust. Rumal olnuks see kasutamata jätta. Muidugi on uue viadukti kandevõime oluliselt suurem kui vanal, aeg on edasi arenenud ja nõuded/ vajadused samuti. Seda saab kasutada nii tsiviil kui ka militaarne veos - kahene kasutus (nii military kui ka tsiviil) oli määrav eu rahastuse saamisel. Ilmselgelt on suurem osa siiski tsiviilne veos. Viadukti ei asendatud sõjatehnika jaoks. Sama EU programmi rahastus katab osaliselt Tln-Pärnu mnt 2+2 ümberehitamise kulud. Kas 2+2 on sõjaväe kolonnidele eluliselt vajalik? Eks mugavam on sõita igatahes :D
Mina arvan, et selle viaduktiga saame arvestada ainult kriisieelsel ajal. Taolise tähtsusega sillad pälvivad muidu ikka Iskandereid - pigem omab tähtsust seee liiklussõlm, mida sinna ehitatakse - et kas seda saab operatiivselt kasutusse võtta puruks lastud viaduktist ümersõidu tekitamiseks.

Kui teete oma liikuvuse tagamise plaane, siis tasub vaadata ka plaan B-d, et kuidas korraldada ümbersõit, kui antud silda või vidadukti enam pole. Kuna maanteeviaduktidega kaasneb meil tavaliselt suurem liikussõlm rohkete teede ja kõva, dreenitud pinnaga, siis jõesilla katkiminek on isegi suurem probleem, sest jõed on meil tavaliselt ettevalmistusteta kehvalt läbitavad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Porutšik
Liige
Postitusi: 683
Liitunud: 14 Apr, 2014 14:13
Kontakt:

Re: Balti liin

Postitus Postitas Porutšik »

Üks selleteemaline video-uudis Ameerika avalik-õiguslikult ringhäälingult.

https://www.youtube.com/watch?v=B8vRHoL ... BSNewsHour
Faust
Liige
Postitusi: 1743
Liitunud: 27 Dets, 2004 10:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Balti liin

Postitus Postitas Faust »

Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline