153. leht 1000-st
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 12 Veebr, 2015 9:55
Postitas mx77
Kapten Trumm kirjutas:Mastaabid on ikka ka midagi muud, et sellest kohe järeldada.
Täiesti tavaline, et oblastikeskusest kodukülla tuleb sõita 200 km mööda asfaltmagristraali ja siis 300 km mööda kruusateed.
Need oblastid on sul siis ca 1000 km servast-serva või

Meeldetuletuseks vene administratiivjaotuse kaart:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 12 Veebr, 2015 10:12
Postitas feuerwerk
See on nüüd midagi uut, kõik korrakaitseorganid peavad kärpima hakkama:
ФСБ, МВД и прокуратуре придется сократиться
http://kommersant.ru/doc/2665487
.. в рамках формирования нового сокращенного бюджета всем правоохранительным органам предложено существенно снизить расходы или уволить до 10% сотрудников.
Bолна возможных сокращений — как бюджетов, так и личного состава — докатилась до всех правоохранительных структур. Не стала исключением даже ФСБ, которой также предложили расстаться с 10% штатной численности или сократить расходы на содержание такого же количества сотрудников за счет других статей бюджета.
Siin foorumis on eelnevalt läbi käinud, et viimane asi, mida Venemaa majanduslanguses kärpima hakkab, on jõustruktuurid. Aga nüüd loen, et isegi FSB sai käsu 10% isikkoosseisu või muude kulude vähendamiseks. Peab ikka väga pahasti olema, kui võimu tugitalade kallale juba minnakse.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 12 Veebr, 2015 10:39
Postitas tommy
mx77 kirjutas:minu meelest pole keegi aastatetagusest Vene infra kollapseerumisest rääkinud, eriti veel siis kui nafta maksis 100+ dollarit tünn.
Samas ega seda infrat ka eriti ei olnud. Minu teada see Euroopa osa Siberiga ühendav trass on ka täna ikka selline, et suvel ja teedelagunemis aega ei maksa sinna väga ronida.
Võrrelda Venemaad ja Eestit lihtsalt mingi magistraaltrassi jupi järgi kuskil siberis ei ole ikka päris objektiivne. Mõistlik oleks teha võrdlus per capita või osakaaluna SKT-st.
Eestis võid sa ikka sõita mööda suht korralikku teed pea iga talu hoovile, kui Venemaal on siiani isegi Euroopa osas selliseid suuri asulaid millesse normaalset teed ei lähe, küladest rääkimata.
Laguneva infra all vaevalt vaid teid puuraukudeni silmas peetakse.....
See on kogu see süsteem, mis tänapäeval inimelu suuremates asustatud kohtades(linnades) elamisväärseks teeb.
Alates kraanist tulevast joogiveest,(trassid, pumbajaamad) selle kvaliteedist(puhastusseadmed), kanalisatsioon(sama teema), küte(teplovõrgud, SEJ-d, trassid), jäätmekäitlus, kommunalka jne.jne.
Teede seisukord...mitte suured magistraalid naftapuuraukudeni...vaid asulate ja küladevahelised, suuremad ja väiksemad linnatänavad, parkimisplatsid jne.
Elektrisüsteem(koos jaamadega ja selle kindlus), ühistransport, sillad, viaduktid jne.
Meditsiinisüsteem, mis siiani oli juba alla igasugust arvestust sai sel aastal veel 25% eelarvekärpe.
Turvalisus koos riigivõimuga ja sellega kaasnev kõikehõlmav korruptsioon.
Jne,jne.
Et seda kõike üldse tajuda, peab ise kohapeal kuude kaupa elama. Muutuma osaks ühiskonnast.
Hingama sisse selle agressiivsust, tigedust, hoolimatust, ükskõiksust.
Tuled tagasi ja kodused ei tunne enam sind ära...

See-eest aga õpid märkama ja hindama kõike seda, mida muidu ei taipakski....
Ja seda kõike vaid sealse suuruselt teise linna põhjal, mis peaks olema veel üks normaalsemaid kohti.
Mida veel loota neist jumalast unustatud monolinnadest ja provintsiasulatest....
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 12 Veebr, 2015 11:06
Postitas Svejk
feuerwerk kirjutas:See on nüüd midagi uut, kõik korrakaitseorganid peavad kärpima hakkama:
http://kommersant.ru/doc/2665487
.... et viimane asi, mida Venemaa majanduslanguses kärpima hakkab, on jõustruktuurid. Aga nüüd loen, et isegi FSB sai käsu 10% isikkoosseisu või muude kulude vähendamiseks. Peab ikka väga pahasti olema, kui võimu tugitalade kallale juba minnakse.
Assaraisk!

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 12 Veebr, 2015 12:51
Postitas tympsa
Seda ega kui Venemaal oleks korralikud teed iga külamajakese hoovini, ei tule kunagi. Ja seda ei suudaks antud tingimustes ka palju rikkam riik kui Venemaa. Vaadake kaarti ja näete milline meeletu maalahmakas see on, täiesti võimatu on seda katta niisuguse teedevõrguga nagu Eestis.
Venemaal jääb peamiseks transpordiarteriks alati raudtee, mis raudteest kaugel on kolgas .
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 12 Veebr, 2015 13:22
Postitas Kapten Trumm
Eestis oli oma aja kohta tasemel teedevõrk juba vene ajal, võrrelge omaaegset teedevõrku pea 1:1 kopeerivat tänast teedekaarti nt Pihkva ja Leningradi oblasti Peipsi-taguse alaga.
Arvan, et meie teedevõrk võis siis alla jääda ainult Moskva oblasti omale. Stardipositsioon oli ikka päris hea sel teemal ja omavahenditest taolist teedevõrku me vahepeal poleks valmis ehitanud mingi valemiga, analoogselt Venemaa perifeeriaga oleks meil suurem osa väiksemaid teid kruusakattega. Meil on kõik vähegi tee moodi teed vähemalt mustkattega (kuumpinnatud), mitte kruus ja kahte alevit ühendavat kruusakattega maanteed annab otsida (külade vahel veel on kruusa). See eelis tuleb sellest, et väiksemad teed on meil ehitatud juba vene ajal ja meil on õnnestunud pääseda vaid katte uuendamisega (kui pole kapremonti läinud see lõik).
Kuskile Siberi igikeltsal karu mustikasse keskuste vahelise maantetee ehitamine on ikka diametraalselt teistsugune väljakutse igas mõttes (ja oli seda ka vanasti). Seal puudub absoluutselt igasugune infra selle ehituse toetamiseks, vahemaad on tohutud pluss lisaks vene spetsiifilised probleemid nagu massiivne varastamine, korruptsioon jne.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 12 Veebr, 2015 13:28
Postitas trs
Mõned aastad tagasi räägiti aktiivselt sellest, et tiblastanis on infra viimased 50a enamvähem renoveerimata ja püsib ausõna peal. Just linnade küttemajandus ja trassid jne. Kes viitsib, võib selle asja üles otsida. Muidugi arvestades seda renoveerimise tempot, siis ega mingi väike majanduskriis laias laastus seal midagi ei muuda, sest tempo on nagunii täpselt selline nagu parasjagu hädavajalik on.
Venemaa kaugemates piirkondades käib elu omas tempos ja oma rada. Et tunda puudust asfalteeritud teest hooviväravani, pead sa seda luksust olema kõigepealt kogenud. Mida ei ole olnud, sellest ei oska ka puudust tunda. Maapiirkondades on rahvas harjunud ise hakkama saama ja putler ja tema majanduskriis ei kõiguta neid pooltki nii palju nagu suurlinnades elavat keskklassi, kes tunneb reaalselt, et raha väärtus väheneb. Aastake on see kindlasti huvitav ja mittevirisemine on kangelaslik, aga kui sama jama jätkub paar aastat, siis hakkab si__a ventikasse peksma.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 12 Veebr, 2015 13:32
Postitas mx77
Eks selge on see, et kui Putleri võimu jakatakse Venemaal kunagi kõigutama, siis need on meeleavaldused Moskvas ja Piiteris, kuskile Siberi külasse jõuab info selle kohta ajalehe vahendusel nädal hiljem. Ja ilmselt väga võimalik, et Siberi ja Kaug-Ida suurlinnad kasutavad võimalust hoopis vasakule panna ja mingi autonoomia saavutada.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 12 Veebr, 2015 13:32
Postitas Kapten Trumm
Konkreetselt selles 4x4 saates oli katusealustes ööbimiskohtades tuba soe, laes elekter põles, tõsi, majad ja nende ümbrus meenutas tükati tiblalumpeni ühikaid meil siin 90ndate alguses.
Jakutskis oli maja piisavalt soe, et vennad istusid toas särgiväel ja internetis ka miskitmoodi käisid. Vaatan seda just selle pilguga, et kuidas seal elu paistab. Üldmulje on nagu meil 90ndatel.
Hooneid keegi ei soojusta (on vist liiga odav küte veel), rublaaegsed võrgud jne.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 12 Veebr, 2015 13:53
Postitas vk1
Kapten Trumm kirjutas:Eestis oli oma aja kohta tasemel teedevõrk juba vene ajal, võrrelge omaaegset teedevõrku pea 1:1 kopeerivat tänast teedekaarti nt Pihkva ja Leningradi oblasti Peipsi-taguse alaga.
Arvan, et meie teedevõrk võis siis alla jääda ainult Moskva oblasti omale. Stardipositsioon oli ikka päris hea sel teemal ja omavahenditest taolist teedevõrku me vahepeal poleks valmis ehitanud mingi valemiga, analoogselt Venemaa perifeeriaga oleks meil suurem osa väiksemaid teid kruusakattega. Meil on kõik vähegi tee moodi teed vähemalt mustkattega (kuumpinnatud), mitte kruus ja kahte alevit ühendavat kruusakattega maanteed annab otsida (külade vahel veel on kruusa). See eelis tuleb sellest, et väiksemad teed on meil ehitatud juba vene ajal ja meil on õnnestunud pääseda vaid katte uuendamisega (kui pole kapremonti läinud see lõik).
Kuskile Siberi igikeltsal karu mustikasse keskuste vahelise maantetee ehitamine on ikka diametraalselt teistsugune väljakutse igas mõttes (ja oli seda ka vanasti). Seal puudub absoluutselt igasugune infra selle ehituse toetamiseks, vahemaad on tohutud pluss lisaks vene spetsiifilised probleemid nagu massiivne varastamine, korruptsioon jne.
Teedevorgust raakides tuleb meelde see vana , pruun ENE,kus ensv artiklis oli midagi sellist,et ca.1968 a. Seisuga oli eestis 3% NL kovakattega teedest. Kui lati-leedu olid vast samal tasemel,siis oli baltikumis kymnendik NSVL kovakattega teedest....
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 12 Veebr, 2015 14:13
Postitas Svejk
Ma kunagi ütlesin, et hiinlased veel löövad ruslikutele noa selga -
Ja lõivadki! Hiinlastel on plaanis kasvatada kildagaasi tootmist kuni 23 kordseks:
Китай собрался увеличить добычу сланцевого газа в 23 раза
http://economics.unian.net/energetics/1 ... -raza.html
....доля сланцевого газа в общем объеме добываемого в КНР природного газа увеличится с 1 до 15%.
"В прошлом году на территории Китая были пробурены 200 скважин. Таким образом, этот вид топлива сейчас извлекается из 400 скважин"
Для большинства городов Центрального и Восточного Китая плотная пелена смога уже стала привычным явлением. Одной из причин его возникновения стало массовое размещение в Центральном и Восточном Китае промышленных производств. Особенно тяжелая ситуация складывается в отопительный сезон, когда работающие на полную мощность угольные электростанции, и котельные выбрасывают в воздух угольную пыль
Kildagaasi osakaal üleüldse hiinas kasutatavast loodusgaasist tõuseb ühest protsendist viieteistkümne protsendini.
Mis veel meelde tuleb seoses gaasiteemaga - tänavune soe talv kohe mitte kuidagi ei soosi agressorit
Nagu kokkumängitud!
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 12 Veebr, 2015 14:44
Postitas oleeg
feuerwerk kirjutas:See on nüüd midagi uut, kõik korrakaitseorganid peavad kärpima hakkama:
ФСБ, МВД и прокуратуре придется сократиться
http://kommersant.ru/doc/2665487
.. в рамках формирования нового сокращенного бюджета всем правоохранительным органам предложено существенно снизить расходы или уволить до 10% сотрудников.
Bолна возможных сокращений — как бюджетов, так и личного состава — докатилась до всех правоохранительных структур. Не стала исключением даже ФСБ, которой также предложили расстаться с 10% штатной численности или сократить расходы на содержание такого же количества сотрудников за счет других статей бюджета.
Siin foorumis on eelnevalt läbi käinud, et viimane asi, mida Venemaa majanduslanguses kärpima hakkab, on jõustruktuurid. Aga nüüd loen, et isegi FSB sai käsu 10% isikkoosseisu või muude kulude vähendamiseks. Peab ikka väga pahasti olema, kui võimu tugitalade kallale juba minnakse.
Iseenesest huvitav info, kuid püüaksin siinkohal rõõmuhõiskeid pisut vaigistada:
võimalik, et need kohad olid enne 2014 aastat täitmata ja eelarvest lastakse lihtsalt õhku välja. Väike võimalus, kuid siiski: käimasoleva Ukraina kampaania raames on ka riigistruktuurid kandnud kaotusi. Kas just 10% isikkoosseisust, kuid siiski...
terv
o
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 12 Veebr, 2015 15:29
Postitas ASuur
Kapten Trumm kirjutas:Konkreetselt selles 4x4 saates oli katusealustes ööbimiskohtades tuba soe, laes elekter põles, tõsi, majad ja nende ümbrus meenutas tükati tiblalumpeni ühikaid meil siin 90ndate alguses.
Jakutskis oli maja piisavalt soe, et vennad istusid toas särgiväel ja internetis ka miskitmoodi käisid. Vaatan seda just selle pilguga, et kuidas seal elu paistab. Üldmulje on nagu meil 90ndatel.
Hooneid keegi ei soojusta (on vist liiga odav küte veel), rublaaegsed võrgud jne.
Jakutskis oli soe muidugi. Köetakse hooga ja küte on see, millel kogu elu püsib. Kui küte kaob ,siis on tulemuseks see:
ehk siis Kadõktshan. Seal juhtus katlamajas avarii ja kogu linn jäätus hetkega. torud lõhkesid ja linn muutus elamiskõlbmatuks. Kõik evakueeriti jäädavalt.
Kaugemates külades igal pool elektrit pole.
Ja eks need teed on kah nagu on
Omskist ida poole on kogu internet ja telefoniside läbi satelliidi. Ehk siis internet on ülimalt vilets ja isegi sms- teenus lonkab mõlemat jalga. Kõned euroopasse samuti ülivaevalised.
Üldiselt on see mis telekas näitab ka üks roosa supp, kus meie sealsest igapäevavaevadest ja rabelemistest eriti miskit pole. Rohkem selline eluolu trilulilu ja taustaks jakuudi rahvapilliansambel...
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 12 Veebr, 2015 15:46
Postitas Kapten Trumm
Seal igikeltsa piirkondades on nähtavasti soojatorud maapealsed?
Vundamendile seal midagi ehitada ei saa, kõik peab olema sügavale, igikülmunud keltsa rammitud vaiadele tehtud.
Isegi surnud pidid kippuma hauast maapeale tagasi tulema

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 12 Veebr, 2015 16:06
Postitas Siga
Et seda kõike üldse tajuda, peab ise kohapeal kuude kaupa elama. Muutuma osaks ühiskonnast.
Hingama sisse selle agressiivsust, tigedust, hoolimatust, ükskõiksust.
Tuled tagasi ja kodused ei tunne enam sind ära...

See-eest aga õpid märkama ja hindama kõike seda, mida muidu ei taipakski....
Kui tohib, siis ma pisut täiendaksin seda seisukohta oma venemaa aastate baasilt. Esiteks see sulandumine ühiskonda ei ole võimalik. Sel on omad põhjused, millel on ehk mõistlik peatuda, aru saamaks, miks venemaa tundub meile selline, nagu ta oma sisimas tegelikult pole. Tähendab- sulanduda muidugi on võimalik, kuid sul tuleb teha valik. Venemaa ühiskond on laias laastus kolmekihiline. On "balota"- mass, kuhu kuuluvad enam vähem kõik lihtinimesed alates kaltsakproletariaadist kuni oskustöölisteni välja. On ametnikkond alates piltlikult öeldes külavolinikust, lõpetades Kremliga ja on (nende endi arvates) kõrgklass ehk siis enamik loomeinimesi koos arstide inseneride ja teadustöötajatega. Peamine, mis torkab kohe silma ja muidugi ka kõrva, on keel. Need seltskonnad kasutavad omavahel suheldes kardinaalselt erinevat keelt, ehk siis kaltsakproletariaat räägib, nagu ta ika on rääkinud, siin midagi seletada vaja pole, ametnikud kasutavad rõhutatult kantseliiti, et ikka kõik kindlalt aru saaksid nende kuuluvusest ja intelligentsi vene keel on selline, et seda rääkima ma ei õppinudki. Sellist sõnavara peab omandama lapseeast alates.
Oluline on, et iga kiht peab end kindlalt teisest tähtsamaks ja ei varja seda kohe sugugi. Suhtumine on skaalal põlgusest peene irooniani, aga vahet hoitakse sees väga tähelepanelikult. Isegi nii tähelepanelikult, et sama hariduse ja ettevalmistusega isikud liigituvad eraldi seltskondadesse juba tööliine pidi, näiteks Kremlis töötavasse loomeinimesse suhtuti kultuuriringkondades ikka väga umbusklikult. Sest töötad ju asutuses, mis eeldab kuulumist mujale. Nii peen värk siis, aga ajalooliselt sedasi kujunenud ja kenasti kapseldunud asi. Lumpen seab end teistest kõrgemale seetõttu, et ta on seda olnud Lenini enese tahtest ja sisendatud on seda neile juba aastakest sada. Ja põlgab. Kuidas siis teisiti saab ollagi? Ametnikud-teadagi miks ja kultuuriringkonnad alalhoiuinstinktist sümbioosis vaimse üleolekuga. Ja ka põlgavad.
Meieni jõuab läbi meedia vahenduse tegelikult ainult ametkondade seisukoht, mida serveeritakse läbi arvukate ja hästitasustatud, pealegi veel karismaatiliste ja intelligentsete kõneisikute kui "laiade masside" seisukohta, mida see muidugi pole. Lumpenil on savi. Enamus intelligente on põlglikult vait.
No kuhu sa seal põliste vastasseisude keskel nii väga sulandud või kuidas sa venemaa sõnumit mõistad, kui juba sulandud?