Re: Nutt ja hala
Postitatud: 16 Okt, 2024 19:49
Rohkem tehnilisematel teemadel:
Nn "purusittumine" mida Kapten millegipärast teeremondiks nimetab on ajutine lahendus kevadel tekkinud löökaukude puhul vms. Löökaugu peab sellepärast ära parandama et kui keegi sellesse oma velje puruks sõidab ei soga tee omanik või hooldaja mingist "teeoludele vastavast kiirusest" vaid maksab kahju kinni. Tee peab vastama nõuetele.
Esimesel võimalusel freesitakse auk ära ja pannakse sinna uus asfalt. NB - mitte ämbriga pigi ja kühvliga killustikku. Seda sellepärast et niisugune porno ei kestaks kaua ja nagunii tuleb varsti uuesti teha. Üldiselt on odavam teha üks kord ja kohe korralikult. Kuskilt olen küll kuulnud Eesti? vanasõna et "Ega see pole õige töö mida neli korda ümber tegema ei pea"
See käib tegelikult päris kiiresti kui terve brigaad asja tunneb. Me ettevõtte territoorium on ca 4-5 hektarit ja asfaldimehed parandavad kaks korda aastas augud ära. See on neil kuskil päevatöö. Asfalt saab päris kõvasti vatti sest seal sõidetakse roomikmasinatega, kallatakse metalli otse maha jms. Maanteel oleks see kümne aasta koormus. Labidamehi eriti neil polegi , mõned on rehadega kes pärast asfaltilaoturit ja enne rulli massi siluvad et kõik tasaseks jääks. Kui on ühekihiline asfalt , teeb kogu ettevalmistuse üks mees ekskavaatoriga. Ta ei tule kabiinistki välja.Tööorganid on kiirliitega vahetatavad (ka hari) . Mitmekihilisel on freesi vaja. Ma olen öelnud et kui freesida või tükki kettaga välja lõigata ei saa pole vaja tehagi. See on ainult raha raiskamine ja tulemus kestaks ainult kaks nädalat.
Päris rööbasteks sõidetud maanteedel sulatatakse vana asfalt üles ja valatakse kohe uuena tagasi. Selleks on mitmest autost koosnev rong. See koosseis liigub üsna aeglaselt , võib- olla 3 km vahetuses. Taha jääb uus asfalttee.
Ma pole Eestis nüüd eriti sõitnud ja ei tea kas kellelgi selline on. Kuskil 2010 - ndste alguses tegi niimoodi teed Narva ja Jõhvi vahel Soome firma oma masinatega.
See nn purusittumine on muarust kas rahapesu või sotsiaalprojekt et töö iial ei lõpeks. Raha läheb ikka sama palju kui kohe korralikult tehes. Ja raha ei tule mitte seinast ning seda ei anna müstiline Soome riik vaid see kogutakse kütuseaktsiisist.
Seda kas aktsiisiraha läheb teehooldusesse või kulutatakse "igasugusteks asjadeks" peab ikka enda rahvaesindajatelt küsima. Soome töömehed pole siin milleski süüdi.
Nn "purusittumine" mida Kapten millegipärast teeremondiks nimetab on ajutine lahendus kevadel tekkinud löökaukude puhul vms. Löökaugu peab sellepärast ära parandama et kui keegi sellesse oma velje puruks sõidab ei soga tee omanik või hooldaja mingist "teeoludele vastavast kiirusest" vaid maksab kahju kinni. Tee peab vastama nõuetele.
Esimesel võimalusel freesitakse auk ära ja pannakse sinna uus asfalt. NB - mitte ämbriga pigi ja kühvliga killustikku. Seda sellepärast et niisugune porno ei kestaks kaua ja nagunii tuleb varsti uuesti teha. Üldiselt on odavam teha üks kord ja kohe korralikult. Kuskilt olen küll kuulnud Eesti? vanasõna et "Ega see pole õige töö mida neli korda ümber tegema ei pea"
See käib tegelikult päris kiiresti kui terve brigaad asja tunneb. Me ettevõtte territoorium on ca 4-5 hektarit ja asfaldimehed parandavad kaks korda aastas augud ära. See on neil kuskil päevatöö. Asfalt saab päris kõvasti vatti sest seal sõidetakse roomikmasinatega, kallatakse metalli otse maha jms. Maanteel oleks see kümne aasta koormus. Labidamehi eriti neil polegi , mõned on rehadega kes pärast asfaltilaoturit ja enne rulli massi siluvad et kõik tasaseks jääks. Kui on ühekihiline asfalt , teeb kogu ettevalmistuse üks mees ekskavaatoriga. Ta ei tule kabiinistki välja.Tööorganid on kiirliitega vahetatavad (ka hari) . Mitmekihilisel on freesi vaja. Ma olen öelnud et kui freesida või tükki kettaga välja lõigata ei saa pole vaja tehagi. See on ainult raha raiskamine ja tulemus kestaks ainult kaks nädalat.
Päris rööbasteks sõidetud maanteedel sulatatakse vana asfalt üles ja valatakse kohe uuena tagasi. Selleks on mitmest autost koosnev rong. See koosseis liigub üsna aeglaselt , võib- olla 3 km vahetuses. Taha jääb uus asfalttee.
Ma pole Eestis nüüd eriti sõitnud ja ei tea kas kellelgi selline on. Kuskil 2010 - ndste alguses tegi niimoodi teed Narva ja Jõhvi vahel Soome firma oma masinatega.
See nn purusittumine on muarust kas rahapesu või sotsiaalprojekt et töö iial ei lõpeks. Raha läheb ikka sama palju kui kohe korralikult tehes. Ja raha ei tule mitte seinast ning seda ei anna müstiline Soome riik vaid see kogutakse kütuseaktsiisist.
Seda kas aktsiisiraha läheb teehooldusesse või kulutatakse "igasugusteks asjadeks" peab ikka enda rahvaesindajatelt küsima. Soome töömehed pole siin milleski süüdi.