160. leht 666-st
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Dets, 2021 16:00
Postitas Kapten Trumm
retti kirjutas: Mine sellist võhikumö.a perekooli rääkima.
M-2140 termostaat oli sama tüüpi kui VAZ oma kuid mitte 1:1. Nurgad olid erinevad.
Ei ole nii.
2140 termostaat on samasugune nagu 412 peal, st asub plokikaane vasakus esinurgas ja seal küljes on radika ülemine lõdvik. Ei ole välistatud, et mingid nõuka lõpuaja mudelid olid nagu 2141-l, aga enamik mitte. Vaata netist pilte "Moskvich 2140 engine" ja "Moskvich 2141 engine" otsinguga.
Vaz-i termostaat pole mootori küljes, vaid on ühendatud lõdvikute vahele sisselaske kollektori alla. M21412-l asub endises termostaadi kohas ainult temperatuuri andur.
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Dets, 2021 19:43
Postitas retti
Kapten Trumm kirjutas:retti kirjutas: Mine sellist võhikumö.a perekooli rääkima.
M-2140 termostaat oli sama tüüpi kui VAZ oma kuid mitte 1:1. Nurgad olid erinevad.
Ei ole nii.
2140 termostaat on samasugune nagu 412 peal, st asub plokikaane vasakus esinurgas ja seal küljes on radika ülemine lõdvik. Ei ole välistatud, et mingid nõuka lõpuaja mudelid olid nagu 2141-l, aga enamik mitte. Vaata netist pilte "Moskvich 2140 engine" ja "Moskvich 2141 engine" otsinguga.
Vaz-i termostaat pole mootori küljes, vaid on ühendatud lõdvikute vahele sisselaske kollektori alla. M21412-l asub endises termostaadi kohas ainult temperatuuri andur.
Vasakul VAZ ja paremal Moskvitš
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Dets, 2021 21:04
Postitas Lemet
Osad varasemad 2140 olid mäletamist mööda hoopis 412 termostaadiga.
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Dets, 2021 21:29
Postitas OLAVI
retti kirjutas:Vasakul VAZ ja paremal Moskvitš
Kuna nende turuhind ja saadavus oli erinev, siis sobivalt tehtud puidust rakiste abil õnnestus sellise (uue) termostaadi suunda keerata ja kohandada endale parajaks.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Dets, 2021 0:51
Postitas Alexy
Kapten Trumm kirjutas:retti kirjutas: Mine sellist võhikumö.a perekooli rääkima.
M-2140 termostaat oli sama tüüpi kui VAZ oma kuid mitte 1:1. Nurgad olid erinevad.
Ei ole nii.
2140 termostaat on samasugune nagu 412 peal, st asub plokikaane vasakus esinurgas ja seal küljes on radika ülemine lõdvik. Ei ole välistatud, et mingid nõuka lõpuaja mudelid olid nagu 2141-l, aga enamik mitte. Vaata netist pilte "Moskvich 2140 engine" ja "Moskvich 2141 engine" otsinguga.
Vaz-i termostaat pole mootori küljes, vaid on ühendatud lõdvikute vahele sisselaske kollektori alla. M21412-l asub endises termostaadi kohas ainult temperatuuri andur.
Poest uuena vanaisa poolt 1980a ostetud 2140-l, millega peale sõjaväge sõitma hakkasin 88-ndal, oli 100prossa voolikute vaheline termostaat. Tänu väiksele läbisõidule vahetasin mina seda esimest korda ja nurgad olid tõesti erinevad, nagu Retti ütles. Kapten tõmbab nüüd "hüsteeriat" tagasi palun. Sina võid pilte vaadata, inimesed kogesid seda elus. Tagavara sai ka soetatud, siiani garaazis vist. Mälu võib petta, otsima netis ei hakka, aga kas ei olnud ka vahe otsade arvus? Mosul kolm ja zigullil neli?(võimalik, et oli ka tavalise ja 08 vahe, kõike ei mäleta enam) Vazi kohta kogemus puudub kuni 2108-ni, mille poest uuena sain, loteriiga

Re: Autoteema
Postitatud: 14 Dets, 2021 9:35
Postitas Kapten Trumm
Pane netti otsing "moskvich 2140 engine" ja vaata, palju tuleb sealt pilte Lada tüüpi ja palju 412 termostaadiga.
Vene korralduse juures ei saa välistada midagi - eksisteeris ka kategooria "eksportmudelid, mis ei läbinud kvaliteedikontrolli" jne. Polnud termostaate saada või "vanamehed garaazis rääkisid, et see on parem" jne, vahetati terve sõlm ära jne.
Sina võid pilte vaadata, inimesed kogesid seda elus.
Ma olen neid mossesid näinud küllalt, muterdanud ka mõnda ja ei meenu küll ühtegi Lada tüüpi termostaadiga, aga äkki mälu mängib vingerpussi ja oli nii, et mingist aastast alates tehti teistmoodi.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Dets, 2021 10:06
Postitas Peeter
Alexy kirjutas:Kapten Trumm kirjutas:retti kirjutas: Mine sellist võhikumö.a perekooli rääkima.
M-2140 termostaat oli sama tüüpi kui VAZ oma kuid mitte 1:1. Nurgad olid erinevad.
Ei ole nii.
2140 termostaat on samasugune nagu 412 peal, st asub plokikaane vasakus esinurgas ja seal küljes on radika ülemine lõdvik. Ei ole välistatud, et mingid nõuka lõpuaja mudelid olid nagu 2141-l, aga enamik mitte. Vaata netist pilte "Moskvich 2140 engine" ja "Moskvich 2141 engine" otsinguga.
Vaz-i termostaat pole mootori küljes, vaid on ühendatud lõdvikute vahele sisselaske kollektori alla. M21412-l asub endises termostaadi kohas ainult temperatuuri andur.
Poest uuena vanaisa poolt 1980a ostetud 2140-l, millega peale sõjaväge sõitma hakkasin 88-ndal, oli 100prossa voolikute vaheline termostaat. Tänu väiksele läbisõidule vahetasin mina seda esimest korda ja nurgad olid tõesti erinevad, nagu Retti ütles. Kapten tõmbab nüüd "hüsteeriat" tagasi palun. Sina võid pilte vaadata, inimesed kogesid seda elus. Tagavara sai ka soetatud, siiani garaazis vist. Mälu võib petta, otsima netis ei hakka, aga kas ei olnud ka vahe otsade arvus? Mosul kolm ja zigullil neli?(võimalik, et oli ka tavalise ja 08 vahe, kõike ei mäleta enam) Vazi kohta kogemus puudub kuni 2108-ni, mille poest uuena sain, loteriiga

Jah, 2108-l oli oma, teiste nurkadega ja lisaväljavõttega paisupaagile. Olen ise omale "asendanud", keerasin nurka "õigemaks" ja jootsin lisaväljavõtte. Must nitro peale ja "käras nagu päris".
https://partlada.com/Cooling-system/290 ... embly.html
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Dets, 2021 10:26
Postitas Kapten Trumm
Viide sellisele autoriteetsele allikale nagu "Varuosade kataloog AZLK 2141 ja 21412" annab sellist infot, et on kasutusel kaks termostaati, üks neist algab koodiga 2101 (mis on siis 06 mootoril) ja teine 2141, mis on siis 412 mootori oma. Kuna sama raamat "tavalise" mosse osadele viitab koodiga 412-, siis antud termostaat on veel mingi "kolmas".
Ilmselt küsimus selles, et 21412 peal olev mootor Uzam331 on sama 412 mootori ökoversioon ja vahe võib Ziguli termostaadiga olla toruotstes ja mosse termostaadiga temperatuurides. Selline Lada tüüpi termostaat on saadaval ka 412- varuosakoodiga. See ei sega vene saitidel seda pakkumast ka 2141 termostaadina, aga olen neid näpu vahel veeretanud, vahe on avanemistemperatuuris.
Original termostaat 21412 peal on messingist korpuses ja värvitud halliks, praegu poes müüdavad on plastikust kinnises korpuses - st mingi muutmine ei ole võimalik.
2106 mootor, mis pidi algselt olema 2141 peal ajutise augutäitena, kuniks valmib Ufaa õige mootor, pisteti sinna peale üldse ilma mingite täiendusteta, eks sellest ka ka need 2101 varuosakoodid.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Dets, 2021 10:31
Postitas OLAVI
Mosse pole mitte "üks masin" vaid seda toodeti erinevates tehastes ja erinevaid versioone.
Ostuloaga müüdi 1988 inimestele ka 2140 "põllumajanduslikke" versioone (2138?), kus ees olid trummelpidurid ja peal vanatüübi (408?) mootor.
Kui esitiiba otsisin, siis selgus et neid on mingi 8 erinevat, erinevad pikkused ja kaareraadiused.
Kuna autosid usinalt ise remonditi, siis kunagi ei teadnud et mis osad masinal tegelikult peal on, kataloogist võisid valida küll sobiva osa ja loota et see sobib, aga ei saanud kindel olla, et samasugune ka masinas on.
Näiteks starter sobis nii GAZ53 ja ZIL130 oma, kui natuke viilida ja sellega sai iga külmaga masina käima.
Generaatoreid sai suvalisi peale pandud.
(Mul 03 peal oli UAZ (komandirski) 90A generaator, et suudaks 600W esitulesid toita.)
Esiventilaatori 4 laba olid vajalikud lõunamaal aga meme oludes piisas ainult kahest labast ja mootor töötas vaiksemalt. jne.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Dets, 2021 10:35
Postitas Kapten Trumm
2140 põllumajanduslik versioon nimega 21406, rahvasuus tuntud kui "kolhoznik" kasutas deforseeritud 412 mootorit (Uzam-412D), mis töötas 76 bensiiniga ja omas võimsust 68 hobujõudu (algse 75 vastu). Lisaks tuli tehasest karterikaitse, kõrgemade vedrude ja mingite krobelisemate rehvidega.
408 mootoriga 2140 teisendid olid täiesti ise teema, neid toodeti 2140-ga paralleelselt mõned aastad (nii sedaan kui universaal). Need ei olnud põllumajanduslikud.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Dets, 2021 10:58
Postitas davidsoniharald
Nõukogude auto oli "ise tehtud auto". Isa ostis oma esimese auto, Mosse 401 kui müüs maha kõik oma viis mootorratast. Juba ostes oli auto korralik räbal aga noorele mehaanikule kõlbas küll kuna kõik ressursid selle käigus hoidmiseks olid ligipääsetavad. Ühel hetkel vahetati kere uuma, 408 vastu. Sillad-mootor-käigukast jäi vana. Siis mingi aeg sai käigukast vahetatu lada oma vastu. Mootori saaled läksid sisse Volga omad. Ja nii edasi ja nii edasi. Mõnda juppi ei olnud saada, mõni jupp oli juba tehasest "vene ime" ja ei kõlvanud oma disainilt kuhugi. Nii need nõukogude autod tehti kokku ei tea millest.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Dets, 2021 11:06
Postitas Kapten Trumm
Siin on nüüd veits jama kokku kirjutatud. Volga saaled küll mosse mootorisse ei sobi
Pigem võis seal tegu olla tollal legaalse "kere vahetusega", mis oli tegelikkuses varuosadest auto ehitamine (mis seadusega keelatud oli - on ka täna).
Selleks oli vaja olemasolevat autot (401 sobis ka), uut varuosana müüdavat keret (oli võimalik täiesti osta) ning ligipääsu varuosadele. Näiteks EPT süsteemis oli mosse osi küllalt. 401 käiguosa 408 kere alla ei sobi kohe mingit moodi.
Vormistati see nii, et näiteks 1952.a M401 kere vahetati M412 oma vastu. Märgiti tehnilisse passi ja ametlikult keelatud auto ehitamine varuosadest oligi JOKK.
Tõsi, selline tegevus eeldas ka asja piisavat tundmist, ainult varastamise võimalusest ei piisanud. Seepärast taolisel viisil "tekkinud" autosid oli siiski küllalt vähe. Ära tunneb selle anomaalse tootmisaasta järgi tehnilises passis - kui M408 on sul ikka tootmisaastaga 1950, siis võib taolise juhtumiga tegu olla.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Dets, 2021 11:13
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas:Siin on nüüd veits jama kokku kirjutatud. Volga saaled küll mosse mootorisse ei sobi
Pigem võis seal tegu olla tollal legaalse "kere vahetusega", mis oli tegelikkuses varuosadest auto ehitamine (mis seadusega keelatud oli - on ka täna).
Selleks oli vaja olemasolevat autot (401 sobis ka), uut varuosana müüdavat keret (oli võimalik täiesti osta) ning ligipääsu varuosadele. Näiteks EPT süsteemis oli mosse osi küllalt. 401 käiguosa 408 kere alla ei sobi kohe mingit moodi.
Vormistati see nii, et näiteks 1952.a M401 kere vahetati M412 oma vastu. Märgiti tehnilisse passi ja ametlikult keelatud auto ehitamine varuosadest oligi JOKK.
Tõsi, selline tegevus eeldas ka asja piisavat tundmist, ainult varastamise võimalusest ei piisanud. Seepärast taolisel viisil "tekkinud" autosid oli siiski küllalt vähe. Ära tunneb selle anomaalse tootmisaasta järgi tehnilises passis - kui M408 on sul ikka tootmisaastaga 1950, siis võib taolise juhtumiga tegu olla.
Eks sa tead ikka kõige paremini kuidas minu isa omale auto ehitas. Lada käigukast ju ka Mosse mootori otsa ei sobi, või mis? Aga no sa omasid juba 13 aastaselt BMWd, nii et mis me siin kõrgeltharitud herradega vaidleme.

Re: Autoteema
Postitatud: 14 Dets, 2021 11:20
Postitas Madis Reivik
Kaklusele vahepalaks küsiks, et miks pandi põllumajandusmossele ette trummelpidurid ?
St, kas trummelpiduril on ka mingites tingimustes EELIS ketaspidurite ees ? Olen juba ammu mõelnud et midagi nagu peaks olema...
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Dets, 2021 11:23
Postitas Lemet
Eks sa tead ikka kõige paremini kuidas minu isa omale auto ehitas. Lada käigukast ju ka Mosse mootori otsa ei sobi, või mis
Loomulikult ei sobi. Vaja on märkimisväärset ümberehitust. Vaheplaati k/k ja sidurikoja vahele, k/k tunneli ümberkeevitamist, kardaan tuleb uus teha, k/k tala asukohta muuta, k/k otsavõlli nuutidega midagi ette võtta etc, etc.