"Duralumiinium" on lihtsalt üks paljudest alumiiniumi sulamitest. Mitte mingi eriline alumiinium. Puhas alumiinium on väga pehme ja koormatud konstruktsioonide tegemiseks sobimatu.
Puhast alumiiniumi NSVL-s ka vaevalt kasutati, ikka sulamitena.
Üks veidramaid (dur)alumiiniumi raiskamisi oli torpeedokaatrite ehitamine, mille ekspluatatsioon soolases merevees kujunes duralumiiniumi korrosiooni tõttu probleemseks.
Kui nüüd kujutame ette, et N Liidul oli tõesti nii palju duralumiiniumi, et oleks võinud kõik lennukid duralumiiniumist toota
Antud vaidlus algas ju sellest, et sa üritasid väita, et puidust tehti lennukeid alumiiniumi puudusest.
See mõni tuhat tonni mõnekümnest tuhandest tonnist toodetud alumiiniumist aastas, mida hävitajad vajanuks, poleks alumiiniumi põuda tekitanud.
Et lennukid olid segakonstruktsiooniga või enamasti puidust, on tingitud hoopis muudest põhjustest kui alumiiniumi puudus.
Selle põhjuseks on konstruktsiooni optimeerimine lähtudes "katuseks" oleva tehase võimalustest (kes pidi lennukid valmis ehitama) ja iseenda võimetest.
Kogu seda protsessi (kui jutt on "uutest hävitajatest") saatis mõistagi ajastule omane kiirustamine ja ülejala tegemine. Mis konstruktsioonis kilosid lisas. Pole piisavalt aega teha ja vaja on uusi tööpinke - ah pofik, paneme nagu I-16-l, vineerist, potom posmotrim. Liialtigi "partei ja valitsuse" nõutud "kiirust" lennuki kaal väga ei mõjutanud (LaGG polnud Jak-ist eriti aeglasem).
Eespool ma näitasin lihtsa näitega - lennuki tühimass miinus mootor - kaalutabelit juhivad just need samad poole aasta kuni aastaga (kiirustades) loodud masinad.
See, et 1941 suvesündmuste järel sattus NSVL alumiiniumitööstus keerulisse seisu, polnud aga 1939 kuidagi teada (ja ega tollal ka taolist taganemist plaanitud). Kui selles oli tõde, siis oli see juhuslik, mitte Stalini geniaalsuse tulemus. Sm Stalin ei kavatsenud küll Moskva ja Volgani taganeda. Kooliharidust oli NSVL juhtkonnas väga napilt ja see paraku kajastus ka lennundusteemaliste otsuste kvaliteedis, mis valdavalt valed olid (sinna sekka ka paar kogemata õiget).
Miks aga 1945 toodeti puitu kasutades hävitajaid, tulenes sellest, et kui tehasedirektor pidi igal hommikul kandma Moskvasse ette eile toodetud lennukite arvu, siis muutus iga konstruktsiooni parandamine konstruktori surmavaenlaseks. Hävitajate tootmismahu langemist nende ehituse arendamiseks võinuks lihtsalt saata süüdistus "pidurdas kahjurlikult lennukite tootmist" koos vastavate sanktsioonidega (kuul kuklas).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.