17. leht 255-st

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 25 Okt, 2020 18:30
Postitas AMvA
Sellist statistikat ei ole leidnud ja ega see tonnkilomeetrite statistika kah ei anna kah õiget pilti, Leedus näiteks veetakse aastas 39 000 miljonit tonnkilomeetrit kaupa autodega, aga ikka on hukkunute suhtarve väiksem kui Lätis elanike ja autode arvu kohta.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 25 Okt, 2020 19:14
Postitas lamjak
Tonnkilomeeter ei näita jah suurt midagi, autokilomeeter aga küll. Lätlaste liiklussageduse andmed on lvceli.lv lehel olemas, nende kokkupanek on iseenesest triviaalne kui üsna mahukas töö. Kui teema on uuel aastal veel aktuaalne, siis võib mõelda selle tegemisele.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 25 Okt, 2020 20:30
Postitas Turist 47
.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 25 Okt, 2020 20:57
Postitas gorilla
Arutelu vahele, kui püüdmatutesse kõrgustesse on arenenud ''Balti riikide pealinnadest ilusaima teeolud'' , panen kohaliku kulturisti
arusaama liikluseeskirjast.

Elik sellise normaalse esimese läti tempoga möödasõit kõikidest https://www.dropbox.com/s/j94or92kk3ct6 ... 9.MOV?dl=0


Seda venda kes sama nalja tegi täiesti pimedas kurvis, ma telefoniga üles võtta ei jõudnud, palun vabandust.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 25 Okt, 2020 22:18
Postitas vanahalb
Võrreldes Lätiga vähem arenenud riikides tehakse muarust niisugune lai tee kolmerealiseks ja siis vaheldumisi et näiteks 3 km ühel suunal kaks rida ja järgmised 3 km vastupidi. Eriti juhmide jaoks lüüakse ka teibad keset teed et oleks aru saada kelle kord on ees venijatest mööda ajada.
Vöi üldse neli rida kusjuures keskmised on 3 meetri laiused sõiduautoread. Siis tömmatakse ka kiirust kõvasti allapoole sest 3-m rajal vastutulija 100 km/t mööda saada eeldab üsna kuiva teed ning mingit sugulusastet Gastelloga. Või siis ehitatakse piire tee keskele.

Eurokraavide serva piire teha on samuti ūle koera saba saamise küsimus. Sellise kraavi mõte peaks olema hoida tee muldkeha kuiv ja põdrad ja sead võtab ka mõtlema et kas on ikka täna teisele poole teed asja.
Kus nüüd neid kraave väga ei armastata kaevata - Soomes ja Venemaal olen ilma sõitnud : Soomes tuiavad pidevalt mingid elajad tee peal . Venemaal loomi ei ole, need on kõik maha lastud ja ära söödud kuid selle rolli on edukalt üle võtnud joodikud. Öösel sõites vahi pidevalt kahele poole et kus need silmad nüüd vastu säravad. Korralik kraav tee ääres võtaks seda riski kõvasti maha.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 26 Okt, 2020 11:15
Postitas Sam Beaver
AMvA kirjutas:Mul on ka isiklik arvamus, põhineb 40 aastasel sõidukogemusel. Seega on mul õigus. Nagu Jeremy Clarkson ütleb, more is better.
Hea kriteerium iseenesest ja autoriteet ka mängus. Kui sama kriteeriumi kasutada, siis mina olen siin foorumil sinust kauem olnud, seega on minul õigus. Nagu Jeremy Clarkson ütleb: "More is better."

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 26 Okt, 2020 13:14
Postitas Roamless
Isiklik arvamus. Põhineb põhiliselt kolmekümneaastasel autosõidukogemusel. Ei saa pidada normaalseks olukorda, kus ohusituatsioonis ei olegi peale kraavi kuhugi minna.
Lätis ka palju töristatud, põhimõtteliselt igal aastal, aga minu "isiklik arvamus" ühtib pigem ksf Amva-ga, et tegu on lollusega. Esiteks, kas Lätis on selline sõidustiil ametlikult ka liiklusregulatsiooni sisse kirjutatud, tõenäoliselt ei ole. Teiseks, olles ka ise näinud, et kui neli rekkat, kaks ühes ja kaks teises suunas, kokku satuvad, siis on nende vahel ikka ülikitsukesed vahed ja kiirused on ca 100 km/h, siis on asi ikka juba üliohtlik ja kehvemal juhul võib üks korralik nn laubakas toimuda ning suurõnnetuseks piisab juba riivamisest, seepärast võib jumalat tänada, et meil sellist lollust ei harrastata, kuigi igasugu ca vanemate Bemmide ja Mersude omanikud sellest variandist unistavad. Aga siis tekib küsimus, milleks on meil piirkiirus, kui mingid härrad on võrdsematest võrdsemad ja liiguvad "kõige kiiremini".

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 26 Okt, 2020 14:29
Postitas mart2
Roamless kirjutas: ... Teiseks, olles ka ise näinud, et kui neli rekkat, kaks ühes ja kaks teises suunas, kokku satuvad, siis on nende vahel ikka ülikitsukesed vahed ja kiirused on ca 100 km/h, ... Aga siis tekib küsimus, milleks on meil piirkiirus, kui mingid härrad on võrdematest võrdsemad ja liiguvad "kõige kiiremini".
Sellisel juhtumil ei ole enam mingit pistmist (liikluseeskirjadega ning) sõidurea ja teepeenra laiusega. Mõlemas suunas korraga rekkade möödasõit on ... :wall:
Džigitte ja lollakaid on ka meie teedel, rääkimata isegi Saksamaa "baanidest"...

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 26 Okt, 2020 18:08
Postitas diesel
lolle leidub igal pool. ilma lollideta on läti sisteem mõnus. vähemasti mulle meeldib.
meil ei õnnestuks, kuna eesti sohver ajab oma tõde ja õigust taga.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 28 Okt, 2020 14:27
Postitas herman30
mart2 kirjutas: Seda olen küll märganud, et meil siin Eestis aetakse jõuga oma õigust taga, olgu kas või selle hinnaks avarii oht.
Ega Tammsaarele tühjast tulnud meelde see mõtte kirjutada Tõde ja õigust.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 28 Okt, 2020 17:18
Postitas mart2
Selle pärast mulle meeldibki (kahjuks) sõbra 1-lauseline lühikokkuvõte "Tõest ja õigusest" - Selleks et oma õigust saada, pead sina tõde väänama!
Nii ta ongi, eriti kui mõned inimesed ei tee neil kahel asjal vahet... :(

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 28 Okt, 2020 20:40
Postitas gorilla
herman30 kirjutas:
mart2 kirjutas: Seda olen küll märganud, et meil siin Eestis aetakse jõuga oma õigust taga, olgu kas või selle hinnaks avarii oht.
Ega Tammsaarele tühjast tulnud meelde see mõtte kirjutada Tõde ja õigust.
Mina pigem ütleks, et vale on eeldada, et kõik saaks aru kooselamise põhimõtetest.

Allegooria on Läti riigis toimuvad keskjoont pidi ''kõigist korraga'' möödasõidud.

Kui selline võimalus on seadusloome või väärastunud teede joonimisega tekitatud siis nii hakkab teie elu olema.

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitatud: 21 Nov, 2020 19:02
Postitas Vilks
On ka võõramaise kapitali omanduses olevate pankade sund:
SMS 88 aastase ema telefonile 13.11.2020 kell 15:17.
Hea klient, sinu uus deebetkaart on tellitud aadressile Laada 27, Rakvere. Palun broneerida aeg esindusse tulekuks ning tule järele 30 päeva jooksul. Sinu praegune kaart lõpetab tootmisvea tõttu kehtivuse 1.01.2021
Küsimustele vastati, et kodanikul pole internetipanga lepingut ja isikuandmete kaitse seadude kohaselt ei tohi neile pangakaarte elukohta saata, kuna kaardiga ümbrikus on ka PIN kood, minu küsimusele, et kas Eestis enam tähitud kirje pole, vastati, et pole tema asi iga vanamoori jamadega tegelda.
Esmaspäeval lähen jamadega tegelema.

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitatud: 21 Nov, 2020 19:25
Postitas mart2
Vilks kirjutas:On ka võõramaise kapitali omanduses olevate pankade sund:
... ja isikuandmete kaitse seadude kohaselt ei tohi neile pangakaarte elukohta saata, kuna kaardiga ümbrikus on ka PIN kood, ...
Pole küll otseselt koroona teema, kuid küsin ikka, sest vast puudutab/huvitab/ehmatab rohkem kui ainult mind - millise pangaga tegu oli?
Ei Swedpank ega SEB ei saada koos kaarti ja koode!
(Või läks midagi austate kaasfoorumlasel segamini?) :scratch:

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitatud: 21 Nov, 2020 20:03
Postitas AMvA
Vilks kirjutas:On ka võõramaise kapitali omanduses olevate pankade sund:
SMS 88 aastase ema telefonile 13.11.2020 kell 15:17.
Hea klient, sinu uus deebetkaart on tellitud aadressile Laada 27, Rakvere. Palun broneerida aeg esindusse tulekuks ning tule järele 30 päeva jooksul. Sinu praegune kaart lõpetab tootmisvea tõttu kehtivuse 1.01.2021
Küsimustele vastati, et kodanikul pole internetipanga lepingut ja isikuandmete kaitse seadude kohaselt ei tohi neile pangakaarte elukohta saata, kuna kaardiga ümbrikus on ka PIN kood, minu küsimusele, et kas Eestis enam tähitud kirje pole, vastati, et pole tema asi iga vanamoori jamadega tegelda.
Esmaspäeval lähen jamadega tegelema.
Tähitud kirja puhul tuleb sulle postkasti teade, et pead oma sammud lähima postkontori poole seadma, mis ei pruugi mugavam lahendus olla.