17. leht 50-st

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 27 Dets, 2024 11:27
Postitas NAFO ep
Kaitseminister Hanno Pevkur ja kaitseväe juhataja kindralmajor Andrus Merilo leppisid kokku, et täna hommikul alustab merevägi patrull-laevadega Estlink 1 merekaabli kaitset, et kindlustada Eesti ja Soome vahelisi energiaühendusi.

https://www.delfi.ee/artikkel/120346083 ... rull-laeva

Eks näis kuidas vaenlase taktika selletõttu muutub. :scratch:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 27 Dets, 2024 11:40
Postitas wolfgang
Tootmisvõimsus ja sageduse hoidmine on kaks totaalselt erinevat asja.
Ei ole. Kui sa oma lingil toodud teksti läbi loeksid siis ilmselt mõistaksid seda isegi.
Võrgusagedus on pidevas sõltuvuses võrgu koormusest, s.o elektrienergia tarbimisest, ja samuti võrku antavast võimsusest.
Meie välisühendused on üldiselt hoidnud elektri kättesaadavana. Rajatud Auvere (juhu)elektrijaam on viimase 9 aasta jooksul rohkem seisnud, kui töötanud. Toimunud on lugematul arvul avariilisi/prognoosimatuid seisakuid. Just tänu välisühendustele ei ole me pidanud hakkama elekritarbimist normeerima... Nüüd kujutame ette, mida oleks Auvere avariiline seiskumine igakordselt tähendanud meie võrgusagedusele.
Viimase EL2 rikke puhul, just Auvere meil nina veepeal hoidiski - 300 MW EL1 oleks jäänud väheks Venemaaga ükski elektrimolekul teatavasti ei liigu ning Lätti suunduv ühendus meile defitsiiti, üldjuhl tekitabki.
Seetõttu ei saa ma ka tänasest paanikast aru - vool on olemas, targemad tarbijad on oma hinna ära fikseerinud (seda soovitasid tänavu sügisel pea kõik meie eksperdid, sest venelaste sigadused olid suht prognoositavad), meie baasvõimsused on töökorras ja vajadusel võimelised tootma (NB! ka peale Estlinki ärakukkkumist ei mahu need siiani turule - meil on piisavalt tootmist ka nendetagi!).
Tänane paanika on sellest, et meie olol tootmisvõimsused on "surnuksmaksustatud"(õnneks sebi veel alles, aga need on välja maksustatud), mille tõttu on elektrihind absurdselt kõrge, mille tõttu on töötlev tööstus letargias ning iga kuradi ankrulohistamine lööb hinna veel kõrgemale.

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 27 Dets, 2024 11:40
Postitas kalvis
wolfgang kirjutas: 27 Dets, 2024 10:05
Ehk siis augustini Estlink 2 maas?
Karta on, et seekord võib maha jäädagi. Kui kalda peal pusiti 6 kuud siis 70 kilti Soomest ja mingi ca 100 m sügavusel sa katkestuse ümber sulundseina ei raja ja brigaadi peale ei peksa. Hästi ei kujuta ette, et tuukrid sellist kaablit lapiks. Tõsta veepeale see osa ja pusida laeva pardal? Kas on nii lõtv see juhe? Veids kahtlen. Kui kellelgi on näiteid sääraste veealuste kaablite lappimisest siis palun jagada! Side kaablid on veids teine asi.
Kaabel tõmmataks veest välja, laeva peal, lõigatakse vigane lõik välja ja uus 2 muhviga asemele. Tööd tehakse spetsiaalsel kaablilaeval.
2 probleeemi - kõigpealt tuleb rikkekoht tuvastada ja siis peab olema ka just selle kaabli varukaabel koos muhvidega. Ja ilm peab tuulevaikne olema.

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 27 Dets, 2024 12:03
Postitas kaugeltuuriv
Uudis kaablite lõhkumiset on jõudnud ka Norra riigiraadiosse,öösel tööl olles tuli uudis kohe peale P-Korea vangi uudist Ukrainas.Mainiti,et tegemist võib olla Venemaa sabotaaziga,kus kasutati nn.varilaevastiku tankerit,mis hetkel on Soome võimude aresti all.Esines ka meie peaminister,kelle jutt oli taustaks intervjuud andes.Kellele ma ei tea aga ta rääkis inglise keeles,mainides,et Eesti põõrdub NATO poole kasutades punkti nr.4 konsultatsioonideks.

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 27 Dets, 2024 12:06
Postitas isonts
Tegelikult teeb väga kurvaks see teadmine, et meie riik ei saa rahuajal meie kaitsmisega eriti hakkama.

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 27 Dets, 2024 12:07
Postitas Runkel
Sidekaableid parandav Soome alus on sündmuskohtadesse teel.
Pilt
https://yle.fi/a/74-20133526

Sommide tegutsemine avaldab muljet: nii varilaeva hõivamise op 2 kopteriga koos Karhu kiirreageerijate ja päästjatega kui ka kaablite parandamise opi kohene algus küll nende ainsa selleks tarbeks mõeldud alusega.
Mis 2 riigi kommunikatsioonist silma jäi: meil said sõna poliitikud, telekanalid otse seda paraku ei näidanudki, Soomes istusid pressikonverentsi laua taga vormis mehed.

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 27 Dets, 2024 12:28
Postitas kraal
Lisaks estlinki kaablile lõhuti veel ära ka vist 3 sidekaablit.

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 27 Dets, 2024 12:29
Postitas Lemet
Veiko-Vello Palm: merealuse taristu kaitse vajab kohe muutust mõtlemises ja koostöö organiseerimises - Eesti Päevaleht
https://epl.delfi.ee/artikkel/120346108 ... seerimises

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 27 Dets, 2024 12:37
Postitas eeru
isonts kirjutas: 27 Dets, 2024 12:06 Tegelikult teeb väga kurvaks see teadmine, et meie riik ei saa rahuajal meie kaitsmisega eriti hakkama.
02.05.2024.a annetati Ukrainale lambist kaks patrullkaatrit.
Roland.
https://et.wikipedia.org/wiki/Patrol_18 ... rullkaater
Risto.
https://et.wikipedia.org/wiki/Risto_(laev)
Mõlemad patrullkaatrid olid varustatud ühe raskekuulipildujaga ja kahe kergekuulipildujaga.

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 27 Dets, 2024 12:46
Postitas Some
Millega Raju varustatud on ja kuidas ta täpselt tuvastab, millisel kaubalaeval Estlinki läheduses parasjagu ankur järel lohiseb?

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 27 Dets, 2024 12:53
Postitas eeru
Raju on elektrikas. Akutoitel toimiv.
https://et.wikipedia.org/wiki/Raju_(laev)
Enamuse aja sitsib lähimas sadamas. Laadimas.

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 27 Dets, 2024 13:11
Postitas Some
Mootorid tunduvad küll diislid olevat. Relvastust piltidel ei märganud, tundub pigem reostustõrjeks kohandatud või nii.

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 27 Dets, 2024 13:12
Postitas affa
eeru kirjutas: 27 Dets, 2024 12:53 Raju on elektrikas. Akutoitel toimiv.
https://et.wikipedia.org/wiki/Raju_(laev)
Enamuse aja sitsib lähimas sadamas. Laadimas.
Rajul on kokku 750kw Volvo Penta d11 abimasinat. Kuidas need akutoitesse suhestuvad?

BTW eeru, sa jäid Ilbi teemas hülsside osas selgituse võlgu.

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 27 Dets, 2024 13:20
Postitas wolfgang
Soomlased on ülitublilt käitnud kül.

Ma imestan, et meie suurepärased miinijahtijad, oma analooge mitteomavate(utreering) allveerobotitega, EL2 kohal, rikkekohta tuvastamas, ei ole ja hi res pilte saatmas. Seks puhuks peaks need vägagi adekvaatsed alused olema, kui meediat uskuda.

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 27 Dets, 2024 13:24
Postitas vanahalb
Rajul on MAN MTU peamasinad ja Volvo abimasin.
Väljend "elektritoitel" võib olla vabalt ajakirjanduslik müra Nagu diisel- elektriline . Diisel käitab generaatorit millega tehtav elekter siis sõukruvi. Ajakirjanikutibi kirjutab "elektrilaev".

See kas kellelgi lohiseb ankur põhjas või mitte on isegi aerupaadist tuvastatav. Ankur on kas üleval või läheb ketiots vette. Selle viimase variandi puhul merd ei sõideta.
Kusjuures ise laeva peal olles pole esmapilgul näha et kas ankur ikka on üleval