161. leht 666-st

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2021 11:27
Postitas Kapten Trumm
Madis Reivik kirjutas:Kaklusele vahepalaks küsiks, et miks pandi põllumajandusmossele ette trummelpidurid ?

St, kas trummelpiduril on ka mingites tingimustes EELIS ketaspidurite ees ? Olen juba ammu mõelnud et midagi nagu peaks olema...


On küll reaalne põhjus - trummelpidur on muda ja saasta eest palju paremini kaitstud kui ketaspidur.
Näiteks esindustest müüdavad maastikuveokad on kas põhivarustuses (või saab selle eraldi tellida) ees endiselt trumlitega.
Samal põhjusel oli ka see "põllumajanduslik" mosse eest trumlitega.

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2021 11:29
Postitas Kapten Trumm
davidsoniharald kirjutas:Eks sa tead ikka kõige paremini kuidas minu isa omale auto ehitas. Lada käigukast ju ka Mosse mootori otsa ei sobi, või mis? Aga no sa omasid juba 13 aastaselt BMWd, nii et mis me siin kõrgeltharitud herradega vaidleme. :lol:


Sellel ajal, kui su isa seda mosset ehitas, pissisid sa alles püksi (või olid alles idee tasandil), seega su mälestused ei saa väga usaldusväärsed olla.

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2021 11:32
Postitas Lemet
Mootori saaled läksid sisse Volga omad


Lollus, mõõdud olid sedavõrd erinevad. Volga vändakaelade mõõdud olid 64 ja 58 mm, 408 mootoril 51 ja 48 mm. Mitte mingi vindiga ei topi ühe saalesid teise sisse.

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2021 11:34
Postitas Kapten Trumm
Lemet kirjutas:
Eks sa tead ikka kõige paremini kuidas minu isa omale auto ehitas. Lada käigukast ju ka Mosse mootori otsa ei sobi, või mis


Loomulikult ei sobi. Vaja on märkimisväärset ümberehitust. Vaheplaati k/k ja sidurikoja vahele, k/k tunneli ümberkeevitamist, kardaan tuleb uus teha, k/k tala asukohta muuta, k/k otsavõlli nuutidega midagi ette võtta etc, etc.


Need on kõik sellised "advanced" taseme tööd, mida isegi mossel ise õli või amorti vahetav hobilukksepp ei tee.
Et see pole selline "ah viskasime lada käigukasti mosse mootori otsa".
Rallimehed, kel ladat polnud, lada käigukaste kasutasid, sest mosse oma ei kõlvanud kuskile.

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2021 11:39
Postitas Lemet
Rallimehed, kel ladat polnud, lada käigukaste kasutasid, sest mosse oma ei kõlvanud kuskile.


Tegelikult kasutati KP-5 nimega kasti. Ja spetsgrupi mossesid oli ülepea Eestis vaid üks, Seepere-Laut seda AZLK rallikontori toel väänasid.

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2021 11:47
Postitas Kapten Trumm
Ma lihtsalt ütleks, et omades igati OK varustusega garaazi, mitut autot ja olles autotehnikat ka 20AP jagu TTÜ-s õppinud, siis minu "mootoriaretused" st autol mitte olnud mootori paigaldamine sisaldaks seda alati koos mootoriga koos oleva käigukasti ja siduriga, sest "agasid" on seal omajagu (nt tsentreerituse tagamine"

Soovides näiteks ehitada mosset kiiremaks, sisaldaks mu plaan ikkagi kogu doonori jõuagregaadi paigaldamist ja keskenduks selle sobitamisele antud keresse.
Siis jääb "aga" kohaks üksnes kardaani korrektne paigaldus, et normaalasendis oleks ristid ühel sirgel (muigu hakkab riste kulutama). Mossel muidu on see isegi lihtne, kuna puudub vahetugi, aga normaalsete autode kardaanid on vahetoega ja seal on leiutamist küll, eriti kui käigukasti suurus ei luba seda päris korrektselt paigutada.

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2021 11:55
Postitas Lemet
Kõige robustsemaks ja kiiremaks meetodiks oli M-412 mootorile Gaz-×4 hülsid ja kolvid sisse ajada, hooratas kergeks freesid etc, aga siis polnud mõistagi mõtet ei mootori sujuvast tööst ega veel vähem kogu konstrui pikast elueast rääkida. Kütusekulust samuti mitte. Aga see polnud topna ka oluline, eriti saadava lusti puhul.

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2021 12:00
Postitas Kapten Trumm
Probleemiks on Gaz hülsside ülaosas väike sissepressitud happekindlast terasest hülss, mis muudab hülsi parajaks tegemise treipingis väga probleemiseks.
Isegi hülsi pikkuse muutmine treipingis (Volga hülsid on pikemad) on omaette kunst, sest see hülsike võib seal hakata liikuma ja see lõhub mootori kolvirõngad.

Võibolla praegu on juba saada mingid üheosalised Volga hülsid.

Antud konstrui probleem on küll kenasti kasvav töömaht, kuid samaks jääv kolvikäik. St see mootor vajab suuremaid klappe, kaane kanaleid jne, kuid pöördemoment kasvab väga vähe (sõltub kolvikäigust) ja kuna mosse mootor suuri pöördeid väga ei kannata, ongi eluiga ka väike.

Korrektne lahendus oleks hankida Venemaalt uzam-248 tüüpi mootor (2,0 liitrit, 90 hj), kus on töömahtu suurendatud õigesti. Eestisse on neid ka paar tükki tassitud nagu kuulda on (maksavad meie kontekstis suht kommiraha seal). Selle mootoriga 2141 arendab kiirust ca 180 kmh ja kiirendab 90ndate BMW 318i-ga umbes samahästi. Kandilises keres on kiirus ilmselt väiksem (160 või nii), kuid kiirendus analoogne (2141 ja 412 on umbes sama rasked).

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2021 12:04
Postitas Lemet
Mäleta, et mingeid erilisi probleeme oleks olnud...tavalise treiali tavaline pink ajas asja ära.

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2021 12:06
Postitas Walter2
Lemet kirjutas:Kõige robustsemaks ja kiiremaks meetodiks oli M-412 mootorile Gaz-×4 hülsid ja kolvid sisse ajada, hooratas kergeks freesida etc, aga siis polnud mõistagi mõtet ei mootori sujuvast tööst ega veel vähem kogu konstrui pikast elueast rääkida. Kütusekulust samuti mitte. Aga see polnud toona ka oluline, eriti saadava lusti puhul.

Õigust räägid :D olen otsesest allikast kuulnud kuidas selline monstrum edasi liikus - spidomeeter tahtis teisele ringile minna nii et seier peksis nullasendi tihvti teiselt poolt.

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2021 12:22
Postitas Markko009
Walter2 kirjutas:
Lemet kirjutas:Kõige robustsemaks ja kiiremaks meetodiks oli M-412 mootorile Gaz-×4 hülsid ja kolvid sisse ajada, hooratas kergeks freesida etc, aga siis polnud mõistagi mõtet ei mootori sujuvast tööst ega veel vähem kogu konstrui pikast elueast rääkida. Kütusekulust samuti mitte. Aga see polnud toona ka oluline, eriti saadava lusti puhul.

Õigust räägid :D olen otsesest allikast kuulnud kuidas selline monstrum edasi liikus - spidomeeter tahtis teisele ringile minna nii et seier peksis nullasendi tihvti teiselt poolt.


Volga kolbide ja hülsside peale tehtud mootoriga omad kogemused olemas siis võin öelda,et peale toore jõu sealt midagi väga ei tule.Need ei kannatanud pöördeid ja nagu teada mosse ülekanne niigi suht aeglane siis suurt lõpp kiirus jääb originaal mootorile alla.Mosse ülekandega kiirust üle 160km/h peab mootor suutma ikka üle 7000rpm minema.Pigem valetavad enamus vene spidomeetrid päris kõvasti,näidu järgi võis enamusi põhja lasta,aga reaalne kiirus kõvasti väiksem.

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2021 12:28
Postitas Lemet
Need ei kannatanud pöördeid ja nagu teada mosse ülekanne niigi suht aeglane siis suurt lõpp kiirus jääb originaal mootorile alla.


Volga kolvigrupp suhteliselt madalate pööretele arvestatuna ei kestnudki pikalt. Ja kastiks läks sellele aretisele mäletamist mööda ülepea Volga enda kast. Aga originaalmootoriga 160- mäletamist mööda oli mõni aeg tagasi minu selleteemalise väite peale siin rohkelt publikut, kes olid valmis mulda sööma, et see pole võimalik. Lihtsalt seepärast, et polevat võimalik...

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2021 12:34
Postitas Markko009
Lemet kirjutas:
Need ei kannatanud pöördeid ja nagu teada mosse ülekanne niigi suht aeglane siis suurt lõpp kiirus jääb originaal mootorile alla.


Volga kolvigrupp suhteliselt madalate pööretele arvestatuna ei kestnudki pikalt. Ja kastiks läks sellele aretisele mäletamist mööda ülepea Volga enda kast. Aga originaalmootoriga 160- mäletamist mööda oli mõni aeg tagasi minu selleteemalise väite peale siin rohkelt publikut, kes olid valmis mulda sööma, et see pole võimalik. Lihtsalt seepärast, et polevat võimalik...


160kmh saab,aga peab olema kas korralikult koostatud mootor või siis joppanud tehasest hea moto mis on võimeline 8k pöördeid aretama.Tagasilla ülekanne mossel see kiirem varjant 3/9.Volga kaste on pandud küll jh,aga kas volga kastil neljas käik samuti otse polnud.Kuskil mosseklubi foorumis oli tabel ka ülekannete,pöörete ja kiiruse võrdluse kohta.

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2021 12:35
Postitas Kapten Trumm
7000 pööret neljakäigulise kasti neljanda käiguga (1,00) ja tavalise tagasillaga (4,22) on 179 kmh.
Piruka 4,55 tagasillaga 166 kmh
SL mosse 3,90 tagasillaga 194 kmh
60 cm tagaratta läbimõõduga.

Volga ja Lada käigukaste pandi seepärast, et mosse kast ei kestnud iseegi tema seeriamootorit (lagunes 2 korda kiirem kui mootor). Kõikidel vene 4-käigustel tagaveo kastidel on 4s käik 1,00 (st otseülekandega).

Re: Autoteema

Postitatud: 14 Dets, 2021 12:36
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas:
davidsoniharald kirjutas:Eks sa tead ikka kõige paremini kuidas minu isa omale auto ehitas. Lada käigukast ju ka Mosse mootori otsa ei sobi, või mis? Aga no sa omasid juba 13 aastaselt BMWd, nii et mis me siin kõrgeltharitud herradega vaidleme. :lol:


Sellel ajal, kui su isa seda mosset ehitas, pissisid sa alles püksi (või olid alles idee tasandil), seega su mälestused ei saa väga usaldusväärsed olla.


Selleks ajaks kui mina sündisin, oli isa juba ammu Lada peale üle läinud. Mälestused on pärit isalt ja mul ei ole põhjust neis kahelda. Mosse oli erinevate inimeste kasutuses ja lõpuks seisis meil vanarauaplatsil. Kui mul tekkis autohuvi, siis sai sellele hääled sisse aetud ning põllu peal sõõrikuid harjutatud. Nii et olen sellega ka sõitnud. Isa on veel täiesti tegus, hetkel remondib oma passati automaatkasti. Tahavad härrased äkki läbi astuda ja ise üle küsida, et kuidas asi ikka täpselt oli?


Kapten Trumm kirjutas:
Need on kõik sellised "advanced" taseme tööd, mida isegi mossel ise õli või amorti vahetav hobilukksepp ei tee.
Et see pole selline "ah viskasime lada käigukasti mosse mootori otsa".
Rallimehed, kel ladat polnud, lada käigukaste kasutasid, sest mosse oma ei kõlvanud kuskile.


Miks sa arvad, et mu isa hobiluksepp oli? Ta tegeles vormelisõiduga, ehitas võidusõidutehnikat endale ja teistele, remontis lääne autosid, mida teiste hoolde ei usaldatud. Isegi kolvirõngaid on ise teinud mingile asjale, millelel neid saada ei olnud.