167. leht 666-st

Re: Autoteema

Postitatud: 18 Dets, 2021 20:02
Postitas Crispy
Uutel autodel kutsub masin nagunii ise 112 kohale kui peaksid kraavi sõitma. Vanematel tasub jah igaks juhuks asju ette plaanida.

Re: Autoteema

Postitatud: 18 Dets, 2021 20:45
Postitas slider
Eks kõik siin eelnev on ikka mõttega, et kui 112 poole päeva jooksul kohale ei jõua. Googelda Padaorg.
akf Herem oli vist see, kes andis käsu tookord pioneeritehnika tsiviilidele appi saata

Re: Autoteema

Postitatud: 18 Dets, 2021 22:19
Postitas OLAVI
slider kirjutas:Eks kõik siin eelnev on ikka mõttega, et kui 112 poole päeva jooksul kohale ei jõua. Googelda Padaorg.
akf Herem oli vist see, kes andis käsu tookord pioneeritehnika tsiviilidele appi saata

"Padaorg" on lähiajaloost paljudele teada aga analoogne suur lumesadu tuisuga, samal maanteel, oli ka nõukaajal, 80´ndatel.
Hanged olid nii kõrged, et autod ei paistnud välja ja teed puhastama saadetud militaartehnika (Tapalt?), tõukas neid sahkadega järjest kraavi.

Re: Autoteema

Postitatud: 18 Dets, 2021 22:32
Postitas OLAVI
Crispy kirjutas:Uutel autodel kutsub masin nagunii ise 112 kohale kui peaksid kraavi sõitma. Vanematel tasub jah igaks juhuks asju ette plaanida.

Automaathelistamise peale ainult loota ei tasu, sest paljudel uuematel autodel on akuklemmi küljes püropadrun, mis airbägide avanedes katkestab tuleohutuse pärast akukaabli, ning ilma toitevooluta ei pruugi ka hädakõnet toimuda.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2021 0:09
Postitas slider
akf OLAVI
eem.. mis aastast (mõnel) on akulemmil pürotehniline vahend? ilma nalja-kusekaljata? ei näpiks. Aiii jaaa, no krt milnetis öeldi juu

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2021 0:13
Postitas slider
täitsa tuleviku teema, masin külili, plaks.... juhtmed läbi

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2021 4:58
Postitas Manurhin
vanahalb kirjutas:Eestis tuli poolautomaatkeevitus massidesse kuskil 80-ndate lõpus kui kooperatiivid tekkisid. Toolse Moodul oli selle aparaadi nimi mida Eestis tehti ja igaüks sai endale osta.

Purtse Modul oli siiski selle asjanduse nimi. Arvamusi selle apastraadi kohta olen kuulnud mitmesuguseid, parim neist ehk stiilis "parema puudumisel ajab asja ära". Mul kunagises töökohas vedeles ka üks garaažinurgas, korra oli mul vaja enda autot natuke keevitada ja ma küsisin töökoja meestelt, et kas nad ehk oleks nii lahked ja lubaks mul natuke sellega säristada. Aga selgus, et ei pidavat too asi kohe mitte töötama, olevat juba uuest peastki üks igavene s...nikerdis olnud, millega korralikult tööd teha ei saanudki. Lõpuks läinud veel see kõri ka katki, kus traat sees jookseb ja nii ta lõplikult seisma jäigi. Aga N. Liidus toodeti neid CO2 keevitusi tegelikult varemgi. Millalgi nii umbes paarkümmend aastat tagasi nägin ühes garaažis üht ürgvana aparaati, vist oli selline:
Pilt
Otsisin veel selle pealt birkagi üles ja sellelt valmistamisaasta, aga enam ei mäleta, oli see nüüd seitsmekümnendad või koguni kuuekümnendad aastad. Mäletan ainult, et mõtlesin: no mille kuradi pärast nad veel kaheksakümnendatel autosid gaasiga keevitasid, kui sellised masinad olid juba ammu olemas? Eks nad noil aegadel kaunis haruldased olid ja iga suvalise tehase töökotta neid ei jagunud. Aga aparaadi omanik väitis, et iseenesest muidu töötab küll, ainult mingi relee pidavat vahepeal jukerdama.
Kapten Trumm kirjutas: Teine asi, mille üle imestasin, kui proovisin esmakordselt argooniga (agamix) keevitada - enne seda teadmamehed ikka seletasid, et see on fafaa ja "õige mees laseb ikka süsihappegaasiga".

Tegelt süsihappegaasiga tatistab ikka sea moodi, võrreldes argooniga

Mul endal täpselt samad kogemused. Puhta CO2-ga sai küll niisama punktida, aga sellist ilusat ühtlast joont lasta mitte just eriti. AGAmix oli hoopis teine tera. Samas, ega ma pole päris elukutseline keevitaja kah. Ja üks asi veel - seda tüüpi keevitusega saab üldiselt tegeleda ainult korralikus garaažis, kus tuul ei tõmba. Õues ainult täiesti tuulevaikse ilmaga. Kui natukegi tuult on, puhub kaitsegaasi minema ja tulemuseks on parimal juhul üks käkerdis. Mul endal on olemas 230V Pionier (Telwini toodang).

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2021 8:31
Postitas vanahalb
Õige jah, Purtse Modul. Seda tegid kooperatiivivennad käepärastest materjalidest. Māletan et mootor mis traati edasi lükkas oli Žiguli kojamehe mootor :) . Erinevalt valuuta eest riiki toodud Soome Kemppidest jms võis niisuguse igaüks osta. Vanadel oli Tallinnas Kadaka autoturul oma lett ja aparaadid reas. Ma ostsin ka, hind oli minumeelest kuskil 100 dollari ringi vòi natuke rohkem. Need külamehed kes plekki eluaeg gaasiga olid kokku pannud ei jõudnud āra imestada et sellega saab "alt üles" ka keevitada. Ma küsisin naiivselt et kas gaasiga siis ei saa või ja löödi kāega et ei saa. Tatistas ta alati siis kui traat oli roostes ja traat oli peaaegu alati roostes. Tänapäeval müüakse samuti nii et mõne margi traat jookseb sirinal ja mõnega kus vase pealt kokku on hoitud ma ei oskagi keevitada. Selle Purtse Moduli laenasin ükskord sòbrale, tal põles ta koos garaaži āra ja ma uut samasugust ei hakanud ostma.

Teine tarbeese mis koos riigivõimu vahetusega tuli oli ketaslõikur. Jällegi - NSV Liidus nad iseenesest olemas olid ja tehti vist Bulgaarias. Venekeelne nimetus ongi sellepärast "bolgarka" . Kolhoositöökotta neid muidugi ei jagunud ja veel vähem sai neid rauapoest osta. 1980 -ndate lõpul kui riigi tagant juba varastada julgeti tulid Loksa laevaremonditehase venelased ükskord meie töökotta ja pakkisid pagasnikust ketaslõikurid välja. Ma nägin sellist asja siis esimest korda - muidu olid ikka viil meisel, rauasaag ja lauakäi.
Ma siis ei ostnud, polnud õieti raha ja ketaste hankimine jāi ka kuidagi lahtiseks. Ostsin alles 1992 kui tulid eesti kroon ja soomlaste Anttila kataloog ja seal oli Skil umbes 500 krooniga. Tänapäeva mõistes 30 eurone toidupoe käkk kuid kodukasutuseks kõlbas toona küll.

Tiiu Silves vahetas muidugi juba mitu aastat varem igasuguseid imeriistasid vanaraua vastu.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2021 10:41
Postitas Peeter
slider kirjutas:akf OLAVI
eem.. mis aastast (mõnel) on akulemmil pürotehniline vahend? ilma nalja-kusekaljata? ei näpiks. Aiii jaaa, no krt milnetis öeldi juu
nt: kohe tuleb meelde aasta 2003. BMW E39, E46. Juba siis oli. Pürotehniline aku juures/küljes asuv toitekatkesti. Juhitav SRS-moodulist.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2021 11:22
Postitas mongol
Peeter kirjutas:nt: kohe tuleb meelde aasta 2003. BMW E39, E46. Juba siis oli. Pürotehniline aku juures/küljes asuv toitekatkesti. Juhitav SRS-moodulist.
Mul on olnud kokku vast 5 või 7 tükki BMW e46 väljalaskeaastatega 2000-2005. Mitte ühelgi pole olnud sellist asjandust ja vähemalt kaks autot on olnud nn tehasekonditsioonis, lisaks üks UK-mudel. Misuke see välja nägema peaks, kas see klots +klemmi juures? Seal pole küll ühtki püropadrunit näinud..

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2021 12:19
Postitas onemanband
https://bimmerscan.com/bmw-battery-safety-terminal/

Edit: vähemalt vanematel mudelitel suri see mingi ajaga ära ja pandi otseks.
Edit2: nagu viidatud sait ütleb, siis see ohutulesid ja telefoni jms ei mõjuta. Saksa insenerid päris kuu pealt ka kukkunud ei ole.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2021 12:28
Postitas OLAVI
mongol kirjutas:
Peeter kirjutas:nt: kohe tuleb meelde aasta 2003. BMW E39, E46. Juba siis oli. Pürotehniline aku juures/küljes asuv toitekatkesti. Juhitav SRS-moodulist.
Mul on olnud kokku vast 5 või 7 tükki BMW e46 väljalaskeaastatega 2000-2005. Mitte ühelgi pole olnud sellist asjandust ja vähemalt kaks autot on olnud nn tehasekonditsioonis, lisaks üks UK-mudel. Misuke see välja nägema peaks, kas see klots +klemmi juures? Seal pole küll ühtki püropadrunit näinud..

Avariilistel masinatel on need tavaliselt juba välja lõigatud ja otse pandud.
Tavaliselt tunneb selle viguri ära kui aku klemmile lähevad lisaks voolumõõteahelale ka kollased SRS juhtmed.

Kuna airbägid on tänu kondekatesse salvestatud energiale töövalmis kuni 8 minutit pärast akuklemmi lahutamist, siis sellest on tingitud ka ohutustehnika üldnõue, et pärast akuklemmi lahutamist tuleb anda autole 10 minutit "rahunemisaega".

Ja süüte sisse"keeramisel" peab istuma JUHIKOHAL, sest kui läbi akna süüdet sissekeerates airbäg avaneb, siis murrab padi keeraja kaela mis võib põhjustada keeraja halvatuse või surma.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2021 16:19
Postitas mongol
Cool, praegusel peldikul on isegi olemas seal need juhtmed, järeldaks, et siis on olemas. Ei mäleta enam, aga ühel-kahel pillil oli see karp sealt puudu, nii et ilmselt polnud uut võtta pärast matsu. Hea teada, et siuke äge funktsioon juba 21 aastat tagasi kolmekatele lisatud oli.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2021 18:50
Postitas AMvA
Kas seda ka muudel, kui BMW-del kasutatud on?

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Dets, 2021 21:56
Postitas OLAVI
Näiteks selline vigur akuklemmi küljes on "aku voolu mõõte andur" millega mõõdetakse akust võetud voolu ja akusse laetud voolu ning antakse info ajusse, et juhtida generaatori tööd ning start/stopp süsteemi.