Svejk kirjutas:Wots kirjutas: ...murrab torni korpuse küljest lahti kui pole suudmepidurit(seda aga armee ei soovinud)
Huvitav oleks üle käia neid põhjuseid detailsemalt, miks suudmepidur ei sobinud...
Wots kirjutas:.
*T-44 suurim eelis võrreldes T-34/85 oli korpuse soomus kaitse - ligikaudu kaks korda parem.
Huvitav oleks detailsemalt teada, milliste lahendustega see saavutati.
Lisan, et Wotsi (ja fossiili) ning tankiteema kaudu siia foorumile algupäraselt sattusingi ehk tunnustan asjaliku ja huvitava lugemise eest!

Tore kui minu postitused kellegile huvi pakuvad.
1) T-44-100 suudmepiduri koha pealt tulen kunagi tagasi. Natukene uurimustööd vaja teha.
2) T-44 korpuse soomuskaitse teemal ma alustaksin sellest, et miks eelnevad katsed T-34 välja vahetada/reaalset alternatiivi pakkuda ebaõnnestusid. Ebaõnnestumise all pean silmas asjaolu, et prototüüpidest kaugemale ei jõutud kuna armee ja kõrgem juhtkond ei näinud perspektiivi.
Küll aga hangiti nende arendus projektide puhul oskusteavat ja teataval määral lahendusi/komponente võeti seeriatootmises olevatel tankidel kasutusele.
------
Ennem 1943 aasta sügist(kui pandi T-44 esmane visioon paberile) oli kaks suurt takistust(lisaks paljudele muudele) , mis muutsid uue ja võimekama keskmise tanki loomise sisuliselt võimatuks peale sõja algust:
*Kõrgema juhtkonna range soovitus kasutada võimalikult palju juba tootmises olevaid komponente sest iga muudatus ju tähendab täiendavat kulu, mida hetkeliselt rindel kasutada ei saa.
*Levinud arusaam tanki ehituses, et mootor peab asuma korpuses pikki ja seal taga on jahutusventilaator/ käigukast/külgsidurid.
Seda lahendust kasutasid enamus Punaarmee tanke (BT , KV , T-34 , T-43 , T-34M , IS , T-50 , T-28 jne)
Ehk siis konstruktorid oli nõiaringis. Kui sul on nö mootori ruumi paigutus juba sisuliselt ette määratud siis jääb väga vähe mänguruumi, et parandada seeriatootmises oleva T-34/76 omadusi. Mootoriruum määras ära ka torni asukoha ning asjaolu, et meeskonna luuke pole mujale panna kui esisoomus plaadile auk teha.
Peale mootoriruumi üld paigutuse oli mõnes mõttes suurem mure komponentidega. Senised komponendid(mootor,sidur,jahutusventilaator,käigukast,külgsidurid,radiaatorid jne) pärinesid 30.ndate keskpaigast ning nende häda(üks paljudest) seisnes kehvas ruumi kasutuses. Tühja ruumi(kuhu midagi kasulikku ei saanud asetada) oli omajagu.
Sisuliselt oligi juba eos võimatu luua uut keskmist tanki kui pead maksimaalselt kasutama olemasolevaid komponente ja sul on etteantud kaalupiir(ligikaudu 30-32tonni).Seetõttu ka tulemus ei saanud oluliselt erineda algupärasest T-34/76est.
--------
T-44 puhul toimus paar muudatust. Esiteks oli lõppenud Kurski lahing kust saadi trofee Panter tanke ning teiseks olukord rindel paranenud mõnevõrra.
Pantri uurimine andis mõtteainet. Sügisel kui T-44 ilmus juba visandina paberile siis oli (erinevalt senisest mõttelaadist) torn asetatud korpuse keskele. Tänu sellele kolis juhi luuk ka korpuse katusele.
Torni nihutamine oli võimalik Venelaste puhul ainult mootoriruumi ümber projekteerimisega - mis tähendas uusi komponente või seniste modifitseerimist. Nüüd(kuna sõja kriitilisem osa oli möödas) kõrgem juhtkond andis mõnevõrra vabamad käed ja konstruktorid said hakata oma tööd tegema.
Jätkub...