173. leht 666-st
Re: Autoteema
Postitatud: 29 Dets, 2021 16:56
Postitas Hukatus
Pasa kvaliteediga varastatud video. Lingi ikka originaalmaterjali.
https://youtu.be/CM7ug2986Yk
Re: Autoteema
Postitatud: 29 Dets, 2021 17:23
Postitas frantzus
Kapten Trumm kirjutas:Vaidlen vastu! kust kohast sa võtad et 1cm ei tee miskit häda? ja kui palju on palju? tehnikat õppinud inimesena oled ka tolerantsidega kokku puutunud. ja õlivarda min ja max ongi see tolerants mis ei kahjusta inseneride kalkulatsioonide( mitte arvamuse) järgi mootorit. kõik muu on Sinu arvamus, kogemustepõhine ehk, aga need triibud vardale pole lampi taotud.
Olles saanud keskas 3. liigi autojuhi eriala (sinna kuulub üks õppeaasta auto ehituse õpet koos eksamiga komisjoni ees) ja olles TTÜs saanud autokateedris ca 20 ainepunkti samadel teemadel, omades ulatuslikku remondipraktikat päris mitmete autode peal, arvan, et ma jagan auto ehitust ja tööpõhimõtet vähemalt keskmisel tasemel. St kujutan enamvähem ette, kuidas mootor töötab ja mis seal sees aset leiab.
Nüüd aga tehnika juurde. Katalüsaatorit kahjustab ainult õli, mis saabub koos heitgaasidega, sest muid ühendusi mootoriga katil pole. Seega siis liigne õli peab sattuma põlemiskambrisse kuidagi. Kui klapisääretihendid ja karteri tuulutus on korras, saab see tulla ainult läbi kolvirõngaste.
III liigi autojuhi õpiku järgi saabki "enamvähem" teada kuidas automootor töötab. ja selles õpikus on ainult nõukogude analooge mitteomav tehnika. kõik mootorid seal õpikus lahtise karterituulutusega. tänapäeva mootorid kõik kinnise tuulutusega. milleks see tuulutus vajalik, ja mis tuul sealt läbi käib? kas puhas õhk, või on ikka veits õliauru kah hulgas? mida tähendab rikkis karterituulutus? kui suuri õlipiiskasid püüab tuulutuse õlieraldi kinni, kas 100%? mis juhtub kui tuulutus umbe läheb mida talvel ikka juhtunud on eriti lahtiste tuulutustega ja miks nad umbe lähevad? ja kuhu see tuul kinnises süsteemis lõpuks puhub? kas surve karteris on normaalne või ebanormaalne? tehnika ei ole nn "tunnetuslik" vaid on ikka väga konkreetne asi mida saab väga täpselt esitleda. III liigi õpik jääb selleks ikka nõrgaks.
Re: Autoteema
Postitatud: 29 Dets, 2021 18:24
Postitas frantzus
O.T.
eestis on ka kaks tipptasemel autoinseneri, töötavad mõlemid Rootsis "kuningamuna" sportauto tehases! mõlemid omal alal tegijad sest mingeid luftivendasid sinna ei palgata! üks projekteerib vedrustust-keret; aga teine õmbleb interjööri!
sama teema nagu VDV-s sest kokk on ka dessantnik kuigi kaks aastat köögist välja ei saa, ja pole langevarju näinudki; aga teab kõike kuidas VDV toimib! ja koju lähevad identsetes mundrites, ikka telnjaschka seljas ja barett kipsikruviga kuklaküljes kinni! ega kodukülas seda mainita et kaks aastat katla ääres käsi soendasid vaid ikka taod tühja taarat vastu pealuud puruks dessantnikute päeval! ilma kokata ei saa ka VDV hakkama ju!
Re: Autoteema
Postitatud: 29 Dets, 2021 20:51
Postitas maksipoiss
Miks ei saanud? Onu ostis taksopargist lõpnud Volgasid ja taastas neid praktiliselt "tehaseuueks". Põhiplekid toodi muidugi Venemaalt tehasest ,aga said ka muud osad tehtud ja isegi Kemppi keevitus oli kuskilt organiseeritud
Re: Autoteema
Postitatud: 29 Dets, 2021 21:14
Postitas Lemet
maksipoiss kirjutas:Miks ei saanud? Onu ostis taksopargist lõpnud Volgasid ja taastas neid praktiliselt "tehaseuueks". Põhiplekid toodi muidugi Venemaalt tehasest ,aga said ka muud osad tehtud ja isegi Kemppi keevitus oli kuskilt organiseeritud
Ja kere oli töö käigus raamil pööratav, mootor käimakotiga said enne lahtivõtmist survepesu, enne värvimist kaeti põhja liitekohad kivikaitsega, paks pigimatt põrandale, hermeetik plekkide vahele, liitekohtade tinatäide- kõike seda tegi onu "vene ajal"???
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Dets, 2021 9:36
Postitas nimetu
eestis on ka kaks tipptasemel autoinseneri, töötavad mõlemid Rootsis "kuningamuna" sportauto tehases!
Neid peaks seal tegelikult rohkem olema. Ja eestlasi on mujalgi autotööstuses - näiteks koreakate disaini panustab üks eestlane.
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Dets, 2021 10:22
Postitas maksipoiss
Lemet kirjutas:Ja kere oli töö käigus raamil pööratav, mootor käimakotiga said enne lahtivõtmist survepesu, enne värvimist kaeti põhja liitekohad kivikaitsega, paks pigimatt põrandale, hermeetik plekkide vahele, liitekohtade tinatäide- kõike seda tegi onu "vene ajal"???
Kuna ta käis soomlastega väga tihedalt läbi (motoringrada), siis tal olid võimalused (igasugused möginad ja mastiksid) jah ikka kõvasti paremad kui teistel siin. Kererollerit ja survepesu ma jah ei mäleta olevat.
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Dets, 2021 12:04
Postitas Kapten Trumm
III liigi autojuhi õpiku järgi saabki "enamvähem" teada kuidas automootor töötab. ja selles õpikus on ainult nõukogude analooge mitteomav tehnika. kõik mootorid seal õpikus lahtise karterituulutusega. tänapäeva mootorid kõik kinnise tuulutusega. milleks see tuulutus vajalik, ja mis tuul sealt läbi käib? kas puhas õhk, või on ikka veits õliauru kah hulgas? mida tähendab rikkis karterituulutus? kui suuri õlipiiskasid püüab tuulutuse õlieraldi kinni, kas 100%? mis juhtub kui tuulutus umbe läheb mida talvel ikka juhtunud on eriti lahtiste tuulutustega ja miks nad umbe lähevad? ja kuhu see tuul kinnises süsteemis lõpuks puhub? kas surve karteris on normaalne või ebanormaalne? tehnika ei ole nn "tunnetuslik" vaid on ikka väga konkreetne asi mida saab väga täpselt esitleda. III liigi õpik jääb selleks ikka nõrgaks.
Miks sa seda arvad, et minu tarkus piirdub III liigi õpikuga?
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Dets, 2021 15:43
Postitas Walter2
nimetu kirjutas:Ja eestlasi on mujalgi autotööstuses - näiteks koreakate disaini panustab üks eestlane.
Björn Koopi disainitud tuled on tõesti ühel koreakal reaalselt küljes. Loodame et lisaks prilliraamidele suudab eestlane tulevikus veel midagi autodisaini heaks panustada.
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Dets, 2021 15:58
Postitas Walter2
Sama siin ...kahjuks ei veena jah kuna samas kanalis on ka videod kuidas need H7-d saab ka ilma stanget eemaldamata ära vahetada. Umber nagu Masteril - sale günekoloogiline käsi peab olema. Elik kellele ema kellele tütar..
Vahest on sul ligipääs auto kasutajajuhendile - kuidas tegelikult see töö peaks käima?
Ühel Fordil millel kellapirni vahetuseks võtab esindus spidobloki maha õnnestub see töö armatuuri alt paari minutiga ära teha. Elik jälle - erinevad inimesed erinevad oskused.
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Dets, 2021 18:21
Postitas Some
Eile sai õhtul 2017a Jumperiga Tartust tuldud. Miski hetk peale Tikupoissi hakkas põlema libeda tee hoiatus, no ok tee oli tõesti libe, paari km pärast hakkas põlema ABSi hoiatus (krt, andur läbi vist), siis varsti kaleidoskoop, et Hill Assist, ESC jms ei tööta (nujah ABS andur ei tööta) - kirusin prantslasi ja sõitsin edasi, miski hetk hakkas hirmus kolin, vaatasin peeglisse ja nägin, et paremalt tõuseb meeletult suitsu. Kohe kõrvale ja vaatama - rehv oli põhimõtteliselt üles sulanud

Võibolla oli pidur peale jäänud aga kontrollisin, kang oli all ja pealegi pistab see auto kohe röökima kui kässar peal. Ja kässar pidanuks mõlemad tagarattad blokeerima? Ja mingit vibra ei olnud, auto liikus sirgelt (juhiabilised?), ühesõnaga krt seda teab.
Ajasin kindlustusfirma kaudu puksiiri kohale, miski tunnike külmetamist ja siis sada km Tallinna.
Ahjaa, sõites nägin kahte liiklusõnnetust - miski BMW oli 200m teelt kõrvale lennanud ja 19a tüüp viidi kiirabiga ära ja pärast puksiiriga liikudes oli VW ja Subaru laubakas teel - VW juht suri, Subaru juht osutus tervisekontrollis vigastuteta. Vist päris hea, et mu kallis kaasa Outbackiga liikleb.
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Dets, 2021 18:31
Postitas nimetu
Björn Koopi disainitud tuled on tõesti ühel koreakal reaalselt küljes. Loodame et lisaks prilliraamidele suudab eestlane tulevikus veel midagi autodisaini heaks panustada.
Neid asju, mis ta autotööstuses teinud on, on ilmselt rohkem. Ta on juba üle kümnendi KIAs töötanud. Keegi eestlane pidi veel Euroopas autosid disainima, kuid ei soovivat väga tähelepanu.
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Dets, 2021 20:20
Postitas mart2
Some kirjutas:... oli VW ja Subaru laubakas teel - VW juht suri, Subaru juht osutus tervisekontrollis vigastuteta. Vist päris hea, et mu kallis kaasa Outbackiga liikleb.
Nojah, Outbackil on bokser kergel kaldus ja disainitud laubaka korral taha-alla liikuma, säästes seega juhi ja kaassõitja jalgu.
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Dets, 2021 20:37
Postitas Väino
Keegi eestlane olla Fordi ka aidanud, nüüd nõustab Hyundaid ja kontrollib, kas soovitustest reaalset kasu on. Abiline on tal ka eestlane.
Mingil vanal Mitsul vahetasin kellablokis pirne, jube ..pp oli rooli ja armatuurlaua vahelt kellablokki kätte saada. Kunagi hiljem kui näppu sattus remondijuhend, siis vaatasin, kuidas seal kellablokki maha võetakse. Punkt 1 - eemaldage rool.
Passatil õlifiltri vahetuseks keeratakse lahti paisupaagi kinnitus, voolikuid pole vaja lahti võtta. Esilaternale pääseb ligi kui eemaldad õhufiltrilt õhu sissevõtutoru. Selliste asjade peale kulutatakse minut, aga säästetakse oi kui palju.
EDIT: Millisel autol ei ole mootor avarii korral põhja alla minema disainitud?
Re: Autoteema
Postitatud: 30 Dets, 2021 21:25
Postitas Mudakoon
Porsche 911?