176. leht 500-st

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 02 Okt, 2013 12:34
Postitas Kapten Trumm
Kilo Tango kirjutas: See, kas lapsed "äriplaani" mahuvad või mitte oleneb sellest kui palju Jüril ja Maril oidu on ja samuti sellest, mis on nende eelistused. Esimese lapsega pihta hakkamisel ollakse veel õnnelikud DINKI-d (double income no kids). Seega ei ole kulud väga suured kui igaõhtune prassimine just eelistuste hulka ei kuulu. Esimese lapse saamisel saadakse emapalka, mis tulenevalt asjaolust, et liiklemist on vähem ja kulusid vähem kui varem, peaksid vanemapalga perioodi lõpuks tekitama väikese puhvri, mis aitab selle "vaheperioodi" üle elada. See 19 EUR jutt on jama, sest kui naine jääb pärast emapalga perioodi tööta saab ta töötu abiraha, mitte ainult lastetoetust.
Vanemahüvitis on ju siis samasuur, "mediaani" suurune. Poolteist aastat saad ja poolteist mitte (laps on lasteaiaküps ja ema võib enamvähem normaalselt töötada kuskil 3- aastasest). Mitte kõik lasteaiad ei võta sõime ja kohti on vähe (linnas vähemalt on). Töötu abiraha on aga tervelt 63 eurot.
Pealegi ei lähtu inimesed sellest, et "äkki midagi juhtub".
See on jah suhteline, mina pere toimetuleku arvelt show-off riske ei võta. Eks igaüks ise teab, aga elu teadmisega, et järgmised aastad võid vabalt ka lastele pühendada, on väärt rohkem kui kummalised moeaksessuaarid.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 02 Okt, 2013 12:45
Postitas Illike
Kapten Trumm kirjutas:
No nii ennast täis ei tasuks ka olla...
Ma suhtuks ilmselt teisiti kui selgutusnõude esitanud kodanik ütleks, et vot tal on 2 10-a last ja autot pole vaja läinud.
Antud juhtumil aga hakkas pröökama tegelane, kellel pole teemast suuremat ettekujutust. Kahju küll, aga kuidas küla kutsale ja vastupidi.
Kindlasti on võimalik, Eestis sünnitati üle 18 000 lapse ka maailmasõja perioodil ja osa elaski vist muldonnides. Saadi hakkama.
Küll aga ei kuulu see tänase arusaama juurde, üks hädapärane auto lastega peres on hädavajalik, mitte mingi luksus.
Kui kogu suguvõsa elab Tallinnas, siis muidugi.
Meil elab üks vanaema 120 km ja teine 200 km.
Proovi sinna sülelapsega sõita ühistranspordiga, kui suvel on maaliinide bussis vist 40 kraadi sooja ja sõit kestab 2-4 tundi.
Kuidas see naine seal oma paljaste tissidega õiendama peaks lapsega?
Mul on see läbiproovitud elu, mitte teoretiseerimine.
Vaidlen vastu. Tahtmise ja mugavuse küsimus. Kui siin juba enda kogemustest räägitakse, siis sai omal ajal lastega kõigepealt 3 km rdtj jalutatud ja siis rongiga Tartusse mindud.Tartus siis linnaliiniga edasi Annelinna. Bussiga sai hiljem käidud, kui titevankrit ei olnud vaja. Bussijaama oli muide samuti ca 3 km ja siis juba jala Annelinna.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 02 Okt, 2013 12:45
Postitas vaoinas
Kapten Trumm kirjutas: Ma suhtuks ilmselt teisiti kui selgutusnõude esitanud kodanik ütleks, et vot tal on 2 10-a last ja autot pole vaja läinud.
Antud juhtumil aga hakkas pröökama tegelane, kellel pole teemast suuremat ettekujutust. Kahju küll, aga kuidas küla kutsale ja vastupidi.
Ma saan aru, et silmas peeti mind. Antud juhul see "pröökav tegelane" rääkis ainult Malle ja Antsu näite kontekstis ise korduvalt seda asjaolu rõhutades. Malle ja Ants elasid kahekesi, ilma lasteta ja see näide pidi justkui tõestama, et kahe keskmise palgaga elavad kaks inimest ei saa planeerida endale last, kuna tulevat oma rahadega ise vaevu ots-otsaga kokku. Ma ei saa aru, miks on mul vaja kahte last, et selles kontekstis sellele vastu vaielda - Trumm, ole hea, selgita.

Mis puutub autosse, siis ütlesin, et auto ei ole obligatoorne - ei vaidle, et on vajalik, kuid elus on piisavalt näiteid, et saab ka selleta. Jah, kuna mul endal puudub laste ühistranspordis sõidutamise kogemus, siis alati, auto teemat puudutades, juhtisin tähelepanu, et vajadusel on võimalik soetada auto ka odavamalt, kui liisingu-uus ja otse salongist.

Trumm, esiteks, loe, mida inimesed sulle kirjutavad. Teiseks, vastuta oma öeldud sõnade eest, ja kui vastutamine liiga valus tundub, siis kasuta viisakamat kõnestiili.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 02 Okt, 2013 12:48
Postitas von manstein
Ka ei ole tõsiselt võetav näide, et ostke mitteliisingu (st vana) auto, tehnikas mitte orienteeruva või veel enam - ise mehhaanikutööd tundmata ei ole tüüpilisel tagataskust võetud rahast ostetav kasutatud auto paari kuni mõne tuhande euro eest odavam kui liisingu väikeauto kuni 5a vanuseni, viimasega on kulud enamvähem prognoositavad ja kuna on sunduslik kaskokindlustus, pole ka karta, et mõni äpardus auto pikalt seisma paneb või pere säästud võtab.
Oi on kategooriline väide.

Juba viiendat aastat sõidan säherduse isendiga.

Pilt

Aparaadil vanust 18aastat ja soetatud sai omal ajal 35 000 eeku eest.

Pikk ekspluatatsioonikogemus laseb väita, et tegu on igati usaldusväärse liiklusvahendiga.
Kõik hooldus-ja ettetulevad remonditööd on isetehtavad.

Keskmiselt kord aastasse jääva õlivahetuse maksumuseks on 25,8 eurot.

Paslik võrdlus:
Minu 2010 jaapani autol on kord aastas hooldus 250 eurot, mootori õlivahetus, paar filtrit,
Laias laastus kulub autole aastas 12 000km läbisõidu juures:
Õli- ja filtrite vahetus 36,80
Rehvid 50
Maksud. 81
Prognoosimatud kulutused jooksevremondile 100-200eurot.

Ühe kuu kulutused autole 30,65eurot.

Trumm, mis su saha liisingu kuumakse ka on..?

Ja veel, täis on tiksumas 60 000 viimasest hammasrihmavahetusest.
Rihm koos rullikutega läheb maksma koletud 64,60 eurot.

Aga noh, kannatame ära. Lõppeks on see ju ainult kommiraha..
3 aastat vana Audi A6 (see lutsukommi kerega) 1,9TDI 120 000 hooldus (hammasrihm+pudinad, kõik mahlad, piduriklotsid, reguleerimised - seejuures mitte ühtegi remonditööd) oli ca 10a tagasi juba 20 000 eeki.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 02 Okt, 2013 12:58
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas:
No nii ennast täis ei tasuks ka olla...
Küll aga ei kuulu see tänase arusaama juurde, üks hädapärane auto lastega peres on hädavajalik, mitte mingi luksus.
Eksid. On vajalik aga mitte hädavajalik. On täiesti vimalik ka ilma hakkama saada. Enamus mu kolleege omavad autot aga praktikas kasutavad seda ainult nädalavahetusel. Põhjusel, et suur osa neist elab linnakeskme lähedal ja liikumine ühistranspordiga ei ole keeruline. Sellise kasutusintensiivsusega võib sul ka 15 a. vana Corolla õuel seista.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 02 Okt, 2013 13:09
Postitas Kapten Trumm
Ükskõik millise idee õigsust on võimalik mõne vägivaldse konstruktsiooniga tõendada. Küsimus lihtsalt selles, kas see konstruktsioon ka "keskmisele" taandatav on.
Von manstein suudab auto hoolduskulusid näitlikustada 20+ aastat vana Golfi mudeliga (mis vähemalt korrasolevana on autoturul suht kadunud nähtus) ja KT kesklinna korteritega, mis moodustavad taaskord kogu valimist ehk paar protsenti?

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 02 Okt, 2013 13:15
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas:Ükskõik millise idee õigsust on võimalik mõne vägivaldse konstruktsiooniga tõendada. Küsimus lihtsalt selles, kas see konstruktsioon ka "keskmisele" taandatav on.
Von manstein suudab auto hoolduskulusid näitlikustada 20+ aastat vana Golfi mudeliga (mis vähemalt korrasolevana on autoturul suht kadunud nähtus) ja KT kesklinna korteritega, mis moodustavad taaskord kogu valimist ehk paar protsenti?
Linnakeskme LÄHEDAL mitte linnakeskmes. Väikeasulates on ju elu sootuks lihtne selles kontekstis - kõikjale jõuab jala ja vähese liikluse tõttu on jalgrattaga liikumine kiire, mugav ja turvaline.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 02 Okt, 2013 13:17
Postitas von manstein
Von manstein suudab auto hoolduskulusid näitlikustada 20+ aastat vana Golfi mudeliga (mis vähemalt korrasolevana on autoturul suht kadunud nähtus)
Mis ta nüüd nii kadunud nähtus on..
Kõik kohad neid täis..

Eks taha minagi kulgeda 3aastat vana liisinguautoga, aga sissetulek paraku ei võimalda.
Ja siiski olen ju isand Trummiga võrdne täisväärtuslik autoomanik.

Palju seda liisingut siis kuus ikkagi kulub..?

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 02 Okt, 2013 13:54
Postitas Kapten Trumm
Keegi pole väitnud, et taolisi 20 aasta vanused volkareid müüa pole, vaid nende hulgas samahea kui pole enam autosid, millega saab sõita üksnes elementaarseid hooldustöid ja kuluvaid osi vahetada. Tänapäeva keskmine autojuht käib isegi talverattaid teeninduses alla panemas ja sel viisil taolisi autosid võib väga kulukas pidada olla.
Palju seda liisingut siis kuus ikkagi kulub..?
Natuke üle 200 euro kuus, autoga pole töökotta asja tihemini kui kord aastas ja piirdub asi tõesti õlide-asjadega ja pole seal pirni ka vahetama pidanud.
Antud isendil õnneks hammasrihma pole, selle töö hind võib tõesti olla 1000+ eurot.
Selline auto võib tõesti olla tehnikavõõral inimesel, kõik oskused piirduvad sõitmise, bensiini ja aknapesu kallamisega.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 02 Okt, 2013 13:56
Postitas kana tagumik
lugege nüüd ennast siin kõrvalt: kas seda autot niiväga vajagi on ja "kas vanematel tõesti mingit korterit/vara jagada pole? Mida te vingerdate siin? Tunnistage otse, et "normaalselt" välja ei tule ja kogu lugu...

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 02 Okt, 2013 14:07
Postitas Lemet
Mis ta nüüd nii kadunud nähtus on..
Kõik kohad neid täis..
Sai siin nüüd pool tunnikest linna vahel liigutud ja tulemus- teel oli selle aja jooksul lugeda uue uue malli Berlingosid/Partnereid 12 tükki, Opel-Astraid(selle uuema kerekujuga) 8 tk ja Honda CRVsid viis. Toodud kerega Golfe jäi ette vaid üks, seegi kaubanduskeskuse parkla nurgas ja seda nägu, et talle pole juba paar nädalat näppu külge pandud. Järeldus- tegu on liikluspildist(vähemalt Kilulinnas) suht kadunud sõiduvahendiga. Mida "kõik kohad täis" kohe kindlasti pole.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 02 Okt, 2013 14:12
Postitas vaoinas
Lemet kirjutas:
Mis ta nüüd nii kadunud nähtus on..
Kõik kohad neid täis..
Sai siin nüüd pool tunnikest linna vahel liigutud ja tulemus- teel oli selle aja jooksul lugeda uue uue malli Berlingosid/Partnereid 12 tükki, Opel-Astraid(selle uuema kerekujuga) 8 tk ja Honda CRVsid viis. Toodud kerega Golfe jäi ette vaid üks, seegi kaubanduskeskuse parkla nurgas ja seda nägu, et talle pole juba paar nädalat näppu külge pandud. Järeldus- tegu on liikluspildist(vähemalt Kilulinnas) suht kadunud sõiduvahendiga. Mida "kõik kohad täis" kohe kindlasti pole.
Aga palun, vali millist tahad:
http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=otsi

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 02 Okt, 2013 14:16
Postitas vaoinas
vaoinas kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas: Ma suhtuks ilmselt teisiti kui selgutusnõude esitanud kodanik ütleks, et vot tal on 2 10-a last ja autot pole vaja läinud.
Antud juhtumil aga hakkas pröökama tegelane, kellel pole teemast suuremat ettekujutust. Kahju küll, aga kuidas küla kutsale ja vastupidi.
Ma saan aru, et silmas peeti mind. Antud juhul see "pröökav tegelane" rääkis ainult Malle ja Antsu näite kontekstis ise korduvalt seda asjaolu rõhutades. Malle ja Ants elasid kahekesi, ilma lasteta ja see näide pidi justkui tõestama, et kahe keskmise palgaga elavad kaks inimest ei saa planeerida endale last, kuna tulevat oma rahadega ise vaevu ots-otsaga kokku. Ma ei saa aru, miks on mul vaja kahte last, et selles kontekstis sellele vastu vaielda - Trumm, ole hea, selgita.

Mis puutub autosse, siis ütlesin, et auto ei ole obligatoorne - ei vaidle, et on vajalik, kuid elus on piisavalt näiteid, et saab ka selleta. Jah, kuna mul endal puudub laste ühistranspordis sõidutamise kogemus, siis alati, auto teemat puudutades, juhtisin tähelepanu, et vajadusel on võimalik soetada auto ka odavamalt, kui liisingu-uus ja otse salongist.

Trumm, esiteks, loe, mida inimesed sulle kirjutavad. Teiseks, vastuta oma öeldud sõnade eest, ja kui vastutamine liiga valus tundub, siis kasuta viisakamat kõnestiili.
Ma saan aru, et ka siin esitatud küsimusele võin vastust ootama jäädagi.

Trumm, luba ma räägin sulle siinkohal ühe lühikese lõbusa loo:

Siil seisab metsas kännu otsas
ja lööb endale käpaga vastu rindu:
"Ma olen nii tugev... nii tugev..."
Tuleb tuulehoog ja lükkab siili kännult alla.
Siil lennult: "...aga nii kerge, nii kerge."

Paralleelid endaga too siinkohal ise.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 02 Okt, 2013 14:23
Postitas Lemet
Aaa...et siis "kõik kohad täis" tähendas müügikuulutusi ja romulaid...mea culpa, ei taibanud kohe. Mina sain aru taas nii, et jutt on liikluses olevatest universaalkerega Golfidest vanusega 20+.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 02 Okt, 2013 14:26
Postitas vaoinas
Lemet kirjutas:Aaa...et siis "kõik kohad täis" tähendas müügikuulutusi ja romulaid...mea culpa, ei taibanud kohe. Mina sain aru taas nii, et jutt on liikluses olevatest universaalkerega Golfides.
Kõik kohad täis tähendab siin vast seda, et noorel perel on võimalus see vana Golf odava raha eest kerge vaevaga soetada.