Re: Autoteema
Postitatud: 04 Veebr, 2022 11:24
3 aastat tagasi oli umbes sama lumi veebruaris. Üks tubli 100m sain põllule. Siis labidas, auto alt puhtaks ja tagurpidi maja juurde tagasi.
AMvA kirjutas:Walter2 kirjutas:Need moodsad 6, 7, 8- käigulised isevahetajad tulid siis kui roheliste ''nõudmisel'' tulid mootoriteks 1-liitrised (bi-)turbopajad, mis töötavad ökonoomselt ainult teatud pööretel ning vääne on kindlatel reziimidel - see on siin teemas juba varem selgeks vaieldud.
Täpsustaks siiski, et need 6-7-8 käigulised kastid tulid siiski eelkõige kasutusse suurte ja võimsate mootoritega luksusautodel ja alles seejärel neile väikeautodele.
Kapten Trumm kirjutas:Rekkamehed "mõtlevad oma peaga"![]()
Egas enamik oma tagumenti soojast kabiinist viitsi välja vedada, et ketid alla panna.
Mul on üks tuttav, kes peab rekkafirmat, teevad Skandinaavia vedusid.
Olen kuulnud imelugusid Eesti rekkajuhtidest geeniustest, kes on mägedesse läinud, viitsimata kette panna. Ja mis siis juhtus ja mis see firmale maksma läks.
Meil vist pole veoautodel moes talverehve kasutada, aga Soomes ma olen näinud naastrehve ka veoautode all. Ja üllatusena ka Soome KV autode all. Päris sürr vaatepilt oli Zil-131 juhtimiskong, naastrehvid all.
Kapten Trumm kirjutas:See arusaam kehtiks siis, kui lahtine lumi on kuival teel. Selle lumepudru all aga on enamasti jää või jäätanud asfalt. Nagu piduripedaali puudutad, kuuled naelte libisemise häält. Lamelli võib meie teeoludes pidada ohutuks siis, kui sõidad valdavalt linnas ja mõnikord suurtel maanteedel.
Kirs kirjutas:Trumm, korralik lamell on naastust lumes ja selle pudrus üle. Naastu pluss on jääl. Kasutan oma sõidukitel aastaid juba ainult lamelle talvel, sest meie sita suusailma puhul ei ole neist naastudest kasu.
Kapten Trumm kirjutas:See on kahjuks õige. Samal ajal paksus lumepudrus sõites on natuke frustreeriv, kuidas ülejäänud liiklus tundub jalus venivat![]()
Nädalavahetusel kinni poleks vähemalt jäänud. Olen XC70ga sõitnud sellistel teedel, kus tuisklumi tuli juba üle esiotsa kapoti peale, kui hoog on sees ja põnnama ei löö, siis läheb päris kenasti.
Ostke palun ainult korralikud naastrehvid, lamellide või mingite M+S-dega palume teisi mitte ohustada.
Kapten Trumm kirjutas:Madalate neliveoliste sõiduautode läbivuse tegelikult määrab see, millal põhja alt hakkab plastiku juppe eralduma.![]()
Taolistel pole ju normaalset karterikaitset, vaid mingi pehmest plastist jama, kinnitatud mõne pisukese kruvi või tüübliga. Kui see on eraldunud, siis on sillatala, karteripõhi või muu taoline asi, mille taha löppeks kinni jääb. Korralik metallist või komposiidist, tervet esiotsa allpoolt kaitsev karterikaitse lisab läbivust rohkem kui arvama kiputakse. Mida siledam põhi, seda kaugemale sõita õnnestub.
Veoautode maastikusõidu kursustelt on silma jäänud, et kinni jäävad enamasti need, kes ei julge julmalt gaasi anda. Kes julgeb, ronib üldiselt läbi. Lühemad lõigud tuleb ületada hoogu kasutades, julmalt gaasi andes. Nii saab läbi sealt, kuhu "tavaliselt" sõites kindlalt sisse istub.
Kapten Trumm kirjutas:1993 aasta S-klassi mersul leiduvale vabalt hingavale 6-liitrisele V12 mootorile (408 hj) ilmselt pole kiirenduses mingit vahet, kas tal on 4 või 8 käiku.
Käiguvahemik peab kiirendusel lihtsalt mootori efektiivse pööretevahemikuga kokku klappima.
klemmikas kirjutas:Kirs kirjutas:Trumm, korralik lamell on naastust lumes ja selle pudrus üle. Naastu pluss on jääl. Kasutan oma sõidukitel aastaid juba ainult lamelle talvel, sest meie sita suusailma puhul ei ole neist naastudest kasu.
Alustaks sellest, et meil on ikka täitsa korralikud talved, üleelmise talve pealt ära tee veel järeldusi.
Sulle veel infoks, et poolik talv vaata, et tekitab seda üllatavat ja väga libedat musta jääd just rohkem, 0 ümber mängides.
Üldiselt on meil jääd ikkagi päris palju, mistõttu on naastrehv meil Eestis kohe kindlasti vajalik.
Ei päde ka arusaam, kui sattud enda arvates jää peale harva, piisab 100m mustast jääst ja valest rehvist ning enda valearvestusest, et avarii juhtuks.
Naastrehv siiski andestab rohkem vigu ja annab jääl parema pidamise, mida läheb ikkagi vaja, loomulikult tuleb sõita mõistusega.
Lamellrehvidest käin kauge kaarega ringi.
klemmikas kirjutas:
Kuidas sa saad sellises füüsikas nii mööda panna?
Kui autol on kõigest 4 käiku, siis ta kohe kindlasti ei kasuta ära seda kiirenduse jaoks sobilikku pööretevahemikku, vaid raiskab seda.
klemmikas kirjutas:Mina sõidan naastrehvidega edasi, eks ongi palju oodatud, et sa minu mõttekäiku mõistaksid, sest muidu sa ei kasutaks lamelle.
Kusjuures olen märganud, et mitmed lamellrehvidega sõitjad on liikluses riskialtimad, seda mainiti ka ühes Soome artiklis, mitte küll kindla faktina.
Olen mitme inimese käest kuulnud, et meil pole enam talve, aga tegelikult ju on, kui kasvõi praegust talve vaadata.