19. leht 25-st

Postitatud: 25 Mär, 2010 21:54
Postitas kangelaspioneer
...lennujaam ja end kolima mujale, kus ei kujuta endast linnale selliseid riske, nagu normaalselt arenenud ühiskonnaga riikides?
USA on arenemata agraarmaa, täiesti arenemata ühiskonnaga? Võta õige New York City linnaplaan ette ning vaata, mitu lennuvälja sa sealt LINNA SEEST leiad, kas ehk mõni neist on täiesti kesklinnas.

Postitatud: 25 Mär, 2010 22:17
Postitas Lemet
Siin see Vabariigi kodanike saade kah, kes ei saanud vaadata ja huvi tunneb.

http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=104306

Postitatud: 25 Mär, 2010 23:18
Postitas Lemet
Seadusepügal ütleb, et 5 miilises raadiuses teeb päästetöid lennuvälja päästeteenistus, välja arvatud veekogud. Nii et jälle üks hall tsoon...

Postitatud: 25 Mär, 2010 23:57
Postitas Lemet
Vaata, corvus, ennist sa väitsid, et päästeteenistus ei saa spetsväljaõpet lennukatastroofide alal. Nüüd tuleneb seadusest, et veekogudel peavad lennukeid päästma just päästeameti inimesed. Kuidas sellega siis on, ah???

Postitatud: 26 Mär, 2010 0:35
Postitas Lemet
Kannata nüüd selle homeerilise naeruga(vanasõnagi ütleb, et lolli pidada naerust tuntama) ja tee mulle selgeks, kes siis ikkagi Ülemiste järvest inimesi ja lennukeid peab päästma, PA või lennuvälja päästeteenistus?

Postitatud: 31 Mär, 2010 12:42
Postitas tommy
Mõlemad mehed toovad eraldi välja väga hea koostöö päästeameti ja kaitseväe vahel. “Ega meil ju ühisõppusi pole koos toimunud ja varasem kogemus puudub samuti,” rääkis seersant Matei. Seersant Otsatalu ütles, et kuigi töö oli raske ja ilm kehv, töötasid kõik jäälolijad ühtse meeskonnana ja et kogu operatsioon oli hästi korraldatud
http://www.virumaateataja.ee/?id=243612

Postitatud: 31 Mär, 2010 13:50
Postitas Kapten Trumm
Elimineerimaks ajendit jutustada "eks me õpime oma kogemustest", siis sarnane õnnetus raskemal kujul juhtus muide 1982. a Washingonis ja on tuntud kui Air Florida Flight 90 juhtum.

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Florida_Flight_90

USA-s tehti peale seda lugu päris karme muudatusi. Kuigi lingitud aruanne kõneleb peamiselt lennunduslikest probleemidest, on seal ka mõnevõrra juttu päästetööde probleemidest ja juba uurimise lõpuks oli tehtud olulisi muudatusi
(ajavahemikul 13. jaanuar kuni september 1982) - vt failis lk 81 alates.

Kokkuvõte on laias laastus selline (olen seda õnnetust ka analüüsinud), et oleks seal olnud näiteks 6 asemel 26 ellujäänut, oleks see päästeporno lõppenud suure arvu täiendavate ohvritega, mille põhjuseks on üheselt probleemid päästetööde korraldamisel. Õnneks (küüniline eks) oli vaid kuus ellujäänut, kellest uppus "vaid" üks. Asjaosalised veetsid +2 kraadises vees kriitilise perioodi ja veel 15 minutit hiljem oleks laibakotte vaja läinud.

http://libraryonline.erau.edu/online-fu ... R82-08.pdf

Mulle tuli seda aruannet läbi töötades kahtlaselt tuttav tunne. Kui lennuk oleks prantsatanud järve keskele, kus on suurem sügavus (meetrites), siis mis oleks meil paremini õnnestunud? Selle küsimuse üle tasub juurelda, eriti ilmeksimatul päästeeksperdil corvusel.

Siinkohal ei väida, et kõigeks peab valmis olema, aga sellised asjad on mujal järgi proovitud ja samade ämbrite otsas on natuke naljakas kolistada. Selles AF 90 juhtumis oli vähemalt kaks kriitilise tähtsusega juhust, mis teistpidi juhtudes oleks lõppenud suure fiaskoga.

Kodune ülesanne: leida kaks kriitilist õnnelikku juhust - vihjeid annab rannavalvelaeva teema ja üks vihje on ka siin postis.

Teine ülesanne: leida vähemalt kolm faktorit, mille poolest sarnaneb AF 90 juhtum Ülemiste juhtumiga.

Postitatud: 31 Mär, 2010 20:08
Postitas Lemet
Huvitav, mida teeks küll PA ilma kaitsejõudude olemasoluta. Viimased sündmused näitavad, et ega vist suurt s..gi peale tulekahjude kustutamise.

http://www.postimees.ee/?id=244200
Sündmuspaigale on teel sõjaväe eritehnika koos tõstepatjadega, mis jõuab kohale eeldatavalt kella kümneks.
Varahommikul juhtunud avarii väljavedamiseks jõuab tehnika kohale ca 14 tunniga. Siledal teel ja hea ilmaga. :dont_know: Norras laialiläinud haage (mis oli koos koormaga põhjalikult sõlme sõidetud) koristasid sealsed vastava ametkonna esindajad koostöös "Vikingiga" (puksiirifirma) mägedes ära poolteise tunniga. Külmas ja paksus lumesajus. Ja meie siin rõõmustame, et "esineb kosmeetilisi vigu".

Postitatud: 31 Mär, 2010 20:13
Postitas Tapper
artiklis ei räägita isegi enam kaitseväest vaid sõjaväest.
Kirjatsurad ikke õite hoogu läind.
Ära muretse Lemet
Lausa terve barri peab tõusma siis käib võibolla pauk.
Tore et kaitsevägi saab harjutada.
Ehk viib suurvesi mõned suurema sillad ka minema siis saavad pioneeriüksused võimu näidata.Ehk ostetakse sillatank kah

Postitatud: 31 Mär, 2010 20:46
Postitas Brigadir
Ei tasu unustada, et seoses NATO 2% nõudega on kaitsejõudude struktuurid suhteliselt hästi finantseeritud võrrelduna päästjatega. 24h vahetused hoidsid omal ajal palju teise elukutse esindajaid seal tööl. Peamiselt missioonitundest ja vähemal määral elustiili (action) pärast. Rahaline "kompensatsioon" oli pigem kindlustamaks näit. FIEna töötamise riske. Räägin konkreetselt mõnest mehest, kellega sellest juttu olnud.

Postitatud: 31 Mär, 2010 20:48
Postitas soadf
Eks hr. Pihl meie päästeteenistuse persse keeras :wall:

Kuressaare näitel vöin öelda ,et kui kahes kohas peaks korraga olema tulekahju ,siis mehi ei jätku. Kuna autojuht ei saa üksi ,mitte kustutada! Praegu on juba selline olukord ,kus tuletörjujad käivad ainult tukke veel loputamas! Ega siin riigis saab päästa ainult ennast ise!

Postitatud: 31 Mär, 2010 21:40
Postitas Lemet
Hm..."Isegi Soome on mõistnud"...aga meie mitte. Meie PA isegi ei tea ega tohigi teada, mis on KV varustuses ja millega nad aidata saavad. Ja mille poolest sulle siis "norra standard" ei meeldi? Et lükkab ümber sinu roosavahulise hosianna meite PA aadressil. Sinu arust on siis igati normaalne lauskmaal ilusa ilmaga tehnika jõudmine õnnetuskohale neljateistkümne tunniga? Kusjuures on tegu ühega küllaltki tiheda liiklusega põhimagistraalidest.

Postitatud: 31 Mär, 2010 22:39
Postitas Lemet
Ja sina tead kohe täpselt, et see neliteist tundi kulus auto kohalejõudmiseks? Kohe nii täpselt tead, sest...?!
Harime siis kõrgeltharitud spetsialisti... :lol:
Täna varahommikul sõitis Tartu-Jõhvi maanteel Mustvee lähedal kraavi gaasi vedanud tsisternauto
http://www.tartupostimees.ee/?id=243862
Kella 21 ajal jõudis sündmuskohale kaitseväe eritehnika koos tõstepatjadega ning Tartust sõitis kohale ka kaks kraanat
http://www.tartupostimees.ee/?id=243862

Oletaks, et termini all "varahommik" mõistetakse aega kuskil kella 5-8 hommikul.(Kohalike väitel oli see toimunud kella kuue paiku, päästeteenistusele helistati 6.12) Et siis vast on neliteist tundi päris õige ajaarvamine. Vaidled vastu?? Liitmise-lahutamise probleemid?


Tegelikult ei tea sa sittagi, mis ja kuidas antud õnnetuse kontekstis toimus. Loed lehest ja teed omad "eksperdi ainuõiged" järeldused!
Nagu sinagi, corvus, nagu sinagi...

Täpselt nagu tegid eelmise õnnetuse kontekstis meediale tuginedes "omad ainuõiged" järeldused...
Ainuõiged või mitte, aga avalikus teleesinemises tõdesid nii härrased Timberg kui ka Raidma samu asju mida minagi küsisin.
Muideks selles on sul õigus, et PA üheks põhiülesandeks on tulekahjude kustutamine.
Ja olen ma kuskil midagi muud väitnud. Et PA põhiülesandeks EI OLE tulekahjude kustutamine. Järsku osundad siis seda mulle ka...

hispaania grippi võrrelda tänase linnnugripiga, paned sa järjekordselt võrreldamatute suuruste võrdlemise ja sellest tulenevate järeldustega puusse!
Noh, lohutan ennast sellega, et mitmedki selle ala teadlased panid samamoodi puusse...ju nad polnud kellegi surematu Corvuse veel surematuma teooriaga kursis, et ükski gripitüvi sel aastal ei võta kätte ennast selle va "hispaania haiguse" sarnaseks muteerida...Häbi neile. Ja mulle ka. Mööda vaadata sellisest suurest korüfeeest nagu corvus... :oops: :oops: Aga ära kurvasta. Nagu ütles professor Challanger- igat suurt avastust on saatnud kõlupeade naer...
Põlemaläinud ja täiesti sõlme sõidetud haagise, mis läks avarii tagajärjel põlema ühe teatava kiirtee ääres, koristasid vastavate ametkondade esindajad koostöös puksiirfirmaga teelt 40 minutiga... Siin Eestis!
Kahetsusväärne, et samasugust operatiivsust ei ilmutatud ka käesoleval juhul. Või pole sa ka sellega nõus??
Mõlema puhul puudub tegurina vedelgaasi tank...
Aaaa...siis sellest arusaamine, et tegu on vedelgaasiga, võttis aega terve pool päeva. Ülejäänud aeg on sel juhul täitsa arusaadav...tehnika sõit Tartust õnnetuskohta (ca 70-80 kilomeetrit) etc.
Väikeriikidest on isegi Soome mõistnud, et lihtsalt kaitseväele tehnikat ostes, mida vanasti tsiviilkasutuses kunagi ei kasutatud põhimõtte pärast "erinev struktuur, erinevad ülesanded", on ammu oma aja ära elanud mõttemaailm
Taas kord üks isand corvuse tõdedest. Ei viitsi vaielda, kuula parem ise, mida Timberg ja Raidma saate 30-nda minutil sellest va "...ammu oma aja ära elanud" asjast räägivad. Nemad va rumalad teavad rääkida, et polegi nii väga ammu. Enamus Euroopat elab ikka veel sellesama "ajast ja arust" mõttemaailmas.

http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=104306

Postitatud: 31 Mär, 2010 23:42
Postitas Lemet
Läks topelt... :oops:

Postitatud: 31 Mär, 2010 23:46
Postitas soadf
Üks vöimalus oli Tapalt söbrad kohale kutsuda ja eritehnikaga see liiva alla mata ja siis väike pauk korraldada ! Ümbruses olevatel majadel aknad kata puitplaadiga!