19. leht 40-st

Re: Kertši sild 8.10.2022

Postitatud: 12 Okt, 2022 13:08
Postitas olavsu1
https://www.militaar.net/phpBB2/viewtop ... 37#p758937

see ju tüng. mõlemad on täiesti erinevad sõidukid...

Re: Kertši sild 8.10.2022

Postitatud: 12 Okt, 2022 13:26
Postitas Peeter
võhik kirjutas: 12 Okt, 2022 12:57 Et siin arutati, et kas sillal rongiliiklus toimib? Nojah - venelased kinnitavad - et ikka toimib - juba 4 päeva tagasi algas. OK - võib ka pileti osta näiteks kahekorruselisele Simferoopol-Moskva (ja vastupidi või kuhugi mujale) reisirongile;
Kustkaudu käib? Kas üle silla, või praamiga? (Neil seal raudtee üleveo suutlikus oli olemas ju varem).

Re: Kertši sild 8.10.2022

Postitatud: 12 Okt, 2022 13:43
Postitas retti
.

Re: Kertši sild 8.10.2022

Postitatud: 12 Okt, 2022 13:43
Postitas Andre170
Paar asjaolu silla põlenguga seoses. Lisaks rööbaste kahjustumisele, mida on suhteliselt kerge välja vahetada.
1. Värv on põlenud ning teras avatud soolasele niiskele keskkonnale. Lisaks pingetest praod. Kiire korrodeerumine käib ja on takistamatu, sest konstruktsioon ei ole avatud ja keegi ei hakka seda agoonia pikendamiseks üle värvima.
2. Rongi põlengut kustutati veega, tõenäoliselt mereveega. See lisas terasele pingeid ning lisaks karastas üleskuumutatud teraskonkstruktsiooni. Karastunud teras on habras. Koormust talub mingi piirini hästi - isegi ei painud - ja siis murdub. Ehk väga ohtlik. Vb oleks venelasele olnud kasulikum lohistada põlevad vagunid eemale või lükata üle ääre merre, aga kes teab - head lahendust enam polnudki.

Kusagil on ilmselt juba käivitatud uute sillamoodulite tootmine. See võtab nädalaid aega. Seni saab riskida üle silla sõitmistega, aga iga päevaga läheb see ohtlikumaks. Sillamoodulite väljavahetamine on ajas kasvavate riskide vältimiseks aga möödapääsmatu. Seega pole mõtet seda sillaosa praegu ka raketiga tulistada - venelased demonteerivad selle ise varsti ära.

Re: Kertši sild 8.10.2022

Postitatud: 12 Okt, 2022 15:45
Postitas Saturn
Parandustööd
Pilt

Re: Kertši sild 8.10.2022

Postitatud: 12 Okt, 2022 18:01
Postitas lamba-ants
Et kas liiklus käib või ei käi ja kui käib, siis miks ikka praame kasutatakse...
Esiteks maantee - kahest sõidusuunast on säilinud üks ja seegi vähenenud kandevõimega. Seni teadaolevalt veokaid ja busse peale ei lasta (parandage kui eksin), ehk et kaubavedu mööda maanteesilda praktiliselt ei toimu ja ületada saavad seda jaokaupa sõiduautod.
Teiseks raudtee - kahest sõidusuunast on säilinud üks (oletame, et kandevõime on piisav täiskoormusega rongidele) aga läbilaskevõime on alla 50% kahesuunalise raudtee läbilaskest. Ainult ühesuunalisena kasutatavale lõigule saab ronge lasta suhteliselt väikese intervalliga, tagatud peab olema ohutu pidurdusmaa kui eessõitva rongiga midagi juhtub, aga kasutades seda juppi mõlemat pidi sõitvate rongide jaoks peab rong ületama silla ning läbi pöörangute jõudma tagasi õigele rajale ning alles seejärel saab vastassuunas sõitva rongi peale lasta. Kui terveks jäänud teed kasutatakse ka pääste- ja remonttööde tegemisel, siis vähendab see kasuliku liikluse mahtu veelgi.

Re: Kertši sild 8.10.2022

Postitatud: 12 Okt, 2022 18:21
Postitas Saturn
Tänane video veokitest, mis ootavad praami. Väidetavalt ~900 veokit järjekorras. Seega lamba-antsul on suure tõenäosusega õigus, et kaubavedu maanteesillal ei toimu.

https://twitter.com/bayraktar_1love/sta ... 9306502151

Re: Kertši sild 8.10.2022

Postitatud: 12 Okt, 2022 19:29
Postitas soul

Re: Kertši sild 8.10.2022

Postitatud: 12 Okt, 2022 22:04
Postitas bujakaa
Vene propa käimas täies võimsuses
FSB püüab kinni "Ukraian sabotööri"
https://twitter.com/ChuckPfarrer/status ... id5KmyM9Ng

Re: Kertši sild 8.10.2022

Postitatud: 12 Okt, 2022 23:09
Postitas croman40
Andre170 kirjutas: 12 Okt, 2022 13:43 Kiire korrodeerumine käib ja on takistamatu, sest konstruktsioon ei ole avatud ja keegi ei hakka seda agoonia pikendamiseks üle värvima.
Pinnakorrosioon küll, aga see on ikkagi pikaajaline protsess, mis suure tõenäosusega silla nüüdseks juba küsitava pikkusega eluajale ei pruugi enam saatuslikuks osutuda.
Andre170 kirjutas: 12 Okt, 2022 13:43 Rongi põlengut kustutati veega, tõenäoliselt mereveega. See lisas terasele pingeid ning lisaks karastas üleskuumutatud teraskonkstruktsiooni.
Tegemist on tavalise väikese süsinikusisaldusega konstruktsiooniterasega 15ХСНД, meile tuntud analoog oleks S355J2+N. Seda terast sisuliselt ei ole võimalik karastada, mingid väikesed taastumatud struktuurimuutused algavad peale 700 C saavutamist. Selleks ajaks oleks aga kogu sille juba läbi vajunud, kuna tugevusnäitajad langeksid alla 20% esialgsest, jäikus (elastsusmoodul) isegi ca 10%-ni.

Re: Kertši sild 8.10.2022

Postitatud: 12 Okt, 2022 23:17
Postitas Hukatus
Mõned lähifotod viga saanud autosillakonstruktsioonidest
https://twitter.com/PaulJawin/status/15 ... 3152101376
Pilt

Re: Kertši sild 8.10.2022

Postitatud: 12 Okt, 2022 23:29
Postitas Hukatus
Veoki röntgent pilt on tehtud Armeenias, kui koormat oli vedamas teine DAF veduk millel üks tagasild.
Pikem lõim infoga veoki teekonnast
https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/ ... 1208339456
Pilt

Re: Kertši sild 8.10.2022

Postitatud: 12 Okt, 2022 23:32
Postitas hjl85
Mõrad sees, merevesi ja varsti ka külm. Mis saab küll valesti minna :wink:

Re: Kertši sild 8.10.2022

Postitatud: 13 Okt, 2022 0:04
Postitas lamba-ants
Hukatus kirjutas: 12 Okt, 2022 23:17 Mõned lähifotod viga saanud autosillakonstruktsioonidest
https://twitter.com/PaulJawin/status/15 ... 3152101376
Sellest videokollaažist paistab, et sõiduautodel lubatakse juba suhteliselt piiramatu kolonnina sõita. Äraminejaid on palju.
liiklus-sillal.jpg
liiklus-sillal.jpg (111.1 KiB) Vaadatud 2790 korda

Re: Kertši sild 8.10.2022

Postitatud: 13 Okt, 2022 9:00
Postitas Jate
Hukatus kirjutas: 12 Okt, 2022 23:29
Veoki röntgent pilt on tehtud Armeenias, kui koormat oli vedamas teine DAF veduk millel üks tagasild.
Pikem lõim infoga veoki teekonnast
https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/ ... 1208339456
Pilt
Üks on termofurgoon ja teine on tavaline tent, palju neid eri variante lõpuks on siis?