182. leht 606-st

Postitatud: 22 Juul, 2010 19:20
Postitas HeiniR
Horvaatide AMV-del oli ju lisaks erinevat relvastust, juba Some poolt mainitud tornid ja samuti AMOS??? Kõige suurema hinna olidki moodustanud antud tehingu juures siiski AMOS ja "engineering" masinad. Seega kui kogu relvastus maha võtta, peakski see tulema ca. 1/3 kuni 1/2 võrra odavam.

Postitatud: 22 Juul, 2010 19:38
Postitas Lemet
Kui nüüd arvestada tornid kõigile masinatele, siis tuleks ühe M-151 hind 2,6 miljonit eeku. (18,3 miljonit $ 84 masina peale). Samas. ka BTR on varustatud samakaliibrilise kuulipildujaga. Ja kui oleks valida, kas sama raha eest osta 50 soome masinat või sada BTR-4, siis ausalt öeldes kipuks minu isiklik valik küll ukrainlaste poole.

Postitatud: 22 Juul, 2010 21:44
Postitas Charlemagne
Olge kui tahate kurjad mu peale, aga miski sunnib Lemetiga nõustuma. :wall:

Postitatud: 23 Juul, 2010 18:27
Postitas metsaline
Iseasi, kuis tagavarajuppidega saaks olema... Ukraina ju teatavasti rinderiik... aga btr on kindlalt kõvem loom kui pasi...

Postitatud: 23 Juul, 2010 19:58
Postitas vk1
kunagi leidsin postituse netist, kus üks vene relvatööstusega veidi seotud venelane rääkis sellistest numbritest. Need on küll ainult numbrid, konteksti teadmata ei ole sellega midagi eriti peale hakata, lihtsalt illustreeriv infokilluke

- Stryker 2005 aasta hindades 3,4milj. USD tükk
- LAV-25 821-914000 USD
- AMV 1,3milj. masin ise, infra+väljaõppevahendid, toetus+simulaatorid = 1,85milj. USD tk.
- Pandur II 1,8milj. USD
- BTR-80 eksporthind 292000 USD, 80A 295000 USD,
- Pasi 511320 USD
- TPz-1 Fuchs 786300 USD

Postitatud: 23 Juul, 2010 22:41
Postitas man21
Jutt kisub küll jällegi tankidest kõrvale, aga nende toetuseks on soomulid vajalikud. Lisan BTR-4 video. Tundub visuaalsel vaatlusel sümpaatne riist olema. Ei tea muidugi selle soomust ja agrekaatide vastupidavust.

http://www.youtube.com/watch?v=xPO5R4L7jrY

Postitatud: 25 Juul, 2010 18:18
Postitas metsaline
Pole paha... Vastupidavus... Sõltub töökvaliteedist... Pasist peaks ikka üle olema... Iseasi, kuis tulevikus sellele juppe saaks... Hohollide maa ju poolenisti vante täis...

Postitatud: 25 Juul, 2010 19:50
Postitas swatest
võimalik et see linbk siit juba läbikäinud aga postitan ikkagi,all ka vihje leodest
http://www.postimees.ee/?id=291513

küse: Leo 2d luubi alla

Postitatud: 26 Juul, 2010 19:53
Postitas setu
Milliseid inseneride "tanke" meil vaja läheks isegi miinimum programmi käivitudes? Kui siis, kas tendents sarnaselt paljude riikidega Leo 1 baasil... tuletagem ka meelde, et Eestile on kombeks osta üks asi korraga, kuid pakun eritehnika müüki ei võta keegi NATO riikidest ette, ning Soome käitus ka Leo2-dega kirurgiliselt. Mitu tanki lõigatigi ümber. Seevastu kahtlen sügavalt EKV ja EKM taolises kirurgilises isetegevuses.

mida arvate?

Postitatud: 05 Aug, 2010 9:11
Postitas hummel
BTR-4 hinnast moodustab rahulikult 1/3 moderniseeritud "sportsisu" jms, millist videos nähtud masinal veel ei ole, kuid näitustel on olnud ja raskerelvastus, millist me sellisel kujul ei vaja. Üldiselt selle masina hind peaks jääma meile vajalikuna ja sobilikuna mitte enam, kui 10 miljonit EEK/tk. Meile piisab 12,7mm Browningu tornist näiteks. Vene tüüpi tehnika ei ole väga töökindel (aga pole seda ka lääne oma!), kuid on lihtsalt parandatav ja kasutatav, mis teeb tast sobiliku riista ajateenijatele ja reservarmeele.

Ukrainas on jah omad probleemid, kuid pole võimaltu, et varuosi ikkagi saaks. Eks seal ole praegu nö väike stagnatsiooniperiood, aga küllap see ongi kasulik, et mõne aasta pärast siis uuesti lõplik kurss läände võtta.

4x4 soomusautode massostmist jalaväele ma ei poolda ja neid pole ka kasutatud kujul saada. Teisalt on nad jälle uuena oma madala kasuteguri suhtes kallivõitu.
Kuna kasutatud normaalseid ratasmasinaid praktiliselt saada ei ole, siis oleks ikka veel soomustransportööride teemas üliodava, kuid töökindla ja läbiva MT-LB fänn. Meie maastikku ja aastaaegu arvestades on läbivus osutunud minuarust alati suurtel õppustel probleemiks ja seda hoolimata meie hääst teedevõrgust...

Postitatud: 05 Aug, 2010 9:55
Postitas Kilo Tango
hummel kirjutas:BTR-4 hinnast moodustab rahulikult 1/3 moderniseeritud "sportsisu" jms, millist videos nähtud masinal veel ei ole, kuid näitustel on olnud ja raskerelvastus, millist me sellisel kujul ei vaja. Üldiselt selle masina hind peaks jääma meile vajalikuna ja sobilikuna mitte enam, kui 10 miljonit EEK/tk. Meile piisab 12,7mm Browningu tornist näiteks. Vene tüüpi tehnika ei ole väga töökindel (aga pole seda ka lääne oma!), kuid on lihtsalt parandatav ja kasutatav, mis teeb tast sobiliku riista ajateenijatele ja reservarmeele.

Ukrainas on jah omad probleemid, kuid pole võimaltu, et varuosi ikkagi saaks. Eks seal ole praegu nö väike stagnatsiooniperiood, aga küllap see ongi kasulik, et mõne aasta pärast siis uuesti lõplik kurss läände võtta.

4x4 soomusautode massostmist jalaväele ma ei poolda ja neid pole ka kasutatud kujul saada. Teisalt on nad jälle uuena oma madala kasuteguri suhtes kallivõitu.
Kuna kasutatud normaalseid ratasmasinaid praktiliselt saada ei ole, siis oleks ikka veel soomustransportööride teemas üliodava, kuid töökindla ja läbiva MT-LB fänn. Meie maastikku ja aastaaegu arvestades on läbivus osutunud minuarust alati suurtel õppustel probleemiks ja seda hoolimata meie hääst teedevõrgust...
BTR-4 puhul võiks rääkida pigem litsentsi alusel töötamisest, kus Ukrainast tuleksid näiteks karbid aga veermik jms. pandaks Eestis külge koha peal toodetud kraamist. Sedasi on võimalik poliitilist riski maandada.

Postitatud: 05 Aug, 2010 10:26
Postitas Lemet
BTR-4 puhul võiks rääkida pigem litsentsi alusel töötamisest, kus Ukrainast tuleksid näiteks karbid aga veermik jms. pandaks Eestis külge koha peal toodetud kraamist. Sedasi on võimalik poliitilist riski maandada.
Pluss veel tekkiv võimekus kohapealseks remondi- ja hooldustöödeks.

Postitatud: 05 Aug, 2010 19:07
Postitas wolfgang
Mh! Milleks neid karpe ja käiguosigi vaja on? Üks hoholl, jooniseid ja spetse täis mälupulgaga, lennukisse ja nt. "Mäetehnikasse". Seal tehti kõike NL mäemasinate juppe kohapeal ja parandati. BTR ei tohiks üle jõu käia. Nt. Kurtna tank kisti seal pulkadeks ja pandi kokku tagasi, vast saab mingi soomuki tootmisega ka hakkama.

Postitatud: 05 Aug, 2010 21:46
Postitas Lemet
http://nvo.ng.ru/armament/2010-08-06/8_tanks.html

Selle artikli valguses hakka või arvama, et paljuräägitud soomusvõimekuski saab teoks vaid missioonide huvides...

Postitatud: 05 Aug, 2010 23:05
Postitas Kilo Tango
wolfgang kirjutas:Mh! Milleks neid karpe ja käiguosigi vaja on? Üks hoholl, jooniseid ja spetse täis mälupulgaga, lennukisse ja nt. "Mäetehnikasse". Seal tehti kõike NL mäemasinate juppe kohapeal ja parandati. BTR ei tohiks üle jõu käia. Nt. Kurtna tank kisti seal pulkadeks ja pandi kokku tagasi, vast saab mingi soomuki tootmisega ka hakkama.
Aga selleks, et puhtalt know-how müümine ukrainlastele ilmselt ei meeldi. erinevatel põhjustel.