186. leht 666-st

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Veebr, 2022 12:09
Postitas Kapten Trumm
Tuleb osta korralikud (st kallid) naelad ja midagi ootamatut ei juhtu. Auto hoiatab piisavalt ette, kui pidamine on kehva. Naelte asend rehvis muutub ja hääl koos sellega. Täitsa perfektselt tunnetatav.

Muideks väga ok naelu tootis firma nimega Master Eestis - kasutades selleks Nokia materjali ja Nokia mustreid. Lihtsalt protekteeritud olid, raskevõitu ja aeg-ajalt esines probleeme, mis tulenesid vana rehvi pihta saanud karkassist. Hind oli Hiina rehvide klassis.

Aga vaidlus on nagu ikka, kellele lamell ja kellele naast, kellele ema ja kellele tütar, kellele viin ja kellele viski. :oops:

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Veebr, 2022 12:19
Postitas muruniiduk
Kapten Trumm kirjutas:Muideks väga ok naelu tootis firma nimega Master Eestis - kasutades selleks Nokia materjali ja Nokia mustreid. Lihtsalt protekteeritud olid, raskevõitu ja aeg-ajalt esines probleeme, mis tulenesid vana rehvi pihta saanud karkassist. Hind oli Hiina rehvide klassis.


Kui õigesti mäletan, siis Vallai oli ka üks samasugune. Tean kunagisest ajast inimesi, kes sõitsid aastaid vallai lamellidega väga rasketes oludes ja pigem kiitsid. Nende probleem pidi olema, et mõne aastaga kippus rehvisegu kõvaks minema.

Kapten Trumm kirjutas:Aga vaidlus on nagu ikka, kellele lamell ja kellele naast, kellele ema ja kellele tütar, kellele viin ja kellele viski. :oops:


Seepärast võtangi alati kujundlikult plaksumaisi paki kätte, kui keegi hakkab rääkima teemal lamell versus naast. Peale pikka arutelu lähevad kõik osapooled sama targalt laiali ja järgmine hooaeg ostetakse oma eelistust edasi. Olgugi selle ostu motivaatoriks rehvi hind, tingimused kus kasutatakse, planeeritud ekspluatatsiooniaeg, auto omadused ja palju asju veel.

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Veebr, 2022 12:26
Postitas Kapten Trumm
Lamellide puhul on veel see teema, et kui auto kipub libedal aegsasti jamama, siis ei pingutata kiirusega üle. Kindlasti enamik teist tooks ka näiteid, kuidas NSVL ajal uisutati suverehvidega talvel ja ainsagi avariita. :D

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Veebr, 2022 12:58
Postitas retti
Talverehv millele ei ole võrdväärset vastast olnud ega saagi enam olema.
Kes sellistega sõitnud on teab millega tegemist.
Lumest kus nendega läbi ei pääsenud - pääses traktoriga.
P.s need rehvid olid veel kummist

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Veebr, 2022 13:38
Postitas Kapten Trumm
Suured ja jämedad mustrid ei tähenda alati head pidamist, mõni tänapäevasem rehv võib olla analoogsete omadustega, kuid tagasihoidlikumate mustritega.
Lisaks tähendavad sellised mustriplokid suurt veeremüra ja kiiret kulumist.

Sõitsin kunagi päris pikalt Nokia HKPL 4-ga, see oli selline robustsem. Praegu samal autol all HKPL 8, mis näeb eelmise kõrval nagu suverehv. Aga pidamise poolest eelistaks viimast.

Kõik see rehvivärk ju areneb kiiresti ja raske on uskuda, et mõni 80ndate rehv suudaks võistelda tänapäeval.

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Veebr, 2022 13:40
Postitas Peeter
Ohhoo! Vana hea tšekipoe päritolu 86-nda aasta NokiaNael! :D

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Veebr, 2022 13:45
Postitas AMvA
Isegi sellisetega sõitnud. Ilmselt on ka helikopteriga lendamine vaiksem :D

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Veebr, 2022 13:49
Postitas retti
Kapten Trumm kirjutas:
Sõitsin kunagi päris pikalt Nokia HKPL 4-ga, see oli selline robustsem.

HKPL 4 oli jahmatava undamisega kui uue nn euroasfaldi peale sõitsid.Täpselt nagu rattalaager oleks kokku jooksnud.Lõppes uus asfalt- lõppes ka undamine.

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Veebr, 2022 13:51
Postitas retti
Peeter kirjutas:Ohhoo! Vana hea tšekipoe päritolu 86-nda aasta NokiaNael! :D

Kas sa uue rehvi mustri sügavust mäletad ?

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Veebr, 2022 15:53
Postitas Kapten Trumm
Prognoosin, et võrdluses tänaste Nokian rehvidega põrub see 80ndate leiutis enamikes distsipliinides. Hea võib see olla mudas ja paksus lumepudrus.

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Veebr, 2022 16:51
Postitas muruniiduk
Maailm (tehnoloogia, teadus, materjalid jne) on arenenud viimased kümnendid meeletu kiirusega, aga rehvide maailmas on toimunud stagnatsioon? Küsin, sest see väide pole lihtsalt kuidagi loogiline, et üks 80. rehv oma tehnoloogiaga suutis tipu ära teha ja peale seda on asi vaid halvemaks läinud või siis vähemalt samaväärseks. Vahepeal on meil kiirused suurenenud, autode raskused suurenenud, rehvide dimensioonid on märkimisväärselt suurenenud, rehvid on vaiksemaks muutunud, kütusesäästlikumaks jne.

Nostalgilisest heietusest saan aru omaette väärtusena, too aeg olid standardid piisavalt madalad, et mõni vähegi asisem rehv võis märkimisväärse positiivse emotsiooni tekitada mis veel tänaseni meeles.

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Veebr, 2022 17:18
Postitas Kapten Trumm
No eks see Kohtla-Järve talverehvide või 3 mm mustijäägiga soomlaste prügimäelt toodud "talverehvidega" võrreldes võis pidada küll.
Rääkimata siis suverehvidest.

Mul on õnnestunud 90ndate keskel sõita nende Kohtla-Järve protitehases tehtud Snezinka nimeliste naastrehvidega. Muster tundus jõhker, aga pidamine oli lahja.

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Veebr, 2022 18:20
Postitas Tegelane5
muruniiduk kirjutas:Maailm (tehnoloogia, teadus, materjalid jne) on arenenud viimased kümnendid meeletu kiirusega, aga rehvide maailmas on toimunud stagnatsioon? Küsin, sest see väide pole lihtsalt kuidagi loogiline, et üks 80. rehv oma tehnoloogiaga suutis tipu ära teha ja peale seda on asi vaid halvemaks läinud või siis vähemalt samaväärseks. Vahepeal on meil kiirused suurenenud, autode raskused suurenenud, rehvide dimensioonid on märkimisväärselt suurenenud, rehvid on vaiksemaks muutunud, kütusesäästlikumaks jne.

Tõenäoliselt nii ongi aga vähemalt teoreetiliselt on samuti võimalik et nondel kiviaegsetel rehvidel on hea pidamine nii lumel kui jääl. Samas tänapäeva mõistes kõlbmatud nii kulumise, huilgamise kui ka käitumise poolest 90 + kiirustel. U nagu Masteri proti nael, peab küll aga võib puruks/munasse vmt minna ning ka lärmakus puhtal asfaldil.

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Veebr, 2022 19:18
Postitas Crispy
Omalt poolt ka paar senti lamell vs naast teemasse.

Tööl juures on vahest naastudega kolleegid kurtnud, et küll ikka on täna teed libedad. Mina jõuan alati oma lamellidega enne neid tööle ja ausalt öeldes ei ole veel kordagi tundnud, et libe oleks.
Paar korda olen ka spetsiaalselt ühes libedamas parklakurvis gaasi andnud ja järsult rooli keeranud, kuid midagi õudsat pole küll sellest juhtunud...
Ei teagi nagu, uus jooks on ka kahtlemata lamellid.
Hirmutan veel juurde, et praeguste lamellrehvidega olen ka suvel sõitnud. Küllap mõni minestab nüüd.

Re: Autoteema

Postitatud: 15 Veebr, 2022 20:20
Postitas frantzus
pole kunagi äpi-taksot tellinud, kas seal ka rehvivalik sees; või rendiautodel? või peab ise enne ülevaatuse tegema kui sisse istud? või tuleb loota juhi meisterlikkusele? täitsa mõttetu jahumine teemal naast vs. lamell! auto ostad ju ise, vastavalt oma kriteeriumitele ja rahakotile, valik on suur! sama ka rehvidega, ostad mis tahad oma tarkuse järgi, peaasi et tänavalegaalsed. kui rehvivalikul raha määrama hakkab siis tuleb valida halvimast parim, ja nii lihtne see ongi. annab tööandja auto millel legaalsed talverehvid all aga sinu eelistustega kokku ei lähe siis vahetad töökohta!?? pole kunagi abikaasalt küsinud et kas talle naastrehvid meeldivad, ta lepib sellega sest ta ise pole neid sinna alla ostnud. ja ise sõidan lamellidega, läbi aasta. ja keegi ei tule mind õpetama sest need on minu valikud ja nende valikutega olen siiani hakkama saanud. korraliku musta-vesise jääga on lamell sitem jah, aga tuleb lihtsalt sõidustiilis sellega arvestada. lamell sellepärast et sõidan küll iga päev aga ca 4-5tkm aastas ja ei viitsi lihtsalt nende rehvivahetustega jännata; kui rohkem sõidaks siis eelistaks talveks naastu. kõik on ikka juhi peas kinni, olenemata rehvist. naastuga saab veidi "lohakamalt" talvel sõita.

P.S. ja mis rehvimürasse puutub siis olen juba nii vana et kuulmine on valikuline, st et rattalaagri ja abikaasa undamine häirib :D :D . rattalaagri vahetan ära....