20. leht 102-st
Re: Allakukkunud lennuk
Postitatud: 07 Apr, 2015 11:42
Postitas carsec
Aspelund kirjutas:Täna ühe vanema härrasmehega lennuõnnetustest rääkides tuli välja kaks juhtumit.
Millalgi kukkus Maardus lähedal Leningradi mnt ja raudtee vahele alla lennuk. Eeldatavalt 70-ndad.
Teine juhtum kuuekümnendate esimeses pooles, kus Raasiku ja Kehra vahel tuli raudtee kõrval oleva mingi künka otsa samuti lennuk. Mõlemad piloodid hukkusid. Väidetavalt oli pauk olnud piisavalt kõva, nii et ühest lendurist oli olnud alles vaid kõrv puu otsas. Suurem osa tükkegi olla maasse jäänud.
Lisaks meenutas ta, et samuti 60-ndate esimeses pooles võeti nelja või viie traktoriga Jägala jõest välja ühe tähtmootoriga saksa lennuk. Lendur oli ka sees olnud, taskus veel rahakott piltidega.
Samuti lennukis alles olnud lennuplaanis olnud kirjas, et masin tulnud Minskist (?). Kukkunud alla kas 42 või 43, sakslased üritanud teda isegi kätte saada, aga ebaõnnestunult.
Jõest välja võetuna lammutati too lennuk tükkideks, tolle kolbidest valas rääkija enda mootorrattale ise kolbe. Lammutajate sõnul olnud mootor seest väga heas seisus, vaid ühes silindris olnud roostet. Ülejäänu täiesti puhas.
A.
Tunnen lähemalt huvi Raasiku ja Kehra vahel alla kukkunud lennuki(te) kohta. Olen kuulnud spekulatsioone,et lennukeid oli kaks ,puutusid nad paralleelsetel kurssidel omavahel väikesel kõrgusel kokku ja pudenesid alla. Kas on teadjamaid inimesi kes oskaksid selle intsidenti kohta midagi täiendavat lisada. Ehk siis kinnitust vastavalt kas oli 1 või siiski 2 masinat. Ja milliste lennukimarkidega täpsemalt tegu oli. Tänud ette...
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 07 Apr, 2015 12:03
Postitas Aspelund
Rääkijat pole kahjuks enam meie seas.
A.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 07 Apr, 2015 12:58
Postitas EOD
Raasiku õnnetusest võib rääkida Ants Kivimäe, ta on seda uurinud. Kui nädalavahetusel on nõrga tuulega ilus ilm, võid ta leida Piibe maantee ülikergete lennuplatsilt. Parempoolsest, vanast angaarist.
Niipalju tean, et tegu oli MiG tüüpi hävitajatega ja põrkasid tõenäoliselt seetõttu kokku, et pilvest läbi lennates hakkas juhitav ilmselt paanikasse sattudes otse lendamise asemel rabelema. See muidugi vaid oletus, kõiki lennu parameetreid salvestavaid pardasalvesteid sel ajal polnud. Vaid barograaf, mille tahmaga kaetud trumlile nõel joont kraapis, salvestades lennukõrguse.
Re: Lennuõnnetused
Postitatud: 07 Apr, 2015 13:52
Postitas carsec
Tänud-Antsu tunnen hästi-ise samas angaaris tegutsemas...Ja kogu infot mida tema teab,tean ka mina.Lihtsalt tekkis sportlik huvi-mis pagan seal siis ikkagi juhtus...
Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
Postitatud: 31 Okt, 2015 22:51
Postitas PaganHorde
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla
Postitatud: 31 Okt, 2015 22:58
Postitas PaganHorde
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... esert.html
Huvitav, alguses nagu väideti et ligipääsmatu maastik nüüd näeb et lage kõrb ümberringi.
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Postitatud: 31 Okt, 2015 22:59
Postitas Yks
Esimesest lennust alates on minu arusaamal ainult ühel korral kogu seltskonna surmal põhjuseks tehniline error. Kõik muud on seotud piloteerimisel tehtud vigadega.
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Postitatud: 31 Okt, 2015 23:04
Postitas Lemet
Väidetakse, et selle lennuki kogemata allakukutamiseks tulevat tõsiselt vaeva näha...muidugi on võimalus mäkke lennata, aga niisama pidi ikka kõvasti vaeva tahtma.
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Postitatud: 31 Okt, 2015 23:13
Postitas PaganHorde
Eelviimane juhtum on üpris huvitav
On 5 November 2014, Lufthansa Flight 1829, an Airbus A321 was flying from Bilbao to Munich when the aircraft, while on autopilot, lowered the nose into a descent reaching 4000 fpm. The uncommanded pitch-down was caused by two angle of attack sensors that were jammed in their positions, causing the fly by wire protection to believe the aircraft entered a stall while it climbed through FL310. The Alpha Protection activated, forcing the aircraft to pitch down, which could not be corrected even by full stick input. The crew disconnected the related Air Data Units and were able to recover the aircraft.[33] The event was also reported in the German press several days before the Germanwings crash.[34] The German BFU (Aircraft Accident Investigation Bureau) reported on the incident on 17 March 2015 in a Bulletin publishing the flight data recorder and pitch control data in English and German. As a result of this incident an Airworthiness Directive made mandatory the Aircraft Flight Manual amended by the procedure the manufacturer had described in the FOT and the OEB and a subsequent information of flight crews prior to the next flight.
Oleks võinud ju ka eestlaseid puudutada... ilkujatele lugemiseks.
http://tarbija24.postimees.ee/3382275/m ... ma-hakkama
Mingi uudis juba oli (ei leia hetkel) et Finnair ja Lufthansa enam üle Siinai poolsaare ei lenda.
Tea kas neil on rohkem infot või on üliettevaatlikud.
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Postitatud: 31 Okt, 2015 23:20
Postitas tympsa
Samas Egiptus omab niipalju ikka kontrolli selle ala üle,. et kohale on toodud politsei, igast julgeolekumehed, meedikud ja kõik , kes vaja.
Küll nad selgeks teevad,mis seal põhjus oli.
Et lennuk veel enne maapõrget kaheks lagunes, pole iseenesest ime ega ka terrorismiakti tunnus, sest ükski reisilennuk pole loodud pikeerimise jaoks.Reisilennuki konstruktsioon on igast ülekoormuste jaoks niivõrd nõrk, et insenerid on isegi öelnud : kui rahvas teaks kui nõrk see värk tegelikult on, siis keegi ei julgekski lennata.
Airbusi kohta on olnud ka palju kriitikat ses suhtes, et väga palju on seal arvuti teha/ otsustada, kuid kui see lolliks läheb või olukorda valesti tõlgendab,anduritelt valesid signaale saab, on pilootidel juba raske midagi parandada.
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Postitatud: 31 Okt, 2015 23:22
Postitas Yks
davidsoniharald kirjutas:Väga kahju inimestest, kes hukkusid seal õnnetuses.
Fakt on see, et lennukid ei kuku alla nagu kivi pärast ühe või mõlema mootori riket. Tegelikult suudab isegi ühe mootoriga üles tõusta. Sellelt kõrguselt tuleb planeerides pea pool tundi maa peale. Samuti ei lagune nii lihtsalt õhus tükkideks, kuigi on võimalik ära lõhkuda küll. Ei ole mõeldus pilotaazi tegemiseks.
Niipalju kui mina aru saan, siis kui lennuk läheb ühel või teisel põhjusel (isegi kui seda ei põhjusta mõlema mootori seiskumine) õhus nö seiskumisse ehk stalli, siis isegi madalamalt kui 9 km pealt kukkumisel laguneb lennuk välismõjudel tavaliselt tükkideks. Seda tegevust võivad saata ka plahvatused ja osade keresektsioonides süttivad leegid.
Kui mootorid seiskuvad nii, et lendurid suudavad tagada planeerimise, siis jah ei kuku kivina alla. Kui aga mingil põhjusel lennuki kiirus langeb kriitiliseni, mis vajalik õhus püsimiseks ja sellele ei suudeta adekvaatselt reageerida ehk lennuk jääb õhku rippuma (stalli), siis tavaliselt rakenduvad elementaarsed füüsikaseadused - lennuk kukub alla nagu kivi, lagunedes tükkideks.
Vajaliku kiiruse kadumises ei pruugi üldse süüdi olla mootori või kahe (viimane on väga ebatõenäoline) seiskumine. Piisab võimsuse kaost või isegi täisjõul töötavate mootoritele vastukaaluks rakenduva jõu tekkimisest. Inimlikul või tehnilisel põhjusel. Viiamaseid põhjuseid jääb aga iga uue õnnetuse toimumise järgselt üha vähemaks.
Airbusi kohta on olnud ka palju kriitikat ses suhtes, et väga palju on seal arvuti teha/ otsustada, kuid kui see lolliks läheb või olukorda valesti tõlgendab,anduritelt valesid signaale saab, on pilootidel juba raske midagi parandada.
Üldistamine ei ole siiski ühegi konkreetse lennukitüübi puhul õige. Ilmselgelt on juba üle kahekümne aasta vanune lennukitüüp üsnagi hästi tuntav ja lolliks saab minna eelkõige vaid piloot. Mitte ainult Airbusil vaid ka teistel "brändidel" võivad tekkida kindlasti mingitel juhtudel mingid tehnilised errorid, aga et oleks nii, et arvuti lolliks minek ainüksi määrab lennuki saatuse... See pole päris õige.
Sageli läheb arvuti "lolliks" sellele eelnenud meeskonna tegevuse tõttu. Näiteks pole viitsitud millegi kalibreerimist korrektselt teostada või jäetakse näiteks lennuki imelikul käitumisel ometigi tähelepanuta dubleerivate mehaaniliste andurite andmed jne.
Veelkord, selle lennuki tüübil on minu arusaamisel ainult ükskord juhtunud nii, et tehniline rike õhus tegi koheselt võimatuks igasuguse edasise tegevuse lendurite poolt, mille järgimine oleks lennuki tervelt alla toonud. Ühesõnaga, nagu Lemet juba mainis, on tegu ääretult lollikindla ja tehniliselt hästi projekteeritud lennumasinaga. Kõik õnnetused v.a. üks on juhtunud piloteerimisvea tõttu.
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Postitatud: 31 Okt, 2015 23:39
Postitas Kulibin
Ma siinjuures väga vabandan oma ürgse kiskjainstinki vallandumise pärast, mis läheb enaamiku siinse koosluse peene kristliku haletsusega vastuollu. Veelkord vabandust.
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Postitatud: 31 Okt, 2015 23:49
Postitas PaganHorde
Vene suursaatkond teatas Twitteris, et reisilennuk üritas teha El Arishi linna lennuväljal hädamaandumist. Lennuki meeskond oli viimase nädala jooksul kurtnud mootoriprobleemide üle.
Ei imestaks kui firma kasumi nimel eiras neid.
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Postitatud: 31 Okt, 2015 23:49
Postitas toomas tyrk
Lennuk ei kuku mootori(te) seiskumisel lihtsalt otse alla. Kui kohtumisnurk osutub kiirusega võrreldes liiga suureks - lennuk läheb pöörisesse. Tänapäeva reisilennuk puruneb ilmselt pöörises tükkideks.
Kui piloodid on adekvaatsed ning reageerivad olukorrale, siis nad suunavad lennuki nina alla, ning lennuk säilitab lennuvõime (tänapäeva reisilennuk, pean ma silmas praegu) oma kineetilise energia arvelt ikka päris pikaks ajaks.
Mõlemil juhul on pilootidel piisavalt aega võtta ühendust lennujuhtidega ning anda teada erakorralisest olukorrast. Senistes uudistes pole ühtegi teadet pilootide poolt edastatud info kohta.
Nii et tegemist ei ole ilmselt triviaalse juhtumiga. Samas suhtun skeptiliselt ka ISISe väidetesse, et nemad selle lennuki alla tulistasid. Ei ole teada, et neil oleks vastavaid vahendeid. Samuti - ei ole teada, et nad seal rajoonis aktiivselt tegutseks
Re: Venemaa reisilennuk Airbus A-321 kukkus alla Süürias...
Postitatud: 01 Nov, 2015 0:03
Postitas Lemet
Uudistes siiski teatatakse, et lennuki meeskond palus erakorralist maandumist Kairos.