Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas maksipoiss »

NAFO ep kirjutas: 27 Dets, 2024 11:27 Kaitseminister Hanno Pevkur ja kaitseväe juhataja kindralmajor Andrus Merilo leppisid kokku, et täna hommikul alustab merevägi patrull-laevadega Estlink 1 merekaabli kaitset, et kindlustada Eesti ja Soome vahelisi energiaühendusi.

https://www.delfi.ee/artikkel/120346083 ... rull-laeva

Eks näis kuidas vaenlase taktika selletõttu muutub. :scratch:
"Juhtub" näiteks mõni täislastis isend põhja minema, siis on ikka täiesti pupu :scratch:
Benjy
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Benjy »

See asi keerab veel veidramaks, kui viidatud postitus tõsi peaks olema. https://x.com/Osinttechnical/status/1872698347993325607
Runkel
Liige
Postitusi: 3588
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Runkel »

Viimati muutis Runkel, 27 Dets, 2024 22:00, muudetud 1 kord kokku.
kollanePuu
Uudistaja
Postitusi: 12
Liitunud: 07 Sept, 2024 18:48

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas kollanePuu »

Soomlased soomlasteks. Mida me oleks saanud paremini teha? Äkki patrullime taristut. Kui laevade jaoks raha pole äkki kasutaks droone rohkem? Merevägi ei pea olema paadivägi. Peab merd valvama. S*ttakübet loovust on vaja. Äkki oleks mingi mereväe QRF? Kas meil pole hüdrophoone vees, mis luuraks? Kas on võimekus EOG laevade peale rakendada?
Viimati muutis kollanePuu, 27 Dets, 2024 22:08, muudetud 1 kord kokku.
Runkel
Liige
Postitusi: 3588
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Runkel »

Mida me näiliselt lihtsatele ankrutõmmetele vastu seame? Hübriidi üks eesmärke on ka vastase ressursside koormamine.
Akf VV Palmi artikkel on eespool viidatud.
kollanePuu
Uudistaja
Postitusi: 12
Liitunud: 07 Sept, 2024 18:48

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas kollanePuu »

Runkel kirjutas: 27 Dets, 2024 22:07 Mida me näiliselt lihtsatele ankrutõmmetele vastu seame? Hübriidi üks eesmärke on ka vastase ressursside koormamine.
Akf VV Palmi artikkel on eespool viidatud.
20+ aastat vanglat meeskonnale terrorismi eest. FSB tüübid pole jihaadistid.
Viimati muutis kollanePuu, 27 Dets, 2024 23:11, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23184
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas ruger »

Väidetavalt oli antud laevukesel peal rohkem varustust, kui tavaliselt. Mõned on muudetud monitooringujaamadeks.
RUSSIA-LINKED dark fleet* tanker Eagle S (IMO: 9329760), seized by Finland on December 25 for damaging an undersea cable, had transmitting and receiving devices installed that effectively allowed it to become a “spy ship” for Russia, Lloyd’s List has learnt.

The hi-tech equipment on board was abnormal for a merchant ship and consumed more power from the ship’s generator, leading to repeated blackouts, a source familiar with the vessel who provided commercial maritime services to it as recently as seven months ago.

As well as Eagle S, another related tanker from the same ownership cluster, UK-sanctioned Swiftsea Rider (IMO: 9318539), also had similar equipment installed, Lloyd’s List was told.

Cook Islands-flagged Eagle S and Honduras-flagged Swiftsea Rider are two of 26 elderly Russia-linked tankers with opaque ownership structures connected to three related shipmanagers, including two sanctioned by the UK government 12 months ago for “propping up Putin’s war machine”.

The sanctions-circumventing tankers were bought between 2022 and 2023 and placed under bareboat charter arrangements with Eiger Shipping, the shipping arm of Russia oil trader Litasco.

Eagle S was boarded by Finnish forces investigating sabotage of the Estlink 2 undersea cable that disrupted the supply of electricity to Estonia from Finland.

The tanker slowed and dragged its anchor around the cable around midday, December 25, Finland’s police said. Another three cables were also damaged.

The source, who declined to be identified to protect their safety, supplied at least 60 confidential documents about Eagle S to Lloyd’s List in June, including the vetting report that outlined many safety deficiencies discovered during an inspection undertaken while at anchor in Danish waters that month.

These documents, and others relating to dark fleet tankers providing confidential and private information about class, insurance, and flag, and other technical and regulatory requirements, were verified as genuine at the time.

In July, Lloyd’s List reported the serious deficiencies on Eagle S that compromised environmental and crew safety, and underscored the poor maintenance and absence of adherence to regulatory and technical standards for the wider dark fleet.

The source has since provided additional information, telling Lloyd’s List that an unauthorised person, who was not a seafarer, had been identified on board Eagle S.

They said listening and recording equipment was brought on to the 20-year-old tanker via “huge portable suitcases” along with “many laptops” that had keyboards for Turkish and Russian languages when calling at Türkiye and Russia.

The equipment was kept on the bridge or in the “monkey island”, they said. The monkey island is the top-most place on the ship.

The transmitting and receiving devices were used to record all radio frequencies, and upon reaching Russia were offloaded for analysis.

“They were monitoring all Nato naval ships and aircraft,” Lloyd’s List was told.

“They had all details on them. They were just matching their frequencies.

“Russians, Turkish, Indian radio officers were operating it.”

Eagle S also dropped “sensors-type devices” in the English Channel during a transit, they said.

They said no further equipment returned to the ship after it was offloaded for analysis, to their knowledge, but other devices were placed on another related tanker, Swiftsea Rider.

Claims that Russian-linked merchant ships are being used for spying and sabotage activities in the Baltic Sea where Russia is surrounded by Nato allies underscores the rising geopolitical tension in the region amid calls by European political leaders for increased maritime infrastructure defence.


The damage to the Estlink 2 cable is the second time vital undersea cables between Nato allies have been damaged in two months, and the first time a commercial ship suspected of sabotage has been taken into custody by authorities.

In November, China-flagged bulk carrier Yi Peng 3 (IMO: 9224984) was accused of dragging anchor to damage the C-Lion 1 communication cable connecting Finland and Germany.

The bulk carrier spent more than four weeks in international waters in the Danish straits as German, Sweden, Danish and Finnish officials investigated but ended up sailing last Saturday.

The crew on Eagle S would have been aware of its spying activities “as this could not be hidden” but were “threatened with their life, so everybody kept quiet”, the source said.

“They have replaced captains when they raised this issue,” they said.

The beneficial owners of Eagle S and Swiftsea Rider are hidden behind complex corporate structures. The registered owner of Eagle S is a single-ship structure that purports to have an office in the business centre of a luxury hotel in Dubai.

The shipmanager, Mumbai-based Peninsular Maritime India Private Limited cannot be contacted. One of the telephone numbers on its website did not answer. A second number hung up when asked if this was the phone number for Peninsular Maritime. Emails were not answered.

The company’s website claims the company be registered in England, signalling it is likely a copy-and-paste of a template, commonly found in dark fleet shipping companies.
https://www.lloydslist.com/LL1151955/Ru ... -equipment
Viimati muutis ruger, 27 Dets, 2024 22:44, muudetud 2 korda kokku.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Sakamoto
Liige
Postitusi: 315
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:43
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Sakamoto »

maksipoiss kirjutas: 27 Dets, 2024 21:15
NAFO ep kirjutas: 27 Dets, 2024 11:27 Kaitseminister Hanno Pevkur ja kaitseväe juhataja kindralmajor Andrus Merilo leppisid kokku, et täna hommikul alustab merevägi patrull-laevadega Estlink 1 merekaabli kaitset, et kindlustada Eesti ja Soome vahelisi energiaühendusi.

https://www.delfi.ee/artikkel/120346083 ... rull-laeva

Eks näis kuidas vaenlase taktika selletõttu muutub. :scratch:
"Juhtub" näiteks mõni täislastis isend põhja minema, siis on ikka täiesti pupu :scratch:
võib vabalt juhtuda, et sigatsejad võiva nüüd järgmise plaaniga välja tulla, et kuskil keset soome lahte läheb "juhuslikult" abistatult põhja mingi a`la Libeeria lipu all seilav tanker, mingi masuudi ja tõllmokkadest crew lastiga. Siis teab ainult tuul kuhu randa see pask driivib.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23184
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas ruger »

Laevuke siis ilma ankruta täna Soome lahes
EAGLE S today. One of the anchors is missing.

Finnish authorities have questioned the crew of the tanker.

Ship has more than 20 crew members. Crew members are citizens of Georgia and India.

Nationality of officers and captain has not yet been revealed to public.
https://x.com/TallbarFIN/status/1872647312390148309
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Kriku »

See võiks ju olla NATO lepingu art. 4 olukord.
HAT
Liige
Postitusi: 1520
Liitunud: 25 Dets, 2016 10:18
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas HAT »

Sakamoto kirjutas: 27 Dets, 2024 22:30
maksipoiss kirjutas: 27 Dets, 2024 21:15
NAFO ep kirjutas: 27 Dets, 2024 11:27 Kaitseminister ja kaitseväe juhataja kindralmajor Andrus Merilo leppisid kokku- merevagi-saatis-kaabli-juurde-patrull-laeva

Eks näis kuidas vaenlase taktika selletõttu muutub.
võib vabalt juhtuda, et sigatsejad võiva nüüd järgmise plaaniga välja tulla, et kuskil keset soome lahte läheb "juhuslikult" abistatult põhja mingi a`la Libeeria lipu all seilav tanker, mingi masuudi ja tõllmokkadest crew lastiga. Siis teab ainult tuul kuhu randa see pask driivib.
___________________________________________
Kertsi väin taastub masuudireostusest alles 10 a. pärast ja egas Soome laht pole erand.
Mis puutub "musta ja abistatud stsenaariumi keset Soome lahte sigatseja vene jäljega" siis need tõllmokkadest crew nopitakse Kõik merest ja tunnistajatest muutuvad nad kiiresti "vandenõulasteks" koos kogu järgnevaga.
Rahumägi märkis õigesti , et Soome oma "meretaktikaid" ei avalda ja ka meil tuleks
olla kohal infomürata kasvõi Trummipaadiga ja dokumenteerida sigatseja tegevus.
Kui on vettpidavad tõendid , tulevad tegijad .
Uudistaja kollanePuu vastuseks : EOVJ võitlejad omavad võimekust merel/ laevadel majandada.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas vanahalb »

Lemet kirjutas: 27 Dets, 2024 19:49
Ankruga pole endal juhust olnud, ma ise mere ei sõida
Sellega loeme teema ammendunuks, nagu ka kf kompetentsi allaantud ankru vaadeldavusest vöördekilt.
Mul pole selle vastu midagi. Meremeeste kes sõidavad mõnekümne laevaga ja sadamameeste kes käitlevad mõnekümneid laevu vaated alati ei kattu.
Omapoolse teemakokkuvõttena siis
- ankru vaatlemiseks ei pea tingimata laevaga üle ookeani sõitna. Piisab täiesti pardale minemisest. Laevad on erinevad ja tähelepanu võiks pöörata sõnale "esmapilgul". Minnes vööri jne võib teda muidugi näha.
- ankrud võivad lahti pääseda. Täpselt samamoodi nagu liftid alla kukkuda või kraanadel last vabalangemisse minna. Tõsi- niipalju kui ma olen lahtipääsenud ankrute videosid näinud on nad siis läinud koos ketiga merepõhja.
- inimfaktorile tuleks samuti tähelepanu pöörata. See on äge kui kaasfoorumlased on sõitnud adekvaatsete meeskondadega. On ka teistsuguseid koosseise. Mu kogemustest eredama näitena kunagine Volgo-Balt + mingi number kapten kes otsustas sõita Paldiskist Kotkasse sellises diferentis laevaga et propeller ahmas juba sadamas õhku. A pofik, lühike ots ja suveaeg. See on kapteni otsus. Ankrute kaotamisest - eelmise aasta juulis kaotas üks me tellitud laev suht lühikese ülesõiduga Lõuna-Soome sadamate vahel ankru ära. Miks on vaja vahepeal ja peegelsileda merega ankur alla lasta ja see ära kaotada jäigi mulle arusaamatuks. Küsida polnud ka eriti kelleltki. Laadimist juhendav tüürimees tundus enamvähem kaine olema. Kapten ei tulnud kajutistki välja. Aga see polegi kaldapersonali asi. Laev ise oli suht suur, nii 45 000 tonnine ja odavlipu all. Võib-olla Bahama?

Et las soomlased uurivad, ma ei jaksa pead vaevata.
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas MeelisV »

Siin on ju varemgi räägitud et ankru laskumine ja ankur põhjas sõitmine ehk selle järgi lohistamine ei saa jääda saladuseks kellelegi laevas. Seda pidi olema kindlasti tunda.
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Erureamees »

Just nimelt. Teoreetiline olukord, kus rikke tõttu ankur läheb ja jääb ja olukord, kus ankrut lohistatakse järel on ikka erinevad. Teoreetiliselt võib ju selline asi juhtuda allveetaristu kohal, et ankur läheb põhja ja seejärel laev veab seda mingi aja enne kui meeskond märkab. Aga et sellina asi juhtub mitu korda järjest erinevate laevadega on ikka väga suur "vedamine". Soome lahes on ikka torusi ja kaableid veidi harvemini kui Gonsiori tänava all. Ja üldse seda sorti sigatsemine tundub mereõiguse koostajate jaoks olnud vist kujuteldamatu arvestades riikide reageeringuid. Selline asi, et tsiviillaevad viivad karistamatult läbi luure ja sabotaažioperatsioone igal juhul ei tohiks seaduste tõttu karistamatuks jääda.
Sakamoto
Liige
Postitusi: 315
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:43
Kontakt:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitus Postitas Sakamoto »

tundub, et soomlased on kõige hullema seekord ära hoidnud https://www.err.ee/1609561714/soome-hoi ... -lohkumise
seda "kogemata" ankru kaotamist võibolla usuvad mingid tambovi või lasnagorski slabaumnõje.
Tänapäeva laevadele on paigaldatud ka igasugused andurid ja alarmid, kui ankur vabalangemist alustab. Ja kui need "juhuslikult" ei toimi, siis seda kolinat ja vibrat. peaks tundma olema kohe kindlasti.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline