195. leht 666-st
Re: Autoteema
Postitatud: 09 Apr, 2022 22:51
Postitas OLAVI
Nii nagu ostjad on erinevad, nii on ka automüüjate müügistrateegijad erinevad ja on ka platsil ootavaid valmisautosid.
Nendel on tavaliselt kindlad varustuse paketid ja neid muuta ei saa, kui ei tee eritellimust.
Näiteks Datsiat on võimalik saada eritellimusel isegi ILMA roolivõimendita.
Eritellimusel koostatud auto on alati kallim kui masstöö ja kuna tänapäeval inimesed tavaliselt autot ei osta vaid kasutavad autode soetamiseks erinevaid finantsasutuste instrumente ning esmatähtis on kuukulu, siis on automüüjal neile kasulik pakkuda eritellimusel koostatud masinat.
Auto24 andmetel on hetkel saada 291 uut autot kohe laost:
https://www.auto24.ee/new/list.php?stoc ... start%5D=0 Mobile pakub kohe saada olevaid uusi autosid 61 000 tükki:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... LER&vc=Car
Re: Autoteema
Postitatud: 09 Apr, 2022 23:00
Postitas Peeter
Mida sa AMvA keerutad ja vassid? Vaidlus algas meil sellest, kas iga auto toodetakse lõpptarbija tellimuse alusel või mitte. Seda sa siin jahusid, kuidas "lähed ja tellid" ja siis müügimees muudkui murede korral helistab ja pakub kompusid jne. Et migeid "valmisautosid" ei ole. Mina kirjutasin vastu, et päris nii see ei ole, et isegi S-Mersut ja 7-ndat bemmi tellivad vähemalt suurdiilerid ilma lõpptarbijalt tellimust omamata (isegi teda teadmata!) omale partiidena platsi. Ja ka väikediilerid. Ainult, et Eesti tasemel esindus vist selleks väikediilerikski veel ei kvalifitseeru, kes S-e ja 7-meid omal äranägemisel valmis tellivad.... Et ei ole nii, et kohe iga auto pärast hakkab maailm AMvA taolise üksik tellija ümber pöörlema. Isegi Eestis mitte, maailmast rääkides ammugi mitte. Isegi siin kirjutas keegi juba, et tarbesõidukeid vähemalt Eestis pigem ostetakse kui tellitakse. See, et hetkel on olukord tagurpidi ja tehased on komplekteerimisega hädas ja seetõttu igatsugu laod on tühjad, järjekorrad on pikad jne ei muuda asjaolu, et veel mõned ajad (minimaalselt enne koroonat, et sa nüüd midagi õhust kokku ei hakkaks aretama) tagasi oli piirkondlikes ladudes sitaks masinaid müügiootel. Pidevalt jooksid reklaamid, nt Škodal isegi Eesti mõistes väga heade müügitulemuste juures oli suht pidevalt a´la "jaanuari-eri", "märtsi-eri", ja nende vahel veel "muidu-niisama-aastapäeva-eri" kus netilehe loetelus oli terve kari masinaid mudelite kaupa "supersoodsalt erialega LAOST KOHE VÄLJA ANDA", mitte et räägiti soodustingimustel tellimistest. Loomulikult oli samal ajal võimalik ka minna esindusse ja hakata "laiama, et mina teilt mingit laoplatsiautot ei taha, vaid nõustun ainult uue spetsiaalselt minu tellimuse alusel mulle tehtud autoga". Ja siis näedki neid ülipikki lisavarustuse lehekülgi. Ja teistel tootjatel on see samamoodi. St siis oli laovaru üleval, aga nüüd on tarneprobleemid ja pikad tellimise järjekorrad. Ja sellest tulenevalt saabki praegu olla olukord, et kuna tehased ei oma enam laovarupuhvrit ja samas ei suuda toota ka nii palju võrreldes tellimustega (nb! tellimuste volatiivsus), siis pannakse härra AMvA tellimus kuskile tulevikku ei-tea-mitmenda tootmisnädala peale ja öeldakse, et võta loetelust ja pane kirja mis tahad. Hetkel ei ole see mingi müstika, vaid lihtsalt tootmise logistika. Ja siis võib sulle tunduda, et näe ekstra mulle tehaksegi! Ja et iga autoga ongi nii! Saadakse majandus joonele tagasi, saadakse tarneahelad tootmise planeerimisega samasse takti tagasi (aga millal need asjad juhtuvad, vat ei tea), siis näed kuidas tootjate edasimüüjatelt ilmuvad jällegi välja need "supersoodsalt erialega LAOST VÕTMED-KÄTTE KOHE VÄLJA ANDMISEGA" pakkumised. Kui sa lollike selle esinduste lisavarustuseloetelu peale arvad, et kõik autod toodetakse nüüd-ja-alati lõpptellija soovide järgi, no siis palju õnne sulle, kes sa seda kõike nii täpselt tead!
Tootmine peab toimuma tõrgeteta ja loomulikult on hea, kui suudad sättida ennast nii, et ise riskima ei pea- et toodang on juba enne tsükli algust tellimustega kaetud. Aga alati ei ole nii. Täis laoplatsid tähendavad survet müügile ja diilerite müügikohustused kajastuvad "eripakkumistena-võtmed-kohe-kätte"-stiilis (mida ka meie siin Eestiski oleme küllalt näinud), aga kui toodang on defitsiidis, siis ütleb müügimees heale kundele: "Minu soodustus sulle on see, et SINA SAAD KAUBA KOHE KÄTTE, või äärmisel juhul esimesel võimalusel, aga mingi tava-volt saab selle ehk 4 kuu pärast.
P.S. Kui sa neid asjaolusid autokaubanduses (ja ka üldiselt hulgimüügis) ei tea, siis pole sa antud sektoris pädev, ja vähemalt müügialal autoesinduses sinu staaz 5-aasta pikkuseni küll ei tohiks küündida. Aga ma pigem arvan, et tegelikult sa tead küll, lihtsalt tahad vaielda.
Re: Autoteema
Postitatud: 10 Apr, 2022 0:04
Postitas Peeter
Eraldi teemaks selle "tellimise-ostmise", (tegelikult "tellimise-liisimise") teljel on see auto tähtsus instrumendina meie ühiskonnas. Kuidas käiakse suisa perenõukoguga ja arutatakse ja siis tellitakse. Ja siis liisitakse. Ja siis räägitakse kõva ja selge häälega, et "Mina ostsin endale!" Personaalne omale ost. Tegelikult on see panga auto, millega on tal õigus sõita, kui ta õigeaegselt esitatud arved tasub ja liisija kohustusi täidab. Ja siis selgub veel, et liisitud firmale ja ei raatsita erisoodustustki maksta...
Õnnestus mul kunagi osaleda Belgia kindlustuse ja liisingu oksjonitel. Jäi silma, ja ka kohalikega vesteldes selgus justkui üllatav asjaolu: seal ei oma see "personaalne minu oma auto" üldsegi mitte sellist rolli. Inimestel on meie mõistes justkui super-täis-teenus liisingleping. Isegi väikese põksu korral läheb auto pangale tagasi ja inimene läheb platsilt uut valima (NB! MITTE TELLIMA). Ta on teinud täisteenuslepingu ja teda absoluutselt ei koti, mis sellest või teisest autost saab, tema maksab selle eest, et iga päev autoga sõita saab. Ma nägin nii palju selliseid autosid või selliste vigastustega autosid, millest eestlane sellise hinna eest nii lihtsalt iialgi ei loobuks, vaid sitsiks ja ootaks kuni tema nunnuke uuesti üles taotakse, aga belglane selgitas: lähen võtalt platsilt uue, neid seal reas samasuguseid 3-seid bemme või Audi 4-sid vmt. Mul ju homme sõita vaja. Ma olen ju maksnud selle eest pangale iga kuu? Minu leping pangaga ei ole konkreetse auto kohta, vaid pank garanteerib mulle sõitva auto igaks päevaks. Kõik riskid on makse sees (auto soetamine, kindlustus, tehnoabi, klaasid, rehvid, mis iganes). Lihtslat hetkel on lepingu täitmise vahendiks nt konkreetse VIN-iga sinine BMW. Ja kui midagi juhtub, siis vastavalt lepingule ja asjaoludele tasun vajadusel omavastutuse kui peakski vaja olema, vaadatakse leping üle ja lähen võtan platsilt uue (st lepingus asendatakse VIN-kood ja vb muudetakse makset). Mind ei koti üldsegi mida pank selle katkise autoga teeb, mina saan uue. Täna punane bemm, homme vb juba sinine. Ja mis siis? Punane jääb pangale. Kas lüüakse üles ja läheb omanikule tagasi? Uuele ringile? Oiei, keegi ei tee midagi, vb pestakse ära ja läheb oksjonile ja müüakse maha. Ega see, kes temaga sõitis enne, ega see ju teda tagasi ei taha ju. Tal juba uus.
Vat niimoodi selgitas mulle mees, kelle firma pidevalt päevast päeva ostab autosid nii terveid kui katkisi Belgia liisingute-kindlustuste oksjonikeskkonnast. Küsisin seda ekstra, sest ma lihtsalt ei mõistnud tookord seda kuidas moodi belglase jaoks ei ole auto üldsegi nii personaliseeritud nagu eestlase jaoks justkui pereliige, vaid lihtsalt tarbeese. Samas on see meie jaoks justkui pereliige ja näitamise asi....
Samas tuleb tunnistada, et selline leping ja suhtumine pole võimalik, kui pangal või tema partneril poleks kohe võtta platsilt järgmist uut masinat. St süsteem eeldab mitte tellimisi, vaid valmistoodangu ladu.
P.S. OLen varem korduvalt öelnud välja mõtet, et kui meie kodude pesumasinad peaksid olema tänava pealt vaadates teistele näha nagu autogi, siis Miele käive Eestis tõuseks tohutult...
Re: Autoteema
Postitatud: 10 Apr, 2022 9:52
Postitas AMvA
Peeter kirjutas:Mida sa AMvA keerutad ja vassid? Vaidlus algas meil sellest, kas iga auto toodetakse lõpptarbija tellimuse alusel või mitte. Seda sa siin jahusid, kuidas "lähed ja tellid" ja siis müügimees muudkui murede korral helistab ja pakub kompusid jne. Et migeid "valmisautosid" ei ole. Mina kirjutasin vastu, et päris nii see ei ole, et isegi S-Mersut ja 7-ndat bemmi tellivad vähemalt suurdiilerid ilma lõpptarbijalt tellimust omamata (isegi teda teadmata!) omale partiidena platsi. Ja ka väikediilerid. Ainult, et Eesti tasemel esindus vist selleks väikediilerikski veel ei kvalifitseeru, kes S-e ja 7-meid omal äranägemisel valmis tellivad.... Et ei ole nii, et kohe iga auto pärast hakkab maailm AMvA taolise üksik tellija ümber pöörlema. Isegi Eestis mitte, maailmast rääkides ammugi mitte. Isegi siin kirjutas keegi juba, et tarbesõidukeid vähemalt Eestis pigem ostetakse kui tellitakse. See, et hetkel on olukord tagurpidi ja tehased on komplekteerimisega hädas ja seetõttu igatsugu laod on tühjad, järjekorrad on pikad jne ei muuda asjaolu, et veel mõned ajad (minimaalselt enne koroonat, et sa nüüd midagi õhust kokku ei hakkaks aretama) tagasi oli piirkondlikes ladudes sitaks masinaid müügiootel. Pidevalt jooksid reklaamid, nt Škodal isegi Eesti mõistes väga heade müügitulemuste juures oli suht pidevalt a´la "jaanuari-eri", "märtsi-eri", ja nende vahel veel "muidu-niisama-aastapäeva-eri" kus netilehe loetelus oli terve kari masinaid mudelite kaupa "supersoodsalt erialega LAOST KOHE VÄLJA ANDA", mitte et räägiti soodustingimustel tellimistest. Loomulikult oli samal ajal võimalik ka minna esindusse ja hakata "laiama, et mina teilt mingit laoplatsiautot ei taha, vaid nõustun ainult uue spetsiaalselt minu tellimuse alusel mulle tehtud autoga". Ja siis näedki neid ülipikki lisavarustuse lehekülgi. Ja teistel tootjatel on see samamoodi. St siis oli laovaru üleval, aga nüüd on tarneprobleemid ja pikad tellimise järjekorrad. Ja sellest tulenevalt saabki praegu olla olukord, et kuna tehased ei oma enam laovarupuhvrit ja samas ei suuda toota ka nii palju võrreldes tellimustega (nb! tellimuste volatiivsus), siis pannakse härra AMvA tellimus kuskile tulevikku ei-tea-mitmenda tootmisnädala peale ja öeldakse, et võta loetelust ja pane kirja mis tahad. Hetkel ei ole see mingi müstika, vaid lihtsalt tootmise logistika. Ja siis võib sulle tunduda, et näe ekstra mulle tehaksegi! Ja et iga autoga ongi nii! Saadakse majandus joonele tagasi, saadakse tarneahelad tootmise planeerimisega samasse takti tagasi (aga millal need asjad juhtuvad, vat ei tea), siis näed kuidas tootjate edasimüüjatelt ilmuvad jällegi välja need "supersoodsalt erialega LAOST VÕTMED-KÄTTE KOHE VÄLJA ANDMISEGA" pakkumised. Kui sa lollike selle esinduste lisavarustuseloetelu peale arvad, et kõik autod toodetakse nüüd-ja-alati lõpptellija soovide järgi, no siis palju õnne sulle, kes sa seda kõike nii täpselt tead!
Tootmine peab toimuma tõrgeteta ja loomulikult on hea, kui suudad sättida ennast nii, et ise riskima ei pea- et toodang on juba enne tsükli algust tellimustega kaetud. Aga alati ei ole nii. Täis laoplatsid tähendavad survet müügile ja diilerite müügikohustused kajastuvad "eripakkumistena-võtmed-kohe-kätte"-stiilis (mida ka meie siin Eestiski oleme küllalt näinud), aga kui toodang on defitsiidis, siis ütleb müügimees heale kundele: "Minu soodustus sulle on see, et SINA SAAD KAUBA KOHE KÄTTE, või äärmisel juhul esimesel võimalusel, aga mingi tava-volt saab selle ehk 4 kuu pärast.
P.S. Kui sa neid asjaolusid autokaubanduses (ja ka üldiselt hulgimüügis) ei tea, siis pole sa antud sektoris pädev, ja vähemalt müügialal autoesinduses sinu staaz 5-aasta pikkuseni küll ei tohiks küündida. Aga ma pigem arvan, et tegelikult sa tead küll, lihtsalt tahad vaielda.
Mul on sulle kaks sooja ja sõbralikku soovitust: esiteks ära kirjuta asjadest, millest sa absoluutselt mitte midagi ei tea ja teiseks katsu leida abi oma grafomaania vastu.
Ah jaa, veel üks asi. Katsu oma kirjutised enne postitamist paar korda mõttega läbi lugeda ja ainult siis postitada, kui sa seal mingit infot ja loogikat leiad.
Re: Autoteema
Postitatud: 10 Apr, 2022 10:08
Postitas Kirs
OLAVI, sa pole ikka valgustanud oma varasema posti tagamaid. Ajasid jama? Kas tõesti oli-on nii, et kiibipuudusel saad nüüd tellides sihukese makiga auto nagu sinu poolt pildil? Kui see nii on, siis soovin ka selle info allikat. Uurisin üleeile Peugeot esindusest Berlingo -de kohta. Jah, tellimuste täitmine on väga pikk, see aasta tellides saad kätte järgmine aasta, aga tellimuse pikkus EI olene tellitavast lisavarustusest.
Re: Autoteema
Postitatud: 10 Apr, 2022 19:15
Postitas Lemet
Uurisin üleeile Peugeot esindusest Berlingo -de kohta
Meenus seda lugedes vana juudi lustilugu. Kas teate, ei Abram Moissejevitš võitis eile täringutega 1000 rubla?
Esiteks mitte Abram Moissejevitš, vaid Anatoli Abramovitš, teiseks, mitte täringutega, vaid kaartidega, kolmandaks mitte võitis, vaid kaotas ja neljandaks- mitte 1000, vaid 150...aga muidu on teie info täiesti täpne...
Niisiis- Peugeot ja Berlingo??? Ja mulle lubati paar nädalat tagasi uus Citroen Berlingo kätte nädalaga...tõsi küll, mitte pika kerega. Sest seda diiselmootoriga enam ei pakutagi, ainult elektriga.
Re: Autoteema
Postitatud: 10 Apr, 2022 19:21
Postitas Kirs

Partner ikke oli teemaks.
Re: Autoteema
Postitatud: 15 Apr, 2022 23:42
Postitas NGolf
Selle video
https://twitter.com/bopanc/status/1512110871656509448 valguses tekkis huvi, millised tanklad Eestis ei müü üldse Vene kütust (diislit)? Kui tankimisharjumusi muuta, siis tahaks otsuses täitsa kindel olla, mitte lihtsalt kallima hinna eest teisest tanklast kütust osta, kus sees on ikka samast tünnist võetud naftatoode.
Siin
https://www.aripaev.ee/uudised/2022/03/08/kutusefirmad-loobuvad-jarjest-vene-toorainest-kas-eesti-elaks-ule-ka-taieliku-embargo- on ehk sellest juttu, aga ei näe täisteksti...
Re: Autoteema
Postitatud: 15 Mai, 2022 0:39
Postitas sass2401
Vaprad mehed igas olukorras- bemm läks põlema ja milline tegutsemistahe/- oskus ja kustutite hulk
https://t.me/kyivoperativ/97327
Re: Autoteema
Postitatud: 16 Mai, 2022 16:11
Postitas teeline35
Selline imelik uudis jäi silma;
https://www.err.ee/1608598693/ukraina-s ... plaatinale Autofirmad hakkasid raha säästmiseks rohkem kasutama plaatinat, mis on odavam kui pallaadium. Kiirem üleminek plaatinale võib aga järsult tõsta plaatina hinda, vahendas Reuters.
Venemaal on umbes 25-30 protsenti maailma pallaadiumi varudest. Venemaa toodab umbes kaheksa protsenti maailma plaatinast. Ukraina sõja tõttu vähendavad firmad Venemaaga ärisidemeid.
"Pallaadiumi asendamise jõupingutused on tohutult kasvanud. Autofirmad säästavad nii tohutult. Sellele lisandub mure pallaadiumi kättesaadavuse pärast," teatas WPIC-i tippjuht Trevor Raymond.
Huvitav kui pallaadium on kõvasti kallim plaatinast, miks alles nüüd on mõttesse tulnud vahetada kallim tooraine odavamaga?
Re: Autoteema
Postitatud: 16 Mai, 2022 16:35
Postitas Kapten Trumm
Uudistes oli kuulda, et Renault müüs 1 rublaga NAMI-le ära oma Moskva tehase ja seal algab Moskvitside tootmine

Re: Autoteema
Postitatud: 17 Mai, 2022 9:43
Postitas nimetu
Huvitav kui pallaadium on kõvasti kallim plaatinast, miks alles nüüd on mõttesse tulnud vahetada kallim tooraine odavamaga?
Võib olla tootmistehnoloogia iseärasused, logistika või midagi muud.
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Mai, 2022 14:21
Postitas moscito
See kogus elektroonikat mis seni läks venesse masinate jaoks, saab nüüd kasutada euroopa autotööstuse kiibileevenduseks ja uute autode müük peaks tõusma.
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Mai, 2022 14:34
Postitas _dumbuser_
moscito kirjutas:See kogus elektroonikat mis seni läks venesse masinate jaoks, saab nüüd kasutada euroopa autotööstuse kiibileevenduseks ja uute autode müük peaks tõusma.
Teoreetiliselt jah. Praktika võib olla aga selline, et detailid on nii täpseks tehtud, et väga üksteisega asendada ei saa. Erinevate markide puhul pole mõtet rääkidagi aga pole võimatu, et ka erinevate mudelite puhul ei saa hakkama lihtsalt mingi funktsiooni tarkvaralisest sisse või välja lülitamisest, kuigi aastaid on proovitud unifitseerida. Lisaks on on paljud asjad programmeeritavad ja siinkohal võib olla olukord kus seda softi saab vaid ühe korra sisse kirjutada.
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Mai, 2022 18:37
Postitas maksipoiss
moscito kirjutas:See kogus elektroonikat mis seni läks venesse masinate jaoks, saab nüüd kasutada euroopa autotööstuse kiibileevenduseks ja uute autode müük peaks tõusma.
Ma loodaks , et vähemalt tarneajad natukenegi lüheneks
