Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Kõik käimasolevast sõjast
Vasta
Kasutaja avatar
Health
Liige
Postitusi: 870
Liitunud: 25 Aug, 2019 14:13
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Health »

ermot kirjutas: 10 Apr, 2023 10:01Eksrahandusminister teatas maailma rahvusvaluutas arveldustele ülemineku ajast
Venemaa rahandusministeeriumi endine juht Zadornov lubas 10 aastaga üleminekut rahvusvaluutas arveldustele
https://iz.ru/1495916/2023-04-10/eks-mi ... cvaliutakh
Kas neid pröögatusi pole pea iga mõne aasta tagant tulnud? Mäletan, et Krimmi okupeerimise kandis ajas mul vene keele õpetajaks olnud proua sarnast teksti.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23184
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ruger »

Londonis registreeritud varifirma toimetas üle miljardi dollari eest elektroonikat ja IT tooteid orkistani peale sõja algust Ukrainaga

A British business registered to a terraced house in a north London suburb appears to have arranged the sale of about $1.2bn of electronics into Russia since Vladimir Putin’s full-scale invasion of Ukraine at the start of 2022.

Mykines Corporation LLP, a company based in the London borough of Enfield, is listed in Russian records as having sent shipments including semiconductors, servers, laptops, computer components, telecoms network equipment and consumer electronics. The records list brands ranging from Huawei and H3C to Intel, AMD, Apple and Samsung.

According to these customs filings, at least $982mn of the goods listed as sent by Mykines are subject to restrictions on export by UK companies or individuals to Russia. Sale of these goods to Russia without permission from the UK authorities may constitute a breach of its sanctions, even though the goods shipped by Mykines entered Russia from other countries — largely China.
https://www.ft.com/content/bdd8c518-bf1 ... be512e2e92
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
ermot
Liige
Postitusi: 1030
Liitunud: 25 Dets, 2011 15:33
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ermot »

Sõprus läbi?
Rosatom nõuab Soomelt pärast tuumaelektrijaamade lepingu lõpetamist 920,5 miljoni euro suuruse laenu tagastamist
https://www.kommersant.ru/doc/5926551
Rosatom nõudis Soome energiafirmalt Fennovoima 920,5 miljoni euro suuruse laenu ennetähtaegset sulgemist pärast Hanhikivi-1 tuumajaama ehituslepingu ühepoolset lõpetamist. 2022. aasta kevadel nõudis Soome pool Venemaa poolelt 1,7 miljardit eurot, millele riigikorporatsioon vastas hagide esitamisega kokku 3 miljardi euro ulatuses.

Rosatomi nõuded laenu ennetähtaegseks sulgemiseks said teatavaks Atomenergoprom kontserni (osa riigikorporatsioonist) IFRS-i 2022. aasta aruandest ( .pdf ) . Dokumendis on kirjas, et "kontserni organisatsioonid on esitanud nõuded Fennovoima Oy antud laenu ennetähtaegseks tagastamiseks." Aruandest selgub, et Soome energiaettevõttele väljastati varem 920,5 miljoni euro suurune laen, mis on ebaselge, kas see summa sisaldub Rosatomi kuues 3 miljardi euro suuruses nõudes, mis olid varem teada.

Hanhikivi-1 TEJ on ühe plokiga tuumaelektrijaama realiseerimata projekt Soomes. Taotlus jaama ehitamiseks esitati vabariigi valitsusele 2015. aastal. Mais lõpetas Soome pool lepingu, viidates Rosatomi "olulistele viivitustele" ja Ukraina konfliktile, mis väidetavalt halvendas olukorda. Rosatom leiab, et Soomel polnud põhjust lepingut lõpetada. Rosatomi direktor Aleksei Lihhatšov nimetas Helsingi otsust poliitiliseks. Ta kutsus "Soome ülemusi" omal kulul oma maailmavaadet realiseerima ja raha Venemaale tagastama.
Meedia: Venemaa eelarve tulu ettevõtluse ühekordsest tasust ületab deklareeritud summa
https://www.gazeta.ru/business/news/202 ... 3539.shtml
Suurettevõtete ühekordsest sissemaksest saadavate tulude maht Venemaa eelarvesse võib ulatuda kuni 470 miljardi rublani. - see on 1,6 korda rohkem kui Vene Föderatsiooni rahandusministeeriumi deklareeritud 300 miljardit rubla . Sellest teatas ajaleht Izvestia , viidates riikliku teadusülikooli majanduskõrgkooli (NRU HSE) riigi- ja munitsipaalhalduse instituudi (ISMU) majandusekspertiisi keskuse uuringule.

Uuring ütleb, et 300 miljardi dollari suuruse panuse tagamiseks võiks ootamatu maksumääraks määrata 3,2%. Kõrgem majanduskool märkis, et see arv saadi Rosstati koondandmete analüüsi põhjal kasumlike organisatsioonide majandustulemuste ja ettevõtete avalike finantsaruannete kohta.
:lol:
Kohus käskis sushitootjal Yobidoyobil nime muuta
https://www.vedomosti.ru/business/news/ ... elya-sushi
Krasnojarski territooriumi vahekohus tunnistas sushi ja rullide võrgustiku nime "Yobidoyobi" (jaapani keelest tõlgituna tähendab "nädalapäev - laupäev") inimlikkuse ja moraali põhimõtetega vastuolus olevaks. Vastavalt vahekohtuasjade arhiivikapis avaldatud 7. aprilli kohtuotsusele määrati ettevõttele ka nimemuutus .

«Arbitraažikohus jõuab järeldusele, et kostja firmanimes sisalduv sõna «YOBIDOYOBI» on tähis, mis on vastuolus avalike huvide, inimlikkuse ja moraali põhimõtetega, kuna olles piiramatu arvu isikute infoväljas. , suure tõenäosusega tekitab see sõna assotsiatsioone vene keele kuritahtliku roppuse sõnavaraga," seisab otsuses.
Aeroflot saadab esimest korda lennukid Iraani remonti
https://abnews.ru/center/news/msk/2023/ ... nta-v-iran
Märgitakse, et 5. aprillil lendas laia kerega reisilennuk Airbus A330-300 registreerimisnumbriga RA-73700 Iraani pealinna, kus lennukeid hakkavad teenindama kohaliku suurima lennufirma Mahan Air tehnilised spetsialistid.

Täpsustamist väärib ka see, et Aeroflot arutas hoolduse võimalust Iraanis mitu kuud. Esimese A330 Mahan Airile remonti saatmise põhiülesanne on liinilaeva teliku hooldus. Enne seda kasutas Aeroflot sellistel eesmärkidel teiste pakkujate, eelkõige Hongkongi HAECO võimsusi. Üle-eelmise aasta suvel sõlmis vedaja selle ettevõttega uue pikaajalise lepingu lennuki komponentide hoolduseks ja kapitaalremondiks. Kuid sanktsioonide surve mõjutas ka remonditeenuseid ja varuosade tarnimist kodumaistele vedajatele, vahendab RBC.
Veel üks rahvastevahelise sõpruse lõpusignaal?
GAZ esitas Volkswageni vastu 28,4 miljardi rubla hagi
https://www.vedomosti.ru/business/news/ ... volkswagen
Nižni Novgorodi oblasti arbitraažikohus sai Gorki autotehaselt (GAZ) 28,4 miljardi rubla suuruse nõude Saksa autotootja Volkswageni vastu, selgub vahekohtuasjade arhiivikapist. Täpsustatakse, et hagi esitati kohtusse 7. aprillil 2023. Asja toimikus andmed puuduvad.

GAZ-i grupp keeldus kommentaaridest ja Volkswageni esindaja märkis, et "kõigepealt peate välja selgitama väidete olemuse."

Venemaa autotootja esitas Volkswageni vastu hagi juba tänavu märtsi keskel. Seejärel nõudis GAZ grupp Saksa partnerilt 15,6 miljardi rubla hüvitamist. poolte vahel sõlmitud lepingu ennetähtaegse lõpetamise tõttu autode Skoda ja Volkswageni lepingulise kokkupanemise kohta GAZ kontserni Nižni Novgorodis asuvas kohas. See leping lõpetati 2022. aasta augustis – kolm aastat enne tähtaega – seoses USA riigikassa sanktsioonide jõustumisega Venemaa ettevõtte vastu.
No one said survival was fun.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Gideonic »

Täpsustamist väärib ka see, et Aeroflot arutas hoolduse võimalust Iraanis mitu kuud. Esimese A330 Mahan Airile remonti saatmise põhiülesanne on liinilaeva teliku hooldus. Enne seda kasutas Aeroflot sellistel eesmärkidel teiste pakkujate, eelkõige Hongkongi HAECO võimsusi. Üle-eelmise aasta suvel sõlmis vedaja selle ettevõttega uue pikaajalise lepingu lennuki komponentide hoolduseks ja kapitaalremondiks. Kuid sanktsioonide surve mõjutas ka remonditeenuseid ja varuosade tarnimist kodumaistele vedajatele, vahendab RBC.
Peaks vist Iraanile ka Lääne lennukite varuosaturu kinni keerama?
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas davidsoniharald »

Gideonic kirjutas: 11 Apr, 2023 8:20
Täpsustamist väärib ka see, et Aeroflot arutas hoolduse võimalust Iraanis mitu kuud. Esimese A330 Mahan Airile remonti saatmise põhiülesanne on liinilaeva teliku hooldus. Enne seda kasutas Aeroflot sellistel eesmärkidel teiste pakkujate, eelkõige Hongkongi HAECO võimsusi. Üle-eelmise aasta suvel sõlmis vedaja selle ettevõttega uue pikaajalise lepingu lennuki komponentide hoolduseks ja kapitaalremondiks. Kuid sanktsioonide surve mõjutas ka remonditeenuseid ja varuosade tarnimist kodumaistele vedajatele, vahendab RBC.
Peaks vist Iraanile ka Lääne lennukite varuosaturu kinni keerama?
Iraan on sama moodi sanktsioonide all juba aastaid nagu Venemaa. Neil ei ole ligipääsu Lääne varuosaturule. Puutusin kokku ühe inimesega, kes hooldas Iraanis lennukeid. Seal käib lennukihooldus konkreetselt "võtad sealt aia ääres seisvalt mootorilt ventilaatori labad maha ja paigaldad sellele lennukile, mis õhtul lendama läheb". Ilma igasuguse paberitöö või kontrollita. Kuidas nad seal üldse veel lendavad, jääb mulle arusaamatuks. Asjaolu, et Aeroflot peab sina minema hooldust tegema näitab mudaliigat millesse nad kukkunud on.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
OhYeah
Liige
Postitusi: 395
Liitunud: 26 Veebr, 2022 1:41
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas OhYeah »

davidsoniharald kirjutas: 11 Apr, 2023 9:14 Iraan on sama moodi sanktsioonide all juba aastaid nagu Venemaa. Neil ei ole ligipääsu Lääne varuosaturule. Puutusin kokku ühe inimesega, kes hooldas Iraanis lennukeid. Seal käib lennukihooldus konkreetselt "võtad sealt aia ääres seisvalt mootorilt ventilaatori labad maha ja paigaldad sellele lennukile, mis õhtul lendama läheb". Ilma igasuguse paberitöö või kontrollita. Kuidas nad seal üldse veel lendavad, jääb mulle arusaamatuks. Asjaolu, et Aeroflot peab sina minema hooldust tegema näitab mudaliigat millesse nad kukkunud on.
Iraanil on sellise tegevusega väga pikk ja põhjalik kogemus:

Deep Intel on the Smugglers Who Keep Iran's F-14s Flying - https://youtu.be/WNP_ifehr9E
Kasutaja avatar
wk2
Liige
Postitusi: 3358
Liitunud: 22 Aug, 2014 17:16
Asukoht: Võromaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas wk2 »

Häkkerirünnaku tõttu jäi Venemaa tolliteenistuse töö halvatuks, mis tõi kaasa kaubavarustuse krahhi.
Vene Föderatsiooni Föderaalse Tolliteenistuse IT-süsteemid ei tööta teist päeva. Osakond langes häkkerirünnaku ohvriks. Varingust teatas 11. aprillil Venemaa meedia, edastab Dialog.UA . Probleemid tekkisid väidetavalt juba esmaspäeva, 10. aprilli hommikul. Siiani pole olukorda parandatud. Peatatud on kogu Venemaal tollipostide töö, samuti kauba vormistamine. Töötajad kardavad arvutit sisse lülitada ja töötavad eranditult paberiga.
Venemaa Föderatsiooni tolliteenistus kinnitas infot häkkerirünnaku kohta. Teadaolevalt on osakonnas kasutusele võetud 1. kategooria avariirežiim. Juurdepääs FCS-i ametlikule veebisaidile väljaspool Euraasia Majandusliitu olevate riikide juurdepääs oli piiratud. Kokkuvarisemise tõttu olid venelased Kaug-Idas ja teistes piirkondades sunnitud naasma paberikaubanduse juurde ja kasutama fakse. Vene Föderatsioonil oli probleeme kauba vastuvõtmisega nii Euroopast kui Aasiast, tollivormistuses esines suuri viivitusi. Hiina piiril olevate tollipunktide töö on täielikult halvatud. Ja Eesti ja Läti piiril on kirjas tohutud järjekorrad, milles seisatakse 8-9 tundi. " Lühidalt kokkuvarisemine... Terve riik seisab, seda pole kunagi varem juhtunud ," kirjutab Vene meedia.
https://news.dialog.ua/271504_1681215394
Bertel Gripenberg: See lõhe on sügavam surmast, on sünge, pime ja lai - ta lahutab inimest sellest, kes punaseks kiskjaks sai.
Kasutaja avatar
ermot
Liige
Postitusi: 1030
Liitunud: 25 Dets, 2011 15:33
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ermot »

EL teatas, et Venemaa Föderatsiooni õhuruum Euroopasse suunduvate lendude jaoks on suletud kuni 2029. aastani
https://www.gazeta.ru/business/news/202 ... 5285.shtml
EL teatas, et Venemaa õhuruum Euroopasse suunduvate lendude jaoks on suletud kuni 2029. aastani . Nii öeldakse Euroopa Lennuliikluse Ohutuse Organisatsiooni aruandes .

"Me eeldame praegu, et Ukraina ja Venemaa õhuruum jääb suletuks kuni planeerimishorisondi lõpuni (2029)," öeldakse raportis.

Varem kirjutas Kommersant, et transpordiministeerium koostas kodumaise lennutööstuse arendamise projekti aastani 2030 väärtusega 627 miljardit rubla.

Enne seda kuupäeva peaks Venemaa lennuparki täiendama tuhande kodumaise tootmise lennukiga. Samas on teedeministeeriumi prognoosides sündmuse arenguks kaks stsenaariumi: põhi- ja lisastsenaarium (pessimistlik). Pessimistliku stsenaariumi korral ei ole võimalik varuosade varusid täiendada.
No one said survival was fun.
kalvis
Liige
Postitusi: 1443
Liitunud: 03 Aug, 2014 9:49
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas kalvis »

davidsoniharald kirjutas: 11 Apr, 2023 9:14 Iraan on sama moodi sanktsioonide all juba aastaid nagu Venemaa. Neil ei ole ligipääsu Lääne varuosaturule. Puutusin kokku ühe inimesega, kes hooldas Iraanis lennukeid. Seal käib lennukihooldus konkreetselt "võtad sealt aia ääres seisvalt mootorilt ventilaatori labad maha ja paigaldad sellele lennukile, mis õhtul lendama läheb". Ilma igasuguse paberitöö või kontrollita. Kuidas nad seal üldse veel lendavad, jääb mulle arusaamatuks. Asjaolu, et Aeroflot peab sina minema hooldust tegema näitab mudaliigat millesse nad kukkunud on.
Kuigi kannibaliseeritud lennuki varuosad on isegi OK siis kokkuvõttes taandub asi vene lennukeid üle oma territooriume lennata lubavatae riikide endi südametunnistusele. Kui aga üks selline lapitud lennuk alla kukub ja tapab Türgis inimesi? Riik ju teab, et vene lennukid on kehva hooldusega. Kahjuks ainus juhtum seni oli lennuväljal aga aja möödudes oht aina kasvab. Ise hoian pöialt, et see juhtuks varsti. Tõenäoliselt peale seda saavad vene lennukid peaaegu kõikjal keelu nagu juhtu Boiengu MAX lennukitega.
ribikardin
Liige
Postitusi: 398
Liitunud: 25 Jaan, 2009 15:13
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ribikardin »

davidsoniharald kirjutas: 11 Apr, 2023 9:14
Gideonic kirjutas: 11 Apr, 2023 8:20
Täpsustamist väärib ka see, et Aeroflot arutas hoolduse võimalust Iraanis mitu kuud. Esimese A330 Mahan Airile remonti saatmise põhiülesanne on liinilaeva teliku hooldus. Enne seda kasutas Aeroflot sellistel eesmärkidel teiste pakkujate, eelkõige Hongkongi HAECO võimsusi. Üle-eelmise aasta suvel sõlmis vedaja selle ettevõttega uue pikaajalise lepingu lennuki komponentide hoolduseks ja kapitaalremondiks. Kuid sanktsioonide surve mõjutas ka remonditeenuseid ja varuosade tarnimist kodumaistele vedajatele, vahendab RBC.
Peaks vist Iraanile ka Lääne lennukite varuosaturu kinni keerama?
Iraan on sama moodi sanktsioonide all juba aastaid nagu Venemaa. Neil ei ole ligipääsu Lääne varuosaturule. Puutusin kokku ühe inimesega, kes hooldas Iraanis lennukeid. Seal käib lennukihooldus konkreetselt "võtad sealt aia ääres seisvalt mootorilt ventilaatori labad maha ja paigaldad sellele lennukile, mis õhtul lendama läheb". Ilma igasuguse paberitöö või kontrollita. Kuidas nad seal üldse veel lendavad, jääb mulle arusaamatuks. Asjaolu, et Aeroflot peab sina minema hooldust tegema näitab mudaliigat millesse nad kukkunud on.
Kannibaliseeritakse ka EASA ja FAA alla kuuluvaid õhusõidukeid. Jätkuva lennukõlblikuse osakond peab lennutundidel ja tsükklitel järge ja vajadusel tõstetakse vajalik ja sobiv osa vajalikule õhusõidukile. Ei maksa siin Iraanlasi mingite legendide põhjal lollideks pidada, et nad seda ilma kalkuleerimise ja arvepidamiseta töökojataseme otsustena silma ja tunde järgi teevad. Seda esiteks. Teiseks on Iraan täiesti võimeline ise õhusõidukeid pöördprojekteerima ja tootma (F-5 näiteks), selle põhjal võib väga kindel olla, et neile pole ületamatuks probleemiks ka üksikuid osi kopeerida.
Euroopas võiks seda ka teha ja tehakse, tegu pole mingi ülemõistuse asjaga, aga litsentsitasud ja projekteerimisorganisatsiooni ja tootmisorganisatsiooni sertifitseerimised teevad sellise äri megakalliks ja raskesti sisenetavaks, mistõttu tehakse seda peamiselt võrdlemisi väheoluliste interjööri detailidega.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas davidsoniharald »

ribikardin kirjutas: 12 Apr, 2023 10:05

Kannibaliseeritakse ka EASA ja FAA alla kuuluvaid õhusõidukeid. Jätkuva lennukõlblikuse osakond peab lennutundidel ja tsükklitel järge ja vajadusel tõstetakse vajalik ja sobiv osa vajalikule õhusõidukile. Ei maksa siin Iraanlasi mingite legendide põhjal lollideks pidada, et nad seda ilma kalkuleerimise ja arvepidamiseta töökojataseme otsustena silma ja tunde järgi teevad. Seda esiteks. Teiseks on Iraan täiesti võimeline ise õhusõidukeid pöördprojekteerima ja tootma (F-5 näiteks), selle põhjal võib väga kindel olla, et neile pole ületamatuks probleemiks ka üksikuid osi kopeerida.
Euroopas võiks seda ka teha ja tehakse, tegu pole mingi ülemõistuse asjaga, aga litsentsitasud ja projekteerimisorganisatsiooni ja tootmisorganisatsiooni sertifitseerimised teevad sellise äri megakalliks ja raskesti sisenetavaks, mistõttu tehakse seda peamiselt võrdlemisi väheoluliste interjööri detailidega.
Ei mina ei pea iraanlasi üldse lolliks, mina andsin edasi seda mida mulle rääkis inimene kelle sõnades ma ei kahtle. Konkreetselt võeti aia ääres seisvalt Boeingu mootorilt ventilaatori labad maha ja paigaldati liinil olevale lennukile, mis oli saanud linnu mootorisse. Ilma igasuguse paberitöö või arvepidamiseta. Kahtlemata on see maailm seal kirju aga näiteks sellisest asjast tuleks euroopas suur skandaal. Seal tundus see tavaline praktika olema.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
ermot
Liige
Postitusi: 1030
Liitunud: 25 Dets, 2011 15:33
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ermot »

Ühendkuningriik kehtestas USM Usmanovi vastu sanktsioonid
https://ko.ru/news/velikobritaniya-vvel ... -usmanova/
Ühendkuningriik on laiendanud oma sanktsioonide nimekirja. Nimekirja lisati ärimees Alisher Usmanovi ja tema kaasomanike Vladimir ja Varvara Skochi USM osalus, samuti Vladimir Jevtušenkovi ja Suleiman Kerimovi pereliikmed .

Piirangud puudutasid ka Ukraina poliitiku Viktor Medvedtšuki abikaasat Oksana Martšenkot, selgub Briti valitsuse kodulehele postitatud uuendatud dokumendist. Sanktsioonid hõlmavad Ühendkuningriiki sisenemise ja usaldusteenuste osutamise keeldu, samuti varade külmutamist, kui need avastatakse.

Päev varem kehtestas Kanada sanktsioonid 14 venelase ja 34 organisatsiooni vastu. Piirangute hulka kuulusid eelkõige Tatarstani juht Rustam Minnikhanov, tema abikaasa Gulsina Minnikhanova ja riigisekretär, Venemaa asekaitseminister Nikolai Pankov. Ottawa sanktsioneeritud juriidiliste isikute hulgas on PMC “Wagner” asutaja Jevgeni Prigožini “Concorde”.

Sel nädalal plaanivad EL-i riigid Politico andmeil hakata arutama 11. Venemaa-vastaste sanktsioonide paketti. Eeldatakse, et Brüssel keskendub mehhanismidele, mis takistavad juba kehtestatud piirangutest kõrvalehoidmist. Samuti pole välistatud sanktsioonid Rosatomi vastu.
Nabiullina nimetas valuutakontrolli täielikku kaotamist võimatuks
https://iz.ru/1497167/2023-04-12/nabiul ... -kontrolia
Praegu on valuutakontrolli meetmete täielik eemaldamine võimatu, kuna need kaitsevad Vene Föderatsiooni kodanikke sanktsioonide surve eest. Sellest teatas 12. aprillil Venemaa Panga juht Elivira Nabiullina riigiduumas peetud kõnes.

Nii vastas ta küsimusele, kas keskpanga esindajad ei muretse valuutakontrolli tingimustes kapitali väljavoolu pärast.

"Te peate mõistma, et see ei ole Venemaa majanduse jaoks kaotatud raha, vaid oluline osa valuutast, mida meie ettevõtted ja kodanikud hoiavad välismaal. See on välismajandusoperatsioonide teenus. Sanktsioonid teevad piiriülesed maksed meie jaoks keeruliseks ja nii see probleem laheneb,“ selgitas keskpanga juht.
No one said survival was fun.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kilo Tango »

ribikardin kirjutas: 12 Apr, 2023 10:05 ... Teiseks on Iraan täiesti võimeline ise õhusõidukeid pöördprojekteerima ja tootma (F-5 näiteks), selle põhjal võib väga kindel olla, et neile pole ületamatuks probleemiks ka üksikuid osi kopeerida...
F-5 on tõesti pöördprojekteerimise jaoks kõikehõlmav näidis. Pärit 1959.a.
Ainus asi, mille juures tuleb neid siinkohal tunnustada, on see, et nad on suutnud käima saada mingi rudimentaarse kodumaise reaktiivmootorite tootmise. Kui pealju on seal tootmist ja kui palju vanade GE mootorite uuendamist kodumaiste komponentidega, teavad ainult nemad ise, kuid pmst. päris papist poisid nad ei ole.

Tänapäevase tsiviillennunduse jaoks vajalikust tasemest jääb kõik see siiski ca. 40-50 aasta kaugusele.

Kannibaliseerimine on lennunuduses normaalne nähtus, aga mitte sellisel kujul, nagu akf davidsonharald siin kirjutas.
Turist 47
Liige
Postitusi: 5340
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Turist 47 »

Vahet vist ei ole. Lennukid lendavad ja isegi venelane on valmis riskima ja enda asju Iraanis hooldama - parandama.
Ega nad vist keskkonna nõudeid, mitmekordselt dubleeritud ohutuse nõudeid ei järgi, aga lennukid lendavad ja autod sõidavad. Mis ongi ju eesmärk.
Nii, et tehtud.
mikks
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 26 Okt, 2011 11:33
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas mikks »

rainer.k kirjutas: 10 Apr, 2023 23:26
Otokas kirjutas: 10 Apr, 2023 22:41 Ma ju ütlesin, et Hiina oli tegija ja on ka praegu! Enamik näiteid, mis te toote, kehtivad Hiina suhtes, kuid teiste osas vaid suurte mööndustega. Päris nii ei ole, et neil on võim ja ainult meil on neid vaja. Neil on lääneriike ka vaja, sest ilma turuta pole neil ka oma tooraine ja tööjõuga suurt midagi majandada.
Paraku meil seda toorainet enam pole, vähemalt nende plaani järgi ja sundkäik on, et see bisnes ei saa katkeda sest meilgi on neid asju vaja.
Raha eest selle ostmine võib ka raskendatud olla, kuna rahal pole enam väärtust ja me ei saa majandust kasvatada rahatrükiga.
Teoorias peaks moodustuma tulevikus kaks suurjõudu, USA ja tema liitlased vs Hiina ja tema liitlased kellel on tooraineid.
Euroopa oma kõrge elatustaseme ja maavarade vähesusega ei taha siia skeemi enam hästi sobida ning kui läheb Hiina plaanide järgi langeb meil elatustase kõvasti.
Kas see kõik ka nii minema saab pole praegu veel lõpuni selge, kuid liit vene-Hiina saab kasulikum olla vaid Hiinale.
Pikas perspektiivis võidavad alati need, kes suudavad luua (tehnoloogilist) innovatsiooni.

Nafta, liitium, muu tooraine, see on suvaline pläga maa sees, millel pole mingit iseeneselikku väärtust, millele väärtus tekkis tänu Läänes loodud innovatsioonile.

Väärtusahelat dikteerivad innovaatorid, mitte tooraine omanikud.

USA osas olen ma väga optimistlik, sest nad endiselt näitavad ennast innovatsiooniliidrina. Euroopa osas olen skeptilisem, aga mitte seepärast et siin toorainet pole - tooraine, nagu öeldud, pole tähtis - vaid paneb muretsema, kas Euroopa suudab innovatiivne olla.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist