199. leht 240-st
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 27 Juun, 2024 11:57
Postitas OLAVI
Kilo Tango kirjutas: ↑27 Juun, 2024 10:58
....
Ka ei maksa unustada, et kogu see kontaktvõrk on lihtsalt
kole.
Ja see ei ole ebaoluline.
....
Sõna "kole" ei ole tehniline termin vaid see on "turundusvõte".
Fakt on see, et akudega kaasnevad erinevad ohud aga kasutatud kontaktvõrgust saab kasvõi labidaid teha.
Lugege üle kasvõi oma kodus "punni läinud" või suitsenud akude hulk.
https://wallstreetjournal.postimees.ee/ ... 8PlQN_jbqg
Liitiumakudest tekkinud tulekahjude juhtumid sagenevad murettekitava kiirusega.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 27 Juun, 2024 12:33
Postitas Benjy
Siinkohal saab olema probleem, et kes neid tehaseid kindlustama hakkab ja kuidas hoida neid tehaseid suht suure tõenäosusega ära põlemast. Akude tõttu tekkinud prügipõlengud on järjest sagedasemad. Sama häda on ka recyclingu jaoks ladustamisel.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 27 Juun, 2024 12:56
Postitas Kilo Tango
OLAVI kirjutas: ↑27 Juun, 2024 11:57
Kilo Tango kirjutas: ↑27 Juun, 2024 10:58
....
Ka ei maksa unustada, et kogu see kontaktvõrk on lihtsalt
kole.
Ja see ei ole ebaoluline.
....
Sõna "kole" ei ole tehniline termin vaid see on "turundusvõte".
...
Kole on kole, mitte turundusvõte. Sinu arvates oleks võinud ka kõik need nõuka aja koledad hallid majad üle vuntsimata jätta, uued majad ehitamata jätta jne. Tehniliselt need vanad majad ju täitsa toimisid. Eestis maetakse igal aastal kümneid kui mitte sadu miljoneid selle alla, et elukeskkond oleks ilusam. Inimesed vuntsivad oma elamisi üle jne.
Jah, liitiumakudel on omad ohud samamoodi, kui on ohud ka ca. 700 voldise pinge all oleval kontaktliinil.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 27 Juun, 2024 23:59
Postitas vanahalb
Linnavalitsuses möllab kas marutõbi või rohesõdalased. Või on laadimisjaaamade jaoks vajalikud miljonid leitud?
Nii nagu sõda algab logistikast algavad ka sellised projektid vajaliku energiataristu olemasolust. Vana korra ajal olid samasugused plaanid, võeti pakkumisi ja see kõik jäi laadimisvõimsuse taha pidama. Ehk umbes sellise valemiga et miljoni eest võib sellised bussid-trollid hommepäev osta kuid alajaamade ja uute ülekandeliinide jaoks on lisaks veel 10 miljonit vaja.
Tartu ainuke elektribuss läks samal põhjusel hingusele
https://accelerista.com/buss/tartu-elektribuss/
Ja Eesti riik on mitmedki tehased või muidu energiamahukad ettevõtted kaotanud sellepärast et 2000 KW mingisse kindlasse punkti ei ole ega tule.
Muide, trollide ja trammide kontaktliinid ei ole mitte vasetatud terasest vaid puhtast vasesulamist sest nende kaudu kantakse päris suurt võimsust üle. Kunagi kui Tallinnas liine maha võeti ja vanarauaks viidi puutusin ise samuti teemaga kokku.
Vasetatud terast olen ma kohanud ainult vanadel telefoni-õhuliinidel kus võimsus on väike aga traat peaks tugev olema.
Kui trolliliini kulumisest räägitakse siis ilmselt sellest et uuena on ta iseloomuliku T-profiiliga. Aja jooksul kulub pigem I-profiiliks. Ja et ta vasest on siis asendamine on ürgkallis. Vasetatud teras seejuures ei maksaks eriti midagi aga ega selle kaudu ilma suurte kadudeta midagi üle ka ei saa kanda.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 28 Juun, 2024 6:13
Postitas Kriku
Kilo Tango kirjutas: ↑27 Juun, 2024 12:56Sinu arvates oleks võinud ka kõik need nõuka aja koledad hallid majad üle vuntsimata jätta, uued majad ehitamata jätta jne. Tehniliselt need vanad majad ju täitsa toimisid.
Üles vuntsimise peamine eesmärk oli ja on ikka energiaklassi tõstmine, mitte esteetika. Passiivmajade või liginullenergiamajade ehitamine pärsib üsna tugevalt arhitektide loomevabadust ja see isend näiteks ei paista vähemalt minu arust küll mingi erilise iluga silma:
https://moodnekodu.delfi.ee/artikkel/66 ... assiivmaja
Üldiselt, kliimamuutuse kontekstis ei oma esteetika vähimatki tähtsust. Kui väiksema süsinikujalajäljega lahendus ka on koledam, tuleb ikkagi seda eelistada.
Kilo Tango kirjutas: ↑27 Juun, 2024 12:56Jah, liitiumakudel on omad ohud samamoodi, kui on ohud ka ca. 700 voldise pinge all oleval kontaktliinil.
Kui palju on trolliliinidega õnnetusi juhtunud?
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 28 Juun, 2024 6:23
Postitas parkija
Trolliliinid mõni kord on kinnitustest järgi andnud , vist päriselt maaga kokku puutunud ka , mingit katastroofi pole järgnenud , trollid seisavad , liin tehakse korda ja elu jätkub . Trollidel on sarvede otstes grafiidist detailid , need on mõeldud kuluma mitte kontaktliin .
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 28 Juun, 2024 7:46
Postitas parkija
Pealkiri Postimehest : Tartu kooliõpilane Elo-Lee Maran esitas koos keskkonnakaitseliikumisega Fridays for Future kaebuse, mis ähvardab tühistada Eesti Energia uue õlitehase ehituse.
Kummaline , kas keegi veel kunagi söendab eestisse mingi investeeringu teha , mis lisaks töökohti ja tootmist ning eksporti , majandus ei püsi ju palja it najal püsti , me hädade põhjus on väidetavalt et pole eksporti , pole tootmist , päris ära pööratakse ...
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 28 Juun, 2024 7:55
Postitas Walter2
Kontaktliinide näol on tegemist vaskkattega teraskaablitega. Kui vask maha kulub, tuleb kaablid asendada.
OT - 21.saj. liinimajandust nüüd täpselt ei tea aga 90-ndatel olid näit. kesklinna trammiliinid küll vasest (või vase-messingi sulamist, rohkem kollakad), mingit terast seal polnud näha. Rohkem kui korra oli Tartu mnt. otsal kurvis liin mingil põhjusel maas (kas avarii või plaaniline remont), sai siis seda lähemalt tudeeritud (õnneks pingestamata) ning siiani peaks üks poolemeetrine jupp kuskil suveniirina alles olema.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 28 Juun, 2024 8:56
Postitas Kapten Trumm
Jah, liitiumakudel on omad ohud samamoodi, kui on ohud ka ca. 700 voldise pinge all oleval kontaktliinil.
See on juba roheröökurite tasemel ohtuide pisendamine. Pean silmas akudest lähtuvaid ohtusid.
Kontaktliinid lambist põlema ei lähe ja kui lükis tekibki, siis lööb automaadi välja ja tagajärgede likvideerimiseks pole vaja objekti basseinis päev läbi ujutada. Sama käib ka su kodus olevate elektrijuhtmete kohta - vähimgi rike lööb automaadi (kas voolutugevuse või rikkevoolu oma) välja ja kogu lugu.
Tõepoolest, elektriautode ja fossiilautode põlengute arv on samas suurusjärgus, kuid mis juhtuks siis, kui elektriautode vanus oleks samasugune nagu fossiilautodel, neid oleks Leedu ärikad samamoodi kokku ratsinud? Täna elektriautode keskmine vanus ei ole palju üle 5 aasta.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 28 Juun, 2024 10:37
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas: ↑28 Juun, 2024 8:56
...
Tõepoolest, elektriautode ja fossiilautode põlengute arv on samas suurusjärgus, kuid mis juhtuks siis, kui elektriautode vanus oleks samasugune nagu fossiilautodel, neid oleks Leedu ärikad samamoodi kokku ratsinud? Täna elektriautode keskmine vanus ei ole palju üle 5 aasta.
Labane vale. Ei ole samas suurusjärgus. Elektriautode isesüttimise juhtumeid on ca. 60 KORDA vähem 100 000 sõiduki kohta ja 11 KORDA vähem 100 000 läbitud km kohta, kui sisepõlemismootoriga autodel.
Jutt, et akutoitel sõiduk evib suuremat isesüttimise riski, kui suures koguses volatiilseid kergesti süttivaid vedelikke kaasas vedav sõiduk, on ilma igasuguse loogikata müüt. Ainus, mis selles jutus on tõsi, on aku kustutamise keerukus. Samas põlevad tihti ka sisepõlemismootoriga sõidukid pärast süttimist maani maha (näide:
https://www.ohtuleht.ee/1083811/foto-va ... gastusteta).
Mis puutub sellesse trollide juttu, siis argument, et laadimisjaamu ei õnnestu piisavalt ehitada võib isegi pädev olla. Kõik muud toodud argumendid on vähemalt vaieldavad. Mis ei tähenda, et ma Järvani võimest linnaliiklust arendada eriti kõrgel arvamisel oleks. Lihtsalt kogu pilti ja täpseid numbreid teadmata on toodud argumentidega seda üleminekut pea võimatu kritiseerida. V.a. laadimisjaamade probleem.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 28 Juun, 2024 11:23
Postitas AndresTy
vanahalb kirjutas: ↑27 Juun, 2024 23:59Vasetatud terast olen ma kohanud ainult vanadel telefoni-õhuliinidel kus võimsus on väike aga traat peaks tugev olema.
Närigem veidi tähte siiski. Side- õhuliinides oli tegemist terassüdamikuga vasktraadiga siiski, kus vasekiht korralikult paks ümber ja sees terassüdamik. Mitte vasetatud terastraadiga. Bimetalliks kutsuti.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 28 Juun, 2024 11:48
Postitas Kriku
Kilo Tango kirjutas: ↑28 Juun, 2024 10:37Mis puutub sellesse trollide juttu, siis argument, et laadimisjaamu ei õnnestu piisavalt ehitada võib isegi pädev olla. Kõik muud toodud argumendid on vähemalt vaieldavad.
Vaieldamatuid argumente on maailmas vähe, aga siiski ma ei saa aru, mis eeliseid võiks akudel ülekandeliini ees olla. Põhimõtteliselt.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 28 Juun, 2024 12:03
Postitas Kilo Tango
Kriku kirjutas: ↑28 Juun, 2024 11:48
Kilo Tango kirjutas: ↑28 Juun, 2024 10:37Mis puutub sellesse trollide juttu, siis argument, et laadimisjaamu ei õnnestu piisavalt ehitada võib isegi pädev olla. Kõik muud toodud argumendid on vähemalt vaieldavad.
Vaieldamatuid argumente on maailmas vähe, aga siiski ma ei saa aru, mis eeliseid võiks akudel ülekandeliini ees olla. Põhimõtteliselt.
Üks väga selge eelsi on paindlikkus liinide planeerimisel ja ümber mängimisel. Üks teema, millega praegune koalitsioon linnas võimule tuli, oli just see, et praegune ühistranspordi liinivõrk ei kajasta enam ammu tegelikke vajadusi ja on vaja täielikult ümber planeerida. Selle argumendiga on ka raske vaielda. Troll, sinder, sõidab seal, kus on trolliliin.
Lisaks, kuna me ei tea kontaktvõrgu haldamise kulusid (tuletan meelde, et kontaktliin on ainult üks osa sellest võrgust), siis on ka praktiliselt võimatu seda teemat kritiseerida äriplaanina.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 28 Juun, 2024 12:11
Postitas Kriku
Kilo Tango kirjutas: ↑28 Juun, 2024 12:03
Kriku kirjutas: ↑28 Juun, 2024 11:48
Kilo Tango kirjutas: ↑28 Juun, 2024 10:37Mis puutub sellesse trollide juttu, siis argument, et laadimisjaamu ei õnnestu piisavalt ehitada võib isegi pädev olla. Kõik muud toodud argumendid on vähemalt vaieldavad.
Vaieldamatuid argumente on maailmas vähe, aga siiski ma ei saa aru, mis eeliseid võiks akudel ülekandeliini ees olla. Põhimõtteliselt.
Üks väga selge eelsi on paindlikkus liinide planeerimisel ja ümber mängimisel. Üks teema, millega praegune koalitsioon linnas võimule tuli, oli just see, et praegune ühistranspordi liinivõrk ei kajasta enam ammu tegelikke vajadusi ja on vaja täielikult ümber planeerida. Selle argumendiga on ka raske vaielda. Troll, sinder, sõidab seal, kus on trolliliin.
Sama käib veel rohkem metroo või metrooga ühendatud trammiteede kohta, ometi on need kõigis arenenud suurlinnades olemas.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 28 Juun, 2024 12:17
Postitas manjabes
Kilo Tango kirjutas: ↑28 Juun, 2024 10:37
Mis puutub sellesse trollide juttu, siis argument, et laadimisjaamu ei õnnestu piisavalt ehitada võib isegi pädev olla.
Praeguse plaani kohaselt ju hakkavad akutrollid laadima olemasolevas kontaktvõrgus Mustamäe ja Sõpruse pst'l, kus on veoalajaamad ja kogu muu kraam juba olemas, midagi juurde ehitada pole vaja?