3. leht 12-st

Postitatud: 24 Veebr, 2008 14:10
Postitas fossiil
Tänan, eks ma katsun nüüd asja veidi edasi ajada - vahepeal oli kibedasti tegemist ühe klismoga, aga nüüd on suurem kiire jälle möödas.

Kui roomik oli prooviks stendile tõmmatud ja viga leitud, siis oli ka selge, et graafikat puudutavad rehkendused peavad enam-vähem paika. Seega asusin kere kallale, no ja jällegi sai neid kaks tükki tehtud, siin on nad veidi peale alustamist:

Pilt

Edasi sai mootoriruumidele katted ja esiplaatidele luugid peale sätitud:

Pilt

Järgnevalt ootas tegemist tornialune karbik, vaat sellega nägin üksjagu välku küll, nädalapäevad mässasin ja tegelikult ei saanudki hakkama - alles siis, kui võtsin suure valge papilehe ja joonestasin sinna peale karbiku 1:2 mõõtkavas pealtvaate, hakkas asi liikuma - tegelikult olin alguses ühe pikimõõdu juures 24 millimeetrit ära jätnud, arvasin et ilmselt mõõtsin tookord suure kiiruga ja eksisin, et no tühiasi ju tegelikult. Aga pärast suures plaanis joonise tegemist läks seesama 24 milli täpselt paika. Edasi tuli vaid tükid välja lõigata ja kokku liimida, selline ta siis sai:

Pilt

Pärast karbiku kohale asetamist tekkis sihuke imelik tunne, et kuidagi kribuvõitu on teine..., ei, ma ei arvanud, et oleksin oma mõõtudega totaalselt puusse pannud, aga mudel tundus kuidagi ehmatavalt väike. Sügasin siis veidi kukalt ja panin kibekiiresti Tristari Panzer IA kere alumise osa kokku. Nii võrdluse mõttes, et kuidas tundub.

Pilt

Pildil on mõlema kere mootoriruumi tagumine sein ühel joonel, nagu näha on itaallase alusvann Pz I omast tunduvalt kitsam - kohe näha, et masin projekteeriti tanketi (L3) baasil. Samuti on ta ka üksjagu lühem, vaatamata sellele, et itaallasel kasutati ridamootorit, kui sakslase jupi maad lühema bokseriga võrrelda. Kui sellistest erinevustest numbrit mitte teha, siis tekib tunne, et itaallased on oma masinat kujundades Pz IA-d silmas pidanud, kuigi peegelpildis: torn on teisel pool. Samuti on ka soomus tüki maad paksem ja relvastus tiba võimsam. Aga roomiku laius, pingutusratta asend, üldine kontseptsioon - kaks meest masinas - kõik see viitab Pz IA populaarsusele projekteerimise ajal. Eks ta tegelikult oligi ju hetkel Euroopa Hirm...

Varsti järgneb.

Postitatud: 24 Veebr, 2008 17:20
Postitas mad mats
Küi poleks seda oma silmaga näinud ütleks et võimatu,antaks mulle kavõi pool sinu püsivusest ja ma oleks selle üle üli õnnelik.Super töö,eriti mis puutub puhtusse,se on super pluss.

Postitatud: 24 Veebr, 2008 17:30
Postitas skeletondude
Mina, igatahes olen sõnatu..... :shock: :shock: :shock:

Marek

Postitatud: 26 Veebr, 2008 23:21
Postitas Panzergrenadier
Mnjaa....vägev.

Küsimus mida tahtsin juba kokkutulekul küsida.....miks neid kaks tükki? Ma nagu mäletaks, et kokkutulekul olid nad kuidagi erinevad. :roll:

Postitatud: 27 Veebr, 2008 16:42
Postitas fossiil
Tänan, pole see värk nii super midagi, eks saame näha, kui Italeri mudel välja tuleb.

Kaks tükki seepärast, et kui juba tegemiseks läks, siis mõtlesin et võtaks kohe sama tanki baasil toodetud liikursuurtüki e. semovente kah ette... Tegelikult jabur idee, kui asjale tagantjärele vaadata - oli mul vaja enda elu veelgi keerulisemaks ajada... :roll: Aga loodan nad mõlemad ikka valmis kah teha. Kuna vahepeal olnud ilusatel päevadel ei olnud aega pildistada, siis on pildid sihukesed kehvavõitu, niisugune ta siis hetkel paistab:

Pilt

Ja teiselt poolt:

Pilt

Kuna liikursuurtükkide tootmisel kasutati osaliselt tanki tornialuse karbiku detaile, siis olid varajaste masinate paremal küljel juhi sisseronimiseks samasugunel uuk, nagu tankilgi. Kuid semoventel see lahti ei käinud - luuk oli kinni keevitatud, isegi luugis olev vaatepilu neediti kinni, hiljem väljalastud masinatele enam seda luuki ei monteeritudki. Kuna olen selline laisavõitu tüüp, siis valisingi hilisema variandi - ikkagi üksjagu jubinaid vähem teha...

Urmas.

Postitatud: 28 Veebr, 2008 11:43
Postitas asjaajaja
Neid eelnevaid postitusi vaadates oli ju kõigile kohe selge, et oled "selline laisavõitu tüüp". :twisted: :twisted:

Postitatud: 28 Veebr, 2008 20:42
Postitas Panzergrenadier
Oo jaaa....näen isegi selles asjas loogikat. Kui juba vedrustuse ja roomiku valamiseks läheb, siis miks ka mitte veel kord valada. Ühe soojaga on igaljuhul parem teha, kui hiljem kunagi jälle kogu projekti üles soojendama hakata.

AGA, hetkel ei näe võimalust, et sa üldse millegi muu kallale jõuad asuda. Storch ju ootab ja puha. :wink:

Igatahes jõudu ja eks siis edaspidistel kokkutulekul on kindel, et Urmas oma maksapasteedi karbiga kohal on. :wink:



Muide, kas ainult minule tundub, et Panzer I jooned on ilusamad?

Postitatud: 28 Veebr, 2008 22:31
Postitas Tsiknat
Selle maksapasteedi karbi sisu nägemine paneb minul igatahes ila jooksma.

Tom

Postitatud: 14 Mär, 2008 22:49
Postitas janno8
Terv, tanki edasi ka arendatud on?

Postitatud: 15 Mär, 2008 9:07
Postitas fossiil
Eks veid ikka on kah, kuid kuna vahepeal tuli kiiremas korras neli klismot järjestikku valmis teha, siis selge, et selle kõrvalt midagi suurt ja palju tehtud ei saanud. Aretasin külgreduktorit, mis ei olnud iseenesest sugugi lihtne - piltidel jääb ta veoratta varju - lõpuks sain masteri tehtud, aga alusplaadiga mässan hetkel edasi. Selle scratch -iga on nii, et ega ühtegi valmis tükki kusagilt võtta ei ole...
Kui midagi juba näidata on, siis panen mõned pildid üles.

Urmas.

Postitatud: 28 Mär, 2008 17:42
Postitas fossiil
Olgu, nüüd panen ka mõned pildid üles, esialgu selle reduktori aretamisest, siin on nüüd valmis master ja vorm kloonimiseks:

Pilt

poldipead panin nii tunde järgi - ega neid kusagil millegagi suurt võrrelda ei olnud.
Edasi oli hulk jama reduktori alusplaadiga, aga pika pusimise ja mitmekordse ümbertegemise peale said needki külge pandud, siin on siis pilt küljelt ja eest:

Pilt

Aga nii lihtne see päris tankil kah polnud, nii et tuli edasi nokitseda, kõigepealt tugevdusribid ja kuhu sa ikka ilma poltide-mutriteta pääsed, esialgu panin paika ainult reduktoritesse puutuvad, hiljem saab kogu esiots olema nendega üle külvatud..:

Pilt

Ning küljelt paistab kogu kenadus selline:

Pilt

Alles nüüd, pilti vaadates, saan aru et need tumehallid poldipead on veidi suurevõitu, nii et tuleb jälle ümber teha. Aga sellest juba järgmine kord.

Urmas.

Postitatud: 28 Mär, 2008 21:47
Postitas Tsiknat
Oleks mul ka sama palju kannatust.Igatahes vägev.

Tom

Postitatud: 29 Mär, 2008 8:41
Postitas fossiil
Tänud, eks see üks kannatuste rada on tõesti :wink: Aga hetkeseisuga lõikasin juba reduktoritel poldid maha ja stantsisin uued, loodan nad varsti külge panna.

Urmas.

Postitatud: 29 Mär, 2008 9:31
Postitas Luciano
Mind ajab lausa närvi seda siin vaadata - tehase mudelid ei istu ligilähedaseltki nii hästi ja puhtalt koos kui Sinu ise tehtud detailid. Detailsusest ja täpsusest ma ei hakka rääkimagi.

Väga õpetlik teema sellest kuhu mudelismitegevusega areneda võib.

Postitatud: 30 Mär, 2008 19:48
Postitas Panzergrenadier
Iga kord kui ma sellist asja vaatan, tunnen häbi, et endal ISU projekt niimoodi tähelepanu ootab. Ei no hea, et mõnel meist seda püsivust ikka on.

8)