3. leht 6-st

Postitatud: 11 Aug, 2009 20:55
Postitas hummel
No jah, eksole. Kui neid miine teepeal ikka leidub ja ka kiire on, võib ju ka miinitraalid eesmiste tankide külge kinnitada ja niiviisi kolistades edasi lasta.

Eesti õnneks aga ka õnnetuseks on siin teedevõrk suhteliselt hea ja kui ühest kohast läbi ei pääse, saab tagant tuleva kolonni kohe ringi suunata. Eks enne kolonni liigub ka teatud kaugusel luure ja eesjulgestusüksus, mida tugevdatakse pioneeridega ja vajadusel ka tankidega koos miinitraalidega.

Muidugi miinidest võiks kasul olla, kui neid õnnestub enne vaenlase läbisõitu muidugi maha panna. Ise ma sellesse asfaldiuuristamisse ja niiviisi miiniväljade tegemisse väga ei panustaks.

Postitatud: 11 Aug, 2009 21:22
Postitas Juhani Putkinen
Asfaldi sisse mineerimine pole tõesti eriti otstarbekas.

Aga kui tee on põhjalikult õhku lastud näiteks teetruubi kohalt, nii ümbruskonda tasuks ikka mineerida. Ja ka varitsuse kohta, et tiblunnid ei saaks vabalt karata selle "gustimehe" kallale, millest siin räägitakse.

Postitatud: 11 Aug, 2009 23:57
Postitas Arnold
Asfaldi sisse mineerimine pole tõesti eriti otstarbekas.
Horisontpuurimise vahendid on olemas hulgadel firmadel. Kusjuures asfaltmaantee mineerimiseks ei ole vaja isegi peamise probleemi lahendamist - et puuritav ava väljuks teiselpool teetammi soovitud kohas! Ei pea väljumagi, topi poole teealust "komput" täis ja peida teetammil jäljed!

Postitatud: 12 Aug, 2009 8:23
Postitas Kapten Trumm
Horisontaalpuurimise vahendid on Eestis olemas praegu kolmel firmal. "Paljudest" on asi kaugel. Lisaks on horisontaalpuurumise masin üks asfaldilaotajaga lähedase mõõdu ja kohmakusega asi, mida viiakse-tuuakse treileri peal ja mis ise liigub ainult niipalju kui objektil vaja on.

Postitatud: 12 Aug, 2009 10:49
Postitas Gideonic
Kapten Trumm kirjutas:Horisontaalpuurimise vahendid on Eestis olemas praegu kolmel firmal. "Paljudest" on asi kaugel. Lisaks on horisontaalpuurumise masin üks asfaldilaotajaga lähedase mõõdu ja kohmakusega asi, mida viiakse-tuuakse treileri peal ja mis ise liigub ainult niipalju kui objektil vaja on.
Äkki peaks neilt vendadelt know-howd küsima :P

http://www.youtube.com/watch?v=txBjYQXmHX4

Huvitav kas see auk oli kaevatud antud juhul hoopis teetammi kõrvalt ? Sest pauk käis üsna tee äärest ja mingit jälge küll paigaldusest asfaldis silma ei hakanud (kvaliteet on ka muidugi nagu ta on).

Postitatud: 12 Aug, 2009 10:55
Postitas alo
Madis22 kirjutas: Kangiga augu löömine oli ränk töö, piikvasaraga saaks ehk kiiremini, aga siis võik sellega juba asfaldi lahti ka murda, poleks eraldi lõhata tarvis.
Kangi töö teeb edukalt ära pisike, kasvõi käepärane kumulatiivlaeng.

Postitatud: 12 Aug, 2009 19:13
Postitas Juhani Putkinen
alo kirjutas:
Madis22 kirjutas: Kangiga augu löömine oli ränk töö, piikvasaraga saaks ehk kiiremini, aga siis võik sellega juba asfaldi lahti ka murda, poleks eraldi lõhata tarvis.
Kangi töö teeb edukalt ära pisike, kasvõi käepärane kumulatiivlaeng.
Kumulatiivlaenguga saa teha algaugu - ja pärast sinna algauku saa täpselt õigele sügavusele paigaldada pärislaengu mis teeb planeeritud suurusega augu.

Aga ikka asfaltkattega tee mineerimine on aeganõudev ega eriti efektiivne sõjapidamise viis.

Soovitan jälle soojalt külgmiine - pole vaja aukku asfalti, vaid miin tuleb väljaspoole teed kus see on ka lihtsam maskeerida. Vaenlane ei näe miini, sõidab kohale ja hävitatakse halastamatult.

Postitatud: 13 Aug, 2009 7:25
Postitas Madis22
Asfaldifreesi on ehk lihtsam hankida ja see kõvakate lihtsalt minema vedada. Hiljem pane sinna killustikupuru sisse mida tahad, pole probleemi maskeerimisega ja vastase keskmise kiiruse tõmbab ka maha.

Postitatud: 13 Aug, 2009 9:14
Postitas Kapten Trumm
Kolmas lahingupäev

Ülenurme poolt kuulevad venelased valju diiselmootori müra ja värisevad hirmust. Kas tõesti tulevad Leopard 2-d, saksa soomuskoletised, mis augustavad T-80neid nagu pappkarpe ja mille soomus olevat läbimatu? :shock:

Seejärel ilmub nähtavale hiigelsuur horisontaalne iseliikuv puurmasin ja seda kattev KL jalaväerühm :lol: :lol:

Postitatud: 13 Aug, 2009 16:17
Postitas alo
Juhani Putkinen kirjutas:Kumulatiivlaenguga saa teha algaugu - ja pärast sinna algauku saa täpselt õigele sügavusele paigaldada pärislaengu mis teeb planeeritud suurusega augu.
Teoorias ehk ei saa, kuid seda on tehtud. Küll mitte päris asfalti, vaid betoonkattega tee sisse.

Postitatud: 13 Aug, 2009 19:08
Postitas Juhani Putkinen
alo kirjutas:
Juhani Putkinen kirjutas:Kumulatiivlaenguga saa teha algaugu - ja pärast sinna algauku saa täpselt õigele sügavusele paigaldada pärislaengu mis teeb planeeritud suurusega augu.
Teoorias ehk ei saa, kuid seda on tehtud. Küll mitte päris asfalti, vaid betoonkattega tee sisse.
Kui kumulatiivlaenguga tehakse roomikut purustavale tankimiinile sobivat auku, nii see laeng enam pole pisike.

Kahes faasis, esiteks väike kumulatiiv ja pärast väike konventsionaalne laeng täpselt õigele sügavusele on kindel värk.

Postitatud: 13 Aug, 2009 21:29
Postitas kangelaspioneer
Vertikaalse puurimise masinaid (tavaline frontaallaadur või kopplaadur koos vastava lisaga) on igas kolmandas ehitusfirmas, vastavate puuriterade olemasolu on küll teadmata, kuid kaitseväes neid leidub. Isegi mõnepäevase kogemusega iseõppija suudab (koos manööverdamisega) miiniaugu vähem kui 5 minutiga tee sisse puurida, ei ole vahet, kas betooni või asfalti sisse.

Postitatud: 14 Aug, 2009 8:07
Postitas USP
Kuskil youtubes on olemas klipp kuidas soomlased asfaltteid mineerivad: tee kaeti freesitud asfaltiga kuhu paigaldati miinid. Tulemus oli ühtlane ja ilus.

Postitatud: 14 Aug, 2009 8:39
Postitas alo
Juhani Putkinen kirjutas:
alo kirjutas:
Juhani Putkinen kirjutas:Kumulatiivlaenguga saa teha algaugu - ja pärast sinna algauku saa täpselt õigele sügavusele paigaldada pärislaengu mis teeb planeeritud suurusega augu.
Teoorias ehk ei saa, kuid seda on tehtud. Küll mitte päris asfalti, vaid betoonkattega tee sisse.
Kui kumulatiivlaenguga tehakse roomikut purustavale tankimiinile sobivat auku, nii see laeng enam pole pisike.
Kahes faasis, esiteks väike kumulatiiv ja pärast väike konventsionaalne laeng täpselt õigele sügavusele on kindel värk.
Tegelikult me räägime ikkagi samast asjast, lihtsalt ma sain vahepeal sinust valesti aru.

Niimoodi mitmes järgus lõhates võib ka tee sisse tehnikale läbimatu augu teha, vast efektiivsem, kui tankimiini asfaldisse peita. Oleneb muidugi olukorrast.

Gustimeestest on teema muidugi kaugele läinud.

Re: "Gustimehe" kaitseks

Postitatud: 15 Mär, 2013 11:06
Postitas Shemagh
pönev teema. Köigepealt reaalses olukorras unustage ära topelt kuulmekaitsmed ja muu rahuaegne jama, et cg-ga tohib lasta 5 lasku 24 tunni jooksul, max distants 350m jne. Isiklikult olen teind olude sunnil 3 pauku järjest ka ilma körvatroppideta ja kuulmine on korras. Kes relvaga varem lasknud teab, et sihiku külge käivad rullikud ja seal kaugused olemas. Piisava kogemusega pole seisva sihtmärgi tabamine 700m mingi küsimus. Liikuvaga endal kogemus puudub, aga usun, et asi on vaja lihtsalt käe sisse saada. Tähtis on ka moona ehitust teada, kuna nt kumulatiivil on stabilisaatorid, aga killul pole, st ennakud tuule suhtes tuleb vötta vastupidi. Moon patrullikas ja sättida nii, et granaadi hülsi servad ei satuks kapsliga vastakuti. Rasketehnika vastu 1 pauk ühelt positsioonilt, jalaväe, kulapesade ja punkrite vastu vöib riskida kahega. Ka sai lastud läbi öövaatluse ja toimis, lihtsalt harjumise asi.