3. leht 19-st

Postitatud: 12 Juul, 2010 11:05
Postitas fossiil
Ilus jah, aga kui ilu ning efekti taga ajada, siis oleks vaja juba rohkem tausta peale mõelda: see muidu igati kena lillemeri akna taga ei harmoneeru selles mõttes kohe kuidagi...

Masina enda juures poleks paha (muidugi kui värvi veel peal ei ole - pildilt ei saa aru) kogu kere peene liivapaberiga üle käia, Dragon on jätnud selle pinna veidi "sõmeraks", aga vähemalt väga varastel masinatel oli see pea ideaalselt sile. Samuti poleks paha veidi mahendada poritiibade esiosade stantsitud tugevdusribisid, need on veidi liiga rämedad "vorbid".

Urmas.

Postitatud: 12 Juul, 2010 21:53
Postitas Karl XII
Aitäh. Jah, need poritiiva tugevdused on tõesti liiga suured, ma ise poleks seda tähelegi pannud, kuid peale fossiili märkust hakkasid need mind häirima ja viilisingi väiksemaks. Vaatasin piltidelt, et tegelikult olid need üsnagi madalad. Kahjuks on värv juba masinal peal, kuid korpus on siiski üsnagi sile, torn võiks väheke siledam olla, aga pole ka just kõige hullem.

Postitatud: 13 Juul, 2010 9:28
Postitas von manstein
Mis pilte puudutab, siis alavalgustuse ja häiriva tausta kohta on kõik juba ära õeldud.

Lisaks juurde, et objekti pildistades, tuleks valida õige perspektiiv.
Konkreetne T34 pilt mõjub lamedana.
Igal fotokal on supermakro reziim, mida tuleks kõhklemata kasutada ka mudeli üldplaanide juures.
Kui siis pildistada sobival kõrgusel ja vältida otse eest ja külgplaane, tekib nn. tsentraalperspektiiv.
Tähendab see seda, et mudeli mõttelised paralleelsed jooned suunduksid kokku kusagil horisondil. Tekib reaalsena mõjuv kolmemõõtmelisuse effekt.

Postitatud: 07 Nov, 2010 10:49
Postitas Karl XII
Nüüd siis lõpuks ka T-34 mod. 1940 valmis, lõpp läks üsna visalt, aga valmis ta sai.

Pilt
Pilt

Käsile sai võetud ka järgmine projekt, nimelt Aeroplasti mudel T-60.

Postitatud: 07 Nov, 2010 10:52
Postitas Hertsog
väga kena!

aga nüüd tahaks see tank natuke õlivärvipesu ja pastellidega/pigmentidega tolmutamist kah. praegu on liiga puhas. muidu kõva töö oled ära teinud. värvi kohapealt ei ütle ma sõnagi, selleks on meil siin teised mehed :D

Postitatud: 07 Nov, 2010 12:53
Postitas von manstein
Täitsa äge.
Toonimise koha pealt pälviks eriti tähelepanu käiguosa, vajaks tolmutamist.
Kas lisapaakide kinnituskronsteinid ei olnud mitte kerevärvi?

Postitatud: 07 Nov, 2010 15:23
Postitas Joss Metsast
Väga kena ju, mina ausalt öeldes teda ei tolmutaks, või kui siis hästi õrnalt käiguosa.... Kuigi mulle tundub et tagasihoidlikult on seda juba tehtud.
Küll aga võiks paar piiska mattmusta sumpside sisse tilgutada, jääb ehedam. Aga seegi on pisiasi ilusa terviku juures.

Levar

Postitatud: 07 Nov, 2010 17:50
Postitas Karl XII
Aitäh!
Küll aga võiks paar piiska mattmusta sumpside sisse tilgutada, jääb ehedam. Aga seegi on pisiasi ilusa terviku juures.
Masina juures ei paista see nii väga välja, kuid piltidel on see vägagi silmatorkav. Kuna sumpside alune on tahmane siis peaksid sumpsid seest tõesti mustad olema. Parandan selle vea.
Kas lisapaakide kinnituskronsteinid ei olnud mitte kerevärvi?
Tegelikult olid küll, värvisin nad lihtsalt ilu pärast pruuniks, kuid kui väga häirib võin ka roheliseks värvida.

Üks asi mille puhul jäin ma hätta on selle aastakäigu mudelite pardanumbrid. Kõikidel fotodel, mida mul õnnestus leida, puudusid need numbrid tornilt või olid lihtsalt maha kulunud. Number 12 tundus ilus number olema, kuid kas selle numbriline masin ka pärisel olemas oli ma ei tea. Ehk keegi oskab öelda?

Postitatud: 07 Nov, 2010 18:27
Postitas fossiil
Nonii, saigi valmis. Tegelikult tuli päris ilus, kuigi tahaks suuremaid pilte näha - siia mahuvad päris lõdvalt pildid küljepikkusega 900 pikslit.

Need lisapaakide kinnitused häirivad tõesti: tegelikult olid need metallist ja samuti roheliseks võõbatud, nii et kui raske ei ole, siis võõpa üle.
Numbriga on rohkem probleeme, sest sõja algusfaasis need praktiliselt puudusid - käis totaalne salastamine - ent juba 41 aasta sügisepoole kohtab mõnd üksikut pihtasaanud masinat, millele on vaba käega ja hästi lohakalt midagi numbrisarnast tornile maalitud. Ma ei mõtle tehases kritseldatud seerianumbrit (mida kohtab tihemini), vaid ikka juba taktikalist. Viisaka välimusega numbreid olen näinud mõnel korral küll, ent siis on need maalitud reeglina kere, mitte torni küljele. Nii et kui juba nummerdada, siis peaks masin olema palju väsinum ja parajalt rapitud, no et venitas kuidagimoodi sõja algusest sügiseni välja, siis sai juba ka numbrid külge... Aga samuti võib ju sellise legendi luuletada, et masin oli algselt teenistuses (loe: seisis reservis) mõnes kaugemas sõjaväeringkonnas ja saadeti eesliinile hiljem.... Mistõttu ka tolmu veel suht vähe peal - alles aeti platvormilt maha. tungrauad võiksid rohkem ära sodida - need olid tavaliselt ikka määrdega koos. Tagatulest ei saa sotti, et mis värvi on - peaks olema valge ja sinine tuli.

Aga muidu kohe päris kobe tükk, värvuse kohta ei oska nii väikeste piltide järgi miskit öelda, kuigi tundub veits hallikas, nagu oleks baasiks võetud Russian armor green. Ent kuna siin tulevad mängu juba suht müstilised tegurid (valgustingimused, fotoka režiim, monitori värviedastus ja muu selline), siis igaks juhuks vinguma ei hakka ... :wink:

Urmas.

Postitatud: 07 Veebr, 2011 19:34
Postitas Karl XII
No nii, möödunud on mitu kuud T-34 valmimisest, aga vahepeal olen valmis saanud kahe tankiga, nimelt Aeroplasti T-60 ja Mirage Hobby T-50. Kuna siin käib Hertsogi piltide üle kõva kriitika siis vabandan igaks juhuks ette piltide kvaliteetide pärast. T-50-l puuduvad osad dekaalid, sest suutsin need ära rikkuda ja pole veel uusi saanud. T-60 pildid on tehtud varjus, aga T-50 oma päikese valguses. Masinad siis järgmised:

Pilt

Pilt
Pilt

Postitatud: 07 Veebr, 2011 20:13
Postitas fossiil
Vauu... need ei ole mudelid, mis lihtsalt kätte annavad - oled mõlemaga päris kobeda tulemuseni jõudnud. Värv tundub T-60 jaoks küll veits "salat" - 4BO tummise toonini ära ei venita. Aga T-50 kohta öelda ei oska - mis tooni soomlased kasutasid - ei tea, vähemalt praegu mittte.
T-60 roomikul on üsna kena läbiripe, mõnes kohas on ehk veidi-veidi konarus sees, aga üldmulje on hea. Seetõttu oleks ka esimene alumine osa võinud tibakese kumer olla, kuigi hetkel oleks tankist justnagu tagurpidi sõitmise järel seisma jäänud - siis tõmbab esiosa sirgeks.
T-50 juures torkab esmalt silma, et tähiku hambad on täiesti ilma kulumisjälgedeta - võiksid need sama tooniga üle käia, millega tugirataste veerepinnadki, kuigi needki tahaks sutsu metalsemat läiget.

Postitatud: 07 Veebr, 2011 23:12
Postitas calico

Postitatud: 08 Veebr, 2011 9:37
Postitas von manstein
Rariteetsed mudelid mõlemad.
Paraku on on karpide sisu sellise kvaliteediga, et kokkupanek nõuab tõsist fanatismi.
T-60 jääb natuke õnnetu, aga Soome ristidega T-50 paistab väga kobe.
Detailsust on üksjagu ja tundub, et komplektis on ka mõned etsid kaasas.
Puhtalt koostatud ja värvitud, aga kui eesmärgiks on reaalsema masina kujutamine, soovitaks loomingulisemalt läheneda. Kogu sellest pesu-ja vanandamise hookuspookustest on kõige käepärasem ülevaade Hertsogi teemas. Soovitaks tutvuda kohe päris algusest peale.
Kui asi käpas, oled ise palju rohkem rahul.

Postitatud: 08 Veebr, 2011 20:59
Postitas Karl XII
Eks see kulutamine ja toonimine ole omaette kunst, proovin uue masina juures vähe rohkem katsetada. Kuna mul masinate värvimine käib pintsliga siis pole ma julgenud eriti proovida. Hakkasin äsja kokku panema Alani Panzer II Ausf. J-i, mis praeguseks on juba kõvasti pahtlit saanud ning tundub olema kvaliteedilt kehvem kui T-60 ja T-50.

Mul ka üks palve, kui kellelgi on Pz. II Ausf. J-st pilte siis oleksin väga tänulik, sest netis surfates ei leidnud just eriti palju.

Postitatud: 08 Veebr, 2011 21:27
Postitas fossiil
No pintslitöö kohta on ikka päris hea tulemus! Aga jah, eks see toonimise värk tuleb omal ajal niikuinii - sellest sa ei pääse...
Aga PzIIJ - no kohe otsid probleeme - aga mõnikümmend pilti peaks ikka leiduma, saada oma meiliadre mulle privaati, siis panen homme teele.