3. leht 8-st

Postitatud: 07 Mär, 2010 11:00
Postitas polzunov
Sellest neetud kasahhi viinast tuleneb küll möningane mälunörkus,aga toda tagumist paaki mäletan ma küll.

Postitatud: 07 Mär, 2010 11:15
Postitas Aspelund
http://www.armorama.com/modules.php?op= ... 487&page=1

Sellel lehel allpool on terve ports viiteid fotodele ja infole 157-e kohta. Kaasa arvatud foto mainitud lisapaagist:

http://www.photoka.info/zil157/imagepages/zil157_29.htm

A.

Postitatud: 20 Mär, 2010 22:33
Postitas von manstein
Arengud on toimunud tasa ja targu.

Vahepeal on muutunud niipalju, et tänu Fossiili ja Jossi abil muretsetud puitmaterjalile on sahaari kast saanud uudismaale omase plangutise.
Samuti on valukohaks kabiin, mis kunagi värvituna jättis jubedalt robustse mulje ja on praegu allutatud töötlemisele 1000 ja 2000 liivapaberi kaasabil.
Tundub, et Trumpi mudelil on need detailid liiga "karvased" välja tulnud.

Hetkeseis selline:

Pilt

Kui silmas pidada suurusi, oleks omal kohal meelevaldne võrdlus kahe masina vahel: ameerika poolroomik versus ZIL157.
seda siis möötmete poole pealt, kuna täismass oli nendel suht sarnane:8-9 tonni vahel.
Võrreldes tänapäevaste veoautodega tundub "sahhaar" ju oma 4meetri pikkuse kastiga mänguasjana, aga USA poolroomiku kõrval on jälle tema hiiglane.

Pilt

Postitatud: 22 Mär, 2010 21:41
Postitas Luciano
Massin on igati kobe. Jube lahe on suurte kaslaste vahele näha masinat mida paljud oma käega ka katsuda saanud on.

Aga miks - oh miks tegid sa kastilauad plastikust. Kuldne reegel: parim materjal puidu imeteerimiseks on puit.
Olen vaadanud kuidas nähakse vaeva ja nikerdatakse plastikule puidu mustreid ja pragusid ja ei mõista miks seda teha kui on võimalik kasutada tiheda süüga puitu.

Aga jõudu edasiseks. Ega plekke vist väga läikima nühkima ei pea - oli see kabiin siis väga sile ja kõrgläikeline originaalis?

Postitatud: 22 Mär, 2010 21:50
Postitas oleeg
Aga miks - oh miks tegid sa kastilauad plastikust. Kuldne reegel: parim materjal puidu imeteerimiseks on puit.
Olen vaadanud kuidas nähakse vaeva ja nikerdatakse plastikule puidu mustreid ja pragusid ja ei mõista miks seda teha kui on võimalik kasutada tiheda süüga puitu.
Vaatasin isegi seda ja mõtlesin, et meedikute poolt kasutatavad puidust spaatlid (või kuidas iganes nende nimi on, kasutatakse kurku vaatamisel keele"eemaldamiseks vaataeväljast") oleks kakras sobinud. Võid veel ära vahetada, saab vast sümpaatsem. :P

terv
o

Postitatud: 22 Mär, 2010 21:56
Postitas Luciano
Need meedikute lusikad ja kohvilusikad on liiga paksud ja õhemaks vestmiseks liiga tihedast puidust.

Endale tassisin just prooviks koju paki männi ja tamme naturaalset spooni. Suured lehed ja paksus 1mm. Seega tuleb sellest sihuke hea 35mm plank. Tollise laua imiteerimiseks paras küll sest juba õhem ei jää enam usutav.

Postitatud: 23 Mär, 2010 9:03
Postitas fossiil
Päris huvitav võrdlus suurusjärgu mõttes - miskipärast pidasin toda poolroomikut veokaga võrreldes tiba suuremaks, kui pildilt näen.
Aga olen veendunud, et plastiku kasutamine on puiduga võrreldes antud juhul ratsionaalsem. Miks? Sest kui ei ole võimalust teha liistude paksuse timmimiseks masinlihvi, siis muutub usutava tulemuse saavutamine käsitööna parajaks jamaks. Olen varem tegelenud puidust laevamudelitega, seepärast tean mida räägin - valmistasin kunagi spets seadme liistude täpsesse mõõtu lihvimiseks ja see on ikka paras ettevõtmine. Aga leida iga kord täpselt sobiva paksusega toorik, mis oleks veel sobiva tihedusega süüga, on tavaliselt üsna utoopiline.

Urmas.

Postitatud: 23 Mär, 2010 20:42
Postitas von manstein
Luciano soovitus ehtsat puitu kasutada oleks muidugi igati mõistlik.
Kahjuks ei olnud sobilikku materjali käepärast.

Et reaalis kasutati uudismaa masinatel suht suvalist puitmaterjali ja ühtset standardit ei olnud ette nähtud, siis jäi masina ülemisteks pordedeks neljast lauast koosnev kiht.

Minu meelest ei ole puidu tekstuur eriti oluline, kuna kasutati tavalist hööveldamata lauda, mille pind peale värviga katmist ei jäänud sugugi näha. Igaks juhuks sai materjal üle käidud 200 liivapaberiga, et lisada natuke karedust. Kuidas hakkab välja nägema, selgub peale mudeli värvimist.

Postitatud: 01 Apr, 2010 9:21
Postitas von manstein
Head palatikaaslased.

Viimasel nädalal sai siis pisut mootori kallal nokitsetud, ehitatud said küünlajuhtmed ja piibud ning jagaja.
Nüüd aga on ilmnenud tõsine probleem. Kuna asi nägi veel liiga tooriku moodi välja, otsustasin mootori varustada kompressiooniga.
Sai katsetatud kõiki materjale ja tehnikaid, kaasa arvatud epovalu. Vaeva sai nähtud hullumoodi aga tuhkagi. No ei näe reaalse kompressiooni moodi välja.

Et asi on siiski tehtav, tõestas Vaoinas oma tskliga ju tegelikult ära.
Suurepärases teostuses kompressioon lisas juurde kõvasti realismi.

On kellelgi antud valdkonnas kogemusi jagada?

Postitatud: 01 Apr, 2010 9:35
Postitas Joss Metsast
Asi peaks olema üsna lihtne, sa osta kohe ehtsat kompressiooni kusagilt bensujaamast. Aga lihtsalt vastavalt mastaabile vähem, nii jääb ära epoga mässamine ja tulemus on palju parem. Kui originaalis oli teda vist oma 3l purgitäis siis nüüd arvutades 3000 / 35 = 85,7 ml , Usun et leiad tankla küll kus sulle teda ka näpuotsaga pisikesse purki jagatakse.
Meil siin mandril saab pea igast bensukast :)

Ai jaa , unustasin, Helsingi modelEXPOL oli kohe omaette lett kus ainult kompressiooni müüdigi, igas mõõtkavas. Eraldi tundus olema nii v ja r valemiga mootorite kompressioon. Jälle üks hea põhjus expole minna :D

Postitatud: 01 Apr, 2010 10:21
Postitas andrusan
Võibolla ma eksin, aga minu teada saab kompressiooni osta mitte tanklast, vaid apteegist ja alates 3L purgist.
Hiljem pead ise vastavalt mõõtkavale lahjendama, et surveaste õige oleks. :wink:

Postitatud: 01 Apr, 2010 10:37
Postitas fossiil
Eksid jah, see apteegis saadaolev on lillat värvi, aga M.Expol saab õiget, rohekat...K-Kompressiooni

Postitatud: 01 Apr, 2010 10:37
Postitas asjaajaja
Viimati müüdi apteekides kompressiooni 3-liitristes purkides nõukaajal, siis kui kolhoosi mehed seda ämbrikaupa ja poolmuidu jagasid. Tänapäeval on see kõik imapisikestes pudites ja paganama kallis...
Aga milleks sa hakkad selle kompressiooniga üldse mässama? Kunagi ühel ETKVL-i mehe autol keeras kompressiooni ümber kardaani ja mees mässas Virtsus mitu päeva, enne kui uuesti kodu poole liikuma sai. Naine oli murest juba halliks minemas, aga õnneks sai lõpuks kõik korda. (See on tõestisündinud lugu!)

Postitatud: 01 Apr, 2010 10:44
Postitas andrusan
No jah, mina mäletan seda kolhoosiaega, kui noored praktikandid käisid esimese tööna ämbritega apteegist kompressiooni tassimas.
Eks seda vene tehnikale kulus rohkem ka.
Nüüd muidugi ajad teised...

Postitatud: 01 Apr, 2010 16:26
Postitas Tsiknat
Tegelikult saab täiesti kvaliteetse kompressiooni ise ka komponentidest segada. Peast ei mäleta enam täpset vahekorda aga komponentideks olid Kliirens, baas, rööbe, kreen, relvadega masinatel on väga tähtis komponent ka derivatsioon.
Edu ja jõudu katsetamisel ja anna siis teada kuidas segu toimis.

Toomas