3. leht 4-st
Postitatud: 21 Dets, 2010 23:16
Postitas jackpuuk
Denissiga nõus, tihend rooli ja istme vahel määrab ikka väga palju! Kuid, lähipäevadel on praktilisest vajadusest tingituna tsiviiltehnikale lintide alla panek, huvilised on oodatud võrdlema enne ja pärast!
tlf. 58091009
Postitatud: 22 Dets, 2010 18:43
Postitas vax
Väike video DT-30 Vityaz-ist, muuhulgas ka näide, kuidas tank lumest välja tõmmatakse...
http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfira3o
http://www.youtube.com/watch?v=e1D63aMZNSo
Postitatud: 04 Jaan, 2011 9:38
Postitas hummel
hummel kirjutas:http://www.postimees.ee/?id=359381
Kiirabibrigaadide lumerõõmud.
Tekkis küsimus, et kas näiteks KV meditsinitehnika ei võiks kuidagi käepärast olla sellistel juhtudel? Med-UNIMOG läheks kindlasti paremini läbi lume, kui tsiviil-kiirabiauto. Tean, et kunagi 10 a tagasi oli Pärnu pataljonis raadio-otseside kiirabi häirekeskusega ja vajadusel said nad kaitseväelt abi paluda. Palju seda kasutati, ei tea muidugi, kuid variant oli täitsa olemas.
Jälle.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=37771131
Iseasi, et enamus EKV-st on nii demilitariseerunud või "kutsekoolistunud" asutus, et reaalset operatiivset abikätt oleks vist palju küsida, sest kuigi tehnikat on pm s*itaks, siis valmidus on olematu.
Aastate eest, mäletan, et alati oli väeosas kohal nagu valvekorras/valmiduses (mitte toimkonnas) 1 ajateenijast meditsiiniautojuht + auto (Chevy). Isegi Jaanipäeva ajal oli! Nüüd ei midagi, kuigi ajateenijaid-autojuhte oleks enamasti võtta. Savi - ärme vaeva end selliste asjadega - meie teeme ainult väljaõpet.
Tsiviilkodanikkond (maksumaksja) seda ilmselt küll ei tea ja kujutab ette, et EKV on ikka rohkem käegakatsutavam sõjaline jõud nagu teda paraadidel tutvustatakse...
Postitatud: 04 Jaan, 2011 14:16
Postitas sirvel
Väike tähele panek

. Nimelt suurendab ükskõik millise ratasmasina läbivust nii lumes kui ka poris kett. Reaalne kogemus olemas MB GD-ga, UNIMOG-ga ja PASI-ga. GD ronis talvistes tingimustes Balkanil põõsast välja ja üles mäge peaaegu külili asendis ühe ainsama ketiga, mille me autojuhiga läbi ussi selle sammuse kuidagi moodi peale saime. Moogi ja Pasi läbivust ketiga ja ilma sai eelmisel talvel oksendamiseni proovitud. Ja kett töötas hästi. Moogil kahe ratta ketitamine võtab aega umbes viis minutit. Pasiga läheb tiba kauem aega, sest rattaid on rohkem ja ainult kahest ketist ei piisa. Loomulikult tuleb kett enne suuremat hullamist peale panna ja igasse mülkasse pole mõtet mürama minna. Ja igal masinal on oma teatud võimete ja läbivuse piir, mida niisama, üksi ja in the middle of nowhere pole mõtet testima hakata.
Postitatud: 04 Jaan, 2011 23:31
Postitas denis23
Heh, see nimekiri lisaseadmetest mis suurendavad läbivus on päris pikk)
Võib lisada sinna ka vintsi jne.
Kusjuures jah, minu meeles parem 10 korda keti maha ja taha panna, kui üks kord roomikmasina lindi kokku needima.
Postitatud: 04 Jaan, 2011 23:45
Postitas jackpuuk
Jaa-jaa, mis viga neid kette sinna rahuajal külge kruvida ja vajadusel masinat vintsida, kui aga sinu pihta tinaubasid pillutakse, siis enam nii lõbus pole. Aga paneks ketid enne külge kui löömaks läheb? Loogiline?
Aga proovige siis vähegi kõvemal pinnasel sõita.
Postitatud: 05 Jaan, 2011 8:38
Postitas sirvel
Eestis pole võimalik igal pool metallroomikuga ringi roomata, ja nendes kohtades kus saab, neid kohti on vähe. Mis tinaube puudutab, siis tuleb meeskond pooleks jagada: üks, kes ubadega tegeleb ja teine, kes kettidega majandab. Ning viimase asjana pole veel kohanud ühtegi silti kõva pinnas või pehme pinnas. Seda just soojal maal, kus teeks saab nimetada kohta, kust korra Pasiga läbi sõidetud on

Postitatud: 05 Jaan, 2011 11:41
Postitas Tegelane5
denis23 kirjutas:Heh, see nimekiri lisaseadmetest mis suurendavad läbivus on päris pikk)
Võib lisada sinna ka vintsi jne.
Kusjuures jah, minu meeles parem 10 korda keti maha ja taha panna, kui üks kord roomikmasina lindi kokku needima.
Täna päeval pole vaja rauda "needa", tundub et olemas "bolton kitid" niisugustest asjadest:
http://www.youtube.com/watch?v=mkleAMR3 ... 1&index=55
See ilus kollane ameerika maa maastur on vast ühe täisvarustusega kiirabi raskune või raskem. Praeguste ilmadega saaks rahulikult Tallinna kesklinnaski ringisõita ilma linte liigselt kulutamata.
Need lindid peaks toimima vast ka tavalisel autol millel esisild ei vea.
Postitatud: 05 Jaan, 2011 11:52
Postitas Kilo Tango
Tegelane5 kirjutas: Täna päeval pole vaja rauda "needa", tundub et olemas "bolton kitid" niisugustest asjadest:
Tänapäeval kirjutatakse kokku ja bolt-on sidekriipsuga. Aga muidu:
http://www.mattracks.com/
Postitatud: 05 Jaan, 2011 15:04
Postitas sirvel
Jutt muidu käis ratastest ja kettidest, aga see selleks. HMMWV mass 5,200 lb (2,340kg)—5,900 lb (2,680 kg) wikipedia andmetel. Ja loomulikult on sellise roomikuga läbivus kordades parem kui ratastel ilma ketita. Kuid kette soetada on ka kordades odavam nii tsivilistile kui ka sellisele toredale organisatsioonile nagu EKV. Nii et jääme realistideks

Aga tore teada, et sellised neti leheküljed olemas on

Postitatud: 08 Jaan, 2011 10:49
Postitas Tegelane5
Seda muidugi, aga paha ju poleks kui mõni kiirabiauto selliste lintidega oleks. Kuhugi nurka murenema neid loomulikult pole vaja.
Hummeli lingi juurde tagasi tulles kopeeriks mõned kommentaarid PMist
Minu arvamus
18.12.2010 19:54
Kiirabi on tubli ja keegi nagu ei sõimagi ju neid. Eritehnikaks ei ole vaja maksutõusu, vaid olemasoleva raha sihipärast ja tarka kasutamist. Ei ole küll artiklis tekkinud olukorraga täpselt kursis, kuid ikkagi tekib küsimus, kas igas olukorras päästeameti kaasamine on kõige kiirem, otstarbeksm ja odavam otsus. Kui kaugelt see roomiksõiduk tuli ja kas tõesti ei olnud lähemalt võtta ühtki traktorit? Jätaks nüüd selle kütusejama korraks ja mõtleks sellele, et mobiilside ajastul peaks telefoni teel olema võimalik ühendust saad vallaametnikega, kes kohalike oludega kursis ja leiaksid kiiresti abi. Sama kehtis ka Padaoru kohta, sest lähim reaalne abi asus sealgi mõne kilomeetri kaugusel, aga võimetusest otsustada, oodati kümneid tunde sõjaväetehnika saabumist. Ressursside kasutamise koordineerimisest ja sellega raha kokkuhoidmisest peakski alustama.
ja
njah
19.12.2010 07:43
ma olin oma 12 korterise maja ainus vend, kes kühveldas teed lahti.
Mingi noor tatt imestas ka, et meil ju kojamees, isegi irvitas suti mu üle, et pidin stahhaanovlane olema vms.
Ma siis mainisin, et vaata sina tatikas võid ju arvata, et 70mnene mees jõuab kiirabile ja päästele tee 24/7 avatud hoida, mina aga nii ei arva.
Ja ilmselt on minul kui kaugelt kogenumal õigus, seega hoian ka sinu tagumiku turvalisena.
Nagu tellitult vajas üks väike imik järgmisel päeval kiirabi - nüüd on meil kühveldamises järjekord.
Isegi kaks pensiokat käivad kümme korda päevas trepi luuaga üle ja kildu vist ostavad ise.
Nimelt üks kiirabi tegelane natuke libastus.
Inimestele on vaja isiklikku valu, et tunnetada, mis on mõistlik ja mis mitte.
Seniks lihtsalt ootame, et seal kuskil üleval ka keegi infarkti saab ja siis 4 tundi masinat ootab.
Postitatud: 09 Jaan, 2011 21:53
Postitas Kilo Tango
http://www.youtube.com/watch?v=FLZg3mpD ... re=related
Oskab keegi seletada, mis asjaga seal 2:20 paiku lastakse. Pooletolline see ei ole, selleks on relv liiga suur, pauk vale häälega ja pooletolline ei liiguta HMMWV-d iialgi nii palju.
Postitatud: 10 Jaan, 2011 10:22
Postitas sirvel
Arvestades seda, et tegemist on soomustamatta masinaga, siis võib vabalt ka .50 hmmwv hüppama panna. Kindlasti pole tegu mark 40 ( usa vaste AGS-ile).Liiga pikk raud ja kestad pole sellised. Vbla on tegemist mõne 30 mm kiirlaskekahuriga? Video ei ole ka just kõige parema kvaliteediga. Kuigi leegisummuti meenutab kangesti AH 64 all oleva kahuri oma.
Postitatud: 10 Jaan, 2011 11:06
Postitas Kilo Tango
sirvel kirjutas:Arvestades seda, et tegemist on soomustamatta masinaga, siis võib vabalt ka .50 hmmwv hüppama panna. Kindlasti pole tegu mark 40 ( usa vaste AGS-ile).Liiga pikk raud ja kestad pole sellised. Vbla on tegemist mõne 30 mm kiirlaskekahuriga? Video ei ole ka just kõige parema kvaliteediga. Kuigi leegisummuti meenutab kangesti AH 64 all oleva kahuri oma.
30mm lükkab Hummeri ümber või vähemalt märksa rohkem liikuma imho. 30mm-sel on tagasilöök ikka oluliselt tõsisem.
Postitatud: 10 Jaan, 2011 16:45
Postitas Tiam
sirvel kirjutas:Arvestades seda, et tegemist on soomustamatta masinaga, siis võib vabalt ka .50 hmmwv hüppama panna. Kindlasti pole tegu mark 40 ( usa vaste AGS-ile).Liiga pikk raud ja kestad pole sellised. Vbla on tegemist mõne 30 mm kiirlaskekahuriga? Video ei ole ka just kõige parema kvaliteediga. Kuigi leegisummuti meenutab kangesti AH 64 all oleva kahuri oma.
Täitsa õigus. See seal videos on:
http://www.atk.com/Products/documents/L ... %20Gun.pdf
30mm ATK, recoil sellisel "navalized" ehk tripodil versioonil siis ca 800kg.
Samas HMMWV on enam sellsiega vasrustatud reaalses elus:
http://www.atk.com/Products/documents/L ... Cannon.pdf