Postitatud: 03 Dets, 2005 12:19
Nüüd võiks Kapten Trumm mainida millist Kuznetsov-klassi laeva ameeriklased peaksid oma Tomahawkiga uputama,kas venelastel ültse on alles kas või ükski tõeline ja töökorras lennukikandja
TU-22M oli universaalne masin. Teda võis väga kiiresti ümber teha raketikandjast pommitajaks. Pommiluuk kinnises asendis oli kerega tasa ja seda ei saanudgi kaugemalt näha! Lahtises olekus käis kumbki luugi pool veel omakorda pooleks ja kere küljes olnud pooled uputati pommišahti sisse. Nii tekkis paras ava kuhu mahtus rakett, mille jaoks oli šahti ülaosas spetsiaane allalastav kinnitustala.Mul on selle X22-ga TU22M mudel.
Aga Tartus ei näinud ma kordagi Tu22 sellise raketiga. Üks või kaks pisemat raketti oli teinekord neil tiibade all (samasuguseid nägin ka TU!& tiiva all), aga pommiluugid olid neil siledad ja ei olnud näha ka, et sinna käiks pooluputatud rakett.
Raketi jaoks olid siiski spetsiaalse kujuga luugid, sest raketi pikilõige ei ole ristkülikukujuline. Kas baasluukidel käisid mingid tükid ära või olid eraldi luugid, sellest minu käsutuses olev küllalt arvukas raamatukogu vaikib.FW Anton kirjutas:TU-22M oli universaalne masin. Teda võis väga kiiresti ümber teha raketikandjast pommitajaks. Pommiluuk kinnises asendis oli kerega tasa ja seda ei saanudgi kaugemalt näha! Lahtises olekus käis kumbki luugi pool veel omakorda pooleks ja kere küljes olnud pooled uputati pommišahti sisse. Nii tekkis paras ava kuhu mahtus rakett, mille jaoks oli šahti ülaosas spetsiaane allalastav kinnitustala.
Kapten Trumm, ära häma!Raketi jaoks olid siiski spetsiaalse kujuga luugid, sest raketi pikilõige ei ole ristkülikukujuline. Kas baasluukidel käisid mingid tükid ära või olid eraldi luugid, sellest minu käsutuses olev küllalt arvukas raamatukogu va
Sellises kontekstis polnud see küll arusaadav, et jutt käis TU-22K-stTU-22M oli universaalne masin. Teda võis väga kiiresti ümber teha raketikandjast pommitajaks. Pommiluuk kinnises asendis oli kerega tasa ja seda ei saanudgi kaugemalt näha! Lahtises olekus käis kumbki luugi pool veel omakorda pooleks ja kere küljes olnud pooled uputati pommišahti sisse. Nii tekkis paras ava kuhu mahtus rakett, mille jaoks oli šahti ülaosas spetsiaane allalastav kinnitustala.
Raketi jaoks olid siiski spetsiaalse kujuga luugid, sest raketi pikilõige ei ole ristkülikukujuline. Kas baasluukidel käisid mingid tükid ära või olid eraldi luugid, sellest minu käsutuses olev küllalt arvukas raamatukogu vaikib.
Esiteks niitevlend eeldab vastavat avioonikat, olgu siis puulatvade kohal lennates või mitte. Vanasti oli selleks spetsiaalne radarisüsteem (vanematel Tupolevidel minu mäletamist mööda RNV Sopka), praegu (nt Raytheon AN/APQ-181 puhul) on see funktsioon üks pardaradari integreeritud režiime.Kapten Trumm kirjutas: Niitevlend avioonikat ei eelda (sellisel juhul saab lennata ainult valges ja hea nähtavusega).
See võrdlus kisub ka kahtlaselt arvudega manipuleerimise poole. Kui suur on "puhas kineetiline energia"? Kas jutt on soomustläbistavast või fugassmürsust? Kas sa lõhkeaine koostist ja mürsu / tiibraketi päisosa kuju ei arvestagi? Kas lahingulaeva mürsu kineetiline energia on tõesti Tomahawki omast ca kümme korda suurem?Kapten Trumm kirjutas:
X-22 puhas kineetiline energia on nt Tomahawkist umbes 100 korda suurem. Samuti on see suurem ca 750 kg kaaluvast lahingulaeva mürsust ca 10 korda.
Tüüpiline USA operatiivkoondis ja "väike laevade grupp" on ilmselgelt kaks eri asja. Sedasorti ebareaalseid stsenaariume, kus üks pool aina paugutab ja teine pool aina taganeb, ei tasu küll tõsiselt võtta, veel vähem harjutada. Tõe kriteerium on praktika ja praktikas tuleb selliseid juhuseid liiga harva ette. Nõustuks siinkohal FW 190G Würgeriga, et Tom Clancy Red Storm Rising pole mingi moodsa meresõja õpik. Vaata, millal su raamat välja on antud ja kõik saab selgeks.Kapten Trumm kirjutas: Võiks eksju jutustada, et pole proovitud jne. Samamoodi pole ameeriklased ka proovinud ühte tolleaegse lahinguplaani järgi toimuma pidanud Tu-22M reidi tagasi tõrjuma. Me räägime rünnakust, kus väikese laevade grupi vastu lastakse välja 70-100 tiibraketti korraga, mis läbivad sekundis rohkem kui kilomeetri.
Selle väite kohta tahaks ka allikaviidet näha, sest venelaste endi katsetused sinu sõnu ei kinnita. Võta näiteks Taifun 3/1997, artikkel Graf Zeppelini kohta (1. jrg kapten V.P. Kuzin ja insener D. J. Litinski). Graf Zeppelinile puuriti isegi augud starditeki sisse, et pommid sellest kenasti läbi läheksid, üks tonnine FAB-1000 lõhati korstnas ja teine angaaritekil. Vene raportit tsiteerides:Kapten Trumm kirjutas: Lennukikandjal piisab 900 kg lõhkepea plahvatusest lennuteki all angaaris, et see ikka väga pikaks ajaks ühel pool on. Lennukid, mis on angaaris, hävivad plahvatuses/tulekahjus ning lennutekk on õhus olevatele maandumiseks kõlbmatu.
Kas see oli nüüd ekspertarvamus, tsitaat või järjekordne teooria? Nii julge väide eeldab, et sul on mingi andmebaas taga -- kui nimetaksid mõne lennukikandja nime, mis kahe pommitabamusega põhja lasti, olen jälle meelsasti valmis sind uskuma.Kapten Trumm kirjutas: Üksainuke tabamus ja lennukikandja põleb. Teine ja läheb põhja.
toomas tyrk kirjutas:
Postitamisel tuleb täita järgmisi reegleid:
- kui tsiteerid või esitad fakte ning väiteid mõnest allikmaterjalist, siis viita sellele; kui tegu on webis kättesaadava materjaliga, siis anna ka link