Re: Emajõe sillad
Postitatud: 29 Nov, 2020 18:35
Kärevere sild õhiti 1941. aastal, selles ei ole küsimustki. Kinnituse 1941. a sakslaste poolt puitsilla ehitamise kohta saab sellest artiklist. (Saksa pioneeride standardprotseduur oli taastada võimalusel ol.olev sild või ehitada kõrvale uus, kasutades põhiliselt puitu, raudteesildadel ka terastalasid. Oluline oli kiirus, raudbetoonsildu nemad ei ehitanud vaid Todt).
Kavastu sild on siin foorumis eristaatuses, eraldi teemaga ja teen ettepaneku kõik uus poolt -ja vastuargumentatsioon sinna kirjutada. Juba esitatud küsimusi-vastuseid üle korrata ei ole huvitav ja kui midagi tundub veel kahtlane, siis tuleb sellega leppida.( Loodan ehk õnnestub arhiividest midagi veel leida).
Jätkates esialgse küsimusega, siis taustainfoks- Saksa väejuhatus hakkas sildade hävitamist planeerima varakult, sisuliselt samal ajal kui Kavastu ja Luunja sillad valmisid. 22.07.1944 AOK18 A.Pi.F käsuga liigub Pi.Btl 657 Kp 2,3 Tartusse ülesandega ettevalmistada õhkimiseks a) sillad üle Emajõe.
Üldine käsk oli vastast igal juhul takistada ja selleks loomulikult õhiti kõikvõimalikud teed ja rajatised. Ühe sellise käsu näide: 10.08.1944 Guderian → Nord → AA Narwa :
1.) kõik teed ja rajad ebamugavusi arvestamata samaaegselt tankitakistuste laiendamisega blokeerida. Välja arvatud mõned olulised lõigud, mis vastutava väejuhi korraldusel taktikaliste või varustusküsimustel lahti tuleb hoida. Veel lahti olevate teede lukustamine tuleb selliselt ette valmistada, et ka need vaenlase mõju alla sattudes kiiresti ja püsivalt tagatud oleks.
Kõne alla tuleb: 2.) mitu järjest kiiresti hävitatavat või purustamiseks ettevalmistatud silda õhkida looduslike või tehislike maastikutakistuse tekitamise käigus.
Kõigil juhtudel kui kas vaenlase soomusmasina takistamatu ülesõit tankitakistusest vabalt õnnestub või milles blokeerimist ei toimu ilma põhjuseta, peab vastutav ohvitser mulle aru andma argusest vaenlase ees.
Kavastu sild on siin foorumis eristaatuses, eraldi teemaga ja teen ettepaneku kõik uus poolt -ja vastuargumentatsioon sinna kirjutada. Juba esitatud küsimusi-vastuseid üle korrata ei ole huvitav ja kui midagi tundub veel kahtlane, siis tuleb sellega leppida.( Loodan ehk õnnestub arhiividest midagi veel leida).
Jätkates esialgse küsimusega, siis taustainfoks- Saksa väejuhatus hakkas sildade hävitamist planeerima varakult, sisuliselt samal ajal kui Kavastu ja Luunja sillad valmisid. 22.07.1944 AOK18 A.Pi.F käsuga liigub Pi.Btl 657 Kp 2,3 Tartusse ülesandega ettevalmistada õhkimiseks a) sillad üle Emajõe.
Üldine käsk oli vastast igal juhul takistada ja selleks loomulikult õhiti kõikvõimalikud teed ja rajatised. Ühe sellise käsu näide: 10.08.1944 Guderian → Nord → AA Narwa :
1.) kõik teed ja rajad ebamugavusi arvestamata samaaegselt tankitakistuste laiendamisega blokeerida. Välja arvatud mõned olulised lõigud, mis vastutava väejuhi korraldusel taktikaliste või varustusküsimustel lahti tuleb hoida. Veel lahti olevate teede lukustamine tuleb selliselt ette valmistada, et ka need vaenlase mõju alla sattudes kiiresti ja püsivalt tagatud oleks.
Kõne alla tuleb: 2.) mitu järjest kiiresti hävitatavat või purustamiseks ettevalmistatud silda õhkida looduslike või tehislike maastikutakistuse tekitamise käigus.
Kõigil juhtudel kui kas vaenlase soomusmasina takistamatu ülesõit tankitakistusest vabalt õnnestub või milles blokeerimist ei toimu ilma põhjuseta, peab vastutav ohvitser mulle aru andma argusest vaenlase ees.