3. leht 3-st

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitatud: 26 Juun, 2014 20:29
Postitas North
Kas ei olnud ka mingi maandumise teema, et kukkudes vigastuse oht väiksem?

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitatud: 27 Juun, 2014 9:09
Postitas mx77
toomas tyrk kirjutas:
Tarmo Männard kirjutas: Mille poolest olid saksa langevarjurite "ääriseta" kiivrid paremad tavalistest jalaväekiivritest? Kaaluvahe?
Mitte ainult kaaluvahe. kiivri "nokk" ja "äärised" võeti maha seepärast, et oleks võimalikult vähe eemaleulatuvaid detaile, mis langevarju avanemisel võiksid troppide ette jääda ning seeläbi kiivri kandjale vigastusi tekitada.
Eks see suurte ääristega kiiver võtab lennukist välja hüpates ka korralikult tuule alla ja kehvemal juhul käänab kandjal kaela kahekorra.

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitatud: 27 Juun, 2014 10:30
Postitas Lemet
Eks see suurte ääristega kiiver võtab lennukist välja hüpates ka korralikult tuule alla ja kehvemal juhul käänab kandjal kaela kahekorra.
Tavadessant ei hüpanud kiivritega.

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitatud: 27 Juun, 2014 11:51
Postitas mx77
Lemet kirjutas:
Eks see suurte ääristega kiiver võtab lennukist välja hüpates ka korralikult tuule alla ja kehvemal juhul käänab kandjal kaela kahekorra.
Tavadessant ei hüpanud kiivritega.
Mis see siis on?
Pilt

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitatud: 28 Juun, 2014 3:48
Postitas Tarmo Männard
Ma tänan!
Lugesin kusagilt, et esimese ilmasõjaaegseid kiivreid "lühendati" seetõttu, et roomates vajus kiiver ninale, telefoniga helistamisel ei mahtunud toru kõrva ja kiivri vahele (telefonistidele tehti vist lausa eraldi mudel) ja tuul kippus serva all undama- kohisema, mistõttu postil valvajate kuulmistaju oli kiivristatult üsna kehvake.
Sealt siis tuli küsimus, et miks oli juba korra täiustatud kiivrit vaja veelgi "tuunida".
Tropid ja eriti "tuule allavõtmine" kõlab väga usutavalt.