Keegi ei vaidle sellega et Spitfire on täiesti väljapaistav masin. Ka kogu selle loomise lugu on üks suur draama. Selle konstruktor oli surmavalt haige juba siis kui alustas oma töö lennuki kallal, ning kogu selle protsessi juures teadis et tema päevad on loetud.
Ka RR Merlini lugu on nagu Inetu pardipoeg muinasjutust välja võetud.
Ning kindel on ka see, et Spitfire jäi väljapaistavaks lennukiks kuni sõja lõpuni.
Kuid fakt on see, et Mustangi P-51D airframe ja üldine konstruktsioon on oluliselt moodsam. Esimest versiooni pole ma kunagi näinud, nii et ei oska öelda. Oled, Trumm need lennukid katsetanud? OK, ütleks nii, et võrreldes Spitfire MKII, tundub Mustang ikka oluliselt moodsam lennuk olevat. Palju stantsitud paneele, suur avar kabiin, siledad ideaalsed pinnad. Kõrval seisev Me-109F on aga üldse nagu kuskil külasepa haamri alt välja tulnud, ehk täitsa robustne masin. Aerodünaamika täitsa puudub.
Kõik lainetab, õhuvoolus million igasuguseid naelu, pragusid, luuke jne.
Mis puudutab Mustangi, siis see oli sama tüüpi lennuk, nagu Phantom, F-15 või Su-27, ehk suur ning tugev airframe, millel oli suur potentsiaal.
Spitfire oli selles mõttes palju "veetlevam", kergem. Jah, sellele võiks panna Grifon mootori, kuid tulemuseks oli puhas püüdlennuk, mille manööverdusvõime ei olnud enam nii hea. Sama lugu nagu Me-109K
ei olnud venelaste lennukid nii viletsad ja saksa omad nii märkimisväärselt paremad, et õigustada nigelaid tulemusi.
Mis nigelaid tulemusi? Sõda lõppes Berliinis, ning selleks hetkeks kõik Saksamaa suuremad linnad olid liitlaste poolt lagedaks pommitatud. LW haledalt kaotas. Ning see ongi nigel tulemus. Mis mõtet siin rääkida Hartmannist või Novotnyst kui lõpude lõpuks John või Ivan on su kodulinna maatasa pommitanud? Näiteks kõige võimekam liitlaste äss on alla tulistanud vist ainult 36 vaenlase lennukit. Aga see ei lükka ümber seda fakti et RAF, VVS ja USAAF olid sõja võitnud. Kusjuures, ok, jumal venelastega, aga näiteks RAF oli Luftwaffele ka näost näkku perse veriseks teinud
Usun et sama moodi oleks USAAF suutnud teha

Ja sõja teisel poolel ka VVS vaatamata oma kõigidele veadele, suutis "air superiority" saavutada. Kuigi, vist, olen seisukohal, et suurel määral tänu liitlastele, kes "elimineerisid" suur osa LW potentsiaalist.
Näiteks, kui teie vaadate, kui palju venelased on läbi viinud strateegilisi õhurünnakuid, siis ikka, need on üksjagu. Kui palju aga sakslased on suutnud olulisi liitlaste tagala objekte rivist välja viia?
Üldiselt, vahendid selleks neil olid täiesti olemas.
Kokku sakslased valmistasid 10 000 He-111, lisaks sellele tootsin need sõja jooksul 1700 He-177, pluss mõni tuhat Do-217.
Mis siis need suutsid teha. Venemaal minu teada, on kokku tehti 4 (neli) edukat operatsiooni.
1. Jaroslavli mootoritehase pommitamine
2. Gorki autotehase pommitamine
3. Rostovi lennutehase pommitamine
4. Poltava lennuvälja pommitamine (seal baseerusid B-17)
Sakslaste "vägitegudest" Inglismaal pole parem üldse rääkida, haledamalt peksa saada vist on raske.
Natukene nigel, eksole?
Nii et nigelad tulemused just sakslastel
