3. leht 3-st
Postitatud: 17 Juun, 2010 9:42
Postitas tommy
Lemet kirjutas:Uued 220 miljoni kroonised kopterid streigivad
Nii et soomlaste MI-8, juhul, kui need mingi odava raha eest saadaks, võiks ehk asjaks olla küll. Vähemalt ilma lastehaigusteta ja teada riistapuud.
Kui sa veel teaksid, palju vaeva näevad soomlased oma uute NH-90-ga...
Mis teha, uutel masinatel(ja mudelitel) esineb alguses ikka lastehaigusi...
Mis puutub nendesse MI-8-sse, olgem realistid, masinatel juba üle 30-e aasta turjal. Mida me neilt siis nüüd loodame....
Egas nad halvad aparaadid polnud, lihtsalt on oma aja ära teeninud ja aeg pensionile minna...
Postitatud: 17 Juun, 2010 10:26
Postitas Lemet
Mis puutub nendesse MI-8-sse, olgem realistid, masinatel juba üle 30-e aasta turjal. Mida me neilt siis nüüd loodame....
Eks nad muidugi vanad ole jah, aga nagu rahvasuu ütleb- parem Hilja kui mitte kedagi. Oleks vajaduse korral võimalik lennata, kui mõlemad uued koperdajad parasjagu tõbised on. Nagu siin juba eespool mainit- pädevus ja kogemused on ju veel olemas. Ja soome koperdajatel omajagu ressurssi veel järgi ju kah. Selline uitmõte vana kaevu ja sülitamisega seoses.
Postitatud: 17 Juun, 2010 13:28
Postitas vetewana
tommy kirjutas:
Kui sa veel teaksid, palju vaeva näevad soomlased oma uute NH-90-ga...
Mitte ainult soomlased! Sakslased ei ole hoopiski masinatega rahul ja arvavad, et armeele need ei sobi.
Millega siis sakslased NH-90. juures rahul pole!?
///According to a 2010 Bild report, German Army experts deem the helicopter to be utterly unusable for the transportation of combat troops. Among other things they complained that the seats are only suitable to carry 110 kg (240 lb) maximum weight—not enough for a fully equipped soldier. Weapons cannot be sufficiently secured during transport. The floor is too weak and can be damaged by dirty combat boots. The helicopter can only land on firm ground, with obstacles not exceeding 16 cm (6.3 in). Troops carrying full equipment cannot board/leave the helicopter, as the access ramp is too weak. Adding a doorgun is not possible due to the lack of space.
In response to this article, the German Defense Ministry proclaimed that the report in question referred to a prototype version, and not to the production model, the specifications for which were not even finalized at the time of the report. The prototype evaluation and its results were described as a normal procedure in an ongoing design process///
saksa k.
http://www.tagesschau.de/inland/hubschrauber110.html
Loodame siis, et meie KV sama viga ei korda ja hangib omale veidi asjalikumad masinad.
Näiteks see AW101/Merlin mahutab hoopis rohkem ja hind enam-vähem sama, mis NH-90 (16 mln. EUR) vs. AW101/Merlin (21 mln. USD)
Sikorski S-61N
Postitatud: 03 Nov, 2012 15:13
Postitas Noor
Tegin eile mõned pildid vanast korralikust tööhobusest - Sikorski S-61N-i. Tegemist siis Sea Kingi tsiviil variandiga, mis loodud 50ndate lõpus ning kasutusele võetud 1961 aastal.
Antud isend on kohandatud peamiselt merepäästeks kuid toimetab ka vahest mägedes.
amfiib kere
FLIR kaamera
lisapontoon, juhul kui heliopter meres maandub
avariiväljapääs, koos täituva kummipaadiga

Re: Sikorski S-61N
Postitatud: 03 Nov, 2012 15:21
Postitas Noor
Tüürpropeller
balanseeriv tiib
külg. hästi näha päästes kasutatav kuppel-aken
vints

Re: Sikorski S-61N
Postitatud: 03 Nov, 2012 16:31
Postitas Noor
Antud lennuvahendi kõige viletsam indikaator - ice detector
pitot tubes ja tiiviku rõhulamp
rootori südamik ja vibratsiooni vastased raskused
vasakpoolne turboshaft

Re: Sikorski S-61N
Postitatud: 03 Nov, 2012 16:40
Postitas Noor
turbiin
siit on näha rootori alune peamine ülekanne ning tagavara õlipump
"musta kasti" soolavee lüliti
HUMS

Re: Sikorski S-61N
Postitatud: 03 Nov, 2012 16:46
Postitas Noor
nn "chinaman's hat"
rootori ülekanne
pooleks saetud tiiviku läbilõige
sama aparatus õhkutõusul. Ilmaradar jäi kahjuks eest seekord pildistamata

helikopter versus tank
Postitatud: 07 Nov, 2013 3:39
Postitas kaugeltuuriv
Sattusin Discoveril vaatama filmi Helikopterisõjad,dokumentaal helikopterite kasutamisest lahinguväljal.Tegemist oli 2003a. Iraagi sõja alguses toimunud lahingust Basra pärast.Nimelt Linuxi helikopteri duellist T-55 vastu.Linux oli paaris koos Gasell tüüpi kopteriga,kattes Simitar tüüpi kergetankide ja Land Roveritel asuvate jalaväelaste kolonni.Huvitav oli see,et T-55 kasutas oma kahurit õhutõrjeks ja suutis helikoptereid küllaltki kaua eemal hoida.Ei täpsustatud seal,mis tüüpi laskemoona tank kasutas-kas keegi oskab seda kommenteerida.
Re: helikopter versus tank
Postitatud: 07 Nov, 2013 7:09
Postitas manjabes
Kopter oli vast ikka Lynx, mitte Linux?
Re: helikopter versus tank
Postitatud: 07 Nov, 2013 9:51
Postitas kristot
Link ka
http://www.youtube.com/watch?v=Ndu3KN_zmbY
Igatahes ma pakun proximity fuse'ga lõhkelaengut. Seda, kui kaugelt see kopterile midagi teeb, ma ei tea. Aga see, et filmis väideti nagu mõne meetri kaugusel oleks plahvatanud, tundub kunstilise liialduse moodi.
Ründekopterid
Postitatud: 08 Mär, 2018 19:36
Postitas ruger
Ülevaade 10-st ründekopterist koos hinnangutega neile.
https://hushkit.net/2018/03/06/top-10-a ... licopters/
Helikopterid
Postitatud: 20 Aug, 2025 18:24
Postitas Kilo Tango
Teadnudki kuhu teemasse toppida. Sai siia. Moded liigutavad, kui vajalikuks peavad.
Igatahes on hiinlased hakanud tiltrotorite teemaga tegelema:
https://interestingengineering.com/mili ... -takes-off
Re: Helikopterid
Postitatud: 21 Aug, 2025 10:02
Postitas Roamless
Hiinlaste suur eeskuju on ju USA, Blackhawkist nad elusuuruses koopia juba on valmis vehkinud Harbin Z-20 (tundub, et lausa 1:1-le)
https://en.wikipedia.org/wiki/Harbin_Z-20,
miks siis mitte ka Osprey-d kopeerida. Venelastel on jälle suhtumine ala hapud viinamarjad, kui ise ei suuda või pole raha kopeerida, siis on tegu "mõttetu, kalli ja tupiksdisainiga", mida nemad ei kavatsegi "arendada". Vaata, mida nad on öelnud näiteks CV90 ja F-35 kohta.

Re: Helikopterid
Postitatud: 30 Aug, 2025 14:14
Postitas Kilo Tango
Roamless kirjutas: ↑21 Aug, 2025 10:02
Hiinlaste suur eeskuju on ju USA, Blackhawkist nad elusuuruses koopia juba on valmis vehkinud Harbin Z-20 (tundub, et lausa 1:1-le)
https://en.wikipedia.org/wiki/Harbin_Z-20,
miks siis mitte ka Osprey-d kopeerida. ...
AInult, et see EI OLE V-22 Osprey koopia, vaid märksa uuema lahenduse üle võtmine. Hiinlased varastavad päris julgelt ja üsna osavalt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Future_Vertical_Lift
