3. leht 4-st

Postitatud: 14 Juul, 2005 13:59
Postitas nublu
stuka kirjutas:Minulgi loll küsimus,kas bf-109 oli ka "ninas"(kapottil) kuulipilduja kui oli, kuidas siis enda propellerit puruks ei lasknud?noo piltidelt mina aru ei saa
Oli.

Sünkronisaator leiutati juba I M.-s. ajal. Kui propelleri laba läbis kuulipilduja toru esist ala, siis sünkronisaator takistas lasku. Kui laba oli ala läbinud, siis võis lask jälle toimida...

Kui aga sünkronisaator rikki läks või oli valesti reguleeritud, siis labad lendasid :lol:

Ja veel üheks variandiks oli (mida kasutati aga peamiselt kahuritega ning seda ka mõnedel Me 109 mudelitel) toru paigutamine propelleri võlli, mis oli seest õõnes...

Postitatud: 14 Juul, 2005 15:21
Postitas stuka
Tänud vastuste eest.

Postitatud: 14 Juul, 2005 17:44
Postitas FW Anton
Tänud vastuste eest.
Võta heaks :)

Hr. Aspelund mainis siin VAZ 2101 ja Fiati. Siis ilmselt mõtles ta konkreetselt FIAT 124 mudelit. Kaugelt on masinad tõesti sarnased aga kui lähedalt vaatad, siis mootor on teine, ukselingid on teised ja elektriskeem on teine ja ilmselt midagi veel. Seega on VAZ 2101 FIAT 124 edasiarendus mitte see ise. :wink: Siis lennunduses võrreldav sellega kui hispaanlased võtsid Bf-109 G mudeli tootmise täileikult üle, panid sinna vahele uue mootori ja muud sõlmed, millega muutus ka lennuki kuju mingil määral ja mis ei olnud enam tõesti identne Saksamaal toodetud mudeliga.

Postitatud: 16 Juul, 2005 16:20
Postitas nublu
No oli kes ta oli, aga lühikeseks jäi see silmarõõm :cry:

http://www.suedwest-aktiv.de/region/zak ... e1c82b46e8

Puruks kukkus ning nii palju kui mina saksa keelt mõistan - enam ei plaanita taastada...

Bf-109 purunes maandumisel :(

Postitatud: 16 Juul, 2005 16:24
Postitas r2r
Eile see lennuk (punane 7) purunes maandumisel. Piloot jäi ellu.
Pealtnägija teatas, et 14.30 algas rutiinne treeninglend. 14.45 - maandumine, kuid üks ratas ei väljünud (ei lukustunud?) Järeljooksu lõpus lennuk puudutas tiibaga mad - hakkas pöörlema. Kui prop puudutas maad - mootor lendas välja motoraamist.
Kahju lennukist:(

Hea, et piloot jäi ellu!

Avalik info hetkel siin: http://www.suedwest-aktiv.de/region/zak ... e1c82b46e8

Postitatud: 16 Juul, 2005 16:45
Postitas Soobel
Messeritega on nõrga teliku pärast palju käbla käidud.

Postitatud: 18 Juul, 2005 23:59
Postitas r2r
Fotod:
http://www.messerschmitt-bf109.de/php-u ... lugzeug=83
Veel info (kontrollimata) - lennuk polnud kindlustatud, taastamine on küsitav.

Postitatud: 19 Juul, 2005 9:36
Postitas FW Anton
No jah, kahju küll!

Flugwerg GmbH teeks selle taastamise ära küll aga kas omanikel ainult pappi on? Ehk midagi ikka välja mõeldakse aja jooksul. Tuleb keegi rikkam vend ja ostab masina ära ning teeb korda.

Postitatud: 19 Juul, 2005 11:54
Postitas Soobel
Kas temast nüüd lennulooma saab, aga muuseumieksponaadi saaks ikka. Kuluks meile Lagedi muuseumisse ära. Huvitav, palju omanikud sellise katkise raipe eest küsiksid? Sellise mehe, kes masinale taas kaubandusliku välimuse annaks, leias eestimaalt küll. Äkki on kaval Tartu lennumuuseumil peale hüpata?

Postitatud: 03 Aug, 2005 8:03
Postitas Tapper
Hmm miskipärast tundub, et asi kisub (otse :D ) saksast toodud vanaraua üleslöömiseks. Ei tea kust see teema nii tuttav tundub. Ei tea kuidas lennutunde on võimalik tagasi kerida :twisted:

Postitatud: 03 Aug, 2005 9:47
Postitas FW Anton
Hmm miskipärast tundub, et asi kisub (otse ) saksast toodud vanaraua üleslöömiseks. Ei tea kust see teema nii tuttav tundub. Ei tea kuidas lennutunde on võimalik tagasi kerida
Selles just asja võlu ongi :D Mingist rappest korralik asi ehitada ja seda tulevastele põlvedele säilitada tasub vaeva. Ajalugu tuleb käsitleda nii nagu ta tegelikult oli ja kui see ainult paberil seisab jääb asi väga lahjaks. Konkreetsed esemed (ka taastatud) aga mõjutavad inimest muljet avaldavalt ja see läheb enamusele peale, või tahad öelda, et maailm liigub vales suunas?

Postitatud: 03 Aug, 2005 12:07
Postitas Tapper
Maailma liikumise kohta vales suunas on mul täitsa oma arvamus olemas : jah vales suunas liigub ta küll :cry:
Aga konkreetne messeri lugu, mul oleks ainult hea meel kui miski ajaloolise väärtusega tehnika elule puhtakse.

Postitatud: 02 Sept, 2005 0:07
Postitas Nestonia
siin on mõned pildid selle kaunitari mudelist, tuttava oma :) ;)

http://www.pilt.ee/view/555362/

Messeri vrakk muuseumis

Postitatud: 27 Sept, 2005 22:39
Postitas Immelmann
Külastasime näe Ministryga Helsinki Vantaa lennumuuseumi, et lennumasinate tiiba silitada ja kohustuslikke mantraid pomiseda. Üllatuseks komistasime kohe ukse vahel mingi vana plekirisu otsa, mis lähemal katsumisel osutus Bf-109 Gustavi vrakk olema. Legendi järele olla see 1946-mal aastal laskeharjutusel endale kõva mootoririkke hankinud ja Pori kandis merre sulpsanud. Eriti üllatas terasdetailide hea seisukord- mõni lausa läikis ja kontrastiks duralumiiniumi peaaegu täielik kadu. Muidu on nähtud pilte näiteks soolasemas ookeanivees ligunenud vrakkidest, kus teras on ilusti känkraks roostetanud, aga alumiinium sindrimas puha läigib.
Pusisin siia pilte ka:
http://pilt.ee/view/584826/

Postitatud: 27 Sept, 2005 23:29
Postitas kari lumppio
Tere!

Jah, see "mersu" on MT-208, alatüüb G-2. Rohkem info selle leheküljel inglise keeles (soome keeles versiooni paistab et pole):

http://www.virtualpilots.fi/feature/articles/mt-208/

Kari