Troll kirjutas:
Kes oled sina, et hakkad siin silte kleepima?
Tohoh, kas siis nõmedust peab lihtsalt sel eesmärgil vaikides taluma, kuna nõmetseja arvab, et tema sõnade põhjal ei tohi tema mõttemaailma suhtes mingeid järeldusi avalikult teatavaks teha. Vastuta aga nüüd oma sõnade eest!
Ja oma arvamustega minu teadmiste kohta oled sina küll viimane, kes oskab neid objektiivselt hinnata.
Julge emotsioon, sest kas sa siis pole oma "teadmisi" pidevalt sellel foorumil kuulutanud? Ma arvan, et mu arvamus antud küsimuses (sinu teadmised) on palju pädevam kui näiteks sellel, kes sinu "teadmistest" pole osa saanud. Kuidas ma siis "viimane" olen?
Mind Suvorovi toetajaks kuulutamisega läksid küll pikalt puusse.
Vabandan väga, küllap ajasin kellegagi segamini. See aga ei muuda minu postituste mõtet.
Lausa imekspandav, et sinusugune ajaloolane ei oska korralikult diskuteerida ilma isiklikesse solvangutesse laskumata. See tähelepanek ei puuduta ainult seda teemat ja mind, vaid ka sinu paljusid varasemaid postitusi. Pidevalt kipud sa minema isiklikuks ja hakkad opponente ründama.
See on tõsi, aga nad kõik on selle ära teeninud.
See on tavaline võte neil, kellel argumentidest puudu tuleb - hakata mängima palli asemel meest.
Mõtle nüüd hoolikalt järele: sinu viimane postitus ei vasta minu mitte ühelegi argumendile. Küll aga asusid sa mind isiklikult ründama, osutades, et mina ei oska korralikult diskuteerida, vaid ainult solvan. See on, tõdegem, isiklik rünnak - halvustamine. Arvan seega, et võib öelda, et sa hakkasid palli asemel mängima meest. Arvan ka, et mina olen seni ikka püüdnud mõlemat mängida, ent sul kukub palli mängimine halvasti välja.
Kui sa just soovid, siis lase käia, ainult hale hakkab ja minu lugupidamine sinu vastu väheneb kõvasti.
Miks sa arvad, et ma hoolin sinu lugupidamisest? Minu postituste sisu põhjal peaks ju sulle selge olema, et kui sina minust lugu peaksid, siis tunneksin ma ennast halvasti.
Ei hakka siin edasi diskuteerima ohvrite arvu üle, see puudutab antud teemat vähe.
Kuhu me siis nüüd hiilime? Sa ei taha kahjuks mõista, et kogu see revisjonistlik jampsimine on tegelikult kogu kurja juur.
Galileo Galilei oli hea näide. Ka tema puhul ei lähtunud tuleriidaga ähvardajad mitte sadistlikust piinamissoovist, vaid soovisid kaitsta usklikke piiblipõhise maailmavaatega vastuolus oleva teooria eest.
...
Noh, ja kas kaitsesid siis need karistamised (või karistamisega ähvardamised) "püha tõde"?
Huvitav! Mind süüdistatakse, et ma ei argumenteeri korralikult, samas inimene, kes niiviisi süüdistab "vaidleb edasi kriminaalkaristuse otsatrbekuse üle" pööramata mingit tähelepanu, mis on talle selle teema all varem kirjutatud. Kummaline arusaam vaidlusest.
Vaatame siis seda "head näidet" lähemalt. Galilei lugu peaks ilmselt osutama:
1) keegi arvab, et suudab "tõde" karistusähvarduse abil kaitsta
2) hiljem osutub, et tõde on midagi muud
Kuid Galilei juhtumi näol on tegemist religiooni ja ilmalikku maailmavaate kokkupõrkega. Kaks asja, mis lähenevad maailmale erinevalt, sealjuures võib juhtuda, et religiooni esindajad võivad läheneda asjadele mitteratsionaalselt, nagu antud juhtumi puhul aset leidiski. Kuid holokaustieitamise puhul on tegemist puhtalt ratsionaalsuse kokkupõrkega ratsionaalsuse vahel (tõsi, eitajate ratsionaalsuses võib kahelda, sest nende objektiivne lähenemine on teada - pime usk meeldivasse).
Teiseks. See, et hiljem osutub, et tõde on midagi muud, pole reegel, vaid on kõigest üks võimalus. Sama hästi võib igavesti tõsiasjaks jääda, et holokaustieitajad eskivad. Kas vaid pelgalt seetõttu, et kunagi tulevikus võib ilmneda, et tõde on midagi muud, ei tohi kaitsta ajaloolist tõde karistusähvardusega?
Ja ma kordan veel seda, millest trollid ei paista kuidagi tahtvat aru saada: asi pole ainult ajaloolise tõe kaitsmises. Asi on ka selles, et neonatsid piltlikult öeldes ratsutavad holokaustieitamise seljas. Kui uskuda, et ajalooline tõde tõesti ennast ise kaitseb, siis miks mitte panna holokaustiritamine karistusähvarduse alla. See ju hoiaks ära palju konflikte, aga ajalooline tõde on ju niikuinii määratud iseenesest välja tulema.
