3. leht 3-st
Re: 1940. aasta ümbersõiduraudtee Tallinnas
Postitatud: 23 Aug, 2011 9:33
Postitas Castellum
Päris ümberlaadimisjaama jaoks puuduvad teises otsas ühendused põhiteega. Arvan, et ikkagi mingi kokreetse objekti jaoks. Ballastikarjäär? Samas on teada, et sealt pressib läbi Ülemiste järve vesi ja seal kaevandamine on pisut nagu enda alt oksa saagimine...
Re: 1940. aasta ümbersõiduraudtee Tallinnas
Postitatud: 23 Aug, 2011 12:29
Postitas Soobel
Väga imelik harutee tõesti. Seal ei ole midagi kaevandada sellises mahus, et oleks mõtet rongidega vedada.
Muidu see Ülemiste-Järve raudtee töötanud 60-dateni, kui ise 1994 raudteele tulin, siis oli pöörang Järvevana ülesõiduvahi putka taga veel alles, piimakombinaadi kõrval oli ka veel raudtee maas. Ristangut Tallinn-Väike - Liiva jaamavahega enam ei olnud. Ja päris 1990-date alguses, kui sai Pääsküla depoo vahet praktikal käidud, sai endise Pärnu mnt ülesõidu juures ehituskooli staadioni taga olevat võssakasvanud raudteed vaadatud. Eks see koristati alles siis, kui Järvevana teed pikendati ja see Pärnu mnt ja Tallinna-Järve raudtee alt läbi tuhniti. 1995-da aastani, kui sai veel Haapsalu liini sõidetud, sai veel imestatud, miks Järve jaama Ülemiste poolses sissesõidufooris punane tuli põleb. Küllap seepärast, et jaama elektriskeemi pole välja vahetatud ja vältimaks häiresignaale, peab lamp korras olema. Äkki põleb veel praegugi...
Ristposti (Järvevana ülesõiduputka) ja Liiva vaheline laiarööpmeline lõik pole kunagi olnud Tallinn-Lelle (viljandi ja Pärnu) liini osa, Lelle laiarööpmeline liin tehti seal täiesti eraldi kitsarööpmelisele selga. Liinirongid võisid seal ehk liigelda vaid neil paaril aastal, mil Tallinn-Lelle vahel töötasid kitsas ja lai raudtee üheaegselt.
Re: 1940. aasta ümbersõiduraudtee Tallinnas
Postitatud: 27 Aug, 2011 11:21
Postitas vax
Castellum kirjutas:Päris ümberlaadimisjaama jaoks puuduvad teises otsas ühendused põhiteega. Arvan, et ikkagi mingi kokreetse objekti jaoks. Ballastikarjäär? Samas on teada, et sealt pressib läbi Ülemiste järve vesi ja seal kaevandamine on pisut nagu enda alt oksa saagimine...
Miks puuduvad, seal võis sile plats olla ju.
Teine mõte, et sealt võidi näiteks vett võtta, kas siis joogivett või tuletõrje tarbeks...
Re: 1940. aasta ümbersõiduraudtee Tallinnas
Postitatud: 28 Aug, 2011 19:41
Postitas FW Anton
1967-1971 mil kitsas ja lai koos funktsioneerisid suunati Tallinn-Väiksest tulevad laiarööpmelised rongid Järvevana ülesõidu juures Liiva-Ülemiste haru peale, pöörang oli paigaldatud ülesõidust Liiva poole. Ülemiste-Järve raudtee jooksis diagonaalis läbi laia ja kitsa raudtee. Kui kitsas 1971 suleti, paigaldati kitsa asemel koheselt lai , pöörang Liiva- Ülemiste liinil likvideeriti, samuti ka üks laia teejupp üle Järvevana tee. Raudteeristid vedelesid veel tükk aega ülesõidu putka juures maas. Olen seda kõike oma silmaga näidnud ja kogenud.
Re: kitsarööpmeline raudtee Ülemiste ääres
Postitatud: 22 Veebr, 2014 15:13
Postitas apiiroja