Kaart aastast 1947
Jutud käisid vahepeal, et kuskil seal pidi raudtee ikkagi maas olema, mõnekümne meetri tagant õhku lastud??? On kellelgi pilte sellest?
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Olen kuulnud vanematelt inimestelt (kel on tulnud 1940tel Virumaal metsatöö kohustusnormi tegemas käia), et veel nii mitmedki aastad peale sõja lõppu olid sealsed väliraudteed veel osalt töötanud metsa väljaveo eesmärgil.
Küll ma ei tea (ja vast nemadki ei teadnud), kas tõepoolest olid need 600 mm laiused Saksa väliraudteed või oli viimaste jäänuseid, olemasolevaid tamme ja siinmail levinud 750 mm veeremit kombineerides samade tammide peale 750 mm teed aretatud.
Võibolla raudee-teadjamad kaasfoorumlased oskavad kommenteerida? Kahjuks ma enam ei mäleta nende juttude järgi, kas teed olid "laiale" välja tulnud Auvere, Vaivara või Soldina jaamas... aga kuskile sinnakanti.
Küll ma ei tea (ja vast nemadki ei teadnud), kas tõepoolest olid need 600 mm laiused Saksa väliraudteed või oli viimaste jäänuseid, olemasolevaid tamme ja siinmail levinud 750 mm veeremit kombineerides samade tammide peale 750 mm teed aretatud.
Võibolla raudee-teadjamad kaasfoorumlased oskavad kommenteerida? Kahjuks ma enam ei mäleta nende juttude järgi, kas teed olid "laiale" välja tulnud Auvere, Vaivara või Soldina jaamas... aga kuskile sinnakanti.
Valdo
[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
Vaadates Iccta poolt üles pandud pilti arvan et mul on se sama kaart,nii et ei midagi erakordset!
Aga ikkagi võiks mõni sealkandis käinud foorumlane rääkida mida sinna oleks vaja kaasa võtta.Kas Poruni jõel ka mõni sild on mida mööda jõge ületada kui Gorodenko poolt üles põhja poole liikuda,vaja võibolla kummipaati hoopis?Mis konkreetsed seadused piiravad seal liikumist,kuskohast hankida luba jne.Prooviks ajada asju ikka heaga kuna tulijaid oleks rohkem ja mõne nädala pärast võiks liikuma hakata!!!!
Aga ikkagi võiks mõni sealkandis käinud foorumlane rääkida mida sinna oleks vaja kaasa võtta.Kas Poruni jõel ka mõni sild on mida mööda jõge ületada kui Gorodenko poolt üles põhja poole liikuda,vaja võibolla kummipaati hoopis?Mis konkreetsed seadused piiravad seal liikumist,kuskohast hankida luba jne.Prooviks ajada asju ikka heaga kuna tulijaid oleks rohkem ja mõne nädala pärast võiks liikuma hakata!!!!
Porun läheb mingist hetkest kahte harru laiali. Kui Sa tahad minna Gorodenkast otse mööda Narva jõe kallast ülesse, siis enne Porunini jõudmist tuleb ületada üks mitmekümne meetri laiune põhjatu mülgas. Need sillajäänused olid seal juba meie käimise ajal väga hädised ja praeguseks pole ilmselt enam midagi alles. Kui just uut silda pole ehitatud. Porunist endast või õigemini selle alumisest harust saab üle ühe uppi vajunud puu abi kasutades. Tegelikult jõuab samasse kohta (Poruni hargnemise paika) välja ka kordoni juurest vasakule keerates ning peale auto tõkkepuu taha parkimist natukene jalgsi mööda teed ja läbi metsa vantsides, mis aga pole ju nii huvitav.
Kahjuks pole sellest hargnemiskohast eriti palju põhja pool käinud. Seda viga annab muidugi parandada ja kui ma oma kurgu remonditud saan, siis millalgi lähen kaen, mis seal huvitavat.
Edit: Kuna istorik pani juba toimiva lingi, kust saab aimu nii jõe ületamisel abiks olevast puust kui ka räbaldunud sillast, siis kustutan enda mittetoimivad lingid ära.
Kahjuks pole sellest hargnemiskohast eriti palju põhja pool käinud. Seda viga annab muidugi parandada ja kui ma oma kurgu remonditud saan, siis millalgi lähen kaen, mis seal huvitavat.
Edit: Kuna istorik pani juba toimiva lingi, kust saab aimu nii jõe ületamisel abiks olevast puust kui ka räbaldunud sillast, siis kustutan enda mittetoimivad lingid ära.
Viimati muutis eikeegi, 20 Mär, 2007 13:04, muudetud 1 kord kokku.
kaart
Kui sõita autoga Gorodenkast ainsat teed mööda põhja poole Puhatu LK suunas, siis üle Poruni viib sild küll aga enne seda on lukus tõkkepuu- ehk autoga sealt tavaliselt läbi ei saagi, tõkkepuust algab jalgsimatk!
Hoopis lihtsam on aga võtta ette konkreetne matkarada, mis algab Gorodenka kordoni juurest (sinna saab ka autod turvaliselt parkida) ja kulgeb mööda Narva jõeäärseid metsi ja luitevalle Poruni jõeni. Poruni jõel küll silda pole, sest matkarada kulgeb Gorodenka poolsel kaldal, kus ka lõkkeplatsid ja telkimiskohad on välja ehitatud. Aga üle jõe saab kindlasti veidi ülesvoolu, kus arvukad mahalengenud puud moodustavad looduslikke purdeid.
Ja uurida on seal matkarajal küll, sest mõlemal pool jalgrada kulgevad võitlusliinid kuna rinne ei jooksnud paralleelselt Narva jõega vaid punased olid tunginud meiepoolsele kaldale. Samuti on kogu Poruni jõe alamjooksu mõlemad kaldad välja ehitatud, sest kardeti venelaste dessanti Narva jõelt. Matkarada hõlmab 4.prk ja 2.prk positsioone põhiliselt.
Kui valite matkaraja kasuks siis kohe Gordoni juures on ka infostend koos kaardiga ning matkarajal liikumiseks loomulikult mingit luba vaja pole.
Hoopis lihtsam on aga võtta ette konkreetne matkarada, mis algab Gorodenka kordoni juurest (sinna saab ka autod turvaliselt parkida) ja kulgeb mööda Narva jõeäärseid metsi ja luitevalle Poruni jõeni. Poruni jõel küll silda pole, sest matkarada kulgeb Gorodenka poolsel kaldal, kus ka lõkkeplatsid ja telkimiskohad on välja ehitatud. Aga üle jõe saab kindlasti veidi ülesvoolu, kus arvukad mahalengenud puud moodustavad looduslikke purdeid.
Ja uurida on seal matkarajal küll, sest mõlemal pool jalgrada kulgevad võitlusliinid kuna rinne ei jooksnud paralleelselt Narva jõega vaid punased olid tunginud meiepoolsele kaldale. Samuti on kogu Poruni jõe alamjooksu mõlemad kaldad välja ehitatud, sest kardeti venelaste dessanti Narva jõelt. Matkarada hõlmab 4.prk ja 2.prk positsioone põhiliselt.
Kui valite matkaraja kasuks siis kohe Gordoni juures on ka infostend koos kaardiga ning matkarajal liikumiseks loomulikult mingit luba vaja pole.
eikeegi kirjutas: Panen eelneva jutu illustreerimiseks ka mõned hädise kvaliteediga pildid.
Mülgast ületamas:
http://lh4.google.com/image/eikeegi/Rf- ... imgmax=512
Puu:
http://lh4.google.com/image/eikeegi/Rf- ... imgmax=512
Puud mööda üle Poruni:
http://lh6.google.com/image/eikeegi/Rf- ... imgmax=512
Error
Forbidden
Your client does not have permission to get URL / from this server.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
kaart
Ühest sealsest üritusest, mis toimus 2004.a. sügisel, saab pilte vaadata linkides:
http://www.goestonia.ee/index.php?y=604
http://www.goestonia.ee/index.php?y=604
kaart
Lisaks eelmistele fotodele lisan ka samateemalise kirjutise fotode autori M.Kalduri sulest. Eks lugege, mis tema arvab sellest piirkonnast...
Ma tavaliselt ei kipu väljaütlemisi eriti kommenteerima (sõnavabadus jne.!), seega kes Porunis ära käib, võiks ise seda artiklit refereerida?
Ma tavaliselt ei kipu väljaütlemisi eriti kommenteerima (sõnavabadus jne.!), seega kes Porunis ära käib, võiks ise seda artiklit refereerida?
Olen käinud selles rajoonis kuskil 30 korda uurinud iga metsruut põhjalikult. väike suvila on lähedal. Kui tahad nautida loodust. Siis minge mööda Narva jõe. Aga seal ka mõnedes kohtades on ka liikumiskeeld mis on pandud roheliste poolt. Kui tegelikult tuleb kunagi meie kanti... siis saan näidata ja soovida konkreetselt kohal. Aga auto parim parkida ikka kordoni juures. Metsa tagasitulekul sind võivad kontrolida sinu taskud ja bagaaznikud piirivalvurid. kraami seal ei ole. mingi prügi ja kestad. Siis soovitan minna sinna tutvumiseks ja mitte midagi metsast kaasa ei võtta. Kohaliku elanikute ja ametnikutega on hea koostöö seal käib.
Tere.
Plaanis minna juuli teise nädala algul vana kaardi järgi Putki poole.
Kas keegi teab mis teed mööda tulid seal olnud rügemendid soodest välja,Laari raamatus Sinimäed leheküljel 341 on kirjeldatud seda teed alates sellest kui nad soodest väljas olid.Võimalusi on mitmeid,kas mööda teed Konsu järve juurde ja sealt edasi Kamarna küla poole,metsarada Konsu kanalist lõunasse u.500meetrit, või tee ja raudtee Nurga külast u.1,5 km lõunasse.Järgmine võimalus soodest tulla oli kaardi järgi Permisküla-Vasknarva tee ja seda ka osad üksused kasutasid.
Kui keegi teab taandumisteed soodest Kamarna külani võiks koos minna sinna sohu kolama,ehk pudenes ka miskit ülearust teepervele,vana ja uue kaardi mille järgi orienteeruda võtan mina kaasa!
Plaanis minna juuli teise nädala algul vana kaardi järgi Putki poole.
Kas keegi teab mis teed mööda tulid seal olnud rügemendid soodest välja,Laari raamatus Sinimäed leheküljel 341 on kirjeldatud seda teed alates sellest kui nad soodest väljas olid.Võimalusi on mitmeid,kas mööda teed Konsu järve juurde ja sealt edasi Kamarna küla poole,metsarada Konsu kanalist lõunasse u.500meetrit, või tee ja raudtee Nurga külast u.1,5 km lõunasse.Järgmine võimalus soodest tulla oli kaardi järgi Permisküla-Vasknarva tee ja seda ka osad üksused kasutasid.
Kui keegi teab taandumisteed soodest Kamarna külani võiks koos minna sinna sohu kolama,ehk pudenes ka miskit ülearust teepervele,vana ja uue kaardi mille järgi orienteeruda võtan mina kaasa!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist