21. leht 58-st
Postitatud: 02 Veebr, 2010 11:45
Postitas Madis22
Sisetunne ütleb, et Kombati kerekuju on mõnevõrra keerulisem, kui militaarsoomukile vaja, et anda talle tsiviilvõiduki välimus. Militaarotstarbelise soomuki karp võiks olla mõnevõrra lihtsam ja siledam.
Ning ei saa jätta rõhutamata mõtet - meil ei ole vaja niivõrd ratastega tanki, mis suudaks sõita kõikjale, vaid asendust teedel liikuvatele veokitele, mis suudaks kaitsta sees olevaid sõdureid kuulipilduja tule ja kildude eest ning mis sellise tule alla jäädes oleks võimeline sealt pärast omal jõul lahkuma. Tänased Unimogid on viimases mõttes suht ühekordse kasutatavusega.
Postitatud: 02 Veebr, 2010 12:15
Postitas man21
Ära nüüd, setu, porise, sest meil on sama siht. Pikem teljevahe suurendab auto massi ja ka meeskonna mass suureneb oluliselt, seega oleks juba võimsamat mootorit vaja. Nagu eelpool mainitud, suureneb teljekoormus. Telje vahe suurenedes ka kõhupeale istumise risk.
Miks siis seda pikkust suurendada, olgu ta, kas pooljao või luuremasin. Aga võiks ta ka kahe mp toruga liikuvaks üksuseks teha või tt kompleksi kandjaks. Võimalusi on, seepärast ütlesingi, et asjal on jumet.
combat T98 EST sõjaväepolitsei vms
Postitatud: 02 Veebr, 2010 17:12
Postitas setu
- tõstsin masina maast lahti ja kärpisin antud versiooni juures kuplit.
- kere konstruktsioon peaks selle võrra projekteerimismahtusid isegi vähendama ja seega hoiab hinnas isegi kokku.
- Lisaks peaks mahtuma ka võimsam mootor jne lahedamalt ära.
Postitatud: 02 Veebr, 2010 17:18
Postitas Kilo Tango
Selle mootori võimsuse pärast nüüd küll väga kiunuma ei pea. Minu teada panevad araablased sinna kapoti alla ka 300 hp mootoreid. Kusjuures jahutusnõuded on neil ilmselt oluliselt karmimad kui meil.
Postitatud: 03 Veebr, 2010 1:09
Postitas vanahalb
maanus kirjutas:Kas sellise tavalise auto ninakuju enda ribikardinaga on pakub piisavalt kaitset radiaatorile?
Ma üritaks seda kujult rohkem soomuki ninaks muuta.
Tavalise auto ninakuju on sellest, et radiaator on traditsiooniliselt ninas. Põhimõtteliselt ei pea ta tingimata seal olema. Kui tõsta radiaator auto mootori peale, saab eest ühe väga haavatava detaili ära koristada, nina soomukisarnaseks muuta ja esimese ülendi tükk maad lühemaks.
Mootori peal (või mingis muus sobivas kohas kus parasjagu ruumi on) olevad radiaatorid on ehitusmasinatel üsna tavalised ja pole neist ükski üle kuumenenud. Ventilaator töötab siis loomulikult alaliselt.
Postitatud: 03 Veebr, 2010 9:08
Postitas Kilo Tango
Saab teha ka topelt ribikardina, mis peab praktiliselt iga mõistliku väikekaliibri kinni.
combat T98 EST old school
Postitatud: 03 Veebr, 2010 16:45
Postitas setu
- M40 (lühendatud) + M2 RWS (täitsa low-end lisand)
Postitatud: 03 Veebr, 2010 16:56
Postitas Kilo Tango
Ära hakka sellest asjast mingit šveitsi ohvitseri taskunuga tegema. Oma algses puhtuses oli tegu suhteliselt odava ja lihtsa masinaga ühe konkreetse ja arusaadava funktsiooniga. Antud konfis on puudusi rohkem kui voorusi.
Üldiselt ei ole eriti tark mõte sellise õhukese soomusega masinaid otsetules kasutada.
Kui tahad midagi leiutada, siis pane see tagumine kong SPIKE torusid täis - saab põõsa tagant tanke küttida.
U5000 APC estomog
Postitatud: 04 Veebr, 2010 19:28
Postitas setu
Kilo Tango kirjutas:Ära hakka sellest asjast...
eelnev idee peitus vaid M40nes, kuid combat T98 on praeguseks teatava pildi loonud. Siit edasi olekski järgmine samm: "Condor 30 aastat hiljem" eesti versioon. Alustame siinkohal väikese sammuga:
- aknaluuk (vt Patria XA360)

Postitatud: 04 Veebr, 2010 19:46
Postitas man21
Noh, see estomog on veel toores. Kasvõi 7.62 kuulipritsi oleks vaja, et mõni RPG mees rajalt maha võtta kui ta masinale põntsu tahab panna. Ka veits kandiline on, nurgad ümaramaks, oleks mitut moodi parem.
Aga visiooni sul on, peab tunnistama.
Postitatud: 05 Veebr, 2010 9:09
Postitas kangelaspioneer
Oma mõõtmetelt see viimane soomustransportööriks ilmselt ei sobi külla aga erinevate relvade ja süsteemide kandjaks. Minimaalselt paneks ma talle selga Browningu, aga lisaks võiks võiks kaaluda variante nagu:
- TT raketid- kas lahtises tornis manuaalse juhtimisega või täisautomaatses tornis.
- 20-30mm kiirlaskekahur
- ÕT raketid, ilmselt midagi Mistralist tugevamat ikka.
- eelnevad omavahel kombineerituna.
Lisaks sellele tundub see masin olevat sobiv varustada erinevate vaatlusseadmete komplektiga, täitmaks liikuva (pataljoni eesmise) juhtimispunkti ja tulejuhtimispunkti ülesandeid.
Pisut pikendatud kerega ja kolmele sillale toetuvana mahuks ilmselt ka jalaväejagu kenasti ära.
Postitatud: 05 Veebr, 2010 9:26
Postitas USP
Mõned näidised hädapärastest ja low budget sõjatehnikast Balkani sõdades:
http://images.google.co.uk/imgres?imgur ... N%26um%3D1
Eesti otsib ESTOMOGi
Postitatud: 05 Veebr, 2010 16:26
Postitas setu
ESTOMOGi lühikursus:
- Unimogi baasil
- Condor APC mõõtmetega
- Eestis ehitatav
aplaus saalis

Postitatud: 05 Veebr, 2010 16:28
Postitas Lemet
Ja paistab, et ka ujuv...
Postitatud: 05 Veebr, 2010 16:40
Postitas maanus
Mis sillad sinna alla peaks tulema? Mulle klassikaline (sirge) veoauto sild ssellise masina alla ei sümpatiseeriks eriti. Ajad ta kusagil mädas sillani maasse, ei jõua sind enam keegi kurat sealt sealt ära lohistada. Sild nagu ankur maa sees!
Peaks see aparaat kõhualt võimalikult sile olema.