21. leht 22-st

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 29 Nov, 2014 14:57
Postitas Kapten Trumm
Saksa insenerid ei ole üldse pahad aga neil on raskusi "out of box" mõtlemisega ja tammuvad ühte ja sama rada, lihtsalt viimistledes tehnilist teostust järjest paremaks ja paremaks.

Vist on arusaamad nendest "boxidest" erinevad, sest tegelik elu on natuke midagi muud.
Eespool juba oli juttu, et suurem osa fundamentaalseid uudisasju pandi autodele just Saksamaal, mitte Jaapanis.
Teiseks, kui vaadata seda viimast moejoont ehk turbomootorite võidukäiku laiatarbeautodel, siis pole sel teemal jaapanlastel suurt midagi vastu panna, turbo bensiinimootor on täna jaapani tava-autol endiselt kõva eksootika.
Niiet, kuidas selle kastist välja mõtlemisega jääb?

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 29 Nov, 2014 15:13
Postitas isakene
vanahalb kirjutas: Asjal oleks mõtet siis kui saaks paaki valada puhast H2O vett ja summutist tuleks ainult veeauru. Selline matakas võib tulla pigem Saksamaalt kui Jaapanist.
Oma koolijuntsuaegadest mäletan mingit deržaava eneseupitamise saadet. Mossest oli tehtud vesinikuauto. Ja ikka nii, et taat pidaski keset linna kinni, ammutas ämbriga purskkaevust vett ja valas paaki. Jupike sellest saatest tuli otsinguga välja, purskkaevu koht on välja jäänud. Samuti see koht, kus mingit pulbrit tuli kusagile kallata...

https://www.youtube.com/watch?v=UkEb98XaAK8

Kui hakkasin pisut täpsemalt otsima, siis terve venekeelne internet on samal teemal paksult igatsugu jahumist täis, kes tahab, otsib ise.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 29 Nov, 2014 15:48
Postitas Manurhin
Eks neid vesinikuautosid ole igasuguseid tehtud ja igasugu muidki huvitavaid lahendusi välja mõeldud. Ainult et millegipärast kipuvad need leiutajad kahtlaselt tihti õnnetuste ja mõrvade ohvriteks sattuma ja enesetapud pole samuti nende hulgas haruldased. Naftamiljardärid poleks ilmselt vist väga õnnelikud kui ühel päeval ostetaks bensiini vaid pintslite pesemiseks, autole aga ammutad teeäärsest kraavist vett paaki ja muudkui sõidad.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 29 Nov, 2014 17:49
Postitas mx77
Kapten Trumm kirjutas:
Saksa insenerid ei ole üldse pahad aga neil on raskusi "out of box" mõtlemisega ja tammuvad ühte ja sama rada, lihtsalt viimistledes tehnilist teostust järjest paremaks ja paremaks.

Vist on arusaamad nendest "boxidest" erinevad, sest tegelik elu on natuke midagi muud.
Eespool juba oli juttu, et suurem osa fundamentaalseid uudisasju pandi autodele just Saksamaal, mitte Jaapanis.
Teiseks, kui vaadata seda viimast moejoont ehk turbomootorite võidukäiku laiatarbeautodel, siis pole sel teemal jaapanlastel suurt midagi vastu panna, turbo bensiinimootor on täna jaapani tava-autol endiselt kõva eksootika.
Niiet, kuidas selle kastist välja mõtlemisega jääb?
Ma mõtlesin Saksa insenere laiemalt, kui ainult autoehitus, tegelikult ei tule meelde, et saksast midagi revolutsiooniliselt uut oleks tulnud.

Kas sa tahad öelda, et Jaapanlased ei oska turbot mootorile külge keerata või, lubage naerda selle jutu peale. Tuletan sulle meelde, kui pikka aega Jaapani kaks turboautot domineerisid maailma rallisid ja seda täiesti suveräänselt alates ralli MM-st ja lõpetades rahvuslike sarjadega.
Kusjuures minu teada maaima juhtivad turbiinide eneste tootjad on just Jaapnlased, mul tegelikult ei tulegi meelde ühtegi saksa turbiinitootjat.
Me tegelikult ei tea, mis lahenduste kallal jaapanlased töötavad ja miks nad selle turbondusega kaasa ei ole läinud.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 29 Nov, 2014 20:03
Postitas Tegelane5
mx77 kirjutas: Kusjuures minu teada maaima juhtivad turbiinide eneste tootjad on just Jaapnlased, mul tegelikult ei tulegi meelde ühtegi saksa turbiinitootjat.
Me tegelikult ei tea, mis lahenduste kallal jaapanlased töötavad ja miks nad selle turbondusega kaasa ei ole läinud.
Ma pakuks et japsid üritavad hoida tehnika võimalikult lihtsana-lihtsus aga võrdub töökindlus üldjuhul. Turbo asemel võimalikult viimistletud mitmeklapi/nuka tehnika. Niimoodi ei saa küll madalalt kõva väänet aga bensukas on ikka peaaegu võrreldavate kWtega sama töömahuga turbokaga. u nagu Mitsupitsu Galandil on 2,0 101kW samal ajal Audi A4jal 1,8 turbo 110kW. Japsi jaoks on see ulme et maks vääne on Audil saadaval kõrgendatud tühikäigu pööretel :lol: -1750rpm (kuigi see jääb samaks 5000 pöördeni) Samas müügibukletile saab pea samad kw ja 0..100 numbrid panna, kuid ilma turbota.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 29 Nov, 2014 21:04
Postitas vanahalb
mx77 kirjutas: Nagu venelased ütlevad - metchtat ne vredno.

Saksa insenerid ei ole üldse pahad aga neil on raskusi "out of box" mõtlemisega ja tammuvad ühte ja sama rada, lihtsalt viimistledes tehnilist teostust järjest paremaks ja paremaks.
Selle kohta ütlevad jälle venelased - ära sega mehhanismi töötamist. Mingiste mälust kougitud andmete põhjal on saksa Siemens märkamatult Euroopa suurimaks tuulegeneraatorite tootjaks saanud. Aegade alguses oli neid mustmiljon, enamik on vist pankrotti läinud või kohe minemas. Tallinna ja Narva vahel sõites on näha, et kogu aeg kraana püsti ja tuulikute reduktorid või generaatorid käivad juba nagu muuseas remondiks maha ja need pole mitte sakslaste ehitatud.
Tulebki vahet teha, et millest saab asja ja tasub viimistlemist ning mis on lootusetu. Näiteks vankelmootori mõtlesid välja sakslased , kasutasid isegi seeriaautol ja leidsid, et pole mõtet. Ma omakorda ei suuda oma haridustasemega aru saada, et miks jaapanlased seda , hambad tangis, iga hinna eest elus üritavad hoida?

Revolutsioonilistest lahendustest aga et mitte ZIL-st või vähemalt transporditeemast kõrvale kalduda - kui sakslased kümmekond aastat tagasi esimese kommertskasutusse läinud magnetrongi (Transrapid) Hiinas tööle said, loeti seda revolutsiooniliseks.
Jaapanlastel oli ka muidugi omi mõtteid ja päris üks-ühesed nende tehnoloogiad minumeelest pole. Nüüd ei teagi, mis seisus kumbki parasjagu on, meiekandist sõidaksid mõlemad suure kaarega mööda. Ilmselt äge küll, aga kallis ikkagi. Hetkel tuleb odavam diislile natuke väänet juurde keerata :)

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 29 Nov, 2014 21:27
Postitas mx77
vanahalb kirjutas: Tulebki vahet teha, et millest saab asja ja tasub viimistlemist ning mis on lootusetu. Näiteks vankelmootori mõtlesid välja sakslased , kasutasid isegi seeriaautol ja leidsid, et pole mõtet. Ma omakorda ei suuda oma haridustasemega aru saada, et miks jaapanlased seda , hambad tangis, iga hinna eest elus üritavad hoida?
Mine tee proovisõit, saad aru :P

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 29 Nov, 2014 22:19
Postitas vanahalb
mx77 kirjutas:
vanahalb kirjutas: Tulebki vahet teha, et millest saab asja ja tasub viimistlemist ning mis on lootusetu. Näiteks vankelmootori mõtlesid välja sakslased , kasutasid isegi seeriaautol ja leidsid, et pole mõtet. Ma omakorda ei suuda oma haridustasemega aru saada, et miks jaapanlased seda , hambad tangis, iga hinna eest elus üritavad hoida?
Mine tee proovisõit, saad aru :P
Ei, aitäh. Osta päris endale selline auto, aga oma raha eest :)
Või oota, siin teevad mingid venelased MIG-ga huvilende 10+ tuhande EUR eest.

http://www.flymigsokol.com/prices_flight_mig29

Võib-olla isegi edulisem. Mootoriressurss on sama, aga kõrgelt näeb kaugemale.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 29 Nov, 2014 23:15
Postitas cleo
Vimane seeria-vankel oli vist Mazda RX7, mis tänase seisuga on ajalugu. Hoolimata eelistest, nagu kaal ja vääne, oli miinuseid ilmselt siiski liiga palju.
Sakslased (NSU) olid "ajast ees" omal ajal, japsid said tihendusprobleemid kuidagi lahendatud, kuid ilmselt siiski mitte lõplikult (et kestaks kolbmootoriga võrdse ressursi jagu vähemalt), kuna kadunud see asi nüüdseks on.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 30 Nov, 2014 1:49
Postitas EOD
cleo kirjutas:Vimane seeria-vankel oli vist Mazda RX7, mis tänase seisuga on ajalugu. Hoolimata eelistest, nagu kaal ja vääne, oli miinuseid ilmselt siiski liiga palju.
Sakslased (NSU) olid "ajast ees" omal ajal, japsid said tihendusprobleemid kuidagi lahendatud, kuid ilmselt siiski mitte lõplikult (et kestaks kolbmootoriga võrdse ressursi jagu vähemalt), kuna kadunud see asi nüüdseks on.
Tuleb meelde "Kuuldused minu surmast on veidi liialdatud". :wink:
RX-8 Eestiski olemas ja RX-9 väljatöötamisel. Ei jäta jaapanlased jonni.
Aga mis sel kõigel ZiL-ga pistmist? :dont_know:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 30 Nov, 2014 9:16
Postitas cleo
EOD kirjutas: Tuleb meelde "Kuuldused minu surmast on veidi liialdatud". :wink:
RX-8 Eestiski olemas ja RX-9 väljatöötamisel.
Jah RX8 oli viimane "elusolev". Täna pole ei ee, com ega co.jp lehel kuskil RX-i. Seega on ikkagi alust arvata, et kuuldused surmast ehk ei ole liialdatud.
Ühist niipalju, et Zil on täitsa kindlasti surnud :D

Ja paranduse parandus:
Värskes TM-is väike nupuke, mis lubab uut RX-i 2017 aastal, rootori 50-daks juubeliks. Ilmselgelt saab tegu olema (kui üldse saab) nišitootega....

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 30 Nov, 2014 9:34
Postitas mx77
vanahalb kirjutas:
mx77 kirjutas: Ei, aitäh. Osta päris endale selline auto, aga oma raha eest :)
Või oota, siin teevad mingid venelased MIG-ga huvilende 10+ tuhande EUR eest.

http://www.flymigsokol.com/prices_flight_mig29

Võib-olla isegi edulisem. Mootoriressurss on sama, aga kõrgelt näeb kaugemale.
Proovisõitudel tasub vahest käia, avardab silmaringi ja saad aru, milliseid autosid on maailmas olemas ja mis nad endast tegelikult kujutavad. Muidu sõidad mingi rimakaga surmani ja autodest loed Tehnika ja Tootmisest.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 30 Nov, 2014 16:44
Postitas Hydrazine
Tegelane5 kirjutas:
Ma pakuks et japsid üritavad hoida tehnika võimalikult lihtsana-lihtsus aga võrdub töökindlus üldjuhul.
Turbo asemel võimalikult viimistletud mitmeklapi/nuka tehnika.
Krt, pole see asi midagi nii lihtne kui pealtvaadates tundub. Honda VTEC või Toyota VVT mootorid... Samas sakslastel ju BMW'l VANOS.
Ei ole mina BMW fänn otseselt, raske auto aga kuradima vähe pööret üldiselt tahavad, et maks vääne kätte saada. Honda Civic Type-R tahab sellist kiunutamist, et sealt maks jõud kätte saada. Siin on kusagil balanss paika pandud, pöörded vs vääne.
Ei oma hetkel ei Hondat, ega BMW'd, sõitnud siiski mõlemiga :)

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 30 Nov, 2014 18:29
Postitas Hydrazine
Eelmisele kirjale jäi lisamata, et huvitav, millal vene laiatarbe autotööstus dünaamiliselt muutuva klapiajamiga pritsungi mootorini ise jõuaks, mis on seeriatootmises ka.

Kogu ZiL'i teemat lugedes tundub, et minu eluea jooksul "vist" mitte. Togliatti tehas topib juba ma ei tea mis ajast Lada'dele Boschi K-Motronic pritset peale, mis on mehhaaniline ja mitte üldsegi uusim sõna nö.

ZiL oli äge kogemus elus, ma ei oska peast neid mudeleid kohe, kas oli 131 või 133, aga see 6x6 veoskeemiga. Sellega sõites oli tunne, et jõudu nagu polegi olla, aga tunne pettis, väänet oli ja pöördeid väga üürgama ei tasunud lasta. Aga roomas oiates läbi soo ja vee ja mäest üles aeglaselt aga kindlalt. Difrilukusüsteem peal ja see automaatne rehvirõhu süsteem ka. Kadus utiili see aparaat vist, rohkem pole selliseid Eestis näinudki.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 30 Nov, 2014 19:23
Postitas jackpuuk
Hydrazine kirjutas:
Tegelane5 kirjutas:
Ma pakuks et japsid üritavad hoida tehnika võimalikult lihtsana-lihtsus aga võrdub töökindlus üldjuhul.
Turbo asemel võimalikult viimistletud mitmeklapi/nuka tehnika.
Krt, pole see asi midagi nii lihtne kui pealtvaadates tundub. Honda VTEC või Toyota VVT mootorid... Samas skslastel ju BMW'l VANOS.
Ei ole mina BMW fänn otseselt, raske auto aga kuradima vähe pööret üldiselt tahavad, et maks vääne kätte saada. Honda Civic Type-R tahab sellist kiunutamist, et sealt maks jõud kätte saada. Siin on kusagil balanss paika pandud, pöörded vs vääne.
Ei oma hetkel ei Hondat, ega BMW'd, sõitnud siiski mõlemiga :)
Honda mootor (bensukas) on tegelikult ikka väga labane ja lihtne (erinevalt dual-vanosest) ja ei tasu unustada ka erinevate motode töömahtusid. Kui 1,6 annab 2,8-ga võrreldava võimsuse (vabalthingavana), siis saab see tulla vaid surveastme ja pöörete arvelt. Mazda on läinud üldse omapärastele lahendustele, ülimadal surveaste (tänapäevases mõistes, ka diislite puhul).
Muutuv klapiajastus annab palju (ka turbokad kasutavad seda tänapäeval), rahulikult sõites ökonoomne ja kui peale tallata, siis tuleb kah vajadusel. Kusjuures vanemad 12 klapilised bemmi motod on tunduvalt parema väändega, kui hilisemad 24 klapilised (1 gen. vahet), kui aga tulid muutuvajastusega motod, siis pole enam 12 klapilisega midagi võrrelda (ega ka tavalise 24 klapilisega). Aga sellesse krdima Zissi puutub see täpselt niipalju, et Vasjad oma jõududega ei suuda sellisel tasemel midagi toota ja 20-ne aasta tagune sisseostetud teave-tehnika (mida nad kah ei suuda korrektselt toota), ei anna vähimatki võimalust.