21. leht 430-st

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 16 Apr, 2022 22:58
Postitas _Slava_
Troll kirjutas:Arvestage ka seda, et sanktsioonide praktiline mõju suuremale osale elanikkonnast on seni pea olematu. Kaubavarud on veel olemas, rikkamad saavad endale lubada ostureise Türki või kuskile Dubaisse ja osta sealt vajaliku eksklusiivi. Massidesse hakkab mõju jõudma siis, kui tehased hakkavad komponentide tarnete peatumisel laovarude ja varuosade lõppemisel seisma jääma ning sellega seoses kaubapuudus ja töötuksjäämine kasvama. See ei toimu järsult, vaid võib võtta kuid ja igasuguste hallide skeemide kasutamisel aastaid.

Siin juba kurdavad, et luksuskaupasi ei ole saada.
https://sport.delfi.ee/artikkel/96422647/jevgeni-pljustsenko-abikaasa-kurdab-et-sanktsioonide-tottu-tuleb-tal-elada-luksuskaupade-puuduses
Venemaa invasioon Ukrainasse on venelastele kaasa toonud ka sanktsioonide mõju. Venemaa iluuisulegendi Jevgeni Pljuštšenko abikaasa Jana Rudkovskaja kurtis nüüd, et sanktsioonide tõttu ei saa ta enam kõike soovitut tarbida.
Rudkovskaja sõnul ei saanud ta enam soetada soovitud Chaneli käekotti ning lisaks on alla käinud Aerofloti äriklassi jookide valik.

„Olen Chanelis pettunud. Olen kulutanud palju raha nende toodete ostmiseks. Tunnen end solvatuna,” teatas Rudkovskaja Telegramis ning tõdes, et tegelikult tunneb ta varasemast Chaneli omanikku isiklikult.

Rudkovskaja ei ole rahul ka Aerofloti äriklassi joogivalikuga, kus Piper-Heidsiecki šampuse asemel pakutakse Abrau-Dursot’i toodangut. Lisaks olevat Chivas Regal viski asendatud Dewar’s White Labeli omaga. „Lennufirma sõnul olevat tegemist tarneraskustega. Elame nüüd uues reaalsuses,” lisas Rudkovskaja ning lisas, et ilmselt tuleb kiiremas korras keldritesse varuda kvaliteetseid jooke, kuna lähiajal lähevad tarneraskused veelgi suuremaks.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 16 Apr, 2022 23:10
Postitas _Slava_
Lemet kirjutas:
Esiteks on kahtlane sellise mässu tekkimine üleüldse: propaganda ajupesu, rahva ühtseks koondumine


Ei tea ühti...eriti kui meenutada, millega päädisid nii Vene-Jaapani kui ka Esimene ilmasõda Venemaal. Algasid mõlemad ju hullu patriootilise tõusu laineil, aga lõppesid...


Väga heal juhul on venemaa kesklass 10%. Rikkurid 0,01% elanikonnast.
65% elab hullemini, kui nõukogude ajal. ja 25% elab natuke paremini, kui nõuka ajal. aga samas 90% elab paremini kui üheksakümnendatel.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 16 Apr, 2022 23:10
Postitas Crispy
Ma panen kirikus tädile küünla põlema. Et ta suured mured ikka lahenduse leiaksid... :cry:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 17 Apr, 2022 0:03
Postitas soul
Jaanus2 kirjutas:Mingi aeg tagasi Ukraina ise vene gaasi üldse ei ostnud, ostis Euroopa Liidu kaudu sealtpoolt, võis tehniliselt olla ka mittevene gaas. Teenib ainult transiidilt, aga ei saa seda ka ühepoolselt lõpetada, kui Euroopa tahab kangesti tarbida.

Märtsis sai Ukraina gaasitransiidi eest Gazpromilt 100 miljonit eurot
https://twitter.com/aavst20551/status/1 ... 2667040769
За март месяц Украина получила от Газпрома около 100 млн € за непрерывный транзит газа.


Mikhail Krutikhin räägib, et venelastel pole Euroopast üle jäävat gaasi ja naftat kuhugi panna.
https://www.currenttime.tv/a/31802096.html
Михаил Крутихин рассказывает, почему России сложно найти альтернативу европейскому рынку газа

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 17 Apr, 2022 11:53
Postitas asjaajaja
_Slava_ kirjutas:Siin juba kurdavad, et luksuskaupasi ei ole saada.
https://sport.delfi.ee/artikkel/96422647/jevgeni-pljustsenko-abikaasa-kurdab-et-sanktsioonide-tottu-tuleb-tal-elada-luksuskaupade-puuduses
Venemaa invasioon Ukrainasse on venelastele kaasa toonud ka sanktsioonide mõju. Venemaa iluuisulegendi Jevgeni Pljuštšenko abikaasa Jana Rudkovskaja kurtis nüüd, et sanktsioonide tõttu ei saa ta enam kõike soovitut tarbida.
Rudkovskaja sõnul ei saanud ta enam soetada soovitud Chaneli käekotti ning lisaks on alla käinud Aerofloti äriklassi jookide valik.

„Olen Chanelis pettunud. Olen kulutanud palju raha nende toodete ostmiseks. Tunnen end solvatuna,” teatas Rudkovskaja Telegramis ning tõdes, et tegelikult tunneb ta varasemast Chaneli omanikku isiklikult.

Rudkovskaja ei ole rahul ka Aerofloti äriklassi joogivalikuga, kus Piper-Heidsiecki šampuse asemel pakutakse Abrau-Dursot’i toodangut. Lisaks olevat Chivas Regal viski asendatud Dewar’s White Labeli omaga. „Lennufirma sõnul olevat tegemist tarneraskustega. Elame nüüd uues reaalsuses,” lisas Rudkovskaja ning lisas, et ilmselt tuleb kiiremas korras keldritesse varuda kvaliteetseid jooke, kuna lähiajal lähevad tarneraskused veelgi suuremaks.


Varugu siis juba peldikupaberit ka, sest varsti tuleb hakata sõrmega pühkima. A4 paber ongi juba otsas.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 17 Apr, 2022 12:01
Postitas Hukatus
Kirjutatakse, et välismaiste juppide tarne katkemise tõttu on Uralvangonzavodis töö seiskunud.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 17 Apr, 2022 12:43
Postitas kaugeltuuriv
Pigem siis ikkagi siine teema,mitte otseselt sõja oma.Paavsti Ülestõusmispühade kõnes üteldi otse,et Ukrainal on õigus enda kaitsele ja sõjalisele vastuhakule.Miks see on tähtis,katoliiklasi on maailmas miljard ja mõju katooliklikele riikidele ja nende parteidele siiani tugev.Selline õnnistus tähendab seda,et võimalik kiirelt muutuvale suunale,kus siiani nn.lõuna kõhklevad riigid hakkavad rohkem ühinema sanktsioonidega.Ehk siis rahvakeeli ütelda,katoliiklased said juhise,et Ukraina toetamine on kõigekõrgema heakskiidu saanud.
Vaadake ka Navalnõi kanali autokaupmeeste saadet.
Hinnad masinatele on kerkinud(kodumaised) ca.40 protsenti,välismaised veelgi enam.Sama kehtib ka varuosade ja õlide osas,välismaised õlid ja varuosad pidid olema piiripeal,nii,et tellimusi töökodadele täidetakse vähendatud kujul,mis tekitab jällegi probleeme hoolduses.Isegi lihtsamad asjad nagu rihmad ja tihendid pidid olema Läänest saabunud materjalidest,mida nüüd ka raske kätte saada.Kuigi Venemaa toodab ka ise masinaõlisid,siis tegelikult kasutatakse neis igasugu lisaaineid,et nad oleks sama kvaliteediga,kui Lääne õlid.Ekspert seal ütles,et lisaainete olukord hakkab aga varsti minema kriitiliseks,sest uusi juurde osta ei saa.Jääb üle minna vanade standardite peale aga see tekitab jälle hooldustes probleeme,sisuliselt kaasaegsed isegi Venes toodetud autode mootorid hakkavad siis eluiga kaotama.
Saates on ka ühe vigase autoostja kõne,tasus kuulata.Mees oli hoolsalt kopikat korjanud ja nüüd kõik ahjus,iga teine sõna oli krõbedamat sorti,kuna uued hinnad likvideerisid tema võimaluse uut autot osta.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 17 Apr, 2022 22:24
Postitas ruger
Vene laevad ei pääse enam EL-i sadamatesse

Pühapäevast jõustus Venemaa lipu all olevatele laevadele keeld siseneda Euroopa Liidu sadamatesse, sealhulgas ka transiidi eesmärgil. Keelu alla lähevad ka need laevad, millel on vahetatud Vene Föderatsiooni lipp pärast 24. veebruari mõne muu lipu vastu.

Sadamasse sisenemise keelu alla lähevad ka vähemalt 15 meetri pikkused väikelaevad, jetid ja jahid, mis ei vea lasti ega mahuta rohkem kui 12 reisijat.
https://www.err.ee/1608567199/voitlus-m ... unnaku-all

Eesti-Vene piiril toimuvast-sanktsioonid ja piirangud... On ja ei ole ka.
https://www.err.ee/1608567454/sanktsioo ... upade-vedu

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 17 Apr, 2022 23:18
Postitas soul
Väidetavalt olla Googel oma kaarte venemaal teatud kohtades täpsemaks suuminud.
https://twitter.com/bolshoi_yx/status/1 ... 5014945794
Пишут что #Google убрал скрытие российских секретных объектов со своих карт. Теперь видно всё.


Kinnisvaraturu nõudlus on kukkunud 40%, eliitkinnisvaral vähem.
https://www.forbes.ru/biznes/462467-vto ... -zhilya-pr
Вторичный рынок в состоянии апатии. Потенциальный спрос на 40% меньше обычного, говорят опрошенные Forbes эксперты.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 18 Apr, 2022 4:27
Postitas kaugeltuuriv
Venemaale on jõudnud müüki A4 kontoripaber,markeeringuga Õko.....pole enam materjale seetõttu on paberilehed sellised kollakas-pruunid.Pleegitajaid enam lihtsalt ei saa kätte muust maailmast.Mulle meeldib see propatiitel....Õko paber,värv meenutab seda,mis inimese tagumikust välja tuleb,kui kõht lahti :D Selline Õko propa,et hea on elada riigis,mis toodab vabandage mind nimetamast paska.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 18 Apr, 2022 7:35
Postitas tossom
Alljärgnev uudis oli ühes vene keskkonnaalases veebilehes:

Euroopa Liit keelab 10. juulist 2022 veokite ja eritehnika ekspordi Venemaa Föderatsiooni. Kodumaised autotootjad valmistuvad neid sõidukeid turul nii palju kui võimalik välja vahetama, kuid ekspertide sõnul võib see protsess viibida.
Järgmine EL-i sanktsioonide pakett puudutab sadulveokite ja eritehnika tarnimist Venemaa Föderatsiooni. Siia alla kuuluvad ka kallurautod, betoonisegistid, buldooserid, tänavapuhastusmasinad, kallurid ja tuletõrjeautod, kõik üle 5-tonnise täismassiga veokid.
Praegu tarnitakse enamus selle klassi autosid Venemaale välismaalt. Autostat Info andmeil on tänavu Venemaa veoautopark jõudnud 2,7 miljoni ühikuni ja ainult 27% neist on kodumaised KamAZ veokid. Eeldatakse, et suured probleemid tekivad just sadulveokite segmendis.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 18 Apr, 2022 8:41
Postitas ermot
IrAero hoiatab sanktsioonidest tulenevate probleemide eest SSJ mootorite remondiga
https://www.rbc.ru/business/18/04/2022/ ... 3e29be157f

uperjeti opereerivad Venemaa lennufirmad on hoiatanud Lääne sanktsioonide tõttu lendude peatamise ohu eest. Nende lennukite mootorite parandamisel tekkis neil probleeme.

IrAero peadirektor Juri Lapin hoiatas Irkutski oblasti kuberneri Igor Kobzevit, et USA ja EL-i sanktsioonide tõttu ei suuda kodumaist Sukhoi Superjet 100 lennukit opereerivad lennufirmad tagada Vene-Prantsuse SaM146 mootorite remonti ja tehnilise sobivuse hooldust, mis aastal lühiajaline võib viia Superjeti "pargipeatuseni". Nii seisab Lapini kirjas, mille ta saatis 5. aprillil. RBC-l on kirja koopia, selle autentsust kinnitas IrAero allikas.

Veel kolme Superjeti lennanud lennufirma juhid teatasid RBC- le ka probleemidest mootorite teenindamisel pärast EL-i sanktsioonide kehtestamist, mis keelavad välismaiste tootjate koostöö Venemaa lennufirmadega. Üks neist märkis, et kui mootorite tehniline tugi ei parane, peab tema lennufirma 2022. aasta sügisel nende lennukitega reisijate vedamise lõpetama.


Lendude piiramist Venemaa lõunaosas pikendati nädala võrra
https://www.rbc.ru/business/18/04/2022/ ... m=newsfeed
Föderaalne lennutranspordiagentuur pikendas taas piiranguid lendudele 11 Lõuna-Venemaa lennujaamas: need kehtivad veel seitse päeva, kuni 25. aprillini. Piirangud puudutavad lende Anapasse, Belgorodi, Brjanskisse, Voroneži, Gelendžiki, Krasnodari, Kurski, Lipetski, Rostovisse Doni ääres, Simferoopoli ja Elistasse.


Venemaal vähendatakse pakendipapi tootmist veerandi võrra
https://www.rbc.ru/business/18/04/2022/ ... m=newsfeed
Pakendiplaaditootjad otsustasid nõudluse vähenemise tõttu tootmist vähendada. Tööstus- ja kaubandusministeerium väidab, et ükski ettevõte pole tööd katkestanud, kuigi mõned tehased on tootmistempot pidurdanud.


Venemaa keskpank taastas pangas sularaha müümise võimaluse
https://iz.ru/1322143/2022-04-18/tcb-ro ... -v-bankakh

Venemaa Pank taastab alates esmaspäevast, 18. aprillist pankade võimaluse müüa kodanikele sularaha. Sellest teatas keskpanga pressiteenistus.

Märgitakse, et kuni 9. septembrini 2022 on finantsorganisatsioonidel võimalus müüa kodanikele sularaha, mis jõudis pankade kassadesse alates 9. aprillist.

Lisaks lubas keskpank kodanikel alates 11. aprillist saada nii dollareid kui ka eurosid sularahas. See kehtib neile, kes avasid välisvaluutakontod või hoiused enne 9. märtsi, kuid ei ole veel otsustanud oma kontolt sularaha laekumiseks kehtestatud limiiti.

Samas on säilinud kodanike kontodelt välisvaluuta väljavõtmise kogulimiit: see on 10 000 dollarit.

Enne seda, olenemata konto valuutast, väljastati raha ainult USA dollarites . Teiste valuutade konverteerimine dollaritesse toimus väljalaskepäeva turukursiga.


Kolmandik Venemaa vabakutselistest kaotas üle poole oma sissetulekust
https://ko.ru/news/tret-rossiyskikh-fri ... y-dokhoda/

Umbes 70% Venemaa vabakutselistest seisis silmitsi sissetulekute vähenemisega maailma ebastabiilsuse tõttu. Veelgi enam, kolmandik sellistest töötajatest kaotas 50–80% oma sissetulekutest, teatas TenChat ärivõrgustiku pressiteenistus ajakirjale Kompaniya.

Selle töötajad viisid läbi küsitluse 11 600 füüsilisest isikust ettevõtja seas. Selle tulemuste põhjal selgus, et peaaegu pooled vabakutselised kaotasid märtsis oma sissetulekutest 20-50%. Vastanute seas oli neid, kes kaotasid üle 80% oma sissetulekust. Selle variandi valis neljandik vastanutest.

Praegune olukord on enim mõjutanud fotograafide ja videograafide sissetulekuid. Teisel kohal olid SMM-i juhid ja kolmandal treenerid.

Üle kolmandiku sissetuleku kaotanutest oli sunnitud oma elamistingimusi muutma. Enamik neist vabakutselistest - 79% - on otsustanud kolida madalama üüriga üürikorterisse. Veel 21% vastanutest naasis metropolist kodulinna.

Rohkem kui 60% vabakutselistest kogevad praegu ärevust. 46% kardab, et nende elatustase langeb, 22% on mures, et võib üldse klientideta jääda.

Uuringu järgi on praegune olukord kõige valusamalt tabanud Moskva, Peterburi ja Volga piirkonna FIEde sissetulekuid. Kõige stabiilsem on olukord Lõuna- ja Siberi föderaalringkondades.

Varem teatati, et märtsis märkis oma rahalise olukorra halvenemist üle poole venelastest. Samal ajal teatas 20% kodanikest , et nende sissetulekud on järsult langenud.


Föderaalse õhutranspordiagentuuri lennuoperatsiooni osakonna juhataja Maxim Kostylev ning digitaalse ümberkujundamise ja lennuameti osakonna juhataja Alla Syasina läksid puhkusele, millele järgnes vallandamine. Esimene - usalduse kaotamise tõttu , teine ​​- omal soovil.
https://t.me/aviatorshina/2250

Maxim Kostylevi kulud erinevad tema sissetulekutest.
Endine Rosaviatsia juht lendas kolm aastat äriklassis, makstes iga kord vaid 8% piletihinnast. Tema reisid läksid lennufirmale maksma rohkem kui ₽11 miljonit. Kuid see on tegelikult hind lennufirmade lojaalsuse eest lennundusameti kontrollide suhtes, mille eest vastutab Rosaviationi lennundustööde osakonna juhataja Maxim Kostylev (varem oli ta materiaalse toetuse osakonna juhataja).

Lennufirmade hulgas, millega Kostylev lendas, nimetas allikas S7 Airlinesi. Teine vastaja ütles, et kasutas ka Aerofloti sooduspileteid. Näiteks 2018. aasta juulis korraldas tema isa, riigi lennufirma piloot Juri Kostylev, endale ja oma pojale lennud ettevõttega Malagasse ja tagasi, hoolimata sellest, et sellised piletid on riigiteenistujate pereliikmetele keelatud, selgub siseauditi aruandest.
[/quote]

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 18 Apr, 2022 16:06
Postitas soul
ermot kirjutas:IrAero hoiatab sanktsioonidest tulenevate probleemide eest SSJ mootorite remondiga
https://www.rbc.ru/business/18/04/2022/ ... 3e29be157f

uperjeti opereerivad Venemaa lennufirmad on hoiatanud Lääne sanktsioonide tõttu lendude peatamise ohu eest. Nende lennukite mootorite parandamisel tekkis neil probleeme.

IrAero peadirektor Juri Lapin hoiatas Irkutski oblasti kuberneri Igor Kobzevit, et USA ja EL-i sanktsioonide tõttu ei suuda kodumaist Sukhoi Superjet 100 lennukit opereerivad lennufirmad tagada Vene-Prantsuse SaM146 mootorite remonti ja tehnilise sobivuse hooldust, mis aastal lühiajaline võib viia Superjeti "pargipeatuseni". Nii seisab Lapini kirjas, mille ta saatis 5. aprillil. RBC-l on kirja koopia, selle autentsust kinnitas IrAero allikas.

Veel kolme Superjeti lennanud lennufirma juhid teatasid RBC- le ka probleemidest mootorite teenindamisel pärast EL-i sanktsioonide kehtestamist, mis keelavad välismaiste tootjate koostöö Venemaa lennufirmadega. Üks neist märkis, et kui mootorite tehniline tugi ei parane, peab tema lennufirma 2022. aasta sügisel nende lennukitega reisijate vedamise lõpetama.


Paradoks on veel selles, et Boeingi ja Airbusi jaoks loodetakse varuosi saad läbi sõbralike kolmandate riikide, siis täna kasutuses olevale nn. ise toodetud 150 Superjet-ile pole varuosi võimalik leida ja aasta lõpuks on vähemalt pooled nendest lennukitest maas.


Очевидно, что эксплуатация нынешнего парка Superjet зависит от поставки западных комплектующих», — отмечает исполнительный директор отраслевого агентства «АвиаПорт» Олег Пантелеев. Для самолетов Boeing или Airbus можно найти запчасти в других странах из числа «дружественных» по отношению к России. А для качественной техподдержки Superjet есть только два пути — импортозамещение или отмена санкций.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 18 Apr, 2022 18:23
Postitas gans
Tõelisus hakkab ka laiade masside poole jõudma:

https://www.gazeta.ru/business/news/202 ... 9524.shtml

Paremad ja kallimad piimatooted pole enam kõigile taskukohased...

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 18 Apr, 2022 20:11
Postitas Lemet
...Boeingi ja Airbusi jaoks loodetakse varuosi saad läbi sõbralike kolmandate riikide... 


Kuivõrd selline asi ülepea reaalne on, varuosade tarneahel peaks olema riigist sõltumatult jälgitav tehaseväravast konkreetsele lennukile paigutamiseni ning igasugu skeemitamine peaks suuresti välistatud olema.